11. leht 13-st

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 29 Nov 2017, 23:46
Postitas Liiwaannus
Päikest näen isegi üsna paksu uduga ja kamoülikonnas snaiper võib metsas meetri pealt märkamata jääda. Antud kontekstis tuleks asja tõlgendada, et nähtavus= taustast eristamise võime ja hinnata tuleks kontekstist tulenevalt oluliste objektide nähtavust. Märgid, liiklejad, liikurid, tee piirid jne.

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 03 Dets 2017, 13:47
Postitas SanderL
Pole omanud veel ühtegi autot, kus udu ajal udutuled aidanud oleks.

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 05 Dets 2017, 19:50
Postitas Hahahaha
SanderL kirjutas:Pole omanud veel ühtegi autot, kus udu ajal udutuled aidanud oleks.

Lause=kuld

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 05 Dets 2017, 20:47
Postitas ants
SanderL kirjutas:Pole omanud veel ühtegi autot, kus udu ajal udutuled aidanud oleks.



Palju Sul neid autosid siis olnud on?
Kõik sõltub udutuledest, nende paigaldatusest ja reguleeritusest.

Lause=kuld = kassikuld

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 06 Dets 2017, 01:11
Postitas Hahahaha
Ära targuta tühja. Õpeta kuidas udutulesid paigaldada ja reguleerida.

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 06 Dets 2017, 07:40
Postitas Mihkel.
Täiesti arusaadav, pole ka mina ühegi autoga sõitnud (nii tutikate kui vanadega), kus oleks näinud, et udu korral udukatest kasu. Võibolla lihtsalt ei vaata oma nina ette :D

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 08 Dets 2017, 23:53
Postitas SanderL
ants kirjutas:
SanderL kirjutas:Pole omanud veel ühtegi autot, kus udu ajal udutuled aidanud oleks.



Palju Sul neid autosid siis olnud on?
Kõik sõltub udutuledest, nende paigaldatusest ja reguleeritusest.

Lause=kuld = kassikuld


Mis mõttes? Xenonid sisse ja udutulede augud lõikad kõrgemale?

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 12 Dets 2017, 19:25
Postitas Tanel313
Kui sul põhituledes küünlad põlemas, siis on oma ninaesise nägemine ka samm edasi. Tuleb mu kunagi RAF Latvia meelde, ju siis tagaveolised voldemarid samas klassis.

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

Postitatud: 15 Okt 2018, 20:47
Postitas Oldschool79
No kurat, ei saa ütlemata jätta. Tuledeteemast siis. Sõitsin siis õhtul pimedas maanteele, sõitu ligi tunniks ajaks. Pime. Vihma õnneks ei sadanud, aga see tuledemeri, mis vastu vahib. Raske. Kui tavaline kollane halogeen väga silmi ei ärrita, siis helesinine ksenoon väga. Krt kas ksenoonidega mehed midagi üldse näevad ka või?!? Selline mulje jääb, et nii s...tad on ksenoonid et anna olla, lähitulerežiimis kindlasti. Siis üks seltskond on selliseid, kes panevad kogu tulederivi ees põlema alates udukatest, kuni päevasõidutulede ja lähikateni. Auto otsaesine särab nagu jõulupuu, aga kasu sellest juhile vaevalt et midagi on, kui ette peab tulema kasvõi kerge uduvine. Nimelt teekonnal sattus ette paar lõiku, kus oli tõesti väike uduvine, mis kaugtuledele lülitudes juba kaugemalt näha oli, et lülitasin ise vabatahtlikult lähikatele tagasi. Asi on selles, et selle uduseina taga võib just tee trajektoor muuta suunda, et selle asemel, et rooli pöörata, sõidad hoopis otse st jääd hiljaks tee jälgimisega, sest tee on kurviline. Mõnel autol on erilised tuled, nagu punakaskollased, ei tea. Pole varem selliseid näinud, aga tahavaatepeeglist oli häiriv selle valgus. Lõppkokkuvõttes õppisin küll mitte väga vaatama otse tuledesse vastusõitvale kolonnile, aga üldiselt on raske, sest kui kolonnis tuleb sulle vastu 4-5st autost koosnev kolonn, siis selle aja sees hea kui parempoolset teeserva koos valge pidevjoone ja helkurpostide järgi eristada suudad. No ja viimaseks murekohaks siis need kes pimedas mööda sõidavad. OK, mind nende manöövrid ei häiri, kui nad teevad seda ohutult, aga tegelikkuses on pimedas ju tegemist äärmiselt riskantse manöövriga, kui ette peaks jooksma metsloom või ilmuma mingi takistus. Minust sõitsid kõik mööda aga ma ise hoidsin kiirust 85-90. Üldiselt tundub, et piirkiirus 90 km/h on ajale tegelikult jalgu jäänud, kui enamus sõidab 100+ km/h.Teeolud tegelikult kannatavad küll 100 km/h. Sest kui pühapäeva õhtul on veel liiklus suhteliselt rahulikum, siis esmaspäeva hommikutel hakkab hullumaja pihta just pikkade kolonnide tõttu. Ma ise sõidan päeval julgemalt, üksi sõites 95-100km/h, Rangelt spido järgi, sest gepsu mul pole ja pole mõtet gepsu järgi kiirust nö millimeetri pealt täpseks ajada. Spido järgi sõites pole ka ohtu, et kiiruskaamerasse "sisse sõidad"

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

Postitatud: 15 Okt 2018, 21:02
Postitas j0hanne5
No kurat, kui Sina oma auto spidoka järgi 85-90ga sōidad, siis gps-i järgi on see 80-85 enamasti, ei maksa imestada et kōik mööda vajutavad! Mina sōidan alati gps-i järgi (96 kiiruskaamerate juures ja muidu 100km/h), waze hoiatab üsna tihti politsei eest, ummikute, teel varitsevate ohtude, kiiruskaamerate eest.
Tulede vastu ei saa jah, selles osas olen Sinuga päri, pooled juhid tulevad pimedal ajal udukatega vastu..aru ma ei saa aru miks.

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 15 Okt 2018, 21:18
Postitas Oldschool79
J0hanne5, vabanda, aga kes või mis keelab mul spido järgi piirkiirust hoida? Las siseministeerium koostöös maanteeametiga legaliseerib gepsu kasutamise spidomeetrina (siis muretseksin selleks gepsu), aga see pole ju nii, sest juhti õpetatakse sõitma auto spidoka järgi. Tegelikult kui kaine peaga mõelda siis allapoole valetav spidomeeter on tegelikult liiklusohutuse seisukohalt kasulikum- kriitilises olukorras võidad mõne lisasekundi või mõned meetrid pidurdusmaad juurde. Väide et juht takistab 80-85-ga sõites liiklust on nõme. Kas sa linnas ka kimad gepsu järgi nui neljaks? Ei kima ju, sest liiklustihedus, erinevad olukorrad, mis sunnivad pidurdama, ei lase sul seda teha. Mina ei kima maanteel pimedas sellisel närvilisel trassil nagu Tallinn-Narva ainult seepärast, et teel võib olla metsloomi. Mõni jalakäia võib tuterdada tee peal. Ja lähituledega üle 80 ei lubata ka sõita, kaugtulesid aga igas olukorras kasutada ka ei tohi- kui sõidad kolonnis siis eesssõitvat ei tohi oma kaugidega pimestada. Nii jääbiki variant, kus sõidad max 85-90 lähikatega ja seal kus võimalik, lülitad kaugid sisse. Eesti liiklus põhitrassidel on nii tihe, et liiklusseaduse järgi pole kaugtulesid tegelikult võimalik 75% teekonnast kasutada. Kui ees sõidab keegi 70-ga siis sellisest sõidan ka ise mööda, aga kui ma ise otsustan sõita 90 ja mitte gramm rohkem, siis see on minu otsus ja valik- tuleb valida kiirus vastavalt oma võimetele, teeoludele, ilmastikule ja liiklusele. võid mind nimetada aeglaseks ja saamatuks, mul savi, aga ma tahan elusalt ja tervelt sihtpunkti jõuda.

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 15 Okt 2018, 21:32
Postitas smurf
Lähituledega ei tohi üle 80kmh sõita?

E: Pole sellel ksenoonil häda midagi, näitavad väga hästi. Proovi ära ja saad teada :)

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 15 Okt 2018, 21:44
Postitas Tanel
Minu arust pole need ksenonid nii hullud sinised midagi. Hullult sinise äärega on Led tuled

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 15 Okt 2018, 21:44
Postitas Oldschool79
Jah, autokoolis õpetati, et sõidad valgusvihust ette , kui sõidad lähikatega 90+ km/h. Lähikas valgustab max 35-40 m, aga kiirusel 90 km/h läbib auto selle maa ca 2 sekundiga. enne kui sa takistusest otsasõidu vältimiseks mingi otsuse jõuad teha, oled talle juba otsa sõitnud.

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Postitatud: 16 Okt 2018, 06:57
Postitas AllarS
Siin tulevadki xenoni mehed teemaks. Korralik xenontuli näitab ikka ca. 100m kanti.