1. leht 3-st

Elektriga Jahutusventilaator

Postitatud: 02 Nov 2009, 12:47
Postitas kirsipuu
http://www.240.se/install/2-26-1.pdf

Kõik kindlasti tahaksid sellist, seega...

Kes teab laialt levinud autot millel oleks kaheastmelise mootoriga vent?
Sama auto küljest võtaks kaheastmelise anduri ka.
Kaak raudselt suudaks vahekolmiku ka temperatuuri anduri jaoks teha.
Võibolla isegi vaherist, et kraan alla otsa panna.

Ventilaatori diameeter ei tohiks vist üle 400mm olla, sest bensuka radikas on 450x418- sellest võiks ideaalis lähtuda.

Nagu ikka, tühja kaasa karjujaid pole vaja.
Pildid, hinnad ja muu info oleks hea.

Postitatud: 02 Nov 2009, 19:10
Postitas kaarelsi
Golf II peaks olema kaheastmelise el. ventilaatoriga. Andur maksab 108 krooni ladu24 andmetel, forsist sai minumeelest isegi 70 krooniga. Vendi ma arvan saab lammutustest kilohinnaga.

P.S. pärast selle jama kirjutamist tegelikult ei tule mulle ühtegi autot meelde kaheastmelise vendiga- ainult temperatuuriandurid(tegelikult temperatuurilülitid) on kaheastmelised.

PPS. mis su niivast sai?

Postitatud: 03 Nov 2009, 08:47
Postitas tnx
Sigar-Audil on 3-juhtmeline süsteem - nii ventikas kui andur - mis annab tulemuseks kahe kiirusega töötava vendi. Too oli veel nii kaval konstruktsioon, et sõidu ajal puhus täistuuridel, aga madalamat kiirust kasutati mingi aeg pärast süüte väljakeeramist suvel kuumaga.

Postitatud: 03 Nov 2009, 12:02
Postitas kirsipuu
Sigar-Audil on 3-juhtmeline süsteem - nii ventikas kui andur - mis annab tulemuseks kahe kiirusega töötava vendi. Too oli veel nii kaval konstruktsioon, et sõidu ajal puhus täistuuridel, aga madalamat kiirust kasutati mingi aeg pärast süüte väljakeeramist suvel kuumaga.

Selline oleks päris maasikas...

Parandage kui ma eksin, aga alalisvoolu elektrimootori tühijooksu kiirust saab muuta vaid pinget muutes.
Eeldaks jõutransistori või suurt takistit väiksema kiiruse ahelasse.
See kõik siis eeldusel, et ventilaator kasutab püsimagnetiga mootorit...
http://digi.physic.ut.ee/mw/images/8/8e ... mootor.pdf

Minuarust kasutas vanapeer ka kahe kiirusega ventilaatorit - 850 pealt, vist
Peab tema konstruktsiooni pisut uurima.

Niva läks Kesk-Eestisse kellegi maja ehitama.
Ei olnud liiga sõiduauto.

Postitatud: 03 Nov 2009, 13:35
Postitas vanapeer
See on 800/900 oma
Pilt

See istub paremini, kuid ma ei tea mille oma, seega on vist tühi jutt
Pilt
Benavolvodel juhib aju elektrivendi kiirusi.

Postitatud: 03 Nov 2009, 13:52
Postitas kirsipuu
Diislil pole nii palju ruumi et sissepoole ventilaatorit panna.
Tulen mingi õhtu mõõdan selle asja üle.
Äkki tuleb custom koda teha sest vent ise käib väga mugavalt originaal koja seest välja.
850 on vast piisavalt levinud ka, et seda ära kasutada...

Postitatud: 03 Nov 2009, 13:56
Postitas vanapeer
No siis pole mu pealt ju midagi vaadata.

Postitatud: 03 Nov 2009, 14:17
Postitas kirsipuu
Kui ventilaatori diameeter ~40cm on siis peaks teoreetiliselt olema võimalik see ettepoole panna.
Eeldaks ise koja tegemist mida ma juba ammu teha olen tahtnud.

Võta mõõdulint ja mine jaluta parklas- siis saab papist šablooni teha ja õhtul proovida.
Kui juba mõõdulindiga seal oled, mõõda sügavus ka ära.

Postitatud: 09 Nov 2009, 23:09
Postitas kirsipuu
Nii, soetasin omale 850-e kaheastmelise ventilaatori koos releeplokiga, anduri vahetükki kahjuks kaasa ei saanud, see selleks.

Igatahes- ventilaator mahub ettepoole, KUI on ilma konditsioneerita 200ne.
Ventilaatori raamil tuleb üks serv "sirgeks lõigata" ja tulemuseks on 1cm mootori ja radiaatori vahel ning 1cm kõrgusvaru.

fotoka nurjatud akud olid tühjad- enne homset õhtut pildimaterjali ei saa.

Küsimused mis õhus:
1. Kas koda teha laiuses minimaalne ja kõrguses maksimaalne või igat pidi kogu auk eest täis?
2. Kui termostaat avaneb 87C, siis kui palju peaks ventilaatori lülitid olema?
Temperatuuri Vahemik: 85/80 + 93/88 °C | 3 Terminal
Temperatuuri Vahemik: 95/84 + 102/91 °C | 3 Terminal
infoks veel nii palju, et mootoriks on VAG' toodetud D24 ja aasta 1991

Postitatud: 09 Nov 2009, 23:12
Postitas volvo245
Väike OT. Sa mõtled selle vendi mis pidi panna?
Tiivik radika vöi (el)moto radika poole?

Postitatud: 09 Nov 2009, 23:15
Postitas kirsipuu
Ikka nii pidi nagu peab, elektri moto radika poole.
Kui üks asi peab imema siis ei oska ta puhuda...

Postitatud: 09 Nov 2009, 23:33
Postitas vanapeer
Leidsin infi juurde.
1) kõige sobivam oleks olnud 940 vent (seda siis, kui mootori poole panna)
2) viimaste aastate 200stele aga pandigi el venti ettepoole ja näe infoks, kuidas see kinnitati
3) Midagi toimetatakse saabi anduritega (1, 2)

Postitatud: 10 Nov 2009, 06:02
Postitas kirsipuu
Diislil ei ole mootori pool nii palju ruumi, et sinna midagi vahele mahuks.
tundub, et cooler is better, seega jääb Temperatuuri Vahemik: 85/80 + 93/88 °C | 3 Terminal, kui keegi ümbe ei veena.

Postitatud: 10 Nov 2009, 08:41
Postitas tnx
Mina teeks koja nii suure kui võimalik, muidu suvel kuumaga seisu ajal radika servi ju ei jahuta.

Anduri setpoint peaks idee järgi olema kooskõlas termostaadiga - 87C jaoks on jahedam ja 92C termostaadi jaoks soojem andur.

Postitatud: 11 Nov 2009, 02:38
Postitas kirsipuu
Maksimaalne koja mõõt saaks olla 645x410.
Hetkel ei ole veel otsustanud kuidas lõplik lahendus välja kujuneb...

vahepealsetest toimetustest pilti...
Pilt