Kaljuka S60 T5M

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 05 Aug 2023, 21:47

2023. aasta algas keeruliselt ja selle tuules sai müüdud maha suurem osa oma volvondusest.
Aga tuli sügelus.
Jätkata sealt kus C-ga aasta tagasi pooleli jäi, ehk siis rajale.
Vaatasin algul Focus STd(Volvo R5 neil aiste vahel) ja sattus ka üks C30 T5M.
Olin selle ST teema enda jaoks suhteliselt maha müünud, sest üsna track ready as is.
Ja siis jagati S60ne kuulutust.
Mõtlesin, et käin proovin ära vähemalt, ei olnud kuigi veendunud et see minu eesmärgi jaoks parim fit on.
Proovisin neid 2.5 R5-i, nende olemus kuidagi ei olnud see.
Aga see 2.3 koos M56-ga, olin nagu kodus.
Sai korra vaatamas ja proovimas käidud, siis mõeldud/kaalutud/võrreldud ja siis teise korraga koju toodud.

Äärmiselt huvitav kokkulangevus oli, et samal päeval kui sai see punane võetud, tuli mu vana C70 müüki.

Salong on viisakas. Kere okei, mõni sügavam kriim, mõned kohad mullitavad jms, aga üldpilt ok.
Ei ole sellest plaanis ilusat autot teha, sest rajale sattudes asjad juhtuvad ja vähem põdemist teeb elu lihtsamaks.
Kliima külmetab. Ja sai kaasa kolm võtit + 2 pulti.
Kaks võtit kusjuures sisuliselt tutikad.
Peale C-d sellised pisikesed asjad teevad meele rõõmsaks. Seal tuli üks kiviga võti, üks kivita ja 0 pulti.
Veljed meeldivad, isegi R täht on peal, vist Pegasus, aga tahavad taastamist.

Veermik on võrreldes Cga teine tera. Jäigem ja konkreetsem. Pole veel stabikaid jõunud mõõta, et ehk pandi siia see sportlikum vedrustus alla, aga pigem kahtlen.
Pidurid on kuidagi saiad.
Äkki kehvad klotsid?

Norm tümmiplaat tuli kaasa.
Yatour-i värk on ka küljes.

Mis ei ole stock:
- Ferrita 2.5" summuti peale katti.
- BSR stage 1
- kollane polüpuks, mootori ülemine, mis nilbelt vibratsiooni edasi kannab.
- BSR jalamatid(-2kg; +10kw)

- Raami puksitäited
- Sportlikum rool
- FL tagumised tuled
- R esituled
- Ri juhiiste
- OE prillihoidja
- Spidoplokile FL rõngastega paneel tekitatud

Mis võiks juhtuda:
- Toyo semid alla (riiulis)
- 330mm Ri pidurid ette (riiulis. aitäh R.)
- poolraami täitepuksid (riiulis)
- armeeritud pidurivoolik
- vingem pidurivedelik
- oem ruloo taha(riiulis, aitäh A.)
- toonkile tagant maha
- sobilikum mootoriõli
- klotsid??
- juhiiste toekam


Mis võiks ka juhtuda:
- downpipe ja mingi kati lahendus
- üldiselt rohkem võiks lärmata
- amort ja vedru
- toekam juhiiste
- vingem cooler
- strut bar

Mis tegelt juhtub:
- õli + filter (Motul 5W50)
- poolraami täitepuksid 4tk
- R-i juhiiste
- Toyo R888R rehvid


Kui ükski eelpool mainitust ei juhtu ja ikkagi rajal vähemalt korra saab ära käidud aastal 2023, siis on super hästi.

Võib pakkuda asjakohaseid P2 pudinaid!

Pilt
Viimati muutis kaljukas, 31 Mär 2024, 19:57, muudetud 6 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas swop » 06 Aug 2023, 07:52

See auto sobib rajale väga okeilt.
Kui paned r’i pidurid ette siis kindlasti kangem vedelik ka sisse. Motuli rbf600 nt. Väiksem võimalus vedelik keema lasta.
Pean garaasi vaatama aga downpipe’i osas saan vb aidata.
Strutbar’e soovitan ka, oluliselt annab jäikust juurde.
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
Karel
Foorumi veteran
Postitusi: 1040
Liitunud: 21 Veebr 2008, 13:47
Asukoht: Tartu/Kuressaare
Kontakt:

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas Karel » 07 Aug 2023, 09:19

Kusjuures mina näen veermiku kohta niipalju :
RA06 CHASSIE TYPE Chassi SPORT
6808 FRONT STABILISER Front stabiliser bar D=24.5 mm,H

Tagumise stabika möötu kahjuks tuleb ise suplariga mööta.
[s]Volvo S60 AWD'06[/s]
[s]Volvo S70R'98[/s]
[s]Volvo V70 D5'03[/s]
[s]Volvo XC60'10[/s]
[s]Volvo S60 D3'11[/s]
[s]Volvo S80 V8'07[/s]
Volvo Amazon P120'63
Volvo S80 V8'06
Volvo C70 D5'07
Volvo S90 D5 AWD'17
Volvo XC90 D5 AWD'19

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 26 Aug 2023, 20:49

swop kirjutas:See auto sobib rajale väga okeilt.
Kui paned r’i pidurid ette siis kindlasti kangem vedelik ka sisse. Motuli rbf600 nt. Väiksem võimalus vedelik keema lasta.
Pean garaasi vaatama aga downpipe’i osas saan vb aidata.
Strutbar’e soovitan ka, oluliselt annab jäikust juurde.


Strut läks listi.

Karel kirjutas:Kusjuures mina näen veermiku kohta niipalju :
RA06 CHASSIE TYPE Chassi SPORT
6808 FRONT STABILISER Front stabiliser bar D=24.5 mm,H

Tagumise stabika möötu kahjuks tuleb ise suplariga mööta.


Tänud vaatamast!


Kui mõni hetk tagasi tundusid asjad pärituult minema, siis hetkel üsna tuulevaikne.
Ehk autoni rahalaev ei jõua hetkel.
Aga teeb ökoprojekti, et Audrus ära käia.

Ri esimesed istmed jõudsid lattu.
Üldiselt viisakad, aga juhi omal nagu koniaugu moodi moonutus peal. Plaanis kunde põhi panna, see kena.
Tahan natuke nahka timmida.
Vaatab kas jõuab enne rada valmis.
Aga enne testisin ära, kas hakkab tööle.
Punasel manuaalsed istmed, Ri omad elektrilised. Õnneks juhi istme alla on kaablid valmis veetud.
Netiavarustest võis leida üsna erinevat infot.
Aga kokkuvõttes iste toimis ja isegi mälufunktsioon on olemas.

Pilt

Täna sai toonkile eemaldus ette võetud.
Kasutasin fööni ja proovisin erinevaid temperatuure, aga päris palju liimi jäi klaasile. Lisaks proovisin teraga puhastada, aga vb oli too liiga lai. Ei võtnud hästi.
Päeva päästi isopropüülalkohol.
Tagumine klaas võttis päris kaua aega.
Aga maha ta sai.

Pilt

Pilt

Pilt


Kõik plaanide järgi läheb, siis järgmine nädal saab 5W50 Motuli õli sisse.
Ette raamipukside täited.
Toyo rehvid alla.
Ri iste paika.
(+ kiiver)

Ja nädala teises pooles Audrusse.
Viimati muutis kaljukas, 30 Aug 2023, 22:19, muudetud 1 kord kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaheksa
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 12 Jaan 2016, 06:19
Asukoht: Tallinn

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaheksa » 27 Aug 2023, 18:44

WD40 toimib üli hästi liimi jääkide eemaldamiseks

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 01 Sept 2023, 11:04

Audru tehtud!

Sai eile ära käidud.
Enne minekut veel sahmisin Ri istme sisse.
Pakkisin kõik juba kenasti kokku, sai hoo sisse, aga vööd peale tõmmates avastasin, et istme ots jäi kinnitama.
Lisaks seal puudus see klamber mille vahele see vöö ots lükata(mitte pannal, aga uksepoolne kinnitus).
Lasin hetkeks mõttel veereda, et kas saaks ilma vööta hakkama, sest natuke aja peale minek.
Aga õnneks see kord mõistus võitis, sai tagasi mindud ja vöö korda tehtud.

Pilt

Sinna sõites mõtlesin, et rinka ei ole kunagi väga tõmmanud.
Aga pigem järgmine pragmaatiline samm, sest lõpmatuseni avalikel teedel ei ullita.
Seda siis just C70 kontekstis.
Kes ei tea, siis pidasin teist 5+ aastat, valmistusin eelmine aasta rajaks ette, aga siis üks valge auto sõitis tagant sisse.
Sai isu ja tuju otsa, müüsin maha.
Ja nüüd siis punasega jätkasin sealt kus Cga eelmine aasta pooleli jäi.

Parimaks ajaks jäi 1:40 algus.
Enamus tõsisemad üritused piirdusid 1:40ga.

Pilt

Auto kohta palju nuriseda pole.
Pakub teine oluliselt rohkem kui kasutada oskan.
Rehvid pidasid minu silmis hästi, veermik on täitsa OK.
Pidurid said ühes kurvis korraks vähe imelikumaks, aga päris ära ei hääbunud kordagi.
Ma muidugi ei sõitnud ka väga agressiivselt.
Sai pandud ka need esimesed poolraami puksitäited külge.
Ei oska hinnata palju need muutsid.
Tavasõidud tundus endale, et igasugu pisemaid konarusi tunneb rohkem.
Nt vähe kõrgemad stoppjooned tunneb üsna hästi ära.
Eeldusel, et need üldse külge said ja mehann neid laua peale ei unustanud, vaadanud ei ole :D
Üldjoontes auto on riistvara mõttes level tehas, ehk pole viga, üsna track ready.
Suurim puudus oli muidugi iste, sai ikka parajalt rippuda rooli küljes.

Kokkuvõttes sai ettevalmistuse osas Ri iste sisse, Toyo rehvid alla, poolraamipuksi täited ja boonuseks siis mingi kiiver pähe otsitud.

Üldine emotsioon endal oli neutraalne.
Tore on, aga täna tagasi ei viitsiks minna.
Kõige elavamad hetked olid kolmes kurvis.
See mis on kohe peale seda stardisirget, sai sinna iga kord mingise eba sõidujoone ja kiirusega sisse lennatud.
Keskel see lauge kiire vasakkurv, oli hirm et kui seal põnnama lööd ja pidurit puudutad, siis läheb tagumik ära.
Ja siis enne stardisirget viimane kurv, seal sai korra külje mõnusalt libisema, pakkus emotsiooni ja korra sai seal liiga ääre peale libisetud.
Aga jäin rajale ja kuskil väga lappe ei läinud.

Seltskond oli tore, neli autot ja nende juhti.
Ürituse mõttes päris cool.
Lähed kohale, toksid natuke rehvi, teed paar ringi, toksid veel rehvi.

Pilt

Pisut üllataval kombel rajale mineku ettevalmistus(sh mingid nokkimised) on pakkunud rohkem emotsiooni kui rada ise.
Ehk kui muidu ehitatakse, et rajal kiirem olla.
Siis ma nokiks parema meelega ja pärast rajal natuke testiks, et mis muutus.
Lisaks oleks võinud selle ajavõtmise ja data teema tõsisemalt ette võtta, saad võrrelda ja analüüsida, meeldib selline temaatika.

Nüüd siis on mõtlemise koht, et mis edasi, taaskord.
Noorena sai mängitud palju rallimänge, kruus oli alati lemmik, asfaltil sakkisin.
Tahaks lahtist pinnast proovida sõitmiseks...

Lühiajalistest plaanidest tahaks väliste plastdetailide taastamist ja naha hooldust proovida.
Vb nipet näpet midagi veel.

Viskan korra õhku mõtte...
Loed seda teksti ja tekib mõte pakkuda midagi vahetuseks, mis tunneks ennast loomulikumalt lahtise pinnase peal sõites, kirjuta :wink:
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas maan » 01 Sept 2023, 18:58

kaljukas kirjutas:Lähed kohale, toksid natuke rehvi, teed paar ringi, toksid veel rehvi.

:mrgreen: :D Huvitav lugemine :)

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 151
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas cuda » 02 Sept 2023, 15:46

kaljukas kirjutas:Audru tehtud!
Lisaks oleks võinud selle ajavõtmise ja data teema tõsisemalt ette võtta, saad võrrelda ja analüüsida, meeldib selline temaatika.


Racechrono loeb tegelikult ikka väga täpselt ju. Käin mannerguid sõitmas ja võrreldes ametliku ajavõtuga on vahed kümnendikes või isegi sajandikes.
boxy, but good.

kaheksa
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 12 Jaan 2016, 06:19
Asukoht: Tallinn

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaheksa » 02 Sept 2023, 16:40

cuda kirjutas:
kaljukas kirjutas:Audru tehtud!
Lisaks oleks võinud selle ajavõtmise ja data teema tõsisemalt ette võtta, saad võrrelda ja analüüsida, meeldib selline temaatika.


Racechrono loeb tegelikult ikka väga täpselt ju. Käin mannerguid sõitmas ja võrreldes ametliku ajavõtuga on vahed kümnendikes või isegi sajandikes.


Racechrone juurde peab panema ka korraliku gps vastuvõtja mille update rate on vähemalt 10hz. Näiteks see - https://www.garmin.com/en-US/p/645104
Autoga ei ole käinud, aga motikaga jäi küll tavaline telefon liiga uimaseks, et sealt normaalset infot kätte saada

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 17 Sept 2023, 10:27

RaceChrono sai isegi raja kõrval installitud.
Kuna kinnitada millegagi autos ei olnud, siis peale armatuurilt maha lendamist ta põrandale ka jäi.
Pärast süvenesin äpi pakutavasse.
See oli mõõtnud parima tulemuse 1:40.29 ja tolle ringi max kiiruseks 162.4 kmh.
Kõige kiiremini sai liigutud 166.6kmh, rohkem ei julgenud.
Ise mõõtsin käekellaga algselt.

Mul oli äpi tasuta versioon.
Kui peaks veel rajale sattuma, siis tahaks tasulist proovida + normaalselt kinnitada autosse.


Kuvapauk kiiremaist ringist:
Pilt


Hiljem olen mõelnud, et põhjus miks pidurid üldjoontes väga ära ei kadunud, tulenes ilmselt asjaolust, et ma ei kasutanud neid piisavalt.
Nüüd sõitnud olen pärast, siis mulle tundub, et need pidurid on sellised "svammised".
Pedaal liigub minu meelest üsna kaugele, enne kui võtma hakkab.
Siis hakkab võtma kergelt, aga pead üsna seljas elama, et päriselt võtma hakkaks.
Võrreldes peale C pidurite tegemist, siis need Ferodo klostsid tundusid kuidagi teravamalt ampsama, kui võtma hakkas, siis võttis hästi.
Olen mõelnud, et ehk peaks pidurid ära tuulutama ja vaatama kas ja mida see muudab.
Ja ilmselt praegused klotsid ei ole ka parimad.
Aga noh, elame-näeme, kas jõuab millegi tegemiseni.
Viimati muutis kaljukas, 19 Sept 2023, 12:11, muudetud 1 kord kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 18 Sept 2023, 22:24

Olles ühte Yuutuubi kanalit(LegitStreetCars) aastaid jälginud, kus vend on korduvalt kasutanud nahataastamise vahendeid, tekkis kiusatus ka endal proovida.
Brändiks Clyde´s Leather Company.
Reklaamiohver.

Pilt

Eesmärk siis sinine Ri iste käia üle.

Etteruttavalt ütlen kohe ära, et enda rõõmuks tahtsin proovida.
Eesmärk ei ole musta numbri vääriliselt midagi taastada, aga samas jälgides vanaisa õpetussõnu.
S*tud s*tt, siis s*tu s*tt, mitte ära p*sa.
Värvi sobitamisega ei hakanud vaeva nägema.
Vaatasin, et pakuti tumesinist ja see loosi läks.
Lisaks võtsin mingi varjuni halli ka, et rooli peal proovida.

Asi ei ole lõpuni tehtud, aga hetkel on aega/viitsimist kirjutada.

Piltide peale naha värvi ja võrdlusi keeruline saada, aga mingit aimu saab.

Alustasin istmepõhjaga, see oli juba eelnevalt lahti kistud.
Protsess koosneb neljast etapist.
Puhastad, eemaldad kaitsekihi, värvid, kreemitad.

Kaitsekihi olemasolu testid naha imavusega.
Kui veetilk imbub sisse, siis siis kuku värvima.
Vastasel juhul hakka keemiaga nühkima.
Lõhna järgi tundus kaitsekihi eemaldaja lihtlabane atsetoon.
Muidu poleks viga, aga mingi olematut kogust atsetooni müüa mitmekümne dollari eest...
Vb on seal mingid lisandid ka sees, aga netiavarustest võib leida, et atsetooniga tõepoolest nahka töödedakse.
Kui hea see istmenahale on, on teine küsimus.
Arvestades, et töökojas koos oma sõbra nitroga on nad üsna tummised lahustid.
Panna selline tugev lahusti naha peale...
Kui viitsimist, siis uurin, et mis vähe mahedam alternatiiv võiks olla.

Põhja peale enda arust seda nahka imavaks ei saanudki.
Ja kuna see atsetoon on suht jälk asi, siis väga hullult ei raatsinud leotada.
Kandsin paar kihti värvi peale.
Peaaegu ei jäänud triibuline ja sai ühtlane.
Läks veel kreem otsa.

Pilt

Pilt

Pilt

Originaalis paistab, et keskelt on iste heledam ja servadest tumedam.
See originaal toon on päris huvitav, see mis siis seljatoe ja istmepõhja keskel on, värvis oleks nagu pärlmutter sees.

Sai kuidagi selle värvi enamvähem peale, kreem sinna otsa.
Kreem ka minu meelest korralikult sisse ei imbunud.
Aga sai nii palju ära nühitud, et vast ei määri pärast.

Kuna orikad peatoed olid hukkas, siis sai ühe tavalise istme nahast hall peatugi toodud.
Kuna peatoest kahju ei olnud, siis sellega sai julgemalt tegeletud.
Algselt mõtlesin, et jätan lihtsalt hallid peatoed.
Tõin veel poest atsetooni juurde.
Korralikult nühkisin ja no ei saanud ikka imavaks.
Mis iganes vakstust see peatugi ka tehtud ei ole.
Kui imavaks ei saa, siis käsnaga värvi peale kanda ühtlaselt on keeruline.
Nilbed halogrammid ja triibud jäävad sisse.

https://www.youtube.com/watch?v=Bsia1S3nZ6s

Seal sai veel mitu korda ja erinevalt proovitud.
Värvisin sinisega üle, see tundus päris tume pärast.
Mõtlesin, et teen siis halliga alla ja värvin selle peale sinisega.
Sai paremaks, aga lõpptulemus oli kole.
Tõmbasin siis atsetooniga täiesti puhtaks ja proovisin uuesti.

Peatoe lõpptulemus
Päikese käes, siis varjus:
https://www.youtube.com/watch?v=j7Q-0V1P9vg

Algse ja värvitud peatoe võrdlus:
Pilt

Lõpuks kuidas enamvähem tulemuse sai.
Üsna väikene kogus värvi korraga, kandsin peale nö üles-alla liigutusega.
Peale igat värvikihti matistasin/karestasin vähe järsema käsnaga.
Kasutusjuhendis oli justkui näidatud hari ja "buffing", aga sellest küll mingit kasu ei olnud.
Selliselt sai tulemuse üsna sellise, et halogramme ei jäänud ja triipe ka eriti mitte.
Peale värvimist siis uuesti kreem peale.

Üldkokkuvõttes tore nokkimine.
Kui väga head tulemust tahta, siis tuleb paar korda proovida ikka mingi ohverdatava pinna peal või varjatud kohal.
Ja lõppkokkuvõttes on mõistlik siis juba lasta proffidel teha.
Muidugi kui on veel soov mingi natukene huvitavam toon/varjund saavutada mingi lokaalse tohterdamisega, see võib täiesti omaette väljakutse olla(värvide segamine), et asi pärast sama karva oleks.
Ma läksin kohe seda teed, et teen terve istmepõhja ja seljatoe üle, siis on sama tooni kõik.
Peatoe katsetamisega läks värvi nii palju, et pidin juurde tellima seljatoe jaoks.
Ootan.

Eks ise tead ikka kust ja mida paremini saaks.
Kesmine inimene ilmselt vaataks, et üsna värske olemisega iste lihtsalt.

Plaanis veel seljatugi teha üle, iste kokku lapata.
Rooli peal tahaks ka proovida ära, kas õnnestub värskendada.
Ja siis võiks selle teemaga olla kõik.

Üks mõte mis sellest teemast jäi.
Kui on nahast istmed, siis võiks ikka regulaarselt puhastada ja kreemitada.
Kestavad paremini ja ei lähe käest ära.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 07 Okt 2023, 00:04

Istme teemaga sai ühele poole.

Pilt

Kokkuvõttes padi sai ülenisti värvi.
Ei jäänud keskmise osa tagumise otsaga rahule päris, ei olnud piisavalt ühtlane.
Tegin selle veel üle.
Kui algselt tahtsin värvida terve seljatoe üle, et oleks ühtlane, siis viitsimine muutus.
Kui mõni väiksem defekt kõrvale jätta, siis seljatugi oli viisakas.
Tegin ainult uksepoole külgtoe alumise osa üle, see oli kulunud.
Terve seljatoe ületegemine oleks päris ajamahukas olnud ja kuna selle värvi ühtlaselt peale saamine on paras jamamine, siis nii jäi.
Tegin puhastuse ja kreem otsa.
Põhjapadja tõmbasin nipukatega kinni, ei hakanud nende metallklambritega jamama.
Lõpptulemus sõltub paljuski valgusest.
Nendel sees tehtud üldvalgusega piltidel jäi asi täitsa kobe, taskulambiga peale lased, siis on asi vähe teine.
Aga keskendume positiivsele eks.

Peatoe tagumine pool ja küljed jäid kergelt kleepuvad.
Need oli ka need mis kõige enam töötlust said.
Esikülg on ok.

Üldjoontes proovitud ja teab selles osas nüüd enda võimeid.


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Vaimse tervise teraapia käib:
Pilt

Tahtsin veel keraamilist vaha proovida punasel vöö nupul, et kui andekalt see taastab.
Ja lisaks istme küljepaneelil.
Sügavad kriipsud ja kraapsud jäid ikka üsna näha.
Üldist pilti tegi natuke värskemaks.
Pildi peal rõhutab rohkem kriipse-kraapse kui silmaga paistab.

Pilt Pilt

Pilt Pilt


Tegin kolmanda käigu tõmbest video ka.
Mõtlesin, et lasen siis piirajani välja, et kui juba tegemiseks läks.
Aga kui seier üle 6500rpm kippus minema, siis ehmatas ära.
Päras kontrollisin tühikäigul, üle 6500 ei lubanud.

https://youtu.be/lY6VkPEmIrc

Andsin enda väikse panuse ka S60 manu-elekter istmevahetuse infosse.
Leidus infot, et osadel pole üldse el.istme otsi valmis veetud, vaja ise tuua, mul olid olemas.
Ja väideti, et mälufunktsioon ei hakka tööle kui softi ei kohenda, mul see ka toimis.
1-2 viga oli küll Vidast vaadates sellega seoses üleval, aga las nad olla.

https://youtu.be/K8TU4ImnK-g

Võtsin see kord akuklemmi lahti.
Lasin luugi kinni(aku pagassis).
Aga võtmega mingil põhjusel lahti ei teinud, sai läbi tagumise seljatoe akut külge ühendada.
Õnneks küllalt lihtne ettevõtmine.

Esituled näitasid kole ette.
Sai sinna rammusamad pirnid pandud sisse ja regullitud.
25 jalga seinast, mõõdad tule klaasil selle punktikese kõrguse maast, võtad sellest 2-4 tolli maha ja selle järgi teibijoon seinale.
Mina sellelt tulelt seda täpikest küll ei leidnud.
Vaatasin siis klaasil olevate joonte ja pirni asendi järgi mis see punkt võiks olla.
Algul võtsin mõlemad 2 tolli maha, aga siis pärast testides juhi oma oli ise vastusõites(sõitsin teise autoga vastu) natuke ebamugav, keerasin veel maha.
Juhendist tegelikult oli ka, et kunde oma 2 tolli ja juhi oma 4 maha.
Mõlema tule valgusvihku sai selle järgi ca 10cm tõstetud.
Käisin veel proovisõidul ka, keegi ei vilgutanud, ju siis maailma lõpp ei ole.
Pluss juhi tuli näitab kuidagi teisi/paremini kui kunde oma. Äkki reflektori vahe.
Sees oli mingid Philipsi sinised pirnid, seega esmalt ehmatas, et kui Xtreme Visionid sisse panin, siis valguse toon oli võrreldes varasemaga kollakam.
Aga kokkuvõttes nüüd täitsa OK sõita.
Mõni päev tagasi sai ülevaatusel käidud, kõrgused olid tip-top, ehk siis täitsa toimiv tehnika.

Ja siis selle keraamilise vahaga veel.
Algul mõtlesin, et teen terve auto üle.
Aga poleerijaga konsulteerides jäi see mõte sinna paika.
Enne peaks värvima mõnes kohas.
For fun oleks võinud ise proovida pollida ja siis vaha otsa, aga...vb kunagi tulevikus.

Proovisin poleerimata pagasiluugi peal, et kuidas ta suuremal värvipinnal jääb.
Võib täitsa kujutada ette, et kui lakk oleks all kena, siis mõjub üldpildile ilmselt täitsa kenasti.
Siin näide testik tehtud luugist(pärast tegin teise poole ka).
Keera kvaliteeti peale, saab rohkem aru.
https://youtu.be/LCjTUdqEttI

Ja siis tagumised ja paremad külgmised plastikud ka ning kojameeste juures plast + kojameeste vardad.
Need pinnad millel olid enne mingid randid sees, nendel jäid randid ka pärast näha.
Külje pealt nt alumised plastid sai päris ilusaks, samas ukse keskel olevad jäid ebaühtlased.
Üldpild muidugi viisakas ja värskem.
Kõige puudulikum jäi tagumise pampri pealmine osa.
Ise olen mõelnud, et äkki eeltöö jäi kehv ja plastikust ei saanud kõike varasemat vaha kätte nt.
Pilt Pilt

Pilt Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Lisaks tahtsin proovida, mis juhtub kui panna vaha pinnale kust lakk on tallad teinud.
Pilt Pilt

Ja siis kõige tipuks sai puidu moodi rooli külge proovitud.
Üsna mõraline küll. Mõte on proovida seda parendada mingi hetk.
Ühes sellega sai raadio nupud roolile, enne neid ei olnud.
Ja uuema logoga padi.
Arvasin, et kuna FL logoga padi siis roolinuppude pistik ka FL oma, aga õnneks oli ikka pre.
Rool tuli S80ne pealt.

Pilt

Ja gljuk pani auto suhtlema inglise keeles.

Tore kui viitsisid lõpuni sirvida :)
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 14 Okt 2023, 19:11

Pilt

Sai pandud sportlikum rool XC90ne pealt.
Tummine tükk, mõnusalt istub käes.
Muidugi mõningad AGAd ka.
Tal on uuema tüübi pistik.
Ehk pidi vanema rooli nupuraami viskama ümber.
Aga siis tuli välja, et vanema tüübi nupuraami külge ei sobi uued nupud, sest neil omakorda uued pesad.
Mõtlesin siis, et panen uutele nuppudele vanad sisud.
Aga muidugi see ei õnnestunud, sest need ka erinevad kergelt seest.
Ehk siis FL hõbedane riba nuppude kohal külge ei saanud.
Aga proovitud.


Uuema tüübi nupuraam, millel on isane otsik emase asemel(roheline).
Raamil on küljes vanema tüübi nupud.
All lahtiselt on uuema tüübi nupud.

Pilt

Nupu sisul nt üleval vasakul kruvi asukoht ümber tõstetud.
Uuemal väljaspool, vanemal rohkem keskel.

Pilt

Lisaks sellel roolil olid tagaküljel navi nupud, mis minu maitse järgi jäävad ette.
Nokkisin nad ära, aga nüüd laiutab seal auk.

Lisaks mõtlen, et peaks proovima musti roolisamba plaste. Need praegused hallid ja must rool on natu suur kontrast.

Ja sai natuke värakema olemisega iluvõre külge.
Vanal oli eelnev tuuning maha tulnud.
Kuigi saan täitsa aru, miks see iluvõre mustaks oli värvitud. Sobib sinna ette küll paremini.

Pilt

Panin uue embleemi.
Embleem tundus kollakas, aga tegelikult on vist püütud tumedamaks teha.
Embleemi kvaliteet soso.
Aga tervikuna näeb natuke värskem välja.
Tõmbasin embleemile kogemata noaga kriipsu peale, aga paistab, et keraamilise vaha pealekandmine silus selle küllalt ära.

Pilt
Pilt


Paremasse esitulesse tuleb niiskus sisse vihmaga.
Mis neil ära väsib seal, tihend?
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 24 Nov 2023, 18:21

Ülevaatuse aeg jõudis kätte ja sai ka edukalt tehtud.

Kuidagi juhtus sedasi, et sattusin hooajaliselt rehvivahetusse tööle.
Punasega polnud plaanis puisteperioodil sõita, aga siis jäin mõtlema, et kuidas lume tulles tööle saan.
Võtsin siis kõige soodsama kriitikat kannatava rehvi.
RoadX lamell.
Soodustusega tuli jooks nii soodsalt kätte, et midagi mõelda polnud vaja.
Lamell ise tundub täitsa viisakas, pealevaadatuna, aga miskit tarka ei oska kosta. Sõitnud olen vähe sellega.

Ette sai võetud ka uus reg.märk, vana nägi natuke räbal välja.

Külge said ka FL peeglid, mis nagu näha, pärit halli auto pealt. Jubedalt oli vaja need külge keerata, aga kannatab nii ka, ilma punaseks värvimata.
Värvitööde osas on mingid mõtted, aga vaatame mis sellest saab.
Ühelt poolt FL peelgid näevad natuke teravamad välja, aga lisaks otsisin klappimist ja logivalgust.

Sellega seoses tekkis mõte CFE tekitada.
Ja tekitatatud ta sai.
CFE suutis juhtida peeglite klappimist ka ilma softi aktiveerimata, aga lombivalguse jaoks oli vaja gljuki kätt.
Tehasest ei tulnud lombikate ega klappimisega.

Sai lombikad ja klappimine aktiveeritud, viimane selle jaoks, et soovi korral saaks salongis nupust ka mängida klappimisega.
Klappimise nuppu pole küll külge pannud veel, CFEga pole otsest vajadust.
Seadistatud on hetkel sedasi, et kui teist korda CLOSE nuppu vajutan, siis klapib kokku. Ja kui võtme süütelukku panen, siis keerab peeglid lahti.

Lisaks aktiveerisin kõigi akende avamise puldist.
Ja nagu arvata võib, siis üks õhtu akna peal mängisin puldiga.
Hommikul avastasin, et kõik aknad pärani lahti.
Kõige hullem ei olnud.
Parem salongi pool sai natuke märjaks.
Hea, et lauspadukat ega lund ei sadanud öösel.
Talveks on mõistlik see funktsioon välja lükata.

Aga mis CFE veel tõi endaga?
Märkimisväärne on comfort suund, kergelt vajutad heeblit ja teeb oma 3 vilgutust ära.
Uuemate autodega ära harjunud selle mugavusega.
Ja siis DLR.
Hetkel on seadistatud selliselt, et piisava valguse korral põlevad ees ainult udukad. Kõik ülejäänud tuled kustus(sh ees parktuled).
Mulle endale selline lahendus meeldib.
Ja kui läheb hämaraks, siis hakkab kaugtule märgutuld armatuuris vilgutama, saad tuled tööle panna.
Ja muidugi uste avades kojusaatmistuled.
Hetkel seadistatud selliselt, et kui avad puldist uksed või kui teed ukse lahti, siis hämarates oludes paneb tagumised, lombikad ja eest park+udukad põlema.
Lisaks lasen kuvada turbo rõhku ja jahutusvedeliku temperatuuri spido tabloole.
Kift mänguasi.

Peale rooli vahetamist said pandud külge ka mustad roolisamba plastid. Aga siis avastasin, et suuna ja kojameeste kangid hallid, süütelukk ja sambaregulli heebel ka.
Siin nüüd mõtlemise koht, et kui palju neid pudinaid edasi vahetada.

Rehvikas viimaseks tööks võtsin punase veel korra ette.
Püüdsin veljed enamvähem puhtaks kraapida.
Tasakaalud peitsin kodarate taha.
Visuaalselt ilusam, aga praktikas läheb natuke rohkem kaalu kui tavapäraselt kleepida.
Lisaks töökojas seisid jõudu neli BBSi korki.
Tuletades vanu BBSi Propuseid meelde, mis uue omaniku auto all veerevad, millel ka samad korgid olid, said need ka külge kruvitud. Tuuning värk.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis kaljukas, 24 Nov 2023, 23:47, muudetud 1 kord kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Kaljuka S60 T5M

PostitusPostitas Loff » 24 Nov 2023, 21:52

Normaalne nelja "posti" tõstuk.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist