S90/V90 T8 Pistikhübriid

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

Kimbre
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 08 Veebr 2024, 20:27

S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas Kimbre » 08 Veebr 2024, 21:29

Tere

Tunnen huvi T8 pistikhübriidi vastu, kasutatud esimene generatsioon (2017-2019). Kes omavad, kiitke ja laitke.

Laias pildis olen Volvoga kursis, sõitsin täisvarustuses V90 D5 ca aasta ja sai vahetatud maasturi vastu. Sõiduomadustelt ja muude mugavuste poolest on V90 parim auto, mida omanud olen ja hea meelega vaatan selles suunas tagasi. :)
Täna on olemas kodus laadimise võimalus ja päevane kilometraaž on peamiselt linna piires ja vahemikus 30-50km. 90% ajast sõidaks ainult elektri jõul, paneelid toodavad energiat ja kütusekulu oleks olematu, kui juhtme seina viitsib lükata. Täna tangin 350€ eest diislit kuus :) . Et tuleb ette ka pikemaid sõite, siis 100% elektriautole veel üle minna ei taha ja ei leia ka valikust midagi sobivat.

Paberi peal tundub pistikhübriid minu vajaduste jaoks justkui rusikas silmaauku, aga kuidas reaalsuses oleks?
Kas keegi kasutab oma T8 suurema osa ajast elektriautona? Millised on head ja vead? Vastupidavus ja võimalikud suured väljaminekud peale garantiid? Hübriidaku vastupidavus?

Aitäh!

Tags:

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7602
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas Liiwaannus » 14 Veebr 2024, 18:19

Palju sul läbisõit ja palju sellest asulas? T8 elektrisõit üsna piiratud, linnas ehk veits parem regeniga, aga muidu vist jääb alla poolesaja kilomeetri. Ise kasutanud pole, aga natuke reviewsid uurinud, kuna mõte liigub ka V90 suunas, mõttes on D5 ja T8, aga enda sõiduprofiili järgi tundub, et T8 tuleb kütuselt kallim kui D5, sest sõidan 80+% kilomeetritest trassil.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kimbre
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 08 Veebr 2024, 20:27

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas Kimbre » 14 Veebr 2024, 18:52

Läbisõit jääb hetkel aastas 20-25k vahele ja vähemalt 75-80% sellest läheb linnasõidu alla. Nagu öeldud, päevas ca 30-50km linnas + kord kuus pikemad sõidud 400km. Teoorias peaks igapäevased linnatiirud saama peaaegu 100% elektriga sõidetud.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas taavi » 15 Veebr 2024, 11:39

panen märgi maha, huvitav teema. aga ma soovitan FB-st uurida, siin vist jäänud ainult vanakooli mehed alles, kes aktiivselt teemasid loevad, facebookis on lugejaskond suurem, saab rohkem vastuseid.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
digimon
Kõva postitaja
Postitusi: 145
Liitunud: 12 Jaan 2014, 07:00
Asukoht: soome

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas digimon » 15 Veebr 2024, 17:42

Mul on S60 T8 aasta 2020 rahul suvel akuga nii 35km talvel oleneb külmadest 20-25 km.Niikaua kui on akut näitab kuskil talvel 30km sõiduga 1,6LEttkel auto üle ei kurda.Minek on hea.Kui uskuda armatuuril keskmis sõidu kulu on ettkel 6,9 suvel tuli isegi 6,2l 100km.Enamus aeg aku tühi olnud või pool leatud.Kui aku tühi toimib auto nagu tavaline hübriid.Samas on neil ka laadija peal saab sõiduajal laadida akut.Aga muidugi siis see kõik võtab kütust.Pole meeles mis ta tunnis võttis,Aga isiklukult ei näe vajadust sellel olen korra proovinud.Ja kui vahetada näiteks poweri või awd peale laeb ka akut aga minimaalselt .100% akuga ei sõida vaid automaatselt valib .Kas oli kuni 50-60km/h sõidab puhtalt aku pealt,aga nii kui suss ringikäib või järsemalt kaasi annad võtab mootori järgi.

janno3
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Mär 2016, 13:35

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas janno3 » 16 Veebr 2024, 15:00

Oskan jagada kogemust MY2019 XC60 T8 osas. Kes ei viitsi edasi lugeda, siis kokkuvõte - väga mugav, võimas ja mõnus, aga ökonoomsuse saavutamiseks peab olema palju tingimusi täidetud, mis praktikas alati ei õnnestu :)
Minu autol aku maht bruto 10,4kWh, aga neto (kasutatav) kuni 8kWh (suvi) või isegi ainult 5kWh (talvel karmi külmaga, aku hoidmiseks kasutatakse suurt ülemist puhvrit). Elektrikulu on linnas ökotades ca 20kW/100km - seega suvel on realistlik 30-35km ja talvel võib ka 20km olla juba hea tulemus.
Selleks, et elektriga sõitmise kasu oleks võimalikult suur, tuleks vältida bensuka tööleminekut. Nimelt käivitakse kohe, kui elektrimootori võimsust vajaka, bensukas. Ja tüüpiliselt mitte ainult paariks sekundiks, mil lisavõimsust vaja oli, vaid alguses paariks minutiks, et mootor natuke soojeneks. Ilmselgelt tõstab see lühikeste otste puhul keskmise kulu kiiresti lakke. Samuti on talvel (ilmselt jällegi aku hoidmiseks) tavapärasest 65kW elektrimootori võimsusest saada umbes pool :) Praktikas tähendab see, et võid elektriliseks kulgemiseks ainult varbaga gaasi anda ja vaadata, kuidas kõrvalt vana diiselPolo mööda spurdib... ja omaette mõelda, et tore, et ma pea 300kW auto ostsin :) Ja nagu Digimon mainis, siis libeda peal ratas ringi -> bensukas jälle käima, kuna elekter veab ainult tagasilda ja bensiin ainult esisilda.
Rahaliselt ilmselt T8 vähema bensiinikulu arvelt ära ei tasu, aga oma päikesepaneelidest laadides on kuidagi mõnusam tunne küll pärast sõitu minna. Vastupidavuse osas negatiivset ei ole olnud, aga ma alles natuke üle aasta kasutanud.

Kimbre
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 08 Veebr 2024, 20:27

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas Kimbre » 16 Veebr 2024, 15:39

Kas ma saan õigesti aru, et isegi kui drive mode on pure peal, siis lükkab rohkem gaasi andes bensuka järgi? Olen igasugu reviewsid lugenud ja vaadanud, aga see on uus info.
Küsin ka selle ära, kas käivitusaku on eraldi ja laeb ka juhtmega või vajab see laadimiseks kütust? Olen kuulnud, et esimeste PHEV Mersude probleemiks oli käivitusaku tühjenemine, kui sõita puhtalt elektriga. Käivitusaku pidavat laadima ainult kütusega sõites.

Kasutaja avatar
digimon
Kõva postitaja
Postitusi: 145
Liitunud: 12 Jaan 2014, 07:00
Asukoht: soome

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas digimon » 17 Veebr 2024, 03:35

Hea küsimus.Aku peaks ikka eraldi olema ja laadima nii nagu tava auto..Minu kogemus on näidanud,et puhtalt elektri pealt on võimatu sõitta.Ikka ta mingis olukorras võtab mootori järgi.Mul nüüd uus T6 sellel aku suurem üle 18kw ja päeva sõit nii 65km keskmine kulu ettkel 5,9l/100 ja aku oma näitab 0,6l/100.Eks see hybriid ja vahepealne auto ole.Mingil määral väike kokku hoid kütuselt tuleb kui tava autol.Kui arvestada T8 ja selle kw nii tava mootori + elektri oma .Siis minul näitas kompuuter suvel isegi 6,2l/100km,le talvel 7l aku tühi.Tava autol oleks see 12-15l/100km.le

janno3
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Mär 2016, 13:35

Re: S90/V90 T8 Pistikhübriid

PostitusPostitas janno3 » 17 Veebr 2024, 12:56

Kimbre kirjutas:Kas ma saan õigesti aru, et isegi kui drive mode on pure peal, siis lükkab rohkem gaasi andes bensuka järgi?

Jah, lükkab bensiinimootori käima, kui rohkem gaasi pressida. Iseenesest loogiline - kui on järsku vaja kiirendust, siis selleks ei pea hakkama sõidurežiime vahetama. Sõiduohutuse mõttes oleks raske teisiti lahendada.
Kimbre kirjutas:Küsin ka selle ära, kas käivitusaku on eraldi ja laeb ka juhtmega või vajab see laadimiseks kütust?

Peaks laadima 12V akut igast asendist, nii kaabli otsas, sõiduaku pealt kui ka bensiinimootori abil. Esimestel T8-tel vist oli rohkem muresid 12V akuga, aga ju on mudeliuuendused ja tarkvara värskendused neist jagu saanud.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist