Sõidukite puhul kehtib ütlus - kiire, odav, hea - valida saad ainult kaks.
Olles eelnevalt sõitnud aastaid erinevate Saksa diislitega, siis võib öelda, et kõik need autod on olnud odavad ja head. Mitte aga kiired.
Nii ma siis unistasin ühest sõidukist, mis oleks mõistlike ülalpidamiskuludega, vastupidav...ja kiire.
Mingil imelikul ja seletamatul põhjusel on mulle alati huvi pakkunud Rootslaste leiutis, mille disainijooned jooksevad paralleelselt telliskivi ja surnukirstu omadega.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782002/_MG_3236.jpg)
Ja millest räägitakse, kui selle ajastu kiireimast universaalkerega tehaseautost.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782064/_MG_3252.jpg)
Arvuliselt peaks kogu maailmas olema oliivirohelist universaalkerega manuaalkastiga T-5R-i 775 tükki.
Üks neist on nüüd minu käes
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782003/_MG_3209.jpg)
Tegu on Itaalia turule toodetud versiooniga (445tk) mille kapoti all töötav 2 liitrine turbomootor koostöös 20 klapiga viie silindri kohal toodab tõenäoliselt ühte ilusamat meloodiat mida inimkõrv on võimeline kuulma.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782063/_MG_3249.jpg)
Olenemata suurtel kiirusel kapoti küljest irduma hakanud lakist on ta 1995. aasta auto kohta välimuselt korralikum, kui paljud 20 aastat uuemad autod.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782004/_MG_3218.jpg)
Oliivirohelise tooni võlu tuleb välja alles päikesepaiste käes.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782062/_MG_3227.jpg)
Sõidukil oli ostmise hetkel läbi üks sisemine rooliots. Kuna ühe kaupa neid vahetada pole mõtet, siis sai ostukorvi lisatud mõlemad pooled koos kaitsekummidega. Mõtlesin, kui sisemised juba lahti võetakse, siis võiks juba välimised ka ära vahetada, ühe korra tegemine ja hiljem muretu. Ja nii läks lumepall veerema...
Sõiduki all roolilati tootjat otsides jäid silma katkised šarniiride kaitsekummid. Kuna see vaatepilt seadis nende eluea kahtluse alla sai ostukorvi lisatud ka uued õõtshoovad. Veider oleks olnud vahetamata jätta stabika kondid, kui juba siis juba.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782235/DSC_0843.jpg)
Lisaks olid kõverad ja kulunud esimesed pidurikettad. Kuna Eestist ei leidnud mõistliku hinnaga Zimmermanni kettaid, sai tellitud need eBayst.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782237/DSC_0855.jpg)
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782236/DSC_0856.jpg)
Täna siis paigaldati autole kõik eelnevalt nimetatu ning reguleeriti sild paika. Lisaks sai esimest korda tehtud korralik välipesu ja auto kaamera ette sätitud.
![Pilt](http://www.upload.ee/thumb/5782256/_MG_3233.jpg)
Eelmise omaniku päevikut auto kohta saab lugeda siit - https://www.drive2.ru/r/volvo/694530/
Eesmärk on siin teemas auto elulugu edasi rääkida.
Lühike speclist:
*Originaalturbo 13G vahetatud 15G vastu.
*DO88 lõdvikud coolerist sisselaskesse
*Vähe vabam summuti
*Merise poolt kirjutatud aju (http://www.cts.ee) @ 1,0bar. Üle jäi 2,3 T5 mootori aju kus samuti muudetud soft, @ 1,0bar - müüa!
Vahetatud, tehtud:
03.05.2016 - Võre mustaks värvitud
04.05.2016 - Sisemised rooliotsad, kaitsekummid (TRW), välimised rooliotsad (Lemförder), stabika kondid (TRW), õõtshoovad (TRW), pidurikettad (Zimmermann), piduriklotsid (Ferodo)
Esialgsed plaanid:
*Stangede ääred mustaks värvida, ehk taastada originaalvälimus. Hetkel esistange osa halliks värvitud, küljeliistud originaalid nind tagastange osa kere värvi. On ehk ideid või soovitusi mis vahenditega seda parim teha on, kas krunt + "bumper spray" võiks toimida?
*Kapott korda