viewtopic.php?t=25098
Kui tarvis selle vennaga asju ajada siis soovitan soojalt, väga usaldusväärne tüüp!
Enda nimele sai eelmine aasta võetud. Olen masinaga aasta jagu ühtteist tegelikult juba üle elanud, teema algatamine tundub koguaeg suur ettevõtmine, venib ja venib. Nüüd on ta tehtud!
Noore pere isana vaevas mind töö ja töö, tundus, et kõik koguaeg tahavad minult midagi. Selleks, et end uuesti leida oli tarvis midagi päris uut ja enda oma, mida ma varem pole teinud. Muidugi võiks sõita rallit! Varemalt omades v70't ja veidi tuttavaks saades teiste volvoomanikega hakkas mind siiapoole veidrikele kiskuma. Valisin ja kaalusin põhjaks hoopis teisi mudeleid, millel kw ja kaalu suhe hoopis etem, siukseid väikseid autosid. Samas...ju mitte keegi seal ei sõida Volvoga
![Cool 8)](./images/smilies/cool.gif)
Umbes samal ajal nägin ka Spykeri kuulutust, punane läikiv tellis. Uurisin masinat, päris kobe mootor, tehase sportvedrustusega mudel, elektrooniliste vidinate täielik minimaalsus, ei konti, klassikalised vändaga aknad, vabalthingav kastikujuline volvoperformance!
![Surprised :o](./images/smilies/surprised.gif)
Proovisõidul mind võlus see kui jäiga ja konkreetse mulje juhtimine jättis. Ei mingit suure kalossiga jõe peal ulpimise tunnet. Oma v70 on ülimugav pikkade otsade läbimiseks kuid samas ma üldse ei salli tema volga fiilingut, kuid see eest on ta mugav ja no mugavusega harjub ju väga ruttu. Peale pikema otsa võtmist maanteel v70'ga ma jälle kiidan, oi krt kus on hea masin. Lihtsalt erinevad masinad.
Õnneks oli Skyper kannatlik ja massin oli minu. Spyker'i käest saades siis ta arvas, et siduriga on mingi jama, tühikäigul õudsalt undas. Ta andis tutika komplekti kaasa. Crankis tükiti arvama, et pigem on käigukastis jama. Sõida edasi, küll ta ükskord järgi annab
![Razz :p](./images/smilies/razz.gif)
Katalüsaatoriga oli mingi jama, pidi heinamaa päeva lõpuks enda all põlema panema. Mõned augud tulid väljalaskesse siia sinna juurde.
Suutmatust põtra ohjes hoida, lõime teelt sabaga kaks suurt heinapalli mis oli signaalideks pandud. Lendasime sisse liiga suure kiirusega ja selleasemel, et kompenseerida keerasin veel peale, et heinapall auto sirgeks lööks ja saaks otse sõitu jätkata. Tulemuseks täiesti ootamatult väikesed mõlgid, üks kütusepaagi korgi juures ja teine tagumise ukse käepideme juures. Pidasin tellist tõesti oluliselt väiksemaks, tarhvipunkte me selle eest ei saanud. Küll aga saime trahvipunkte selle eest kui mind tabas hetkeks kõikehõlmav pohhuismi hoog! Viimane kord signaali sisse lennates näitas kiire kalkulatsioon, et lugu on täiesti pses. Viimasest pallist ei olnud kuskilt mujalt mööda saada kui ta täiega keskelt ribadeks lõigata. Keerasin nimme rooli sirgeks, tulgu mis tuleb aga vähemalt me liigume sirgelt. Pauk oli oodatust nõrgem, mass lükkas meid teelt välja rapsi trajektooril edasi, sõitsime põllul 50m kuniks rajale tagasi saime. Tahavaate peeglis oli uhke heinasadu! Järgmises kontrollpunktis tuldi meie Volvot imestama ja räägiti lugusid kuidas on nähtud jõledaid pilte kui riisist autod palliga kokku saavad. Hiljem mokk nii lõhki, et jõua juppe kokku ära korjata. Meie nurk liikus sisse, tuled olid puruks kuid kõik pirnid olid terved ja põlesid, sõit võis jätkuda. Kapott oli kinni kiilunud, ei julenud teda ka torkida ega masinat seisma jätta katsete lõpuni. Kui rahvasuu küsib, miks Riisipere
raudtee jaamas heinapall maandus? Vastake, et seda tegi Volvo. Oli märk, et võitsime poolehoidu. Volvojumalad paistsid ka meiega rahul olevat, tänu fortuunale saime auhinnaks 5l autošhampooni!
Auto mis kunagi seisis pikalt, pidas suurepäraselt vastu, toorik on kõva!
Tehtud:
*2013 sügis:
-väljalase uus katist alates, võetud suurem volvo 960 turbo oma, 2,25",
-siduri korv vahetatud, sidur ise oli ok
-käigukast M47 installitud, esimene käik on ropult lühike! Rahakott vahib mossis näoga!
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
-õhufilter vahetatud
-nina taastatud, kapott vahetatud
*2013 talv: kere värvitud, katus jäi värvimata, pidi algselt matt mustaks minema kuid inspiratsioon sai enne otsa
*2014 kevad:
-lambda uus, boschi originaal, odavam alternatiiv kahjuks ei toimi, sai proovitud.
-kõik mootori sensorid uued, sh termostaat
-roolilatt vahetatud, vana jooksutas parklas manööverdades mahlad välja
-õli vahetatud ja filter, poolsünt, oleks pidanud täissünti panema
-kaitserauad kuumapüstoliga taastatud
-uste mustad küljeliistud taastatud värvides. Kuumapüstol neile ei toimi, ennem hakkavad mullitama kui algset värvi lähevad!
*08.06.14:
-küünlad said uued, Boschi WR7DC+
-küljepeegli taastamist sai katsetatud, eks näha kui pikalt see värv alu peal püsib, kas ikka mõistlik raha pigem uutesse peeglitesse panna? Esialgu näeb väga vahva välja.
Võiks teha:
*õlivahetus, täissünt!
*lennuki propeller asendada elektri ventilaatoriga
*throttle body vaheta suurema vastu 960 pealt, kust saada?
*stabika varda puksid vahetada, hirmus rotid näevad välja
*mootoripadjad vahetada
*kõik musta värvi akende alu liistud üle käia ja taastada, millega neilt värvi eemaldada?
*väljalaske kollektor ja püksid normaalsemad, hetkel näeb välja nagu kolhoosi sauna keris, esimese silindri oma eriti hull, kuna auk tuleb?
*väljalaske pütte vähemaks, hetkel ei kuule sõites mis pöörded on
*taha sillalukk
*vedrustus; amortide ja vedrude ring peale teha. Hetkel tallinnas jube hea aukudes sõita, sest ratas lihtsalt ei jõua auku läbides alla vajuda, hõljuk!
*korralik mootoriruumi põhjakaitse ja bensupaagi kaitse. Hetkel ei ole mootoriruumi üldse mõtet kasida, peale igat tralli vahib mitu kilo ratastega üles roogitud pinnast sealt rõõmsalt vastu.
*dieet! Visata välja ebavajalik mis liigne:
-9kg rauakamakad mootoriruumis mis peaks mootori vibra vähendama(3,5kg on tulemüüri taga ja 2*3kg esistange taga)
-Alu kapott!!!
-Mittetoimivad pasunad küljest rookida
-seest põrand üles kakkuda, kautsuki vähendada ja uurida kas roosteuss ka vastu vahib kuskilt
-balance shaft välja kakkuda ja tema augud pimedaks teha
Peaks tegema:
*juhiukse alumine karp tahab pindmisest roostest vabastamist ja musta kihi alla saamist
*esimene juhipoole rattalaager? Pikka sõitu tehes läheb rumm päris kuumaks teine
Pilte siis:
Alguses oli siis olukord siuke:
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Start%201.jpg)
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Start%202.jpg)
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Start%203.jpg)
Läksime rallile:
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Rakett%20%22Punane%20P%C3%B5der%22.jpg)
Saime rullis silma:
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Rullis%20silmaga.jpg)
Uunikumide talverallile meid ei lastud, selle asemel hängisime kaasa ja tegime teistest pilti. Järgmisel päeval kui olime nii julmalt sisse maganud, et ühegi päris osalejaga ei saanud hüvasti jäetud siis hakkasime endast pilti tegema:
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/talveralli_14-366.jpg)
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/talveralli_14-365.jpg)
Sõitsin muudkui ja ootasin, et kevadine vihm auto krohvikihi alt lagedale tooks. 04.06.14 otsustasin, et ok, kevad on käes:
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Photo1-05.06.14.jpg)
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Photo3-05.06.14.jpg)
![Pilt](https://dl.dropboxusercontent.com/u/11844708/Ralli/740/Photo2-05.06.14.jpg)