XC/AWD nelikvedu
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: XC/AWD nelikvedu
Nii, nüüd siis ka minul muhvi jama kaelas. Masinaks XC90 2006 manuaal, millel 2011 käigukast vahetatud. Kuna ükski autoremont meie kandis tõsisemaid harutamisi ette ei viitsi võtta, siis asusin ise remondimehaanikuks. VIN-koodi järgi sai eelnevalt tellitud uuema tüübi nurkreduktori muhv 31256008. Nagu hiljem selgus, on see veidi pikem (ei pidavat segama), ent välisläbimõõt klappis. Komplektis tihendid ja poldid. Volvo originaaltoode.
Ja siis vahetama. Guugeldamine õpetas, et tegu on poole päeva tööga. Heakene küll, pooltelg välja, hulk polte lahti. Ja siis hakkas peale - mismoodi saada lahti kolmas polt summuti eesmisest kandurist, et pääseda ligi kardaanipoltidele? Asub teine roolilati ja esitala vahel ning kätte ei saa. OK, nikerdasin siis kardaanipoldid lahti summuti kandurite vahelt. Turbo õhuvõtulõdvikute lahtiharutamine omaette ooper. Nurkreduktori ülemine polt samuti. Lõpuks tekkis ootamatu takistus mingi karteripõhja küljes oleva torudega õlikarbi näol, mis nurkreduktori väljatulekut umbes 1 cm jagu segama jäi. Selleks tuli mootorist õli välja lasta ning siis omakorda neli polti lahti keerata. Tükk aega tilkus õli edasi... Kulunud oli 5 töötundi.
Kahtlaselt lihtsalt tuli nurkreduktor muhvist välja. Ja veel kahtlasemalt sain muhvi käigukasti nuutide pealt näppidega loksutades välja tõmmatud. Süda aimas halba. Kui puhtaks ühendused olin pesnud, selgus kaks hetkel ületamatut probleemi:
1) muhvil olid nuudid maas nurkreduktori poolsel osal mitte nii väga, küll aga käigukastipoolsel otsal. Nurkreduktori võll oli enam-vähem korras, ent nuudid olid maas ka käigukasti võllil. Imelikult veel mitte lihtsalt maas, vaid selliste kulumisjälgedega.
Nurkreduktori võll http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0106.jpg
Käigukasti võll http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0103.jpg
Vana muhv mõlemalt poolt http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0111.jpg http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0112.jpg
2) Kui hakkasin uut muhvi peale proovima, siis oh üllatust - siseläbimõõt tundub grammi võrra väiksem kui vanal! Igatahes kummalegi võllile peale ei lähe. Hambajaotus tundub siiski klappivat...
Vana ja uus muhv http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt01110.jpg
Siit siis küsimused teadjamatele - kas ja kust saab (ning kas tasub üldse) käigukastipoolset võlliotsa ning kas 31256008 on tõesti 2006 xc90-le sobimatu (alternatiiv, et vahetatud käigukast ja võib-olla ka siis nurkreduktor on teisest ooperist...) ? Palun abi, sest mu ustav tööloom on muidu tugevalt lombakas.
Ja siis vahetama. Guugeldamine õpetas, et tegu on poole päeva tööga. Heakene küll, pooltelg välja, hulk polte lahti. Ja siis hakkas peale - mismoodi saada lahti kolmas polt summuti eesmisest kandurist, et pääseda ligi kardaanipoltidele? Asub teine roolilati ja esitala vahel ning kätte ei saa. OK, nikerdasin siis kardaanipoldid lahti summuti kandurite vahelt. Turbo õhuvõtulõdvikute lahtiharutamine omaette ooper. Nurkreduktori ülemine polt samuti. Lõpuks tekkis ootamatu takistus mingi karteripõhja küljes oleva torudega õlikarbi näol, mis nurkreduktori väljatulekut umbes 1 cm jagu segama jäi. Selleks tuli mootorist õli välja lasta ning siis omakorda neli polti lahti keerata. Tükk aega tilkus õli edasi... Kulunud oli 5 töötundi.
Kahtlaselt lihtsalt tuli nurkreduktor muhvist välja. Ja veel kahtlasemalt sain muhvi käigukasti nuutide pealt näppidega loksutades välja tõmmatud. Süda aimas halba. Kui puhtaks ühendused olin pesnud, selgus kaks hetkel ületamatut probleemi:
1) muhvil olid nuudid maas nurkreduktori poolsel osal mitte nii väga, küll aga käigukastipoolsel otsal. Nurkreduktori võll oli enam-vähem korras, ent nuudid olid maas ka käigukasti võllil. Imelikult veel mitte lihtsalt maas, vaid selliste kulumisjälgedega.
Nurkreduktori võll http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0106.jpg
Käigukasti võll http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0103.jpg
Vana muhv mõlemalt poolt http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0111.jpg http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt0112.jpg
2) Kui hakkasin uut muhvi peale proovima, siis oh üllatust - siseläbimõõt tundub grammi võrra väiksem kui vanal! Igatahes kummalegi võllile peale ei lähe. Hambajaotus tundub siiski klappivat...
Vana ja uus muhv http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt01110.jpg
Siit siis küsimused teadjamatele - kas ja kust saab (ning kas tasub üldse) käigukastipoolset võlliotsa ning kas 31256008 on tõesti 2006 xc90-le sobimatu (alternatiiv, et vahetatud käigukast ja võib-olla ka siis nurkreduktor on teisest ooperist...) ? Palun abi, sest mu ustav tööloom on muidu tugevalt lombakas.
Re: XC/AWD nelikvedu
Minu 850 awd-l oli sama jama. Kasti poolt oli kastivõllil nuudid maas. Mina lahendasin selle jama nii, et panin uue muhvi Würthi käigukasti laagri liimiga paika kasti külge. Pidas hea 2 aastat. Enne kui uus omanik liiga sihipärasel turbovolvo kasutamisel lasi tänu sellele terve käigukasti pilbasteks koos nurkreduktoriga.
Aga selle fixiga lahendasin mina selle,et ei pidanud uut käigukasti otsima hakkama.
Aga selle fixiga lahendasin mina selle,et ei pidanud uut käigukasti otsima hakkama.
Re: XC/AWD nelikvedu
Et kuradite vandumise teema lohisevaks ei läheks, siis on ka minu hoolealune 2005.a XC90, millel ühtegi veakoodi ei ole, ise tekitades tuleb... Aga nelivedu ei mütta, millest andis aimu ka kuu tagasi ülevaatusel käik, kus pidurirullilt ei tahtnud sugugi maha sõita..
Soovitused proovisin läbi, aga sõitu alustades käib ikkagi nõks läbi ja tagasild ei tee midagi. Erinevad kirjeldused interneeduses klapivad tuksis oleva termoanduriga, mis nelikut valvab, et see üle ei kuumeneks, aga kuna Autocomil litsents puudub vastavate parameetrite kuvamiseks, siis ei saa põhjapanevat diagnoosi panna. Minu aeg selle hoolealusega sai ruttu otsa ja lähiajal tegeleda pole.. Ilmselt saadan auto esialgu Cranki kaemiseks... Või kui kellelgi on Vida tagataskus ja raatsib taskuraha eest selle külge panna, siis võin autoomaniku kontakti jagada.. Usun, et Paikas võiks olla õige mees ka.. Eks püüan kursis hoida, mis sellest masinast saab..
Soovitused proovisin läbi, aga sõitu alustades käib ikkagi nõks läbi ja tagasild ei tee midagi. Erinevad kirjeldused interneeduses klapivad tuksis oleva termoanduriga, mis nelikut valvab, et see üle ei kuumeneks, aga kuna Autocomil litsents puudub vastavate parameetrite kuvamiseks, siis ei saa põhjapanevat diagnoosi panna. Minu aeg selle hoolealusega sai ruttu otsa ja lähiajal tegeleda pole.. Ilmselt saadan auto esialgu Cranki kaemiseks... Või kui kellelgi on Vida tagataskus ja raatsib taskuraha eest selle külge panna, siis võin autoomaniku kontakti jagada.. Usun, et Paikas võiks olla õige mees ka.. Eks püüan kursis hoida, mis sellest masinast saab..
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
Re: XC/AWD nelikvedu
Novot aga mu jutule pole keegi tulnud
Aga kuraditan ka siia teemasse natukene. Küsimusega, et kui nurkülekandest jagu sain kas siis kaob tagavedu ainult? Sest auto liigub ilusti, ei mingeid lisa helisid ega midagi, kuid tagavedu puudub. Esimese lumega sai nauditud natukene igamehe driftihooaega ning sõites awd toimis nagu peab, kuid kui maha ära jahtus(nimelt tal veel kuumenemisprobleemid) siis tagasild enam ei vedanud. Juttu siis 2001a visco tagasillaga xc70'st.
Aga kuraditan ka siia teemasse natukene. Küsimusega, et kui nurkülekandest jagu sain kas siis kaob tagavedu ainult? Sest auto liigub ilusti, ei mingeid lisa helisid ega midagi, kuid tagavedu puudub. Esimese lumega sai nauditud natukene igamehe driftihooaega ning sõites awd toimis nagu peab, kuid kui maha ära jahtus(nimelt tal veel kuumenemisprobleemid) siis tagasild enam ei vedanud. Juttu siis 2001a visco tagasillaga xc70'st.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.
Re: XC/AWD nelikvedu
Jah. Oleks nagu suht loogiline ka ju. Arvatavasti siiski muhv lihtsalt katki. Loen siin ülevaltpoolt neid jutte ja mõtlen,et eks need nuudid kuluvad ikka ära,kui pikka aega sõita nii,et muhv katki ja kulutabki lõpuks ära mingi otsa. Kahjuks selline asi suvel naljalt välja ei tule,joppab,kui läheb talvel ja oled vähe kangema jalaga sõitja
to allan ja RS013 - tore ,et tegite endale samamoodi autod päris neliveolisteks ! Lugesin üle pika aja uuesti teemat. Kuna täna tuli jälle küsimus ühelt,et kuidas 2010a v70 küljetama saada...
to allan ja RS013 - tore ,et tegite endale samamoodi autod päris neliveolisteks ! Lugesin üle pika aja uuesti teemat. Kuna täna tuli jälle küsimus ühelt,et kuidas 2010a v70 küljetama saada...
Volvo XC 90 - 6.2L Chevy Camaro 2011
Re: XC/AWD nelikvedu
Mis võib olla teemaks kui autol (XC70 2005a) on eemaldatud kardaan?
Volvo 440GL
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: XC/AWD nelikvedu
Nurkreduktori muhv, nurkreduktor ise, kardaani pukk, kardaanirist.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: XC/AWD nelikvedu
Tervitus,
2010 XC60
Olen 7-8 kuud ühte kolksu taga ajanud. Probleemiks on see, et see kaob vahepeal paariks nädalaks täielikult.
Tuli jälle esile ning sain tõstuki peale ajada ja rattad ringi käima lasta. Mehed all katsusid ja ütlesid, et kardaani tagumises osas/lõpus on sees tugev löök. Ratta suhtes iga 1/4 pöörde pealt kolksub. Kui kolks kuuldavaks muutub siis hakkab tagumine parempoolne ratas teatud kiirustel vibreerima.
Tõenäoliselt tuleb kardaan alt ära ja saadan Paneeli tänavale. IA ei tahtnud midagi öelda, tahavad ise "diagnoosida". Nad ei ole seda kolmel korral ülesse leidnud ja ma parem säästan enda närve & rahakotti.
Kui kardaan alt võtta, siis eeldan et AWD kaitse ka välja. Kas midagi peaks veel silmas pidama/tegema kui masinat ajutiselt esiveolisena kasutada?
Abistavad ideed on teretulnud.
2010 XC60
Olen 7-8 kuud ühte kolksu taga ajanud. Probleemiks on see, et see kaob vahepeal paariks nädalaks täielikult.
Tuli jälle esile ning sain tõstuki peale ajada ja rattad ringi käima lasta. Mehed all katsusid ja ütlesid, et kardaani tagumises osas/lõpus on sees tugev löök. Ratta suhtes iga 1/4 pöörde pealt kolksub. Kui kolks kuuldavaks muutub siis hakkab tagumine parempoolne ratas teatud kiirustel vibreerima.
Tõenäoliselt tuleb kardaan alt ära ja saadan Paneeli tänavale. IA ei tahtnud midagi öelda, tahavad ise "diagnoosida". Nad ei ole seda kolmel korral ülesse leidnud ja ma parem säästan enda närve & rahakotti.
Kui kardaan alt võtta, siis eeldan et AWD kaitse ka välja. Kas midagi peaks veel silmas pidama/tegema kui masinat ajutiselt esiveolisena kasutada?
Abistavad ideed on teretulnud.
Re: XC/AWD nelikvedu
Sogan teemat!
Tere,
kas saite abi? Küsimus veel nuutmuhvi kohta. Kas on vanakooli nõrgem versioon või juba uus ja tugevam? Varuosakood detaili peal.
Ma ise kahtlustan tugevama jupi paigaldamisel, et järgi annabki siis võlli kulunud nuudid, kui minek juba on ja mitte hoolduse käigus lihtsalt vahetatav kuluosa?!
taadu kirjutas:Nii, nüüd siis ka minul muhvi jama kaelas. Masinaks XC90 2006 manuaal
Vana ja uus muhv http://www.metsamoor.ee/Volvo/Pilt01110.jpg
Siit siis küsimused teadjamatele - kas ja kust saab (ning kas tasub üldse) käigukastipoolset võlliotsa ning kas 31256008 on tõesti 2006 xc90-le sobimatu (alternatiiv, et vahetatud käigukast ja võib-olla ka siis nurkreduktor on teisest ooperist...) ? Palun abi, sest mu ustav tööloom on muidu tugevalt lombakas.
Tere,
kas saite abi? Küsimus veel nuutmuhvi kohta. Kas on vanakooli nõrgem versioon või juba uus ja tugevam? Varuosakood detaili peal.
Ma ise kahtlustan tugevama jupi paigaldamisel, et järgi annabki siis võlli kulunud nuudid, kui minek juba on ja mitte hoolduse käigus lihtsalt vahetatav kuluosa?!
XC70
Re: XC/AWD nelikvedu
Mul oli sama jama kardaaniga mul ei kolksunud vaid 90-ja 100 vahel lõi vibra sisse,romulast uus alla ja kuuma. Paneelis see remont oleks liiga kalliks läinud patstii 900euri sain pakkumise
Re: XC/AWD nelikvedu
Tere
Esimene kogemus Volvoga ja paistab, et sain kohe esiveolise masina. Ostsin eelmine nädal xc60 awd, eile hilisõhtul jõudsin P-Rootsi, kus oli korralik lumetorm, paaril tõusul oli kuidagi imelik tunne, et kas tõesti Volvo nelivedu on nii s*tt, et esiots hakkab tõusudel "teed ostima" ja veojõu tuluke muudkui põleb. Miski hetk mõtlesin, et pean teeääres kinni, väike seljasirutus, parkla oli kaetud korraliku lumega ja kui sisse keerasin, vaatasin, et hoog aina raugeb ja masin enam ei liigu, hoidsin vedu peal ja keerasin teele välja tagasi, pole lõbus öösel 11 paiku pimedas kuskil metsas kätega kaevama hakata. Öösel jõudsin läbi lumetormi kohale, hommikul hakkan maja eest ära minema ja muudkui kraabib. hmmmm. Sõitsin üles parklasse, parkisin masina u 10-15cm lumme, ja siis proovisin edasi sõita, nii 3-4m sain suure kraapimise peale sõidetud, tulin välja, et kas tõesti selline nelivedu????, kuna olen samas kohas Insigniaga 2 talve käinud ja pole kordagi sellist olukorda tekkinud. Nagu arvata oligi, siis esirattad olid läbi lume ilusa tee sisse kraapinud, aga tagarattad olid ilusti mööda lund jooksnud. Käisin ajasin natuke tööasju ja teedel, kus olen sõitnud siiani Insigniaga, oli täna tõsine probleem tõusudest ja nukkidest üle saada. Seega on ostetud auto esiveduline. Eks pean laskma nüüd kohapeal vaadata, kas kallis haldexipump või see kurikuulus muhv.
Esimene kogemus Volvoga ja paistab, et sain kohe esiveolise masina. Ostsin eelmine nädal xc60 awd, eile hilisõhtul jõudsin P-Rootsi, kus oli korralik lumetorm, paaril tõusul oli kuidagi imelik tunne, et kas tõesti Volvo nelivedu on nii s*tt, et esiots hakkab tõusudel "teed ostima" ja veojõu tuluke muudkui põleb. Miski hetk mõtlesin, et pean teeääres kinni, väike seljasirutus, parkla oli kaetud korraliku lumega ja kui sisse keerasin, vaatasin, et hoog aina raugeb ja masin enam ei liigu, hoidsin vedu peal ja keerasin teele välja tagasi, pole lõbus öösel 11 paiku pimedas kuskil metsas kätega kaevama hakata. Öösel jõudsin läbi lumetormi kohale, hommikul hakkan maja eest ära minema ja muudkui kraabib. hmmmm. Sõitsin üles parklasse, parkisin masina u 10-15cm lumme, ja siis proovisin edasi sõita, nii 3-4m sain suure kraapimise peale sõidetud, tulin välja, et kas tõesti selline nelivedu????, kuna olen samas kohas Insigniaga 2 talve käinud ja pole kordagi sellist olukorda tekkinud. Nagu arvata oligi, siis esirattad olid läbi lume ilusa tee sisse kraapinud, aga tagarattad olid ilusti mööda lund jooksnud. Käisin ajasin natuke tööasju ja teedel, kus olen sõitnud siiani Insigniaga, oli täna tõsine probleem tõusudest ja nukkidest üle saada. Seega on ostetud auto esiveduline. Eks pean laskma nüüd kohapeal vaadata, kas kallis haldexipump või see kurikuulus muhv.
XC60 R-Design Polestar
Re: XC/AWD nelikvedu
Kuskandis põhjas paikned?
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Re: XC/AWD nelikvedu
Graddis , Junkerdal, Rootsi-Norra piiril
Homme lasen masina Bodøs üle vaadata, eks siis näeb, mis edasi hakkab toimuma
Homme lasen masina Bodøs üle vaadata, eks siis näeb, mis edasi hakkab toimuma
XC60 R-Design Polestar
Re: XC/AWD nelikvedu
Kaugel tiba minust, linnulennult 300 kilti. Muidu oleks saanud aidata tõstuki vms.-ga.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Re: XC/AWD nelikvedu
Töökojas käidud, konkreetset viga ei leitud, arvuti ei näita ka ühtegi viga.
Tõstukil kardaani keerata ei õnnestunud, max kraadi sai pöörata ja siis juba käisid ees kolksud, ehk siis kast tuli järgi - seega kuulus muhv korras?
Auto pandi tõstukil rullidele sõitma, vabajooksuga oli tagasild olemas, aga kui koormata tagasilda, siis kaob vedu tagant, nagu laseks veo lahti. Sama ju ka lumes, koormus taga, peaks kraapima, aga ei hoia silda lukus. Kas pump saab hoida nii "poolikult" silda lukus?
Üks tähelepanek veel, kui sõita pikemat tõusu libedal ja gaasi peal hoides, et siis ikka üles saaks, tekib autosse tugev vibratsioon, mis on ainult libedal kiirendades, mitte kunagi aga asfaldil ega kuival. Kas veojõu kontroll paaniliselt üritab pidurdada ühte ja teist ratast, või haldexi pump ei hoia survet?
Insignial oli ka probleem pumbaga, siis aga maanteel sõites vahest viskas u 2 sekundiks värina sisse ja pärast oli jälle nt 100km korras. Pumba vahetusega see kadus.
Võib hakata pumbale mõtlema?
Tõstukil kardaani keerata ei õnnestunud, max kraadi sai pöörata ja siis juba käisid ees kolksud, ehk siis kast tuli järgi - seega kuulus muhv korras?
Auto pandi tõstukil rullidele sõitma, vabajooksuga oli tagasild olemas, aga kui koormata tagasilda, siis kaob vedu tagant, nagu laseks veo lahti. Sama ju ka lumes, koormus taga, peaks kraapima, aga ei hoia silda lukus. Kas pump saab hoida nii "poolikult" silda lukus?
Üks tähelepanek veel, kui sõita pikemat tõusu libedal ja gaasi peal hoides, et siis ikka üles saaks, tekib autosse tugev vibratsioon, mis on ainult libedal kiirendades, mitte kunagi aga asfaldil ega kuival. Kas veojõu kontroll paaniliselt üritab pidurdada ühte ja teist ratast, või haldexi pump ei hoia survet?
Insignial oli ka probleem pumbaga, siis aga maanteel sõites vahest viskas u 2 sekundiks värina sisse ja pärast oli jälle nt 100km korras. Pumba vahetusega see kadus.
Võib hakata pumbale mõtlema?
XC60 R-Design Polestar
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist