Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas Ööbik » 05 Juun 2014, 15:37

Vötsin oma hoole alla masina mis enne kuulus kasutajale Spyker, vana teema asub siin:
viewtopic.php?t=25098
Kui tarvis selle vennaga asju ajada siis soovitan soojalt, väga usaldusväärne tüüp!

Enda nimele sai eelmine aasta võetud. Olen masinaga aasta jagu ühtteist tegelikult juba üle elanud, teema algatamine tundub koguaeg suur ettevõtmine, venib ja venib. Nüüd on ta tehtud!
Noore pere isana vaevas mind töö ja töö, tundus, et kõik koguaeg tahavad minult midagi. Selleks, et end uuesti leida oli tarvis midagi päris uut ja enda oma, mida ma varem pole teinud. Muidugi võiks sõita rallit! Varemalt omades v70't ja veidi tuttavaks saades teiste volvoomanikega hakkas mind siiapoole veidrikele kiskuma. Valisin ja kaalusin põhjaks hoopis teisi mudeleid, millel kw ja kaalu suhe hoopis etem, siukseid väikseid autosid. Samas...ju mitte keegi seal ei sõida Volvoga 8) Mitte ükski neist teistest masinatest pole konstruteeritud minu arust geniaalselt ja samas välist stiili säilitades nagu Volvo, masin kus kõik tööd saab tehtud mutrivõtme, haamri ja pudeli õllega. Mäletan kui käsin, ühel tüübil ükskord Golfi aitamas lappida, starteri vahetuseks oli vaja mootor ära toestada, et ta küljest ei kukuks, wtf?!
Umbes samal ajal nägin ka Spykeri kuulutust, punane läikiv tellis. Uurisin masinat, päris kobe mootor, tehase sportvedrustusega mudel, elektrooniliste vidinate täielik minimaalsus, ei konti, klassikalised vändaga aknad, vabalthingav kastikujuline volvoperformance! :o
Proovisõidul mind võlus see kui jäiga ja konkreetse mulje juhtimine jättis. Ei mingit suure kalossiga jõe peal ulpimise tunnet. Oma v70 on ülimugav pikkade otsade läbimiseks kuid samas ma üldse ei salli tema volga fiilingut, kuid see eest on ta mugav ja no mugavusega harjub ju väga ruttu. Peale pikema otsa võtmist maanteel v70'ga ma jälle kiidan, oi krt kus on hea masin. Lihtsalt erinevad masinad.
Õnneks oli Skyper kannatlik ja massin oli minu. Spyker'i käest saades siis ta arvas, et siduriga on mingi jama, tühikäigul õudsalt undas. Ta andis tutika komplekti kaasa. Crankis tükiti arvama, et pigem on käigukastis jama. Sõida edasi, küll ta ükskord järgi annab :p Väljalase oli nagu ta oli, proovisin käepäraste vahenditega lappida kuid need ei pidanud pikalt. Sai siis mindud esimesele rallile ideega testida mis kukub küljest ja mis peab. Esimene kord kui service parki sisse pöörasin siis mäletan sealse kontrolöri nägu hästi kui ta küsis, kus mu võistlusauto on? See oli äge, ta oleks nagu kummitust näinud. Ralli tulemus ületas ootusi! Sai selgeks, et sõita ei oska ma üldse, kuid Volvo pidas kõigele vastu ja suutis meid ka veel koduukseni öösel ära toimetada! Kadudeks oli käigukast mis eelviimasel kiiruskatsel lõplikult teenistusest otsustas loobuda. Iga kergema raputuse peale loopis käiku välja. Edasiliikumiseks oli ühe käega vaja käiku sees hoida ja teisega roolida.
Katalüsaatoriga oli mingi jama, pidi heinamaa päeva lõpuks enda all põlema panema. Mõned augud tulid väljalaskesse siia sinna juurde.
Suutmatust põtra ohjes hoida, lõime teelt sabaga kaks suurt heinapalli mis oli signaalideks pandud. Lendasime sisse liiga suure kiirusega ja selleasemel, et kompenseerida keerasin veel peale, et heinapall auto sirgeks lööks ja saaks otse sõitu jätkata. Tulemuseks täiesti ootamatult väikesed mõlgid, üks kütusepaagi korgi juures ja teine tagumise ukse käepideme juures. Pidasin tellist tõesti oluliselt väiksemaks, tarhvipunkte me selle eest ei saanud. Küll aga saime trahvipunkte selle eest kui mind tabas hetkeks kõikehõlmav pohhuismi hoog! Viimane kord signaali sisse lennates näitas kiire kalkulatsioon, et lugu on täiesti pses. Viimasest pallist ei olnud kuskilt mujalt mööda saada kui ta täiega keskelt ribadeks lõigata. Keerasin nimme rooli sirgeks, tulgu mis tuleb aga vähemalt me liigume sirgelt. Pauk oli oodatust nõrgem, mass lükkas meid teelt välja rapsi trajektooril edasi, sõitsime põllul 50m kuniks rajale tagasi saime. Tahavaate peeglis oli uhke heinasadu! Järgmises kontrollpunktis tuldi meie Volvot imestama ja räägiti lugusid kuidas on nähtud jõledaid pilte kui riisist autod palliga kokku saavad. Hiljem mokk nii lõhki, et jõua juppe kokku ära korjata. Meie nurk liikus sisse, tuled olid puruks kuid kõik pirnid olid terved ja põlesid, sõit võis jätkuda. Kapott oli kinni kiilunud, ei julenud teda ka torkida ega masinat seisma jätta katsete lõpuni. Kui rahvasuu küsib, miks Riisipere
raudtee jaamas heinapall maandus? Vastake, et seda tegi Volvo. Oli märk, et võitsime poolehoidu. Volvojumalad paistsid ka meiega rahul olevat, tänu fortuunale saime auhinnaks 5l autošhampooni!
Auto mis kunagi seisis pikalt, pidas suurepäraselt vastu, toorik on kõva!

Tehtud:
*2013 sügis:
-väljalase uus katist alates, võetud suurem volvo 960 turbo oma, 2,25",
-siduri korv vahetatud, sidur ise oli ok
-käigukast M47 installitud, esimene käik on ropult lühike! Rahakott vahib mossis näoga! :D
-õhufilter vahetatud
-nina taastatud, kapott vahetatud
*2013 talv: kere värvitud, katus jäi värvimata, pidi algselt matt mustaks minema kuid inspiratsioon sai enne otsa
*2014 kevad:
-lambda uus, boschi originaal, odavam alternatiiv kahjuks ei toimi, sai proovitud.
-kõik mootori sensorid uued, sh termostaat
-roolilatt vahetatud, vana jooksutas parklas manööverdades mahlad välja
-õli vahetatud ja filter, poolsünt, oleks pidanud täissünti panema
-kaitserauad kuumapüstoliga taastatud
-uste mustad küljeliistud taastatud värvides. Kuumapüstol neile ei toimi, ennem hakkavad mullitama kui algset värvi lähevad!
*08.06.14:
-küünlad said uued, Boschi WR7DC+
-küljepeegli taastamist sai katsetatud, eks näha kui pikalt see värv alu peal püsib, kas ikka mõistlik raha pigem uutesse peeglitesse panna? Esialgu näeb väga vahva välja.

Võiks teha:
*õlivahetus, täissünt!
*lennuki propeller asendada elektri ventilaatoriga
*throttle body vaheta suurema vastu 960 pealt, kust saada?
*stabika varda puksid vahetada, hirmus rotid näevad välja
*mootoripadjad vahetada
*kõik musta värvi akende alu liistud üle käia ja taastada, millega neilt värvi eemaldada?
*väljalaske kollektor ja püksid normaalsemad, hetkel näeb välja nagu kolhoosi sauna keris, esimese silindri oma eriti hull, kuna auk tuleb?
*väljalaske pütte vähemaks, hetkel ei kuule sõites mis pöörded on
*taha sillalukk
*vedrustus; amortide ja vedrude ring peale teha. Hetkel tallinnas jube hea aukudes sõita, sest ratas lihtsalt ei jõua auku läbides alla vajuda, hõljuk!
*korralik mootoriruumi põhjakaitse ja bensupaagi kaitse. Hetkel ei ole mootoriruumi üldse mõtet kasida, peale igat tralli vahib mitu kilo ratastega üles roogitud pinnast sealt rõõmsalt vastu.
*dieet! Visata välja ebavajalik mis liigne:
-9kg rauakamakad mootoriruumis mis peaks mootori vibra vähendama(3,5kg on tulemüüri taga ja 2*3kg esistange taga)
-Alu kapott!!!
-Mittetoimivad pasunad küljest rookida
-seest põrand üles kakkuda, kautsuki vähendada ja uurida kas roosteuss ka vastu vahib kuskilt
-balance shaft välja kakkuda ja tema augud pimedaks teha


Peaks tegema:
*juhiukse alumine karp tahab pindmisest roostest vabastamist ja musta kihi alla saamist
*esimene juhipoole rattalaager? Pikka sõitu tehes läheb rumm päris kuumaks teine

Pilte siis:

Alguses oli siis olukord siuke:
Pilt Pilt
Pilt

Läksime rallile:
Pilt

Saime rullis silma:
Pilt

Uunikumide talverallile meid ei lastud, selle asemel hängisime kaasa ja tegime teistest pilti. Järgmisel päeval kui olime nii julmalt sisse maganud, et ühegi päris osalejaga ei saanud hüvasti jäetud siis hakkasime endast pilti tegema:
Pilt
Pilt

Sõitsin muudkui ja ootasin, et kevadine vihm auto krohvikihi alt lagedale tooks. 04.06.14 otsustasin, et ok, kevad on käes:
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Ööbik, 18 Aug 2014, 23:50, muudetud 7 korda kokku.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
omv
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:27

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas omv » 05 Juun 2014, 15:43

Tank on tore. Paar talve tagasi sai sellise valgega talveraames ringi nühitud.
Ainult mis häirib on see, et teema teed, aga samas nagu ikka ei viitsi teha.
Kui juba, siis korraga ja korralikult. 8)

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 06 Juun 2014, 00:47

Juhtus mingi jant selle postitusega enne, et mingi error tuli. Lisasin nüüd pilte, järgmine kord lisan ka osad, mida võiks teha ja mis on tehtud minu käe all.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Heavy
Kreisi postitaja
Postitusi: 354
Liitunud: 26 Apr 2008, 18:27
Asukoht: Tartu/Haapsalu

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Heavy » 06 Juun 2014, 10:08

Väga huvitav lugemine ja vaadates neid vanu telliseid, hakkavad need aina rohkem meeldima. Ehk avaneb kunagi võimalus endalgi sellise roolis istuda ja kes teab ehk pisik jääb sisse :D . Ära teemat unusta, põnev on lugeda!
S60 2.4D 02' man.
V70 2.5tdi 98' aut.

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 06 Juun 2014, 14:03

Eks ma püüan taustajuttu natuke ikka puhuda jah. Tean ise, et teine kord väga huvitav lugeda kuidas teistel filosoofilis-tunnetuslikult auto omamine siis ka on :)

Nii, hakkan siis kohe auto teema omamise võimalust ka ära kasutama.

Kuidas oleks kõige mõistlikum taastada mustaks värvitud alumiinium iluliiste? Ma kahtlustan, et nad ikka on alumiiniumist?
Pilt

Samas ka, olen näinud pilte, et osad vennad on eemaldanud selle suure radika jahutuspropelleri. Mis on alternatiivid. Ma peamiselt sooviks temast vabaneda, et saada mootoriruumi natuke ruumi juurde. Antud juhul lahendus on väga kohmakas. Muidugi mõne hobuse vabastamise karmapunktide noppimine on lisaboonus:
Pilt
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas volvo245 » 06 Juun 2014, 20:38

El vent panna sul isegi andur ootab sel radika küljes vaatan piltidelt!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 10 Juun 2014, 01:31

Hmm, et tal on siis radikas juba vahetatud...pool võitu või nii?
Kust sel puhul el radikas funki saab, kuhu tema ühendada?

Vastu talve sai juppideks läinud M46 vahetatud välja M47 vastu. Peale kasti vahetust tundus veits imelik, et käigukang vibrab kui kiirus tõuseb. Ühe korra sai ka Sauel käidud ja avastasin, et 70 kiirusega alates tekib mingi vibra või müra taga otsas mis kiiruse kasvades süveneb, tekkis kahtlus. Sai nüüd siis pikem rahulik ots tehtud maanteel ja oh õudust. 70'est alates hakkab kang vibrama ja taguots mürisema. Kasutan vana M46 kanginuppu, see millel keskel veel Overdrive jaoks vidinad ja nupp alles on. Kogu see plastik jant seal sees põriseb nagu maipõrnikas! Ainult kui kätt peal hoida siis on kuss, kuid vibra on nii vinge, et peale sadat kilti tuleb teha peatus ja käel lasta puhata. Vibrab käe nõnda ära, et tükkaega hiljem on surin veel sees! Käisin ju talverallil ka kuid seal olles olime ju enamust aega siukses ekstaasilaadses seisundis, et käigukangist tulev maipõrnika pirin tegi kõigile nalja. Polnud siis adekvaatne keskkond olukorra hindamiseks. Tegelikult, see ju ei ole normaalne? Tekkis peale käimakasti vahetust, mingi pinge jäi sisse? Ennemalt ma ei mäleta, et oleks olnud ebameeldiv maanteel kruiisida.

Noh, selleks, et oleks võimalik viimased sada kilti läbi võtta, siis sai siuke abinõu tarvidusele võetud, lapsed olid küll hirmus rõõmsad. Ainuke häda oli, et see vibra tükkis selle lamba sealt ikka ja jälle minema ajama ja siis tuli teda jalgevahelt otsida, silmis vihased pilgud käigukangi suunas, avastades sinna otsa, et ma ei olegi enam paremal tee poolel.
Pilt

Sellest, et kevadel lasin roolilati ära vahetada ma veel ei hakka rääkima. 90 peal tekib rooli vibra sisse väike. Üle saja ei julge lasta, rooli vibra läheb järjest hullemaks. Ma ei paneks neid mõlemaid vibrasid ühte auku, sest enne lati vahetust ei olnud vibraprobleeme roolil. A no mine sa tea. Kui midagi ette ei võta, siis ta suur vibra varsti mitte tellis.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
siimik
Kreisi postitaja
Postitusi: 331
Liitunud: 03 Juun 2012, 13:02

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas siimik » 10 Juun 2014, 10:19

Minu omal oli näiteks kardaan lahti ja sellepärast vibras, käigukasti poolsest otsast, leevendist. Keerasin poldid hirmsa jõuga kinni, ning vibra kadunud :mrgreen:

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 10 Juun 2014, 21:34

Sain aja kinni sama doktrori juurde kes kasti alla pani, ehk läheb elu nii mõnusaks, et laps saab lamba tagasi! Vähem vibra, vahem nuttu varastatud lamba pärast, õnnelikum mees!

Siimik ma tänaval kuulsin kuidas Sinu autot taga räägiti. Tekkis kohe täitsa suur huvi kokku saada ja su pilli lähemalt uurida :)
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
siimik
Kreisi postitaja
Postitusi: 331
Liitunud: 03 Juun 2012, 13:02

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas siimik » 11 Juun 2014, 08:43

Homme ülemistel, mina tulen "kaineid roole" otsima, et laup saaks Kiltsile minna. :)

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 12 Juun 2014, 13:13

siimik kirjutas:Homme ülemistel, mina tulen "kaineid roole" otsima, et laup saaks Kiltsile minna. :)


Selle ülemistega on täna keeruline lugu, pmt saaksin tulla kuid siis lapsed pean kaasa võtma, ei nad täitsa normaalsed tegelt :p

Nii, talvel kui sai käigukasti vahetatud siis sai lambda pihta. Ei olnud väga kuri ka, kuna juba eelmises kohas öeldi, et lambda näeb rott välja. Sai originaalist odavam lambda pandud. Aja jooksul tekkis kahtlus, et mingi jama on, 250km läbisõitu ühe paagi kohta ikka liiga vähe! Kõik mootoribloki sensorid said vahetatud, ikka jama, väljalaset ei saanud üldse nuusutada, kohe oli nina kinni bensu haisust! Korraks sai küünlaid uuritud, opaaa! Selles mõttes, et ega ma mineku üle ju kordagi tegelikult ei kurtnud, rahakott oli ainult eriti kurja näoga.
Pilt

Sai sisse tagasi keeratud. Senioor enta oli see kes andis vihje, et haltuura lambdaga ei ole midagi teha, tuleb ikka bosch alla tagasi saada. Ja nii oligi, sellele mootorile ei kannata muud alla keerata! Tuksus teine kohe rahulikumalt.
Kevad käes ja linnavahel hakkas rõõmus nühkimine, murekortsu tekitas tõdemus, et vajuta mis ma vajutan, no ei tule kõrvale pai, ei ühtegi vilinat ja saba püsib maas. Muidugi pehme seguga lamellidel oma osa siin, enne närib rehvist tükke välja kui hakkab järgi andma. Eks linnavahel vilistamise pärast suvekaid ka taha alla panna, tundub suht mõttetu. Aga vot linnapeal tühjaks tõmmatud 15l/100km hakkas ikka närima. Võiks olla emba kumba ikka, vilistamist või siis väiksem küttekulu, mis elu see on nii!!
Võtsin pika otsa ette teise eesti otsa nüüd eesmärgiga paak tühjaks sõita maanteel-linnas, et saada aimu kas vana statistika 550km paagitäie peale peab ikka paika veel. Kalkulatsioonid näitasid, et sõidu pikkus oli 600km, 9,33l/100km. Hurraaa, nii pikka sõitu ei ole see aparaat veel ühe paagiga teinud! Kogu see jahmerdamine sensoritega on ära tasunud.
Võtsin maale kaasa uued küünlad ka, et uuesti üle vaadata mis need vanad tahmaninad seal teevad. Vahepeal nad enda puhastamisega aktiivselt tegelenud, teatud tervenemisvõime ikka olemas:
Pilt

Ja noh, mõned geeniused kaasa arvatud mina olid liiga tugevalt küünlad sisse keeranud, sellest ka erinevus värvis vist.
Kas siukse asja pärast peaks muretsema? Ja ka selle pärast, et küünla vint on õline?
Pilt

Sain vihje kraadi võrra soojemad küünlad panna. Selle mootoriga olevat apsakas juhtunud, et algselt Volvo soovitas oma ametlikes paberites liiga külmasid küünlaid. Hiljem nad said küll asjale jälile ja muutsid paberimajandust:
In the first year (1989), Volvo called for a different plug for the B234F, p/n 1367529 ("=Bosch WR6DC" right in the book), a colder plug than that used with the B230F/B230FT. In subsequent years, Volvo got smarter about B234F deposits and called for the same plug for all the B230F/B230FT/B234F engines, p/n 270.146 (closest to a Bosch WR7DC). Unfortunately, some auto houses incorrectly continue to cross reference the B234F to the colder WR6DC. So first off, if you go with a standard Bosch plug for a B234F, use a WR7DC (now a WR7DC+), not a WR6DC.


So, if your plug tips are still running black with a Bosch WR7DC or NGK BPR6ES (and with a 16-valve in city driving they may well be) you might want to try the NGK BPR5ES, it's probably only a half-step hotter than the Volvo plug. These plugs (or fancier versions) shouldn't be too hard to find as they are listed by NGK for the B230FT on 760's, the B23F used on 240's and many other cars of the mid-1980's to early-1990's era.


Kui ikka lust peale tuleb, et linnas 15l sajale ära raisata jälle siis uurin kas need küünlad lähevad ka liiga mustaks või mitte. Kraadi võrra nõks soojemate sisse viskamine kõlab ahvatlevalt. Uued küünlad peale said siis koheselt mootori töö mahedamaks ja veits sügavamaks läks. Selles mõttes tundub, et asjad liiguvad kõik õiges suunas õnneks. Andurite vahetus, toimiv lambda, käisin üle massijuhtmed ja osad käsitsi kokku keeratud kaablid jootsin üle, katkine õhuklapp ajutiselt sai tuunitud värsket õhku võtma, õlivahetus, paagitäis pihustipuhastajat läbi lastud. Kõik need väiksed tegevused on oluliselt mootori "hingamist" parandanud. Ma ei oleks osanud arvata, et väikestest asjadest nii palju sõltub. Vahepeal kollitas ka mure, et kiirendades vahest justkui tuleb surnud auk sisse, sekundiks-paariks, kaob jõud ära ja siis uuest ilmub lagedale. See häda on ka kadunud!

Kokkuvõtteks on see masin ikka täiesti jabur konseptsioon! Sellele mõeldes tekib soov lausa teada saada mismoodi on swenssonite maal elada. Need vanakooli volvode ja saabide insenerid olid ikka kiiksuga. Teeks õige siukse üdini praktilise ratastega kasti mis on suurem kui külmkapp, et sinna mahuks külmkapp. Nohhh mis veel, midagi nagu puudu. Eee teeme ühe normaalse vabalthingava millel ka matsu on! Pea peab voolama, porsche aitab välja! Mismõttes? Sport vedrustus! Mismõttes? Noh, et kui reisil näost kaame pereisa on laste kisamisest viimase vindi peal siis tal oleks ka võimalikult fun! Maanteel peaks kiirust korjama ka 4.-5. käiguga! Mitte nagu turboooo... Ta tahaks teha võimalikult palju vahepeatusi ja liigelda kõrvalteedel, ja see on koht kus see auto hakkab tõeliselt elama, kõrvalteedel ja metsas. Maanteel kui rekka vastu tuleb siis on jummalast ehmatav kuidas tema tuulde sõit on nagu seina sõit. Aken alla lasta siis käib siuke elu väljas, täiesti selge, et jalg pedaalil lükkab enda ees teed vabaks mitte ei püüa tekitada miskit moodsat õhukiilu või olla kavalalt aerodünaamiline. Kõrvalteele pööramine on fun sest siis masendunud pereisa muutub rõõmsaks isaks. Pöörded lakke ja oi miuke pai see on, lapsed taga kiljuvad sest isa teeb jälle karuselli! Kõik on rõõmsad, kogu mant mahub ka kaasa, kuksil on ka naine ja koer. Pure volvo experience! Ma olen tänulik sellele autole sest ta ta meenutas mulle, et reisida võib ka lahedasti. Kuidagi loomulikult on toimunud ümberhäälstus meie peres. Kui asume liikvele punase põdraga siis arvestame juba ette, et eestis kuhugi jõuda, selleks kulub päev. v70'ga me tükime spurtima, punktist A punkti B, sõit on küll sigamugav ja jõuab kiiresti kohale kuid samas läheb kaotsi midagi olulist...teel olemise fiiling. Muidugi võib proovida seda kõike ka tekitada moodsamate ja mugavamate autodega, kuid see on siis siuke forsseeritud nähtus. Ja nohhhh, kui raadiost tuleb Feličita! siis see kõlab ikka kuidagi võltsilt igas muus masinas kui 80'date omas, kui elu oli tesie rütmiga, mingis mõttes normaalsem.
Vahel tahaks, et head asjad juhtuks sinuga lihtsalt seepärast, et sa oled valinud omale ümber head kaaslased eluks. Selles mõttes on see vanakooli volvo nagu pereliige, sest ta tekitab emotsiooni. Kui küsida laste käest, millega sõitu läheme siis valivad nad punase põdra, eks lapsesuu ei valeta. Kõike seda arvesse võttes kaob ka kulmult murekorts, kui on vaja tanklasse pöörata. Noh vähemalt on ta väiksem. Sest insenerid kes selle mootori kokku ladusid tõesti olid natuke pohhuistlikult boheemlased, kütusekulu sealjuures oli suhteliselt ebaoluline nähtus ja paratamatu nähtus. Tahad pikka ja stabiilselt kasvavat jõukurvi ilma, et mingi vidin vahele susserdaks? No las mootor hingab, lase pööretel möirata! Pöörded = muidugi kütusekulu, nii see on.

Sai üle käidud testi mõttes üks küljepeegel. See vana pleekinud must mis halliks tõmbunud on ikka irmus kole, eriti rõve on see mahakoorunud plastmasskiht alumiiniumi pealt. Esialgu on tulemus parem kui enne, eks näis kaua värv peal püsib. Sest kogu seda plastmasskatet alumiiniumilt ma eemaldada ei viitsinud. Millega seda eemaldada?
Pilt
Pilt

Seoses peremehe läheneva sünnipäevaga on ka volvol põhjus rõõmustamiseks! Nimelt on peremees võtnud ette pai teha ka autole, sest see aasta veerandsada täis saamas! Sabaotsa väljalase sai vahetatud, nüüd ootab piltlikult uus hingamine ees:
Pilt
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
arvin33
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 21 Aug 2006, 17:53
Asukoht: Pärnu

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas arvin33 » 12 Juun 2014, 16:45

Väga lahe lugemine. Olen isegi samu mõtteid mõlgutanud oma 945 roolis olles. Tõepoolest on neis autodes mingi heas mõttes kiiks sees, mida muu margi omanikule pole kerge selgitada. Kes teab, see teab!

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 13 Juun 2014, 10:17

Uhh ohh aaahhh, eile sain siimk autos istuda. Väga tore kogemus oli, nii värskes korras sisu. Ere mälupilt jäi sellest kohe. 240 on ikka siuke päkapiku auto, mõnus cozy. 740 paras aatrium :p
Libistasin seal käe üle rooli ja kujutasin ette mis oleks kui see mootor istuks 200'se sees. Urrr!
Siuke plaan pikem mul selle 740'ga on ka, hea oli saada kinnitust, et idee klapib. Kui 200'ne körvale tuleb siis tõstab pea sinna üle, ja punasele põdrale paneb midagi muud peale. Auto peaks jääma liikuma, sõitvana on masin väärt, seismana mitte midagi.

Nagu minu nörritamiseks täna hommikul kui proovisin juhi ust avada siis seal sees midagi katki läks. Väljast ukse avamine enam ei toimi. Eile oli ka juttu, et ära seda ust taastama hakka, pole mõtet. Asenda pigem ära. Nüüd oleks küll seda ust vaja juba!

Ahnusel on suured silmad. Hakkasin seda gassiklapi ehk throttle body asja ajama ja põhjalikumal jälje ajamisel selgus, et polegi mul vaja midagi vahetada. Tal juba on peal suurem ehk diameetriga 65mm gaasiklapp, nagu on 960 mudelitel vaikimisi.
Selgub, et seda mootorit tuli kahes konfiguratsioonis. Minul on MAF lõpuga 010, sellel pandi 65mm gaasiklapp peale. Ja on ka 016 lõpuga mootoreid, millel on siis väiksem, 56mm läbimõõduga gaasiklapp. Ma arvasin, et mul on see väiksem.
Päris segadusse ajab see värk. Mul on mõned volvo enda paberid selle mootori kohta ja enamus numbreid seal ei klapi minu asjadega. Aru ei saa, kus on käidud tuunimas ja kus on volvo ise paberimajandusega puusse pannud. Oma pihusteid ei ole ma ühestki kätte juhtuvast volvo paberist veel leidnud.

Sillalukku ikka vaja! Kas keevitamisel on mõtet, kellelgi on siuke masin, et saaks proovida? Suht mõtettu seda ühte pastelt vilistada kui siuke lugu raadiost tuleb :
http://youtu.be/Q06V5Xg5rL0
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 18 Juun 2014, 16:24

Uh, lugedes neid teiste samasuguste mootoritega masinate käiekäikusid siin foorumis siis tekib tunne, et tuleb vatti anda, üks mis kindel. Siis püsib kõik töösoe ja mootori eluiga maksmaalne!
Ikka ja jälle ajab närvi, et see ilus punane auto on kuskil kahe ookeani vahel. Suvel ei saa mitte ühestki vanaautode üritusest osa võtta, selle jaoks ta lihtsalt liiga noor! Samas ei ole mõtet ka riisipüttidega ühe joone taha minna, seal nagu siga kellel käo nägu peas, vahi siis niimoodi. Jääbki üle ainult elust mõnu tunda ja kui ikka täielik igavus peale tuleb siis lihtsalt käia ja riisipütte närvi ajada oma koleda volvoga, kuulata lahedat muusikat ja teha nägu, et eriti hea enesetunne on kogu aeg! Sest volvod ju ei lagune! Viis aastat veel....siis saab ta 30 ja kõik uksed avanevad!

Mõned päevad on siis auto ära ja igatsus peal juba, tahaks lihtsalt vahel kuulda kuidas ta pöördeid korjab.
Selgus, et kaigukangi räme vibra on tõenäoliselt põhjustatud sellest, et kardaani tugilaager oli peetis.
Samas sai ka esimese juhi piduri support värske, vana hoidis suht kramplikult kettast kinni. Vbl siis ei olegi veel vaja rattalaagrit ette võtta.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
siimik
Kreisi postitaja
Postitusi: 331
Liitunud: 03 Juun 2012, 13:02

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas siimik » 18 Juun 2014, 22:41

Kemppi differ igapäeva kasutusse ei sobi, kartsib vastikult ja hakka jõuülekande peale.
Siin sama foorumis keegi müüs g80 lockerit, see juba asjalik asi.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist