Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

CeeJay94
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 15 Apr 2014, 18:46

Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas CeeJay94 » 31 Mär 2015, 16:30

Mõtlesin, et võiks ühe igivana vaidluse taaselustada väikese nišiga, nimelt lisades diskussiooni LPG/CNG. Mis siinsed foorumlased arvavad vedelgaasist/maagaasist? Aftermarket gaasiseade - kas tasub paigaldada või ei? Ning igast muud huvitavad küsimused seoses kütustega võiksid leida oma lahenduse siin.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas supp » 31 Mär 2015, 19:33

tahad lihtsalt saagi käima tõmmata, või tahad ökoliikurit,
tra, neid saage on käimas ju niigi
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas evald112 » 31 Mär 2015, 19:51

Tundub et peerujõul saagi käima ei saa... :D

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7610
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Liiwaannus » 31 Mär 2015, 20:30

Viimases TM 03/2015 ja seal targutatud CNG/LPG jne teemadel. Kütuse peale kilomeetri kohta kulunud raha järgi võttes on CNG soodsaim. Vähemalt TM andmetel. Miinus on tanklate vähesus. TM is toodud Hinnad CNG 0,779€/kg LPG 0,569 €/l Bens 0,94 ja Diislikütus 0,99. Soodsa aja hinnad ;) Kulu poolest on mainitud, et kui bensu kulu on masinal suurusjärgus 6-7l/100km kohta, siis LPG d ca 8-10l ja CNG d 4kg. Nende väidetel on uue Leon TGI kilomeeter ainult sutsu kallim kui Leafi oma.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Mario_L » 31 Mär 2015, 20:31

põhiviga, mis tehakse gaasiseadme panekul -et raha oli seade osta ja paigaldada, aga küünalde jaoks enam raha ei jagu..
Ega tavaküünaldega gaasiseadme ökonoomsus välja ei tulegi.. Pooled LPG Volvod, mis müügis on, on kõigil mootoritule ikoon põlemas ja seda selsamal põhjusel, et omanik on kooner, et 20€/tk küünalt osta. Pigem las elektroonika möllab end siniseks ja las süütepoolid lähevad, küünal liiga kallis ost. Ja nii nad kõik ohivad mul leti taga... Ainult üks Fiati vana oli muhe, ütles, et ah, anna teine komplekt veel varuks, praegu raha on. :D :D
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas supp » 31 Mär 2015, 21:02

et asjatult saage käiata, siis mis mõginat tarbiv masin teemaalgatajal on ja miks ta sellega rahul pole/on

mario, mis krdi küünaldest sa sogad, mul on üks lpg küna, jah -osad autod tahavad lpg jaoks teist küünalt, aga see pole midagi erilist ehk kui sama liikur tahab bensukana 20.- küünalt , siis ta tahab ka lpg-na samas hinnaklassis asja, kuigi mitte sama jne, 20.- pole ka mingi eriline hind küünla eest (vot kui iga nädal 2x pärasoolde peate neid 20.- x6 toppima, vot siis on kallis)
paaril tuttavl on cng ja päris olematu kulu on
lpg on mõteks normaalse mootori puhul või suurel läbisõidul, või siis on healjuhul satud kasutatud autootsa millel see peal, mingi mikromootoril ca 2,0l ja 10t aasta ls puhul pole sääst märkimisväärne, ahjaa diisel on ka umbes sama põhimõttega moto, ainult et mingid kaasaegsed masuudipressid tahavad veel remonti ka, ehk kasutatd traktor (ca max 7-5a vana) pole üldse mingi ost vaid otsene emexi kanditaat, arvestades seda mis kola turul pakutakse
uue auto ostu puhul, mängib ikkagi hind ja üldine ls ning hind valem
see kes tahab omale öko liikurit ostku 47kw 97a vw polo, see kes tahab omale autot hingele, see ostab see mis meeldib ja see kes väidab, et talle meeldib diisel volvo v70 ehk just sellepärast, et see on diisel v70 - no krt, ohtlikud inimesed on need
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas aibast » 12 Apr 2015, 11:52

Njaah, Supp'il on täitsa iva sees jutus. Igapäeva liikuriks võta odav bensukas - 1.0 kuni 1.4 mootoriga. Sõidurõõmuks võta see mis ikka rõõmu kah tekitab. Vahet seal enam pole, mida ta sööb ja kui palju :)
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas tnx » 12 Apr 2015, 12:54

Aftermarket lpg seadme mõttekus sõltub ka sellest, mille peale ta panna. Gaasi põlemisprotsess on jälle natuke omamoodi ja kui juhtub olema auto, mis niigi viimase vindi peal käib (pole oluline, kas põhjus on kulumine, tuuning või tehases tehtud otsused), siis hakkab klappe põletama, igasugu andureid ja küünlaid ja süütepoole sööma jne. Osad tootjad teevad väidetavalt tehases paigaldatud gaasiseadmega mootorid vähe teistest tükkidest kui analoogsed ilma gaasiseadmeta mudelid. Mõni teine mootor jälle käib kõigega, mis põleb ilma erilise köhimiseta. Arusaadavalt tasub gaasiseade viimastega rohkem või kiiremini ära, kui esimestega. Ammendavat ja usaldusväärset loetelu mootorite gaasisõbralikkusest muidugi pole kusagil.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7610
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Liiwaannus » 12 Apr 2015, 13:11

Ilgeks ökotamiseks ei näe aftermarket gaasiseadmel pointi. Ägeda mootori (5+ liitrit V8) mõistlike kuludega liigutamiseks on asjal jumet.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Parsize
Kõva postitaja
Postitusi: 139
Liitunud: 16 Sept 2012, 22:23
Asukoht: Saue

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Parsize » 15 Apr 2015, 10:49

LPG - süsteeemidest hoiaksin eemale, kuna tuttavatel on olnud ja vaid mõni on rahul. Enamusel on olnud kas probleemid või siis ei ole seadet paigaldades korralikult tööle saaadud. Jama kui palju.
CNG - oleks see, mille poole vaataksin, kuna need pannakse peale autotootja tehases. Seega on juba autotootja poolt valmis mõeldud lahendus.
Tanklaid on hetkel Eestis 5 tk (Tallinn 2tk, Pärnu, Tartu, Narva) ja neid peaks lähiajal juurde tulema.
XC90 D5 ´07

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas allan » 14 Mai 2015, 20:08

Leidsin pildi, mis iseloomustab hästi minu diiselautode ostmist (kahjuks olen sinna ämbrisse astunud juba kaks korda, niipea pole plaanis uuesti proovida):
Pilt
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Ööbik » 15 Mai 2015, 11:16

No kui moto võtab 10l/100km ja tehes kütte hinna ja tarbimise kalkull ning LPG puhul säästuks on 45% küttekulult siis mis on need argumendid, et tegu on jampsiga? Etnoh tahaks argumente, mitte stiilis "mulle meeldib too rohkem ja seepärast on too äge".
Väljamaa foorumites on palju näiteid nähtud kuidas 200 seeria uunikumidel aftermarket LPG peal tiksub ja pole nagu probleemi inimestel(loe: redblock sööb gaasi hästi). Ma olen jäänud uskuma, et UK's ja Austraalias neid edukalt paigaldatakse ja oluliselt pikendatakse neide autode praktilist kasutusväärtust ehk eluiga niiviisi. Ainukesed hädaldajad tunduvad olema kes on sattunud kehva gaasiseadme paigaldaja peale.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas junga » 15 Mai 2015, 11:25

Asi on selles, et Eesti inimene on suht hinnatundlik, ja otsib soodsamat varjanti alati. Aga paraku odavus ja kvaliteetnne gaasiseade ei käi kokku. Tean paljusid probleeme, kus odavama otsa pihustid tuksi lähevad pelgalt juba gaasi kehvast kvaliteedist. Ka gaasireduktor ei suuda toimida korrapäraselt. Aga võta nüüd kinni, kas asi on asja odavapoolsuses, või paigaldaja ebapädevuses.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas supp » 15 Mai 2015, 20:12

ma olen ca 1aasta sõitnud vanakooli v8 ja lpg-ga, ja olen aru saanud, et kõik on kinni ikka hoolduses
mul ka n.ssis näkku masin alguses ja paljudel tuttavatel on ka sama jama olnud, ikka proovitakse ise reduktorit "peale keerata" jne. M a viisin spetside kätte masina, kes ütlesid, et egemist on veeuputuse eelse seadmega, noh lasin teha hoolduse (mis seal tehti ei tea ja ei tahagi teada) ja lasin panna uue reduktori (saiaraha ehk 75.-), paarkorda käisin jörel regullis (gaasimehed ütlesid, et tõesti on väga vanakooli tehnikaga) ja nüüd sõidan nagu ökomees
loomulikult on mul sellel vanakooli pillil teatud kasutusebamugavused aga samas ca 2t kaaluva ja 5l kubatuuriga massinaga 10l linnas ja 6l maanteel on hea kulu minu jaoks, samas oma 200jasesse ei viitsiks investeerida (ca 1k euri) lpg-na, kuna ta niigi võtab vähe kütet ja ma ei sõida palju
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7610
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Liiwaannus » 15 Mai 2015, 21:33

Mu meelest ongi LPG seade rohkem suure kubatuuriliste teema, et kui tahad 5.7V8 lõristada ilma päris pankrotti minemata.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline