Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Tere,
Oman mõnda aega Volvo 245-te.Auto on aastast 1993 ja B230F mootori ning M47 käigukastiga.Tean,et nii käigukasti kui ka tagasilla viimase õlivahetuse kohta andmed puuduvad ning selle töö peaks millaski ette võtma.Ega ma elukutseline remondimees küll pole,kuid käed-jalad on mul otsas,niiet küll ma hakkama saan.Käigukastiga saingi.Tiivustatuna oma tehtud tööst otsustasin ka tagasilla õli välja vahetada.Avastasin,et õli väljalaskmiseks all punni polegi.Ainult küljepeal on ja see ka täitmise oma.Proovisin siis seda lahti keerata,kuid peale esmase rooste mahakoputamist muutus poldi kuju ja mõõt ebamääraseks.Ühesõnaga ei padruni ega võtmega ma seda enam lahti keerata ei saanud.Peale erinevate tangide ja ka torutangidaga tehtud "üritusi"seda avada,suutsin ma ainsast "punnist" teha tömbi peaga arusaamatu asja.No ja siis tuligi juba õhtu ka ja tööpäeav pidi läbi saama.Nüüd ma siis mõtlen,et kuidas alustatud tagasilla õlivahetus edukalt lõpetada ja see arusaamatult kõvasti kinnikiilunud ja ebamäärase kujuga asjandus lahti saada.Ja et vana õli väljalaskmiseks tuleb mul ilmselt kogu tagasilla katte kaan maha kruvida,sellest sain ma nüüd juba aru.Kuid need poldid tunduvad seal samasugused üdini roostes olevat ning ma arvan,et neid võib tabada äkitse sama saatus,mis õlipunnigi...On kellelgil selle tööga siinkohal kogemusi olnud,mida võiks minuga jagada.Hetkel sõidan ikka veel vana õliga ringi...
Tänan vastuste eest!
E.R
Oman mõnda aega Volvo 245-te.Auto on aastast 1993 ja B230F mootori ning M47 käigukastiga.Tean,et nii käigukasti kui ka tagasilla viimase õlivahetuse kohta andmed puuduvad ning selle töö peaks millaski ette võtma.Ega ma elukutseline remondimees küll pole,kuid käed-jalad on mul otsas,niiet küll ma hakkama saan.Käigukastiga saingi.Tiivustatuna oma tehtud tööst otsustasin ka tagasilla õli välja vahetada.Avastasin,et õli väljalaskmiseks all punni polegi.Ainult küljepeal on ja see ka täitmise oma.Proovisin siis seda lahti keerata,kuid peale esmase rooste mahakoputamist muutus poldi kuju ja mõõt ebamääraseks.Ühesõnaga ei padruni ega võtmega ma seda enam lahti keerata ei saanud.Peale erinevate tangide ja ka torutangidaga tehtud "üritusi"seda avada,suutsin ma ainsast "punnist" teha tömbi peaga arusaamatu asja.No ja siis tuligi juba õhtu ka ja tööpäeav pidi läbi saama.Nüüd ma siis mõtlen,et kuidas alustatud tagasilla õlivahetus edukalt lõpetada ja see arusaamatult kõvasti kinnikiilunud ja ebamäärase kujuga asjandus lahti saada.Ja et vana õli väljalaskmiseks tuleb mul ilmselt kogu tagasilla katte kaan maha kruvida,sellest sain ma nüüd juba aru.Kuid need poldid tunduvad seal samasugused üdini roostes olevat ning ma arvan,et neid võib tabada äkitse sama saatus,mis õlipunnigi...On kellelgil selle tööga siinkohal kogemusi olnud,mida võiks minuga jagada.Hetkel sõidan ikka veel vana õliga ringi...
Tänan vastuste eest!
E.R
Ex animo
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Keevitus on? Keevitada oskad? Kui jah siis keevita õlipunnile suur mutter peale ja keera lahti. Keevitades saab see punn juba kuuma ja peaks kenasti lahti tulema. Kuumast peast ära keera - lase maha jahtuda. Keeramiiseks kasuta korralikku padrunit ja saba. Diffri kaane poldid, nendega pead proovima, kas hakkavad keerama või mitte. Üldiselt kasutatakse seal ikkagi tsingitud polte. Pea võib küll roostes olla aga keerme osa peaks ikka puhas olema sest difri poolelt on õli kogu aeg "peal".
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Traathari ja korralik padrun. tavaliselt läheb mõõt väiksem haamriga peale.
Nende õlipunnidega see värk on, et alati keera enne täiteauk lahti.
Välja-laske-punn on "kõrvitsa all, kartja pool".
Nende õlipunnidega see värk on, et alati keera enne täiteauk lahti.
Välja-laske-punn on "kõrvitsa all, kartja pool".
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Tänan vastuste eest!Keevitust mul endal küll pole,nii nagu pole ka keevitusoskust,kuid mul on üks tuttav kellel mõlemad olemas on.
Tegelikulk oli see keevituse mõte mul peast juba läbi jooksnud.Aga selle välja-laske-punniga on nii,et seda lihtsalt pole.
Oma sõnade tõestuseks lisan siinlohal ka foto.
Tegelikulk oli see keevituse mõte mul peast juba läbi jooksnud.Aga selle välja-laske-punniga on nii,et seda lihtsalt pole.
Oma sõnade tõestuseks lisan siinlohal ka foto.
Ex animo
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Vahi värki...
Alumiiniumist kaas.
See keevitamise nali võib lõppeda keerme sulamisega.
Igaks juhuks leia omale mingi varuvariant.
Stabikavarda poltide lahtikeeramine võib ka murdumisega lõppeda.
Leota enne mingi poldiõliga, aga kui ära lõhud, siis poest saad uued mööblipoldid.
Alumiiniumist kaas.
See keevitamise nali võib lõppeda keerme sulamisega.
Igaks juhuks leia omale mingi varuvariant.
Stabikavarda poltide lahtikeeramine võib ka murdumisega lõppeda.
Leota enne mingi poldiõliga, aga kui ära lõhud, siis poest saad uued mööblipoldid.
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
kirsipuu kirjutas:Vahi värki...
Alumiiniumist kaas.
See keevitamise nali võib lõppeda keerme sulamisega.
Igaks juhuks leia omale mingi varuvariant.
Stabikavarda poltide lahtikeeramine võib ka murdumisega lõppeda.
Leota enne mingi poldiõliga, aga kui ära lõhud, siis poest saad uued mööblipoldid.
On jah kurask alumiinium.Kas see pole siis tavaline?
Ma arvan,et tegutsemisplaan oleks mul järgmine:
1.Leotan ja õlitan neid stabikavarda polte,et need siis lahti keerata.
2.Meelitan samamoodi ka difrikaane polte lahti.Ülemise poldi külge jätan kaane lõpuks rippu
3.Õli välja-kaas maha.
Küsimus?
Kas kaane tagasipanekul on vaja uut tihendit või siis miskit vahvat silikooni,et õli välja ei immitseks pärast?
4.Kui difrikaas on nö.näpu vahel,siis vast tuleb koos kevadega ka miski hea idee selle "arusaamatu asja" (loe:õli-punni) väljakeeramisest
(Ma mõtlen alternatiivi keevitusele)
5.No ja tagasipanek on ju palju kergem.Tee kõiki asju lihtsat tagurpidi
Avastasin veel ühe plastvooliku,mis tagasilda sisse läheb.Aga kus teine ots on seda ma veel ei tuvastanud.
Huvitav,mis otstarve sellel võib veel olla.
Lisan selgituseks ka foto:
Ex animo
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Välja ei taha/saa imeda vana õli?
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
See jupp plastvoolikut on silla tuulutusvoolik, see tasuks ka küljest võtta ja suruõhuga läbipuhuda. Teine ots läheb kuhugi suvalisse kohta, mina enda masinal panin selle kereõõnsusesse, et mustus otse sisse ei läheks.
Aga õlilisamise punni ju lahti ei saanud, kust Ta seda õli välja imeb siis?
sipelgas kirjutas:Välja ei taha/saa imeda vana õli?
Aga õlilisamise punni ju lahti ei saanud, kust Ta seda õli välja imeb siis?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Natuke keevitust ja punn on käes. Vana õli välja imemisega pääseks kaane eemaldamisest, mis oleks veel üks omaette katsumus.
Kukkumine on hobi, mitte põhitöö.
Hõbedane 2002.a V70 D5 120kw - RõõmustaS
Sinine 1974.a Mazda 1300 1,3 ??kw- RõõmustaS
Sinine 1979.a 2door wagon Corolla - RõõmustaB
Hõbedane 2002.a V70 D5 120kw - RõõmustaS
Sinine 1974.a Mazda 1300 1,3 ??kw- RõõmustaS
Sinine 1979.a 2door wagon Corolla - RõõmustaB
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
kirsipuu kirjutas:Vahi värki...
Alumiiniumist kaas.
See keevitamise nali võib lõppeda keerme sulamisega.
Ei pruugi! Olenevalt muidugi AL sulamist on umbes-täpselt alu sulamistemp jämedalt 660 kraadi Celsiuse järgi. Kui nüüd pidevalt ja eriti suure vooluga lasta võib selle tempi saavutada küll. Tuleb keevitada nö punkt haaval ja vahepeal märja kaltsuga jahutada.
Ühesõnaga mõistusega tuleb teha.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Loff kirjutas:See jupp plastvoolikut on silla tuulutusvoolik, see tasuks ka küljest võtta ja suruõhuga läbipuhuda. Teine ots läheb kuhugi suvalisse kohta, mina enda masinal panin selle kereõõnsusesse, et mustus otse sisse ei läheks.sipelgas kirjutas:Välja ei taha/saa imeda vana õli?
Aga õlilisamise punni ju lahti ei saanud, kust Ta seda õli välja imeb siis?
No see kork on niikuinii vaja ju eest ära saada isegi kui minna kaane eemaldamise teed. Ülemise korgi eemaldamine on ilmselt lihtsam ja ohutum lahendus.
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
+ ma ei usu, et silla komponentides kasutataks puhast alumiiniumit, eks see pigem ole ikka mingi sulam.
Kukkumine on hobi, mitte põhitöö.
Hõbedane 2002.a V70 D5 120kw - RõõmustaS
Sinine 1974.a Mazda 1300 1,3 ??kw- RõõmustaS
Sinine 1979.a 2door wagon Corolla - RõõmustaB
Hõbedane 2002.a V70 D5 120kw - RõõmustaS
Sinine 1974.a Mazda 1300 1,3 ??kw- RõõmustaS
Sinine 1979.a 2door wagon Corolla - RõõmustaB
- kaak
- Jupp traati ja väljamaa näpitsad
- Postitusi: 1007
- Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Alumiinium juhib nii kiiresti sooja minema et suure tõenäosusega isegi algaja keevitaja saab hakkama ilma keeret rikkumata. Aga sellegipoolest keevitada nt 1-2 sekundit ja oodata 10 sekundit ja korrata protseduuri kuni valmis on, nt 3x.
1800s T5
e36 T5
e36 T5
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Nii...Esmalt tänud kõigile,kes viitsisid siin teemas kaasa mõelda.
Aga lõppude-lõpuks sain ma ennast nii kaugele,et hakkasin siis pooleli
jäänud tööga uuesti pihta.
Olin kõigeks näpunäideteks ja nõuanneteks valmis,mida siit alateemast Teilt sain.
Või siis noh...peaaegu valmis.Kõige olulisem oli mul olemas-tahtmine.
Olin küll enesele töökava paika pannud,mida ma ka jälgisin...või
tahtsin jälgida.
Igatahes nühkisin traatharjaga sodi ja rooste maha ning ujutasin tagasilla
stabikapoldid leotusvedelikuga üle ja vähemalt ühe sain lahti ja ühe keerasin
puruks.Siis kangutasin heebliga (mis sõna?!) varda alla ja voilà,juurdepääs
diffri kaanele oli avatud!
Üllatuseks avanesid kaant kinnihoidvad poldid hästi.Ning ühtlasi leidsin ka
oma puuduoleva õli väljalaskepunni ülesse.Nimelt kaane alumine polt omabki
seda väga olulist ülesannet.
Õli välja ja kaan maha.Muideks,õli oli kuskil 1,5 l.ja see mis välja tuli,oli üllatavalt
heas konditsioonis.
Kuna tööhoog oli sees,siis mõtlesin poldi keevitamisele alternatiive.Selleks,et
mul kohapeal keevitust pole ning keevituse oleksin saanud koos keevitajaga alles homme.
Nimelt on kaanel ka teine potentsiaalne punn olemas.Selleks on spidomeetri
magnetanduri ava.Koputasin selle anduri kaanest välja ja oligi korras.Puhastasin kõik
korralikult ära ja panin asjad tagasi oma kohtadele.Õli sisse ja spidoka andur tasa-tasa tagasi.
Kõik toimib ja õlivahetused on kontrolli all.Kuni järgmise korrani,sest siis peab ilmselt
sellele õigele õli täitmise punnile ikka mutri peale keevitama.
Aga loodetavasti on see nii! kauges tulevikus,et mina seda,oma läbisõidu juures,tegema
ei pea.Mitte et mul töö vastu midagi oleks,aga vast sisustan selle aja kuidagi mõnusamalt
ära.
Ah jaa...selle ühe stabika poldi,mille ma puruks keerasin,pean homme asendama.
Ongi kõik.Kena kevadet!
E.R
Aga lõppude-lõpuks sain ma ennast nii kaugele,et hakkasin siis pooleli
jäänud tööga uuesti pihta.
Olin kõigeks näpunäideteks ja nõuanneteks valmis,mida siit alateemast Teilt sain.
Või siis noh...peaaegu valmis.Kõige olulisem oli mul olemas-tahtmine.
Olin küll enesele töökava paika pannud,mida ma ka jälgisin...või
tahtsin jälgida.
Igatahes nühkisin traatharjaga sodi ja rooste maha ning ujutasin tagasilla
stabikapoldid leotusvedelikuga üle ja vähemalt ühe sain lahti ja ühe keerasin
puruks.Siis kangutasin heebliga (mis sõna?!) varda alla ja voilà,juurdepääs
diffri kaanele oli avatud!
Üllatuseks avanesid kaant kinnihoidvad poldid hästi.Ning ühtlasi leidsin ka
oma puuduoleva õli väljalaskepunni ülesse.Nimelt kaane alumine polt omabki
seda väga olulist ülesannet.
Õli välja ja kaan maha.Muideks,õli oli kuskil 1,5 l.ja see mis välja tuli,oli üllatavalt
heas konditsioonis.
Kuna tööhoog oli sees,siis mõtlesin poldi keevitamisele alternatiive.Selleks,et
mul kohapeal keevitust pole ning keevituse oleksin saanud koos keevitajaga alles homme.
Nimelt on kaanel ka teine potentsiaalne punn olemas.Selleks on spidomeetri
magnetanduri ava.Koputasin selle anduri kaanest välja ja oligi korras.Puhastasin kõik
korralikult ära ja panin asjad tagasi oma kohtadele.Õli sisse ja spidoka andur tasa-tasa tagasi.
Kõik toimib ja õlivahetused on kontrolli all.Kuni järgmise korrani,sest siis peab ilmselt
sellele õigele õli täitmise punnile ikka mutri peale keevitama.
Aga loodetavasti on see nii! kauges tulevikus,et mina seda,oma läbisõidu juures,tegema
ei pea.Mitte et mul töö vastu midagi oleks,aga vast sisustan selle aja kuidagi mõnusamalt
ära.
Ah jaa...selle ühe stabika poldi,mille ma puruks keerasin,pean homme asendama.
Ongi kõik.Kena kevadet!
E.R
Ex animo
Re: Kogemused 245-e tagasilla õlivahetusega.
Ei hakkanud uut teemat tegema, kuna tegu ilmselt sama tagasillaga (viimaseotsa 1031?) ja käsil õlivahetus. Nagu eelmisest postitusest aru saan lasti olude sunnil õli välja kaane alumisest poldist ja sisse spidoanduri august, kuid kas tehase jutu järgi peaks kogu lugu ainult ühest korgist käima? Pildil kork poole üheksa peal (kollast markerit ärge pange tähele, pilt kopitud teisest teemast).
Drenaaži jaoks liiga kõrgel, täitmiseks kahtlaselt madalal.
Tahaks kindel olla, et vajalik kogus 1.6 liitrit uut õli sealt sisse pumbates ka difrisse pidama jääb, korki lahti keerates tahtis vana õli sealt välja valguda...
Drenaaži jaoks liiga kõrgel, täitmiseks kahtlaselt madalal.
Tahaks kindel olla, et vajalik kogus 1.6 liitrit uut õli sealt sisse pumbates ka difrisse pidama jääb, korki lahti keerates tahtis vana õli sealt välja valguda...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist