Järelemõtlemist meie liiklusest.
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Antsu ja Liiwaannus-ga 100% nõus
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Ei jätnud midagi välja, kirjutasin et kui teie jaoks tundub libe ja kolonn ikkagi taha on moodustunud, siis on viisakas mööda lasta teised. Kolonn ei teki sekundiga, tekib sellega et tagant tullakse kiiremini ja siis jäädakse toppama esimese taha.
Mis puudutab suvist liiklemist, siis ära aja häma teemal kuidas kolonn peaks ka siis 110-120km/h kiirusel liikuma, kui mõni üksik nii liikleb - minu algne kommentaar oli selgelt kirjutatud, et kui liigud LUBATUST AEGLASEMALT ja mida liiklusseadus ütleb kolonni tekkimise kohta sinu selja taha sel juhul?
Viimane lõik oli valdavalt elementaarne viisakus (suunatulede vilgutamine ja piisav pikivahe) ja liikluskäitumine, et ma isegi ei pea seda märkimisväärseks. Eriti olen ma nõus selle osaga, et iga juht hindab ise oma auto käitumist, enda oskusi, rehvide kvaliteeti etc ja seetōttu kui mõni teine tunneb, et tema jaoks on maanteel kiirus 50 vōi 70km/h mingites oludes võimetekohane, siis ole meheks ja lase vahepeal kolonn mööda, nii nagu liiklusseadus seda sätestab.
Liiwaannuse vâitele vastuväiteks ütleks, et kui luxexpress sõidab 2,5h Tallinn-Tartu otsa, siis sellise stabiilse 10+ km/h pluss ja möödasõidul ehk gramm rohkem läbin sama maa keskmiselt 2 tunniga, pool tundi on juba mârgatav võit. Mingil lühemal otsal on vahe tõesti marginaalne.
Mis puudutab suvist liiklemist, siis ära aja häma teemal kuidas kolonn peaks ka siis 110-120km/h kiirusel liikuma, kui mõni üksik nii liikleb - minu algne kommentaar oli selgelt kirjutatud, et kui liigud LUBATUST AEGLASEMALT ja mida liiklusseadus ütleb kolonni tekkimise kohta sinu selja taha sel juhul?
Viimane lõik oli valdavalt elementaarne viisakus (suunatulede vilgutamine ja piisav pikivahe) ja liikluskäitumine, et ma isegi ei pea seda märkimisväärseks. Eriti olen ma nõus selle osaga, et iga juht hindab ise oma auto käitumist, enda oskusi, rehvide kvaliteeti etc ja seetōttu kui mõni teine tunneb, et tema jaoks on maanteel kiirus 50 vōi 70km/h mingites oludes võimetekohane, siis ole meheks ja lase vahepeal kolonn mööda, nii nagu liiklusseadus seda sätestab.
Liiwaannuse vâitele vastuväiteks ütleks, et kui luxexpress sõidab 2,5h Tallinn-Tartu otsa, siis sellise stabiilse 10+ km/h pluss ja möödasõidul ehk gramm rohkem läbin sama maa keskmiselt 2 tunniga, pool tundi on juba mârgatav võit. Mingil lühemal otsal on vahe tõesti marginaalne.
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Neid ikka kohtab, kes mingil x-põhjusel üldliikluselt aeglasemalt sõidavad ja taha peeglisse ei näe. Võin ilmselt ühe käe sõrmedel üles lugeda viimase +10 aasta kogemused, kus kolonni ees aeglaselt liikuv sõiduk kõrvale tõmbas ja rea mööda lasi. Kõik õnnelikud.
Ma olen viimasel ajal mõned üksikudki mööda lasknud bussi peatusesse aeglustades ja sõitu peatumata ise jätkates. Juhtudel kus tagumine ei suvatse mööduda isegi kui olen suunaga märku andud, et ees tee vaba. Või juhul, kus öösel sabas sõidetakse. Ilgelt ebamugav tunne, ning lisaks säravad küljepeeglid, mis ei ole ühelgi mu autol veel isetumenevad olnud.
Pigem liiklen rahulikult, endal närv puhkab. Kütusekulu langes ka oma poole liitri võrra võrreldes varasemaga kus möödasõite rohkem oli ning kiirus selline kus kaamera klõpsu ei teinud. Sõitmine väsitab ka vähem sellisel viisil kindlasti. Pikkivahet hoides terve Tallinn - Tartu võimalik sõita ilma pidurit kasutamata piisavalt ette nähes. Ja mõnel ees pidurituled vaid vilguvad
Ma olen viimasel ajal mõned üksikudki mööda lasknud bussi peatusesse aeglustades ja sõitu peatumata ise jätkates. Juhtudel kus tagumine ei suvatse mööduda isegi kui olen suunaga märku andud, et ees tee vaba. Või juhul, kus öösel sabas sõidetakse. Ilgelt ebamugav tunne, ning lisaks säravad küljepeeglid, mis ei ole ühelgi mu autol veel isetumenevad olnud.
Pigem liiklen rahulikult, endal närv puhkab. Kütusekulu langes ka oma poole liitri võrra võrreldes varasemaga kus möödasõite rohkem oli ning kiirus selline kus kaamera klõpsu ei teinud. Sõitmine väsitab ka vähem sellisel viisil kindlasti. Pikkivahet hoides terve Tallinn - Tartu võimalik sõita ilma pidurit kasutamata piisavalt ette nähes. Ja mõnel ees pidurituled vaid vilguvad
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5
855
142 '74
855
142 '74
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
j0hanne5 kirjutas:Ei jätnud midagi välja, kirjutasin et kui teie jaoks tundub libe ja kolonn ikkagi taha on moodustunud, siis on viisakas mööda lasta teised. Kolonn ei teki sekundiga, tekib sellega et tagant tullakse kiiremini ja siis jäädakse toppama esimese taha.
Mis puudutab suvist liiklemist, siis ära aja häma teemal kuidas kolonn peaks ka siis 110-120km/h kiirusel liikuma, kui mõni üksik nii liikleb - minu algne kommentaar oli selgelt kirjutatud, et kui liigud LUBATUST AEGLASEMALT ja mida liiklusseadus ütleb kolonni tekkimise kohta sinu selja taha sel juhul?
Viimane lõik oli valdavalt elementaarne viisakus (suunatulede vilgutamine ja piisav pikivahe) ja liikluskäitumine, et ma isegi ei pea seda märkimisväärseks. Eriti olen ma nõus selle osaga, et iga juht hindab ise oma auto käitumist, enda oskusi, rehvide kvaliteeti etc ja seetōttu kui mõni teine tunneb, et tema jaoks on maanteel kiirus 50 vōi 70km/h mingites oludes võimetekohane, siis ole meheks ja lase vahepeal kolonn mööda, nii nagu liiklusseadus seda sätestab.
Liiwaannuse vâitele vastuväiteks ütleks, et kui luxexpress sõidab 2,5h Tallinn-Tartu otsa, siis sellise stabiilse 10+ km/h pluss ja möödasõidul ehk gramm rohkem läbin sama maa keskmiselt 2 tunniga, pool tundi on juba mârgatav võit. Mingil lühemal otsal on vahe tõesti marginaalne.
Liiklusseaduses on ka öeldud, et piirkiirus ei ole kohustuslik- kui vaja, tuleb kasvõi seisma jääda, kui ees olevad takistused või liiklusolud ei võimalda ohutult piirkiirusega liigelda.
Jah, ma lasen mööda kõik, kes minust mööduda tahavad, aga ma annan ka endale aru, et pimedas lihtsalt seisma jääda on ka ohtlik. See kolonn, mis minu taga oli selle napika ajal möödasõitu ei teinud minust keegi (ilmaolud olid tõesti keerulised, sest sadas lund ja tuiskas), aga sealt vastassuunast hakkas üks tõesti tõmblema. Kuidas kurat ma lasen kolonni keset pimedat talvist maanteed, kui pole bussipeatust ega midagi, mööda, kui on talv, teepeenra asemel on lumevallid, mis on kõrgemad kui auto ninaosa, tehniliselt võttes sõida lumeseina- Kas ma sõidan siis lumevalli ja lõhun oma auto ära selleks et teised mööda lasta või?!? Kui mina sõidan 70-ga, siis on kõigil teistel võimalus minust mööduda, kui ei julge, järelikult ei ole möödasõit ohutu. Punkt. Ma võin tunduda, et olen ebaviisakas mölakas, aga enda elu ja tervisega niisama asjatult riskima ei hakka. See on tegelikult igaühe enda probleem, kui mööda ei saa. Jah on viisakas mööda lasta, aga mul pole tekkinud sellist olukorda, et pean hädaolukorras näiteks ohutuledega sõitma mingisuguse tehnlise probleemi tõttu mis sunnib oluliselt aeglasemalt sõitma, siis küll jah juba olukord nõuab ja tuleb lasta kolonnid mööda kui sa oma liigselt aeglase liikumisega teisi takistad. Kordan ka veelkord, et kui ma näen et keegi on möödasõitu alustamas siis reeglina tõmban kohe paremale ja aeglustan, et ta minust kiiremini mööduks. Ükskord oli ees aeglaselt liikuv väikeauto, ohutuled peal. Mööda ei saanud kuna laiutas keset teed. Lõpuks sai aru, et takistab teisi ja tõmbas teeserva.Hiljem peale seda juhtumit pole minu taha märkimisväärseid kolonne tekkinud sest kui ma ise jõuan aeglaselt eesliikujale järele siis hakkan samamoodi jälgima ohutut võimalust. Kui ees liigub 90-ga siis üldiselt mulle sellest piisab ja ma ei hakka enam mööda sõitma.Mõnikord juhtub, et lähen ees ja teised järgi, teinekord alustab minus tagasõitev meist kahest ja lähen talle järgi. Mis veel möödasõitudesse puutub, siis ma ise olen valmis alati möödasõitu katkestama või loobuma võimaluses kui ma näen, et ei jõua ohutult lõpetada. Kogu probleem on selles et inimesed hindavad olukordi erinevalt ja sealt ka siis erinev käitumine liikluses. Lisaks sellele on väga tihti olnud selliseid olukordi, et möödasõiduks pole üldse vajadust, kuna eesliikuja keerab peateelt ära kõrvalteele järgmisest või ülejärgmisest ristmikust. Kas inimesed ei suuda 10-15 minutit kannatada, et sõita piirkiirusega 90 km/h natuke aega?
Viimati muutis Oldschool79, 07 Dets 2019, 19:00, muudetud 4 korda kokku.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Ma olen ca 50 aastat roolis olnud, aga pole veel kordagi pidanud bussipeatusesse põikama,
ja kui keegi on selg ees vastu tulnud, siis olen esimesel võimalusel möödunud.
ja kui keegi on selg ees vastu tulnud, siis olen esimesel võimalusel möödunud.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Kuulge härrased!
Me ei hakka nüüd siin arutlema üle asjade üle nagu poliitikud!
Fakt on see, et seadused-eeskirjad on olemas ja neid tuleb paraku ka järgida. See on ju ometigi aluseks sellele, et meil üldse load olemas on.
Arvamusi on samuti piisavalt ja teame juba ette ära, et kui siin saagimiseks läheb, siis jätkub seda samamoodi nagu teemades "esivedu vs tagavedu", "naastrehv vs lamellrehv", "ema vs tütar" jne jne jne.
Mõelgem asi läbi ja tehkem oma vajalikud järeldused.
Me ei hakka nüüd siin arutlema üle asjade üle nagu poliitikud!
Fakt on see, et seadused-eeskirjad on olemas ja neid tuleb paraku ka järgida. See on ju ometigi aluseks sellele, et meil üldse load olemas on.
Arvamusi on samuti piisavalt ja teame juba ette ära, et kui siin saagimiseks läheb, siis jätkub seda samamoodi nagu teemades "esivedu vs tagavedu", "naastrehv vs lamellrehv", "ema vs tütar" jne jne jne.
Mõelgem asi läbi ja tehkem oma vajalikud järeldused.
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
ants kirjutas:Ma olen ca 50 aastat roolis olnud, aga pole veel kordagi pidanud bussipeatusesse põikama,
ja kui keegi on selg ees vastu tulnud, siis olen esimesel võimalusel möödunud.
Mu number on ainult 35 aga muus osas sama siin.
Ärge põdege!
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7615
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Johannee, aga sa pole buss, ja 110 alas võidki 110 sõita, ka gpsi järgi. Ilmselt sõidaks sa bussist kiiremini nii ca 15 minti ja 90% tehtud möödasõitudest teed sa selle viimase 15 minuti säästmiseks. Kas seee on mõistlik ja vajalik jäägu see sinu otsustada, isiklik arvamus on, et tühjal teel peaks liikuma sellise kiirusega, et kaamerat või politseid märgates tempot ei muuda. Möödasõite kui neid ikkagi teeb, siis ilmselt kaamera tolerantsi ei mahuta, sas võiks ka need sujuvuae nimel nii planeerida, et saad kiiruse sobivaks ilma pidurit puutumata.
Nõus olen sellega, et 100% mööda sõitmata ei saa, alati leidub tegelasi, kes kaamerakabiini nähes pidurdavad reaalkiiruse 90 alas ka ilusa ilmaga 80 kanti. Nende taga tõesti ei viitsi ise ka sõita.
Nõus olen sellega, et 100% mööda sõitmata ei saa, alati leidub tegelasi, kes kaamerakabiini nähes pidurdavad reaalkiiruse 90 alas ka ilusa ilmaga 80 kanti. Nende taga tõesti ei viitsi ise ka sõita.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Natukene ajalugu, NL ajal ei olnud kiiruse piiranguid, kui siis ainult linna/küla sisesed.
Kui hakati seda max. kiiruse piirangut kehtestama, võeti Tallinna taksopargist 2 taksot,
saadeti nad Tallinn- Narva, üks sõitis nö põhjagaasiga, teine kuni 90 kmh.
Põhjagaasige sõitnud auto jõudis 10 min enne teist Narva.
Aastat kahjuks enam ei mäleta, pidi olema 1975-6 a.
Kui hakati seda max. kiiruse piirangut kehtestama, võeti Tallinna taksopargist 2 taksot,
saadeti nad Tallinn- Narva, üks sõitis nö põhjagaasiga, teine kuni 90 kmh.
Põhjagaasige sõitnud auto jõudis 10 min enne teist Narva.
Aastat kahjuks enam ei mäleta, pidi olema 1975-6 a.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Okei, nüüd oleme jõudnud sinna, kus üks sõiduoskamatu on uhke brigadiristaatuse üle ja teine nostalgitseb karburaatormootoreid ja diagonaalrehve taga. Jätkake samas vaimus!
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Olenemata sellest, et kes mis kiirusega maanteel otsustab kulgeda, veenduge ohutus möödasõidus ja austage natukenegi kaasliiklejaid
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
ants kirjutas:Natukene ajalugu, NL ajal ei olnud kiiruse piiranguid, kui siis ainult linna/küla sisesed.
Kui hakati seda max. kiiruse piirangut kehtestama, võeti Tallinna taksopargist 2 taksot,
saadeti nad Tallinn- Narva, üks sõitis nö põhjagaasiga, teine kuni 90 kmh.
Põhjagaasige sõitnud auto jõudis 10 min enne teist Narva.
Aastat kahjuks enam ei mäleta, pidi olema 1975-6 a.
Tehniliselt ei ole mingi kunst 2x lühema ajaga Narva jõuda, kui nõuka aja põhjagaasi taksoga
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
allan kirjutas:Tehniliselt ei ole mingi kunst 2x lühema ajaga Narva jõuda, kui nõuka aja põhjagaasi taksoga
Allan, ära hakka võrdlema tollaseid Sikse ja Mossesid oma V8-ga
Tuleb lihtsalt LE järgida ja teel püsida, neid kes arvavad endast enamat,
leidub nagu nii. Aga küll nad leiavad oma lõpu.
745 GL ´91; LR90 ´87.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Allan, asi on lihtsalt selles, et tänapäeva autod on tõesti kiiremad kui 70-ndate Nõukogude autotööstuse toodang, aga iva on selles, et Tallinn-Narva trassil on piisavalt ka selliseid lõike, kus asulast läbi sõites on 70 ja isegi 50 kiiruspiirang, mis tähendab, et kui neist piirangutest kinni pidada, siis tõmbab see keskmise kiiruse kohe alla ja nii see näiline edumaa kahaneb drastiliselt.
Ei sea kahtluse alla, et Audru ringrajal või Raadi lennuväljal siks-mosse vs tänapäevane 3 liitrine oleks üsna mõttetu võistlus (võitja ette teada), aga liikluses on segavaid faktoreid liiga palju, et puhtalt, kasvõi teoreetiliselt otsast lõpuni 200-ga läbida. juba see, et teed on Ida-Viru pool käänulised ja kurvide läbimisega sellistel kiirustel ei ole võimeline igaüks hakkama saama. kui see nii lihtne oleks, oleks paljud teelt väljasõidud ja avariid olemata olnud ja nii mõnedki inimelud oleks säästetud, sest teelt välja üle katuse on sageli palju väiksematel kiirustel. Selleks et teelt välja ja üle katuse ei pea laskma autot piirajasse.
Ei sea kahtluse alla, et Audru ringrajal või Raadi lennuväljal siks-mosse vs tänapäevane 3 liitrine oleks üsna mõttetu võistlus (võitja ette teada), aga liikluses on segavaid faktoreid liiga palju, et puhtalt, kasvõi teoreetiliselt otsast lõpuni 200-ga läbida. juba see, et teed on Ida-Viru pool käänulised ja kurvide läbimisega sellistel kiirustel ei ole võimeline igaüks hakkama saama. kui see nii lihtne oleks, oleks paljud teelt väljasõidud ja avariid olemata olnud ja nii mõnedki inimelud oleks säästetud, sest teelt välja üle katuse on sageli palju väiksematel kiirustel. Selleks et teelt välja ja üle katuse ei pea laskma autot piirajasse.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.
Oldschool79 kirjutas:Allan, asi on lihtsalt selles, et tänapäeva autod on tõesti kiiremad kui 70-ndate Nõukogude autotööstuse toodang, aga iva on selles, et Tallinn-Narva trassil on piisavalt ka selliseid lõike, kus asulast läbi sõites on 70 ja isegi 50 kiiruspiirang, mis tähendab, et kui neist piirangutest kinni pidada, siis tõmbab see keskmise kiiruse kohe alla ja nii see näiline edumaa kahaneb drastiliselt.
Ei saa aru mis juttu sa ajad? Et kui mina liigun terve tallinn-narva 100ga 90 alas ja sina 80ga ja 90st madalamate piirangutega alas liigume võrdselt, siis kuidas see edumaa kahaneb? See püsib sama aeglasematel lõikudel eeldusel et 50 ja 70 alad läbime võrdsel kiirusel ja suureneb 90 alas, kui liigume erinevate kiirustega.
Selles mõttes, et kaks stabiilselt erinevate kiirustega ja kohati samal kiirusel liikuvat keha, ei saa vahet vähendada.
Väljatoodud 100km/h ja 80km/h on näitlikud, need võivad ka erineda rohkem/vähem maanteekiirustel.
Ja ei taha uskuda, et põhjagaasiga liikuva ja 90km/h sõitva auto erinevus ca 210km peale 10 minutit erinevust ainult tuli, nii aeglased need nōukogude sõidukid ka polnud.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 55 külalist