B230F + turbo teema
Postitatud: 18 Mai 2009, 18:15
Tundub, et siit pole veel läbi käinud stock 200/700/900 B230F turbotamise teema. Paljude turbobricksi kasutajate kogemuse järgi saab B230 N/A mootorile külge panna turbo ilma mootori sisemust puutumata
Kellele pole inglise keel võõras saab palju infot siit:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=52466
Ja artikkel selle kohta on siin:
http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024
Idee on siis selles, et tarvis on hankida endale
turboka väljalase (B230ET, B230FT, ...)
turbo, mis sobib selle väljalaske kollektoriga
intercooler koos radika kinnitusklambritega(need IC masinatel pikemad)
soovitavalt turbo õlituse ja tagasivoolu torud
soovitavalt väljalaske kolle tihendid
T kujuline kolmik turbo õlituse jaoks
downpipe ehk siis toru mis läheb turbost summutisse
soovitavalt varuks üks karteripõhi
Kõige suurem probleem asja juures ongi ilmselt turbo õlituse teema. Turbo õlitus tuleb võtta siis õlirõhu anduri juurest, mis on kõige lihtsam. Anduri asemele tuleb siis keerata kolmik ja selle 2 vabasse otsa siis vastavalt turbo õli pealevool ja see sama õlirõhu andur. Turbo tagasivoolu jaoks on kõige lihtsam lõigata õlivanni auk ja sinna keevitada toru. Toru peaks olema siis võimalikult kõrgel. Soovitav on õlivann eemaldada selleks operatsiooniks aga eelmainitud artikklis kirjutatakse ka kuidas on võimalik seda teha küljes oleva vanniga. Netis olen näinud ja seda, et on lihtsalt löödud auk õlivanni ja toru pandud kinni keemilise metalliga. Kui vastupidav see on ei oska arvata.
Raskem aga ägedam kindlasti on asja teha nii nagu tehasest: B230 blokis on olemas tegelikult kohad nii õlituse, kui ka tagasivoolu jaoks. Ainuke asi on see, et need on välja puurimata. Neid saab ka ise välja puurida ja keermestada(õlikanalisse minev) aga siis oleks kindlasti mõistlik mootor täielikult laiali võtta ja ilmselt veel lihtsam oleks siis juba leida turboka enda blokk, kus augud juba olemas ja olemas ka madama surveastme jaoks kolvid.
Kolmikust tuleb siis viia turbosse õlitus ja turbost tagasivoolav õli saata uuesti karterisse läbi karteripõhja puuritud augu.
Nüüd kui turbo ja õlitus on paigas siis tuleb vedada ära torustik turbost intelcoolerisse ja sealt edasi segusiibrisse. Selleks ongi kõige mugavam viis, kui oled saanud mõne turboka pealt kogu torustiku.
Nüüd tuleb 700/900 natukene ümber tõsta õhuvõttu kuna see jääb nüüd teisele poole(kõrvalistuja poole). Variant on siis leida turboka õhupuhastaja või osta koonusfilter. Samuti tuleb leida klaasipesu paak turbokalt ja see ka tõsta kõrvalistuja poole kuna juhipoole tuleb paigaldada aku. Samuti tuleb õhulugeja viia turbo ja õhupuhastaja vahele(mis asuvad nüüd kõrvalistuja pool) ja selleks tuleb juhtmeid natukene pikendada. Karterituulutus tuleb võtta ära sisselaske kollektorist ja viia üle mootori turbo ja õhupuhasti vahele. Kui on jupid mõnelt turbokalt võetud siis pole probleemi, peab lihtsalt haarama kaasa kõik voolikud ja torud. Need omavad juba kõiki vajalikke avausi asjade paigaldamiseks.
Enne turbo pealepanekut oleks hea veenuda selle ja ka wastegate korrasolekus. Turbo võll võiks liikuda vabalt ja ei tohiks eriti omada pikilõtku. Väike ristilõtk on ok. Kui turbo on ok ja wastegate ka liigub vabalt siis peaks nüüd wastegate ja tema regulaatori vahelise varda võimalikult pikaks keerama, et ta avaks võimalikult madala rõhu korral oma klapi ja laseks gaasid otse väljalaskesse. Sellega hoiab ilmselt ära kogemata peale lendava liiga suure rõhu mis võib kolvid karteripõhja sulatada. Kui see on ka nüüd tehtud, torud küljes, õlitus ok, õli sees siis võks ühendada külge ühe turbo rõhukella mille järgi saab siis rõhu vastavaks keerata selle sama wastegate varda abil.
Kindlasti oleks veel mugavam variant manuaalne rõhukontroller ehk MBC aga see maksab jällegi lisaraha
Kui kõik nüüd töötab siis võiks vaadata rõhku mis mootorile lisaks antakse turbo abil. Arvatakse, et kuni 0,4 BAR eh kusagil 6-7PSI ringis ei tohiks stock mootorile stock aju ja süüteajuga midagi teha. Netist võib lugeda, et on sõidetud ka 20PSI -ga ilma kolbe sulatamata aga see sõltub kindlasti mootori seisukorrast ja ka süüte ajastusest.
0,3-0,4 BAR võiks olla ohutu stock mootoriga aga peaks olema juba hästi tuntav sõitmise juures.
Kui soov on rõhku tõsta peaks juba panema peale suuremad pihustid, turboka aju ja süüteaju(näiteks B230FT mis on LH2.4 ja mille juhtmestik peaks klappima 1:1) ja turboka õhulugeja. Selle ümberehitusega on vabalt sõidetud ka 1 BAR rõhuga.
Miks ma seda teemat alustasin oli tegelikult idee täna teha sama asi ära Stjuuvi 940-l. Olemas oli meil kogu värk ja sai juba proovitud külge ka väljalaset koos turboga aga takistuseks sai see sama T kujuline kolmik, mida me leida ei suutnud lähedusest. Eks me otsime selle tartust välja ja mõni nädalavahetus teeme asja ära.
Selle kolmiku otsimisel tasuks otsida kohe sinna külge ka sisekeermega ots kuhu saaks panna õlirõhu anduri ja eriti mugav oleks vooliku kasutamisel otsida sinna ka vastav ots.
Variant millele me veel mõtlesime ja mis oleks osalt isegi lihtsam oleks õhupuhastaja jätmine tema oma kohale ja turbo juurest tuua toru lihtsalt üle mootori. See ei nõuaks uut õhupuhastajat, klaasipesu paaki ja aku ringitõstmist ja õhulugeja juhtmete pikendamist.
Ma ise arvan, et madala rõhuga sõitmise puhul oleks isegi variandiks intercooleri väljajätmine ja viia turbost toru otse sisselaske kollektorisse
Vanapeer oli sellise variandi kohta isegi lugenud kusagilt
Sai pikk jutt aga eks need kes rohkem teavad parandavad ja täiendavad mind.
Kellele pole inglise keel võõras saab palju infot siit:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=52466
Ja artikkel selle kohta on siin:
http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024
Idee on siis selles, et tarvis on hankida endale
turboka väljalase (B230ET, B230FT, ...)
turbo, mis sobib selle väljalaske kollektoriga
intercooler koos radika kinnitusklambritega(need IC masinatel pikemad)
soovitavalt turbo õlituse ja tagasivoolu torud
soovitavalt väljalaske kolle tihendid
T kujuline kolmik turbo õlituse jaoks
downpipe ehk siis toru mis läheb turbost summutisse
soovitavalt varuks üks karteripõhi
Kõige suurem probleem asja juures ongi ilmselt turbo õlituse teema. Turbo õlitus tuleb võtta siis õlirõhu anduri juurest, mis on kõige lihtsam. Anduri asemele tuleb siis keerata kolmik ja selle 2 vabasse otsa siis vastavalt turbo õli pealevool ja see sama õlirõhu andur. Turbo tagasivoolu jaoks on kõige lihtsam lõigata õlivanni auk ja sinna keevitada toru. Toru peaks olema siis võimalikult kõrgel. Soovitav on õlivann eemaldada selleks operatsiooniks aga eelmainitud artikklis kirjutatakse ka kuidas on võimalik seda teha küljes oleva vanniga. Netis olen näinud ja seda, et on lihtsalt löödud auk õlivanni ja toru pandud kinni keemilise metalliga. Kui vastupidav see on ei oska arvata.
Raskem aga ägedam kindlasti on asja teha nii nagu tehasest: B230 blokis on olemas tegelikult kohad nii õlituse, kui ka tagasivoolu jaoks. Ainuke asi on see, et need on välja puurimata. Neid saab ka ise välja puurida ja keermestada(õlikanalisse minev) aga siis oleks kindlasti mõistlik mootor täielikult laiali võtta ja ilmselt veel lihtsam oleks siis juba leida turboka enda blokk, kus augud juba olemas ja olemas ka madama surveastme jaoks kolvid.
Kolmikust tuleb siis viia turbosse õlitus ja turbost tagasivoolav õli saata uuesti karterisse läbi karteripõhja puuritud augu.
Nüüd kui turbo ja õlitus on paigas siis tuleb vedada ära torustik turbost intelcoolerisse ja sealt edasi segusiibrisse. Selleks ongi kõige mugavam viis, kui oled saanud mõne turboka pealt kogu torustiku.
Nüüd tuleb 700/900 natukene ümber tõsta õhuvõttu kuna see jääb nüüd teisele poole(kõrvalistuja poole). Variant on siis leida turboka õhupuhastaja või osta koonusfilter. Samuti tuleb leida klaasipesu paak turbokalt ja see ka tõsta kõrvalistuja poole kuna juhipoole tuleb paigaldada aku. Samuti tuleb õhulugeja viia turbo ja õhupuhastaja vahele(mis asuvad nüüd kõrvalistuja pool) ja selleks tuleb juhtmeid natukene pikendada. Karterituulutus tuleb võtta ära sisselaske kollektorist ja viia üle mootori turbo ja õhupuhasti vahele. Kui on jupid mõnelt turbokalt võetud siis pole probleemi, peab lihtsalt haarama kaasa kõik voolikud ja torud. Need omavad juba kõiki vajalikke avausi asjade paigaldamiseks.
Enne turbo pealepanekut oleks hea veenuda selle ja ka wastegate korrasolekus. Turbo võll võiks liikuda vabalt ja ei tohiks eriti omada pikilõtku. Väike ristilõtk on ok. Kui turbo on ok ja wastegate ka liigub vabalt siis peaks nüüd wastegate ja tema regulaatori vahelise varda võimalikult pikaks keerama, et ta avaks võimalikult madala rõhu korral oma klapi ja laseks gaasid otse väljalaskesse. Sellega hoiab ilmselt ära kogemata peale lendava liiga suure rõhu mis võib kolvid karteripõhja sulatada. Kui see on ka nüüd tehtud, torud küljes, õlitus ok, õli sees siis võks ühendada külge ühe turbo rõhukella mille järgi saab siis rõhu vastavaks keerata selle sama wastegate varda abil.
Kindlasti oleks veel mugavam variant manuaalne rõhukontroller ehk MBC aga see maksab jällegi lisaraha
Kui kõik nüüd töötab siis võiks vaadata rõhku mis mootorile lisaks antakse turbo abil. Arvatakse, et kuni 0,4 BAR eh kusagil 6-7PSI ringis ei tohiks stock mootorile stock aju ja süüteajuga midagi teha. Netist võib lugeda, et on sõidetud ka 20PSI -ga ilma kolbe sulatamata aga see sõltub kindlasti mootori seisukorrast ja ka süüte ajastusest.
0,3-0,4 BAR võiks olla ohutu stock mootoriga aga peaks olema juba hästi tuntav sõitmise juures.
Kui soov on rõhku tõsta peaks juba panema peale suuremad pihustid, turboka aju ja süüteaju(näiteks B230FT mis on LH2.4 ja mille juhtmestik peaks klappima 1:1) ja turboka õhulugeja. Selle ümberehitusega on vabalt sõidetud ka 1 BAR rõhuga.
Miks ma seda teemat alustasin oli tegelikult idee täna teha sama asi ära Stjuuvi 940-l. Olemas oli meil kogu värk ja sai juba proovitud külge ka väljalaset koos turboga aga takistuseks sai see sama T kujuline kolmik, mida me leida ei suutnud lähedusest. Eks me otsime selle tartust välja ja mõni nädalavahetus teeme asja ära.
Selle kolmiku otsimisel tasuks otsida kohe sinna külge ka sisekeermega ots kuhu saaks panna õlirõhu anduri ja eriti mugav oleks vooliku kasutamisel otsida sinna ka vastav ots.
Variant millele me veel mõtlesime ja mis oleks osalt isegi lihtsam oleks õhupuhastaja jätmine tema oma kohale ja turbo juurest tuua toru lihtsalt üle mootori. See ei nõuaks uut õhupuhastajat, klaasipesu paaki ja aku ringitõstmist ja õhulugeja juhtmete pikendamist.
Ma ise arvan, et madala rõhuga sõitmise puhul oleks isegi variandiks intercooleri väljajätmine ja viia turbost toru otse sisselaske kollektorisse
Vanapeer oli sellise variandi kohta isegi lugenud kusagilt
Sai pikk jutt aga eks need kes rohkem teavad parandavad ja täiendavad mind.