XC 70 pettused Pealtnägijas

"Kahtlase minevikuga"või siis "kahtlase kvaliteediga" Volvodest; just info nende isendite kohta, mida püütakse müüa väga korras auto pähe. Ka ebaausad müüjad ja müügi kohad. Volvo Club annab oma tagasihoidliku panuse ausale müügitegevusele.
Volvo on ju seda väärt ...

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer

Foorumi reeglid
Hea Foorumlane ja Foorumi Lugeja,

Antud alafoorumisse postitamine on avatud kõigile registreeritud kasutajatele, kuid oma postitust tehes mõtle alati läbi järgnevad punktid:
1) Kas see postitus on lugejale vajalik?
2) Kas selles postituses on selgelt aru saada, milline osa sellest on fantaasia ning milline osa sellest on faktid?
3) Süüdistuste välja ütlemise asemel oleks ju kindlasti kohasem püstitada loogiline arutelu lahenduste leidmiseks, millest kõik võiksid midagi õppida!


Palun arvestage et foorum kui avalik tahvel ei saa vastutada selle peale kirjutatud sõnumite eest, kuid vajadusel olge valmis ise nende eest seisma!
Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas Aare85 » 26 Nov 2011, 15:05

http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=123028

Kohe saates esimene teema. Eesti oludes ei midagi erilist. Müüja müüb jama ja asjatundmatu ostja ostab - seda juhtub iga päev kümneid kordi, ka esindustest müüdavate kasutatud autodega.

Sain muidugi imestada, nii Pealtnägija madalast tasemest (hinnagute andjate hulgas polnud ühtegi asjatundjat) kui ja IA "tasemest". Tegelt eriti ei imestanud.

Kuigi lugu ise õige, paneb tiba imestama, kuidas kari võhikuid solkis ära saate sisu.

1. pikk loetelu silla munakaid vahetada on tegelt sellises eas platsi autodel tavaline lugu - ei midagi erilist, samuti igasugu kõverad pidurikettad vms. Muidugi, IA juurdehindlustega ja kallite töö hindadega seda tehes maksabki see palju. Kui IA küsib igas suuremas autopoest tellitava 140 eurose Boschi MAF-i eest 540 eurot, siis ei maksa imestada :roll:

Sellele autole on saada lai valik B-osi, mis on kohati kordi odavamad originaalidest. Mina olen iga ostetud auto vedanud esmalt garaazi ja tean juba ette, et miinium 500-1000 eurot läheb ikka, ükskõik kui korras ostetav ca 10 a vana auto on. Platsiauto ostu võib lugeda õnnestunuks, kui tal pole kapitaalseid vigu, stabika kontid jne on peenraha. Võiks kihla vedada, et logisevaid autosid leiab iga esinduse secondhandi platsilt.

Pole mõtet oodata, et mingilt vene tontide platsilt saad auto, mis muudkui sõidab (seda see naine lootis). Sellist autot tuleb osta koos asjatundjaga.

2. vaadake seda "amorditesti" - test on pooleli jäetud (graafik lõpeb 2/3 peal), ilmselt seepärast, et lõpuni poleks hea olnud. Sest väiksema võnkeamplituudiga paistab hästi välja käiguosa pehmus. Tüüpiline vene tontide "ülevaatus", mis platsi tontidega "koostööd" teeb. Kunagi ei maksa minna platsi kõrval või nende piirkonnas asuvasse punkti, kõik need platside huiarid on selle ülevaatuspunkti kliendid.

3. ARKi mehe jutt "et miks seda ülevaatust süsteemi ei sisestatud" räägib ARKi-s valitsevast karjuvast ebakompetentsusest. Samamoodi võiks Rasmus Kagge end ka antud teemal pisut harida. Riigi tellimusel korraldavad ülevaatuspunktid ainult ametlikku (korralist ja erakorralist) tehnilist ülevaatust kindlaksmääratud kontrolliprotseduuridega, mitte tehnokontrolli. Viimase kvaliteeti ei ole ARK kohustatud kontrollima ja selle eest vastutab ÜV punkt ise. Umbes nagu suvaline töökoda, said petta, kaeba tarbijakaitsesse ja ära sinna rohkem mine. Olen ka käinud sedasi silda loksutamas, tulesid reguleerimas, maksad 10 eurot ja asi selge.

Teiseks tundus, et ükski osapool ei jaganud seda, et sellise "tehnokontrolli" käigus ei olegi võimalik osasid protseduure teha - näiteks heitgaasitest, seal on selline süsteem vusserdamse vältimseks, et analüüsi tegemiseks tuleb sisestada auto andmed ja see info salvestatakse. Näiteks antud 120 kW diisliga oleks see minuarust lausa kohustuslik teha (pihustide probleemid).

Mis muidugi ei õigusta sellist haltuurat kontrollis.

Aga sellist elementaarset asja võiks iga ARKi töötaja nagu teada, et sisestada ei saa.

4. IA mehe jutt jaotuskasti lõtku ja muhvi (autol töötas väidetavalt ainult esivedu) liiklusohtlikkusest ajab ka naerma. Eestis on kümneid kui mitte sadu väsinud viskosiduriga autosid (VW syncrod jms) mis sõidavad päevast päeva esiveolisena ja ei juhtu midagi. Siia luulutada midagi liiklusohtlikkusest on karjuv rumalus. Kuna auto on 2003, siis kahjuks ei saa kommenteerida seda muhvi asja, Haldexi korral pole mingit "muhvi" seal mida vahetada (2003 oli mudeliuuendus, sh tuli Haldex).

Tegelikult tuleks võhikul selline auto tassida ikkagi esindusse ja võtta mõni asjatundja kaasa, et IA mehed sinna pooli asju niisama ei paneks ja nõuda kontrolli ajal juures viibimist.

IA kvaliteedist üks näide:

Meie firmale tehti Tallinna IA-s (Ford) mootori remonti kalkulatsioon (kett lendas maha) summas umbes 60 000 krooni, seejuures oli kalkulatsioonis sees näiteks 15 000 krooni maksev tutikas plokikaas (vahetamine täiesti mittevajalik, asi remonditav suht odavalt) (mis tuli vastuvõtja jutu järgi ilma klappideta), kuid mitte ühtegi klappi (kõverad), klapisääretihendid ja klapitööd. Peale asja töösse võtmist oleks ilmselt "selgunud", et vaja on veel 20 000 eeki juppideks ja tööks. Mootor oli lahti võetud nii, et klapimehhanismi tükid on märgistamata (väga jäme eksimus) ja ei mehhaanik ega tööde vastuvõtja ei osanud öelda, miks asi juhtus. Hiljem remonditi auto ära ühes pisikeses remondifirmas 20 000 eeki eest, sealhulgas ka asjad, mis IA-s "märkamata" jäid ja sõidab tänaseni. Ühesõnaga, isiklikud kogemused IA-ga ja sellest usalduskrediidi vähesus selle firma vastu sunnib mind tiba kahtlema ka selles vahekasti jutus.

Sellist saadet peaks natuke professionaalsemalt tegema ja kui saatejuht asja ei tea, siis võiks asjatundjatelt nõu küsida, mitte tulistada puusalt.

Ei õigusta üldse autoplatsi petiseid ega seda ülevaatuspunkti. Õige teema, mis natuke asja jagava inimese jaoks omab kenakest paskvilli lõhna.

See ARKi peedistamine kogu hädas oli muidugi tase omaette.
1. ARK ei saa kontrollida ÜV punkti tegevust väljaspool ametlikku ülevaatust ega oma vähimaidki hoobasid sinna sekkumiseks.
2. Probleem on ARK-is teada juba ammu ja selleks on ka asju ette valmistatud, kuid ÜV punktide käimine mööda ministeeriumi, õiguskantslerit jne jne on tublisti ahistanud nende võimalusi petistega võidelda. Saates räägitud turvakaamerad maksavad muide pisikese osa ÜV punkti varustusest. Et ÜV kontrolliks turvapatju, seda ei juhtu iialgi, sest need õnnetud veebikaamerad on vaid nano-osa vajaliku diagnostikaaparatuuri soetamise kuludest. Need firmaesinduse tõendid on ka kahe otsaga lugu. Pole põhjust arvata, et firmaesinduses ausad inimesed alati on.

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas sipelgas » 26 Nov 2011, 15:17

Aare85 kirjutas: Haldexi korral pole mingit "muhvi" seal mida vahetada (2003 oli mudeliuuendus, sh tuli Haldex).
Ei viitsi vaadata, mis seal räägitakse aga on seal küll muhv mida vahetada. Mitte küll viscomuhv nagu vanadel vaid muhv vahekasti ning käigukasti vahel, mis on üsna levinud probleem. Sama muhv on loomulikult olemas ka viscoga neliveoskeemi puhul

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas ants » 26 Nov 2011, 18:31

sipelgas kirjutas:
Aare85 kirjutas: Haldexi korral pole mingit "muhvi" seal mida vahetada (2003 oli mudeliuuendus, sh tuli Haldex).
Ei viitsi vaadata, mis seal räägitakse aga on seal küll muhv mida vahetada. Mitte küll viscomuhv nagu vanadel vaid muhv vahekasti ning käigukasti vahel, mis on üsna levinud probleem. Sama muhv on loomulikult olemas ka viscoga neliveoskeemi puhul


Sipelgas räägib õigust, seda muhvi saab korra vahetada ja siis läheb k-kast vahetusse kuna seda detaili mille
peale see muhv läheb, eraldi tellida ei saa :cry:
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas gljuk » 26 Nov 2011, 19:42

Aare85 kirjutas:mingilt vene tontide platsilt

mnjah...

Miks ei ole Eestis teisi Volvo esindajaid peale IA? Oleks konkurents, oleks kvaliteet, oleksid hinnad madalamad.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas Aare85 » 28 Nov 2011, 16:04

Ei viitsi vaadata, mis seal räägitakse aga on seal küll muhv mida vahetada. Mitte küll viscomuhv nagu vanadel vaid muhv vahekasti ning käigukasti vahel, mis on üsna levinud probleem. Sama muhv on loomulikult olemas ka viscoga neliveoskeemi puhul


Kas see muhv tingib neliveo mittetöötamise? Tsiteerides IA meest "vahekastis on lõtk ja nelivedu ei tööta".
Püha müristus, seda neliveo töötamist või mittetöötamist määrab tagasillareduktoris asuv visko/Hadexi sidur.
Vahekast on puhas mehhaaniline nurkülekanne. Kui seal on mingi "lõtk, mis ei lase neliveol töötada", siis peab seal olema mingi asi mehhaaniliselt lahti ühendatud või lausa puudu?

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas taavi » 28 Nov 2011, 16:22

gljuk kirjutas:
Aare85 kirjutas:mingilt vene tontide platsilt

mnjah...

Miks ei ole Eestis teisi Volvo esindajaid peale IA? Oleks konkurents, oleks kvaliteet, oleksid hinnad madalamad.



uuri autofirma nõudeid ametlikele esindustele ja saad teada, miks on hinnad just nii kallid ja esindajaid vähe (nagu rock kontserdi artisti vaja majutada, seinavärv on defineeritud, põrandakate on defineeritud jne jne). Lihtsam on lihtsalt remondile keskenduda, saab odavamalt hakkama. Seda juttu võib täiendada mõni autoteeninduses töötav isik, kes ehk teab paremingi.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas gljuk » 28 Nov 2011, 17:57

Ise keeravad sellega endale s***a kokku. Inimesed ei taha Volvot sellepärast osta, et teeninduse ja varuosade hinnad nii kõrged on.

Muidu võiks Volli päriselt rahva auto olla :))
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas sipelgas » 28 Nov 2011, 17:58

Aare85 kirjutas:
Ei viitsi vaadata, mis seal räägitakse aga on seal küll muhv mida vahetada. Mitte küll viscomuhv nagu vanadel vaid muhv vahekasti ning käigukasti vahel, mis on üsna levinud probleem. Sama muhv on loomulikult olemas ka viscoga neliveoskeemi puhul


Kas see muhv tingib neliveo mittetöötamise?


Tingib jah mittetöötamise kuna nuudid tulevad muhvil maha ja seetõttu ei kanta käigukastist pöörlemist vahekasti ning kardaani kaudu tagasilda. Kui kardaani ringi ei aeta siis võib see visco/haldex teha mis tahab aga tagarattad ei vea.

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas Aare85 » 29 Nov 2011, 16:57

gljuk kirjutas:Ise keeravad sellega endale s***a kokku. Inimesed ei taha Volvot sellepärast osta, et teeninduse ja varuosade hinnad nii kõrged on. Muidu võiks Volli päriselt rahva auto olla :))


Peale seda, kui Ford IA kätte läks, räägivad Fordi omanikud umbes sama juttu (sh ka mina).

Ma olen aastaid muidu olnud United Motorsi klient ja seal olid originaalosad (tegelikult ka mingi teise firma toodang) võibolla 30% kallimad kui selle sama firma jupi saanuks osta nt ladu24-st (ei tea, kuidas täna, pole paar aastat käinud), aga selliseid juurdehindlusi ei osanud ma kahtlustadagi. Salong pole sugugi viletsam.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas tnx » 30 Nov 2011, 09:02

Rääkisid Fordi omanikud enne IA kätte minekut ka sama juttu. Ja juhtus ka IA-eelsel ajal seda, et töökoja juhatajal soovitati uus amet leida sellepärast, et ta lasi meistritel liiga palju aega kulutada diagnoosimisele ja asjade lappimisele selle asemel, et külma kõhuga katse-eksituse meetodil varuosi kliendile pähe määrida. Ja samad mured on ka teiste markidega. Ja samad illusioonid on ka teiste markide foorumites - tuleks teine esindus, küll siis läheks heaks.

Ladu24 vs originaalosa hinnavahe ei tule kindlasti ainult kohaliku esinduse juurdehindlusest. Lisaks taavi mainitud asjadele kirjutab tehas kohalikule putkale ette ka selle, milliseid kanaleid pidi saab varuosi tellida ja juba sealt tulevad vastikult pikad tarneajad ja päris korralikud kirvehinnad.

Samas juhtub ka nii, et siinne esindus panebki lihtsalt B-osa ja siis on ka hind vastav. Samuti on juhtunud ka seda, et lasin esinduses teha mootorile kapremondi ja siis nad tegid varuosadele allahindlust 5-20%, mis kogusummas ületas lõpuks tööraha (ma ei olnud nende püsiklient ega muidu tuttav).

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas gljuk » 30 Nov 2011, 16:52

Kui on kaks esindust, mis konkureerivad omavahel, siis tarbija võidab juba sellest, et hinnad madalamad on. Samuti loeb ka see, et igaüks üritab paremat tagasisiset saada kui konkurent. See paneb nad liigutama.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas supp » 30 Nov 2011, 19:25

muuseas seoses möödunud masuga, automüük kiratses, ja päris plajud margiesindused panustasid hooldusele ja saagisid hindu pärsi tugevalt, mõned trügivad isegi b-osa müüjate jahimaale
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas Loff » 30 Nov 2011, 23:52

supp kirjutas:muuseas seoses möödunud masuga...

Masu endiselt kestab ja vaata, et süveneb! Ei ole mõtet ansipiks kätte äära minna, et kriis on möödas ja kõik on 5+!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas supp » 01 Dets 2011, 14:23

Loff kirjutas:
supp kirjutas:muuseas seoses möödunud masuga...

Masu endiselt kestab ja vaata, et süveneb! Ei ole mõtet ansipiks kätte äära minna, et kriis on möödas ja kõik on 5+!


no maitea kui ma arvestan seda, et 2009a oli kriis, siis sellises kriisis ma tahakski elada, minu alal oli küll super aasta
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

asigur
Foorumlane
Postitusi: 56
Liitunud: 04 Dets 2009, 23:03

Re: XC 70 pettused Pealtnägijas

PostitusPostitas asigur » 07 Dets 2011, 16:39

Pealtnägijas olnud masina korduv kontroll... http://www.youtube.com/watch?v=A9d6UrMwsG8
Ise ei hakka kommenteerima aga mõni spetsialist võiks ju küll... :wink:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist