30.11.2015 käis masin Volremis, ls. 353015. Vahetatud sai 60000km sõitnud hammasrihma komplekt ja veepump ning maha käis ka klapikambrikaas nukkvõlli otsakaante liimimiseks. Komplektiks INA ja pump Aisin. Rihmakomplekti tahtsin vahetada selle pärast, et see viimati sai tehtud Karla Autos ja sisetunde järgi oli õige aeg selleks, samuti lekkisid mootoril mõlemad otsad ja rihmapoolne leke oli ennast juba rihmaplasti taha saanud. Vanast komplektist nägi spetsialisti arvates ainult rihm välja 60000km sõitnud, üks laager oli jubeda välimusega ja teine veidi parem, aga kindlasti mitte nii vähe sõitnud. Võib kahtlustada, et neid ei vahetatudki tol korral, kuigi arvel kirjas on
Veepump tuli alt miski noname asjandus ja see juba lekkis kergelt - kes krt üldse paneb selliseid olulisi juppe noname!?
Ja no nagu ikka iga kord, siis ära sõites töökojast, on auto kohe täitsa teine. Mootor käis vaiksemalt ning välja suretades ei raputanud enam. Märkuseks tehti kohe otsa lõppev vaakumpump. Sümptomeid ise veel pole näinud, siis tegelema ei hakka
Koos aastavahetusega seisis auto 4 päeva ja kui siis käima tahtsin panna, tegi mootor vaevaliselt ühe tiiru ja hakkas juba releesid plõgistama. 3a olnud Varta H3 leidis asenduse Exide Premium 100ah 900A akuga. Exide kasuks aitas otsustada 900A varasema 830A asemel ning kui guugeldasin Exide kvaliteeti, sain esimeseks vasteks selle:
http://www.exide.com/en/about/news/Batt ... ation.aspxKõige parema hinnaga leidsin aku siit:
http://www.autojupid.eu/et/a/100ah-900a.-exide-ea1000Täna hommikul näitas auto -17 kraadi, lasin 2 korda eelsüüdet ja kui siis käivitasin, ehmatasin meeldivalt, et millise vägeva kiirusega mootor ringi käib
Umbes 8nda tiiruga läheb mootor tööle, aga algul töötab ikka sellise jubeda kolina laadse häälega nagu ei tahaks üks või mitu silindrit korralikult tööd teha. Kahtlustasin hõõgküünlaid, aga neist 4tk 2,1oomi ja üks oli 1,7oomi, ehk siis korras. Ampertangidega sai ka küünaldele peale tulev vool kontrollitud ja ka see korras. Kuna praegused pihustid on remonditud paar aastat tagasi, siis ilmselt võib ka selle halva käivitumise nende süüks ajada. Pihustite vahetusele viitab mõni märk veel, nagu tossamine ja lagisemine mingis pöördevahemikus. Vahetamist tahavad ka esimesed kondid ja stabikapuksid.
Enne detsembrit sai 17" velgedega sõites taga aetud mingit ulmelist kiskumist igal pool, lõpuks aitas originaalvelg lamelliga - nagu poleks midagi olnudki. Vaevalt see 17" velg ise kuidagi seda mõjutab ning ka 4mm väiksem offset ei tohiks sellist asja põhjustada, seega süüdi minu arust runflat rehvid.
Esimesed vedrud on ka veidi normaalsemaks vajunud peale mõningast sõitmist ja käisin neid ka Männikul õõtsuval rajal treenimas
AWD toimetab praeguste ilmadega väga hästi ja lausa lust on lasta mõnes kurvis poolristi masinaga
Paar pilti ka talvest: