1. leht 3-st

luksusautode maks

Postitatud: 09 Mai 2008, 14:45
Postitas taavi
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=18857209

eestis tahetakse maksustada luksusautosid, artikli põhjal tegin kiire arvutuse ja sain hinnaks 3000 krooni kuus. Idee ise-enesest hea, aga maks on küll üüratusuur. Mida arvate?

Re: luksusautode maks

Postitatud: 09 Mai 2008, 14:59
Postitas Enni
taavi kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=18857209

eestis tahetakse maksustada luksusautosid, artikli põhjal tegin kiire arvutuse ja sain hinnaks 3000 krooni kuus. Idee ise-enesest hea, aga maks on küll üüratusuur. Mida arvate?


Ei poolda ideed, suuresti piirab see enamus ameerika hobi auto omanike rahakotti. Paar head semu asuks kohe kirvest teritama, kui uudis teoks saaks.

Postitatud: 09 Mai 2008, 15:02
Postitas aibast
täpselt, kes ütleb, mis on luksusauto ja mis on niisama masin :P Et siis maamiis, kellel korralik maastur, et põllavahet sügada peab maksma 3K kuus automaksu ?

Re: luksusautode maks

Postitatud: 09 Mai 2008, 15:17
Postitas allan
taavi kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=18857209

eestis tahetakse maksustada luksusautosid, artikli põhjal tegin kiire arvutuse ja sain hinnaks 3000 krooni kuus. Idee ise-enesest hea, aga maks on küll üüratusuur. Mida arvate?



Idee on hea, aga selle artikli põhjal hakkaksime meie sinuga ka maksma :D

Postitatud: 09 Mai 2008, 15:22
Postitas taavi
no ma oleks nõus maksma, kui reaalselt ka selle maksuraha eest midagi muutuks :D aga 3k küll pole nõus maksma :P pigem 100 eeku, rohkem küll ei kannata, enivei võtavad suure võimsusega autod rohkem kõtust ja selleläbi laekub kütuseaktsiisi rohkem. (kuigi mis seal salata, sõitsin alguses kopikaga mitu aastat, kütusekulu oli sellel sama suur kui mu t5-l praegu) :P

Postitatud: 09 Mai 2008, 15:59
Postitas Enni
taavi kirjutas:no ma oleks nõus maksma, kui reaalselt ka selle maksuraha eest midagi muutuks :D aga 3k küll pole nõus maksma :P pigem 100 eeku, rohkem küll ei kannata, enivei võtavad suure võimsusega autod rohkem kõtust ja selleläbi laekub kütuseaktsiisi rohkem. (kuigi mis seal salata, sõitsin alguses kopikaga mitu aastat, kütusekulu oli sellel sama suur kui mu t5-l praegu) :P


Samas olen teatud tingimustel isegi nõus antud ideega. Juhul kui antud maksustamise all kuuluvad ka riiklikud luksuslikud liiklumis vahendid (riigikogu liikemete hummerid, presidendi limusiin jne). Kiirelt lugedes, jääb vägisi mulje, et vaene hobi auto omanik ja lihtne maksumaksja jäävad nõrgemaks pooleks, kui riik ise kasutab nn luksust edasi. See vist liialt helesinine unistus.

Postitatud: 09 Mai 2008, 21:50
Postitas Tanel
täielik BS :x
mul 176kw ja kütust võtab ikka sama palju kui mõnel mehel 125kw või lahjema mootoriga isend. kas neile sellest ei piisa et suuremate kw võimsusega autode omanikud maksavad niigi kõrgemat kindlustuse hinda

kes selliseid eelnõusid vastu võtavad on küll tainad, nagu praegune lehma peeru maks, no mida veel :|

sellest kogutavast rahast küll meil midagi paremaks ei muutu, teed jäävad ikka sitaks.

Postitatud: 09 Mai 2008, 21:54
Postitas zimmermann
autod,viin ja sigaretid on asjad mille pealt on imho kõige mõnusam makse kasseerida. sest ega sellepärast viin joomata ei jää ja sõidud sõitmata. kiristad hambaid,kirud valitsust aga ikka maksad...
Aga... kas 15 aastat vana auto ikka on luksusauto? mis siis et kW palju

Postitatud: 10 Mai 2008, 00:52
Postitas JaanKaer
Hõhõõõ... (evil laugh) minu masinad jäävad kahjuks selle kategooria luksusest välja. Ka itsitavad pihku B230FT mootoriga poisid :P

Postitatud: 10 Mai 2008, 11:15
Postitas Larry
See on ikka täielik lollus kuubis. Mina oma 142 KW (3KW üle normi) kuulun samasse kategooriasse kui mingi vend S65AMG, millel 450KW. No andke andeks tainapead Toompeal.
Kui üldse siis tuleb mõelda välja mõistlik taks per KW (nt 5 kr KW pealt aastas).

Postitatud: 10 Mai 2008, 12:04
Postitas volvo245
KRT. kui nad rikastelt raha tahavad siis tehku astmelinetulumaks ja saavad 4X rohkem raha eelarvesse :idea: AGA autod ja nende KW jätku küll rahule
enne tehku teed korda siis vaataks veel :D kas saab neid KW sid kasutada et nendest maksta!

Postitatud: 10 Mai 2008, 14:40
Postitas yugo
Mis on üldse luksusauto? Mida rohkem kilovatte, seda rohkem luksust? Ma kahtlen selles.. seljuhul tuleks defineerida luksusauto, kui sellise mõiste. Kilovattide järgi arvutatakse juba ühte maksu - selle nimi on liikluskindlustus.

Postitatud: 10 Mai 2008, 18:07
Postitas Hunt
Jehah ... meie luksus on see , et me valisime maailma turvaliseima autokompanii toodangud ? Meie luksus on see, et me tahame elada ka peale liiklusõnnetust, kui mõni oma "mitte luksusautost" riisiraketiga meile otsa sõidab, omades veenides vere asemel alkoholi ?

Kurat võtaks !
Ma maksan 3 kuu eest 2 kilo kindlustust, kuna ma noor ja esimene auto minu nimel ning 166 KW!

Kui kogu eestlaste autovalik hakkab kujunema Ford Ka tüüpi poekärudest, siis saab küll ikka jube korda see riik eks ?
Segased sellised !
Aga mis rekkatest saab ? Need on ju siis lausa nii luksuslikud , et kuku kummuli !

Eesli kari !

Tehku teed korda, ma annan 100 krooni iga kuu selleks, aga ma tahan reaalselt näha , et see läheb tee remontija tasku, mitte savisaare näppude püsti ajamise kampaaniale !

Lubasime teile ... keerata, kui meid valite :
TEHTUD !

Postitatud: 10 Mai 2008, 21:37
Postitas sullivanmike
Kas ma pean oma masina nüüd maha müüma või?

Postitatud: 10 Mai 2008, 23:44
Postitas JaanKaer
Eh ega ei maksa end kohe nüüd nii turri ajada :D Mõttetu habin kusagilt kõrgustest ning liialt furoori. Ei saa väita nüüd ju vaid ühe kriteeriumi põhjal, et tegu oleks mingisuguse luksusega. Samahästi mõelge parem nendele isikutele, kes pakuvad rasketranspordiga kõiksugu vedusid nii koduvabariigi piires kui ka väljaspool (loe: sõbralikes vennasliikmesmaades). Selline laiaotstarbeline maksustamine kuuluks pigem mitte nii jabura sõna "luksus" kuivõrd kunagise eksisteerinud mõiste "automaks" alla.

Vaevalt et kogu menetlus nüüd ka nii lihtsast pidepunktist üldse kinni haarab kui mootori maksimaalse töövõimsuse pealt tulu teenimine. Üldises plaanis on seda juba ühte koma teist pidi ka tehtud kõigile - nimelt võime seda märgata igapäevaelus kasvõi kütusehinna kallinemises.

Mõistagi ootame täidesaatvalt võimult ka vastavasisulisi põhjendusi, kui (rõhk sõnal "kui") kogu säärane jaburdus peaks ka kunagi leidma rakendust, miks just selline piirmäär on valitud luksuseks aga mitte 50 või mõni muu suvaline numbrikombinatsioon.

Riigil oleks ju ülilõpmata rõõmus meel rakendada Julgestuspolitsei käsutusse terve rea Subaru Impreza ülelaetud boksermootoreid. Mis viga tal seda ka teha - makse tasub heldelt ei keegi muu kui truu alam.

Mida aeg edasi ütlen vaid veel - pole veel hilja elukohaks endale mõnd sobivamat arengumaalaadset riiki valida. Seniks aga ma lohutan end asjaoluga, et ei usu end leidvat Riigi Teatajast vastavasisulist seadust lugemas lähiaastail. Kõike seda vaid tuginedes meie lokkavale bürokraatiale.