Maani XC70 D5 atm 2003

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 16 Nov 2015, 11:06

evald112 kirjutas:Lõpuks ometi ütleks selle tartus käigu kohta. Aga süües kasvab isu. Kuna pestav vahepeal ilmselt veel leidnud kohti, kust midagi juurde keerata siis peaks minema ja panema ver 2.10 peale.

Ma mingit hullu performance-t ei aja taga selle masinaga ja edasised sätted oleks mu jaoks juba pisisammud, mida ahtridüno ei pruugi eraldada :) Praegu ka täitsa rahul tõmbega.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 08 Jaan 2016, 16:31

30.11.2015 käis masin Volremis, ls. 353015. Vahetatud sai 60000km sõitnud hammasrihma komplekt ja veepump ning maha käis ka klapikambrikaas nukkvõlli otsakaante liimimiseks. Komplektiks INA ja pump Aisin. Rihmakomplekti tahtsin vahetada selle pärast, et see viimati sai tehtud Karla Autos ja sisetunde järgi oli õige aeg selleks, samuti lekkisid mootoril mõlemad otsad ja rihmapoolne leke oli ennast juba rihmaplasti taha saanud. Vanast komplektist nägi spetsialisti arvates ainult rihm välja 60000km sõitnud, üks laager oli jubeda välimusega ja teine veidi parem, aga kindlasti mitte nii vähe sõitnud. Võib kahtlustada, et neid ei vahetatudki tol korral, kuigi arvel kirjas on :D Veepump tuli alt miski noname asjandus ja see juba lekkis kergelt - kes krt üldse paneb selliseid olulisi juppe noname!? :mrgreen: Ja no nagu ikka iga kord, siis ära sõites töökojast, on auto kohe täitsa teine. Mootor käis vaiksemalt ning välja suretades ei raputanud enam. Märkuseks tehti kohe otsa lõppev vaakumpump. Sümptomeid ise veel pole näinud, siis tegelema ei hakka ;)

Koos aastavahetusega seisis auto 4 päeva ja kui siis käima tahtsin panna, tegi mootor vaevaliselt ühe tiiru ja hakkas juba releesid plõgistama. 3a olnud Varta H3 leidis asenduse Exide Premium 100ah 900A akuga. Exide kasuks aitas otsustada 900A varasema 830A asemel ning kui guugeldasin Exide kvaliteeti, sain esimeseks vasteks selle: http://www.exide.com/en/about/news/Batt ... ation.aspx
Kõige parema hinnaga leidsin aku siit: http://www.autojupid.eu/et/a/100ah-900a.-exide-ea1000

Täna hommikul näitas auto -17 kraadi, lasin 2 korda eelsüüdet ja kui siis käivitasin, ehmatasin meeldivalt, et millise vägeva kiirusega mootor ringi käib :D Umbes 8nda tiiruga läheb mootor tööle, aga algul töötab ikka sellise jubeda kolina laadse häälega nagu ei tahaks üks või mitu silindrit korralikult tööd teha. Kahtlustasin hõõgküünlaid, aga neist 4tk 2,1oomi ja üks oli 1,7oomi, ehk siis korras. Ampertangidega sai ka küünaldele peale tulev vool kontrollitud ja ka see korras. Kuna praegused pihustid on remonditud paar aastat tagasi, siis ilmselt võib ka selle halva käivitumise nende süüks ajada. Pihustite vahetusele viitab mõni märk veel, nagu tossamine ja lagisemine mingis pöördevahemikus. Vahetamist tahavad ka esimesed kondid ja stabikapuksid.

Enne detsembrit sai 17" velgedega sõites taga aetud mingit ulmelist kiskumist igal pool, lõpuks aitas originaalvelg lamelliga - nagu poleks midagi olnudki. Vaevalt see 17" velg ise kuidagi seda mõjutab ning ka 4mm väiksem offset ei tohiks sellist asja põhjustada, seega süüdi minu arust runflat rehvid.

Esimesed vedrud on ka veidi normaalsemaks vajunud peale mõningast sõitmist ja käisin neid ka Männikul õõtsuval rajal treenimas :) AWD toimetab praeguste ilmadega väga hästi ja lausa lust on lasta mõnes kurvis poolristi masinaga :lol:

Paar pilti ka talvest:

Pilt

Pilt

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas KuldarA » 08 Jaan 2016, 16:57

D5 küünlad peaks ikka 1 oomi kandis olema?

Exide osas, olen kasutanud ja siiani rahule jäänud, aga foorumid räägivad, et probleem tekib kui vaja garantiisse viia ja pikalt saadetakse.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 08 Jaan 2016, 18:13

KuldarA kirjutas:D5 küünlad peaks ikka 1 oomi kandis olema?

Exide osas, olen kasutanud ja siiani rahule jäänud, aga foorumid räägivad, et probleem tekib kui vaja garantiisse viia ja pikalt saadetakse.


Volremi Ahti pidas minu mõõtmistulemusi normaalseks. Ja eks kõik sõltub mõõteriistast ka, mul see umbes 13€-ne multimeeter. Jama pidi olema tema sõnul siis, kui takistus lõpmatu või 50oomi kanti.

Eks nende garantiidega ole ikka nii :) Anti mullegi 2 a4 paberit tingimusi kaasa :D Lugeda ei viitsinud, aga üks number hakkas kohe silma sealt lehe keskelt. Et auto voolutarbimine magavas valvega režiimis ei tohi ületada 20mA, targemalt kunagi uurisin mu masina normaalset tarbimist ja pidi olema normaalne 30mA tehase signaga. Juba pea võimatu tingimus :roll:

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas KuldarA » 08 Jaan 2016, 23:09

Garantii osas on kõrvu jäänud, et nende jaoks tähendab see garantiitingimuste rikkumist kui tühja akut on laadinud auto ehk kui aku tühi, siis surakat anda ei või, vaid aku maha pead eraldi laadima :)
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Siim » 08 Jaan 2016, 23:14

See on pehmelt öeldes jabur...
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas KuldarA » 08 Jaan 2016, 23:54

Eks jah, selline jutt ainult silma jäänud. Ise pole pidanud seda kadalippu läbima, on piisavalt kestnud Exide akud.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Aare85 » 13 Jaan 2016, 17:09

maan kirjutas:Koos aastavahetusega seisis auto 4 päeva ja kui siis käima tahtsin panna, tegi mootor vaevaliselt ühe tiiru ja hakkas juba releesid plõgistama. 3a olnud Varta H3 leidis asenduse Exide Premium 100ah 900A akuga. Exide kasuks aitas otsustada 900A varasema 830A asemel ning kui guugeldasin Exide kvaliteeti, sain esimeseks vasteks selle: http://www.exide.com/en/about/news/Batt ... .aspxKõige parema hinnaga leidsin aku siit: http://www.autojupid.eu/et/a/100ah-900a.-exide-ea1000


Kahtlustan, et sul hakkab geneka tablett otsi andma (originaal Boschi tableti tüüpiline häda, mis väsib tasapisi), sellest ka üsna kvaliteetse aku lühike iga. Mul on peal (2000 2,4T bens) Varta 100Ah 900A kaltsiumaku, ostetud suvel 2010, praegu just ajasin peale nädalast seismist garaaži ja panin laadija peale, boosti peal paar minutit laadis 10A-ga ning praeguseks on pea nulli kukkunud. St aku on praktiliselt uueväärne, auto sõidab nädalavahetuseti ja seisab õues.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 14 Jaan 2016, 10:48

Kas seda tableti korrasolekut saab kuidagi kindlaks ka teha? Laadimist olen mõõtnud otse akult ja kapoti alt ning alati ~14V. Külma autoga, kui tuled ja viled ning puhur esiklaasi asendis, oli 13,9V, 5 minutit hiljem oli juba 14V. Paar päeva tagasi sai mõõdetud uue aku pinget auto peal. Kapott lahti, uksed lukku ja ootasin minuti, siis oli mõõtes 12,55V. Siis sai mõõdetud otse akult, uksed olid lukust lahti ja tagaluuk lahti, pingeks 12,5V. Laadimispinge on muidugi üks asi, teine olulisem on kindlasti tugevus ehk siis amprid. Nagu ka akude nutilaadijad, mis algavad 0,8A ning kuni 25A ja kus võimsamad laevad kordades kiiremini.
Autot kasutan töö tegemiseks ja kuna pool tööst on ringi sõitmine, siis sõidan päris palju. Käivitus vist kurnab akut kõige rohkem ja neid on päeva jooksul ikka 20ne ringi. Millalgi sai targemaga nõu peetud selle kohalt ja ta soovitas teha nö hoolduslaadimisi akulaadijaga.

Viimaste ilmadega aga saab autoga ikka pea igal võimalusel külje ette :) Nii linnas kui maanteel :mrgreen: Mõnes mõttes on awd-ga isegi parem sõita, kui pideva nelikuga, kuna vahepeal lükatakse enamus vedu taha ja saabki sõita nagu tagaveolisega, pikas lauges kurvis sujuvalt külg ees jne. Kui tagaosa juba libiseb korralikult, hakkab ka eest tõmbama ja lähevad hood suureks kiirelt.

Eile 17 paiku sai tehtud Tallinn-Paldiski-Tallinn otsake. Teed olid ikka täitsa lumised ja kerge vallike ka keset teed. Ees 60-70ga sõitjatest möödasõitu aga ei takistanud miski, ikka päris kindlalt ja turvalise tundega võib läbi selle vallikese tõmmata awd-ga. Rehvid hetkel veidi kehvad sellise paksu lume jaoks, HKPL R lamell 5mm mustriga. Lund sadas juurde pidevalt ja ka tee peal olnud lumi oli selline kerge, mis autode tagant üles ennast keerutas. Väike pildike peale seda sõitu, kus näha et tagaluugi tiival ka muu otstarve peale sportlikuma välimuse ;)

Pilt

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Aare85 » 14 Jaan 2016, 16:03

Mulle jäi sinu posti lugedes lihsalt mulje, et põhjus on:
1. auto kasutuses, st palju voolu tarvitamist, sh külmalt sõitu ja käivitamisi - selline kasutusrutiin eeldab tegelikult, et kord kuus laed aku korralikult laadijaga täis ja/või
2. sul on geneka tablett mineku peal, kui koormust on taga, siis ei lae (XC genekal on võimu küllalt), minul taoline asi oli, sureb sedasi vähehaaval, poole voldi kaupa ja kui koormad, siis ei jaksa pinget hoida. Kui sul klaasisoojenduste vms suuremata tarbijatega kukub tühikäigul alla 13, siis on asi juba kergelt pehme.

Tegelikkus on selline, et üks 10-15 km linnasõit, kus auto on täitsa talutavalt soe seest, ei lae akut päris lõpuni täis. Paned laadija peale, hakkab esiti kohe 5-10A-ga laadima ja teeb seda mõnda aega.

Ega muud võluvitsa polegi kui lae kord kuus korralikult täis, muidu on see uus aku sul ka 3 aastaga kooga. Mul on olnud Varta originaalakusid, mis äraviskamise hetkel olid 6-10a vanad, järelikult päris rämpsu nad ei valmista. Mul on praegu 100Ah Varta aku viiendat aastat ja pole seda nägugi veel, et nõrgaks jääma hakkab.

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Siim » 14 Jaan 2016, 23:22

Mul on kodulaadija MXS25 ja tööl MXTS70, mõlemaga olen elustanud väga väsinud akusid ning esmapilgul tundub, et toimib. Samas pikas perspektiivis ei oska öelda, kaua see "effekt" kestab.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 15 Jaan 2016, 10:54

Eks ma olin ise ka päris veendunud, et aku lihtsalt kehvasti hoitud ning tühjaks saanud. Olin kahe vahel isegi, et kas osta akulaadija ja proovida Varta ellu äratada (loetud ka Cteki võimest vanat akut taastada) või ostan uue aku ja hakkan seda vahepeal akulaadijaga turgutama. Sai siis viimase variandi kasuks otsustatud ja kahetsema ilmselt ei hakka, kuna praegune aku oma 900A-ga tundub mootorit külmalt ikka kiiremini ringi ajavat kui eelmine kunagi täis olles. Akulaadija kohalt ütles ka Volremi Ahti, et kui juba osta, siis kindlasti Ctek ning mitte alla 5A. Laadimisaegu vaadates, siis ilmselt tuleks kõne alla alates 7A versioon. 25A oleks ka muidugi väga hea, aga see 7-st lausa 2x kallim :)

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas no1 » 15 Jaan 2016, 11:33

Mul on vist mingi Boschi oma, ka 4- või 5A. Disla akut pole proovinud laadida, aga bensukate omadega(väiksemad) saab kenasti ühelepoole.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 18 Mär 2016, 23:32

15.03 käis masin Volremis, vahetati õli koos filtriga ja ka õhufilter, ls: 359203km. Viimased õlivahetused tehtud kõik enne kompu kirja ehk siis varem kui 12000km. Harjumuseks juba saanud ka õliga koos uus õhufilter paigaldada, sest vanad on alati olnud peent tolmu täis. Sillaosadele tehti ka röntgen ning vahetamist vajab esimese stabika parem puks, mis ka mõningat kobinat juba auklikul teel põhjustab. Kindlasti lähevad puksid korraga vahetusse või hoopis aretusse :D Mõned puksid olid veel kergelt pragulised, aga hetkel veel töökorras.

Nädal tagasi sai vahetatud peal olnud klass 2 pihustid klass 4 kasutatud pihustite vastu, Volvo kood neil 30777314. Esimene käivitus oli kohe edukas. Mootor töötas lahtise kapotiga ning mootorikate oli maas ja juba siis oli kuulda, kui vaikselt ja ühtlaselt see mootor nüüd töötab :D Kate peale ja kapott kinni ning vanema diisli hääl on nagu uuel diislil. Tugevalt kiirendades on tahm sumpsist ikka väga minimaalne, tühikäigul ei tule ka põlemata kütuse haisu, reaalne kütusekulu langes natuke ja kompus kuvatav number suurenes täpsema poole. Peale pihustite paigaldust seisis auto maja ees umbes 20h, väljas oli autosse minnes 0 kraadi ning peale eelsüüdet, läks mootor tööle teisest pöördest :mrgreen: Varem tahtis umbes 5 tiiru saada samades tingimustes. Esimesel maantee sõidul ilmnes ka see, et 5ndaga kiirendades on kadunud siiani pikema veovõlli süüks peetud vibra. See vibra oli viimasel ajal juba häiriv ja mõtted liikusid uute veovõllide suunas, nüüd aga võib selle unustada. Kui varem maanteel püsikaga 99kmh kellal sõidetud sai, siis sirgel teel vibra oli minimaalne, kui aga teel oli kerge tõus, nagu Tln-Hps maanteel neid ikka on, siis tuli esiotsast vibratsioon, samuti tuli see vibra möödasõidul kiirendades 5nda käiguga. Ühel hommikul sai huvi pärast 0 kraadise tempiga käivitatud ilma eelsüüteta ja siis läks tööle kolmanda tiiruga.

Neid klass 4 pihusteid ajasin taga Volremi soovitusel, kuna need on mingil määral parendatud Volvo poolt ja vigade esinemine on neil harvem. 5 pihustit tulid 3-lt erinevalt inimeselt :)

Kasutaja avatar
igiliikur
Kõva postitaja
Postitusi: 177
Liitunud: 09 Apr 2015, 19:39

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas igiliikur » 19 Mär 2016, 08:28

Ma ei väsi kordamast, et sa oled ikka suht pohhuiist ja viitsimist ka sul on. Heas mõttes loomulikult. Isegi kui ma oma xc paari aasta pärast ära vahetan, sinu teemat jään lugema :)
XC90


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist