Esmalt teemast - lugesin Vadisest vähe teooriat ja sain teada, et visko ja vabajooks on ühendatud järjest, mis peaks tähendama seda, et korras tükil peaks andma esimene pool (ehk iis nuudiga võll visko korpuse suhtes) hädapärast mõlemas suunas aegamööda pöörata kruustangi vahel (päris käega vbl ei jaksa). Sest õli on külm ja visko peab läbi libisema, muidu oleks kogu aeg veojõu suhe 50/50 nagu maasturil.
Tagumine osa koosneb omakorda kahest komponendist - esiteks on seal vabajooksusidur (freewheel), mis ühtepidi on jäik ja teistpidi mitte. Teiseks on seal mingi kuulikestega süsteem, mis kiirustel alla 50 km/h võib selle siduri teistpidi ka jäigaks teha, et tagurdada saaks (võimalik, et see toimib siiski ainult tagurdamisel, ehk tagasillapoolsest võllist keerates ja esimest paigal hoides). Olles nüüd umbes 10x lugenud ühte ja sama lõiku Vadisest hakkab mulle üha enam tunduma, et tagumine pool peaks ka mõlemat pidi jäik olema, sest kuulikesed surutakse tööst eemale alles 50 km/h kiirusel.
Natuke ekraanipauke ka:
http://nagi.ee/photos/jukud/sets/232949/
Aga kuna see tagumine vabajooks on ühendatud käigukastiga läbi visko, siis isegi kui ta on katki ei tohiks ta ju ühe ettevaatliku proovisõiduga ära rikkuda esimest nurkreduktorit.
Ja lõpuks Subarutest - Legacyt/Outbacki on ka erinevat, vanasti oli 3 varianti (manuaal keskdifriga, automaat haldexi-laadse siduriga ja 3.0 automaat keskdifri+sillalukkude ja elektrooniliste abimeestega), nüüd värskelt lisandus veel CVT ka, mille hingeelu ma ei tea. Kes Subaru tehase poolt tellitud volvo vs subaru videost end häiritud tunneb, otsigu välja Volvo tehase poolt tellitud vastukaja, kus ilma sillalukkudeta subaru pandi ühe küljega jää peale ja siis näidati, et volvo on parem