Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

PostitusPostitas Stange K. » 06 Jaan 2021, 18:23

Tervitus!

Niisiis, juhtus nii, et eelmise aasta lõpus saabus hoovile välismaa auto - Volvo 944, tumepunane sedaan.
Kui kuskilt otsast seda lugu kerima hakata, siis võiks alustada sellest, et Mazda 6 roostetab ja ülevaatuse-onu seda enam liiklusesse ei taha lubada. Remonditöökojas öeldi "2 tonni" ja ühelt 75-aastaselt lähedaselt pensionärilt võeti sellega liikumisvõimalus praktiliselt ära.
Et oli jõuluaeg, siis tekkis minul, kui noorel mehel hea mõte: "kingin pensionärile soliidse auto: Volvo!"

Sain algandmeid, et auto võiks olla "punane" ja "sedaan". Ühel kolmapäeval tegin müügiportaalid lahti ja seal ta oligi: punane 740, Rakveres!
Oli plaanis nädalavahetusel Rakverre vaatama sõita, aga selleks ajaks oli auto juba müüdud! Ma pole Volvot omanud 4 aastat. Palju on selle ajaga muutunud ja tasapisi sai mulle selgeks, et enam-vähem sõitevaid tagaveolisi Vollisid saia-raha eest enam ei jagata.

Ei heitnud sugugi meelt ja tänapäevaseid interneti teenuseid kasutades tuli pandeemilisest Euroopast ikkagi üks auto siia.

Vägev, polegi enne auto-lotot mänginud! Saabunud auto ei ole teab mis prillikivi, kuid midagi hullu ka ei ole. Praguline esiklaas vahetati kohe ära. Tehnilise poole pealt puudub turbo, aga 96kw liigutab seda kolakat minu jaoks piisavalt hästi. Erilisi lisasid ka ei ole, v.a. esimesed elektriaknad ja istmesoojendused. Isegi ABS'i ei ole! Sõitnud suts alla 300000 km.

Muidugi hakkasid silma ka vead. Salongis oli juhipoolne ustepeal jooksev plastpaneel pooleks murtud ja koledate kipskruvidega kuidagi kinni.
Sigaretisüütaja juures oli purustatud väike kronstein, mis seda kinni hoidis. Need pisiasjad sain juba Harkus käiguga korda.

Suurem kamm on kütte-kraaniga, mis tilgutas jahutusvedelikku salongi. Lekkiv kraan sai hetkel asendatud torujupiga, aga kahju oli juba sündinud.
Juhi matt oli läbimärg. Võtsin selle välja ja usaldasin "roosat". Tugev käsitsi pesu tegi pildi ilusamaks, aga kahjuks on matil bioloogilised kahjustused vetikate näol siiski püsivad. Lisaks on matt ka katki.

Tähelepanelik lugeja võiks nüüd küsida, et miks on auto siis ikkagi minu käes ja mis sai loo alguses figureerinud "lähedase pensionäri" liikumismurest? Väga lihtne. Ta valis teise auto! Väljavalituks osutus Giorgetto Giugiaro poolt disainitud Korea-USA ühisettevõttes toodetud motoriseeritud poekäru, mis oma mõõtmetelt mahub vabalt Volvo pagasiruumi. Uskumatu valik, aga mingite mõttekonstruktsioonidega jõudsime isegi järeldusele, et see valik kätkeb "ainult plusse".

Nüüd ongi veidi nõutu olek, sest tegelikult kui Volvot tahta, siis 6. liikmelisele perele oleks ainuvõimalik lisaistmetega universaal.
Kas äkki siis maha müüa? Igatahes on praegune plaan autot veidike korrastada. Ja küll jõuab maha ka müüa: sest tagaveoliste hinnad enam naljalt odavamaks lähe.
Sõidab ta hästi küll! Seda peab ütlema!

Uudishimulikuma lugeja jaoks paar värvifotot.
Manused
punane-volvo3.jpg
punane-volvo2.jpg
punane-volvo1.jpg
Viimati muutis Stange K., 07 Jaan 2021, 09:58, muudetud 1 kord kokku.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

PostitusPostitas cuda » 06 Jaan 2021, 20:52

Kuidas iganes ei lähe, Eestimaa on jälle ühe tellise võrra rikkam. Tubli töö! Nivooamordid toimivad nagu peab?
boxy, but good.

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

PostitusPostitas Stange K. » 07 Jaan 2021, 10:11

Nivoo-amortide tööd ma ei oska hinnata. Mul pole nii keerulisi asju enne olnud. Auklikul teel käitub auto korralikult. Taguots ei kiigu, juhitavus hea jne.
Samas, pagasiruumis on miskine manomeeter ja õhukummilt tuttav ventiil. Manomeetri näit on nullis. Proovisin ventiili kaudu õhku sisse ajada, kuid manomeetri osuti ei tõusnud. Äkki on amordid juba vahetatud?
Võib ju olla, et amordid on eelmise omaniku poolt juba vahetatud. Ei ole olnud võimalust auto alla ronida.

Ahjaa, üks vigadest on ka see, et kütusenäidik teeb oma tööd juhuslikel momentidel. Enamasti näitab ta tühja paaki, kuid siis mõni kord näitab ka õiget näitu. Autot kättesaades kiirustasingi kohe bensiinijaama, sest osuti oli nullis. Bensiinijaamas jäin lolliks, sest tankida õnnestus vaid 2L - paak oli müüja poolt täis pandud!

RocketBunny
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 19 Juun 2015, 08:39

Re: Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

PostitusPostitas RocketBunny » 12 Jaan 2021, 10:12

Suure tõenäosusega on veaks tekkinud külmjooted kellaplokis. Pädevam täpistehnika mehe jaoks pole see eriti keeruline üle joota ja korda teha.
Volvo 745 1990
Volvo 745 1990
Volvo 944 1991
Volvo 945 1992
Volvo 740 1987

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

PostitusPostitas KuldarA » 12 Jaan 2021, 10:35

Tore, et foorumisse teema ka tuli. Eks ealisisi iseärasusi autol on, aga sõitis ta tõepoolest hästi, ei olnud muljet, et sõidad ligi 30a vana autoga.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

PostitusPostitas Stange K. » 22 Mär 2021, 14:16

Tere!

Vastupidiselt paljudele tagasillavedu armastavatele volvoistidele otsustasin ma (sel) talvel punasega mitte sõita. Ikkagi Lõunamaalt tulnud auto, äkki ehmatub ära. Küll aga jätkusid väikesed korrastustööd.


Istmed.

Esiistmete taga on teadupärast sellised taskud, kuhu saavad lapsed poetada oma pooleli jäänud lutsukommi või parasjagu mittemaitsva kiluvõileva. Nende taskute kummid olid minetanud elastsuse, taskud lötsis. See ei meeldinud kohe kuidagi. Selge: istmetel tuleb "nahk" maha võtta ja kummid asendada. Kanga poes küsisin "aluspüksi kummi" ja õnneks oli selline artikkel enne poodide mass-sulgemisi ilusti letikaup.
Natukeke näputööd ja kummid said oma kohale.

Kui nüüd seljatugede tekstiili osad olid juba näppus, siis oli hea võimalus neid ka pesta. Kui juba pesta, siis miks mitte ka istumispadjad käsile võtta.
Ühtlasi selgus, et juhi-istme švammis oli lõhe. Kasutasin Moment liimi ja liimisin selle kokku tagasi. Ühtlasi vahetasin istmete porolooni tükid juhi ja kaassõitja vahel ära.
Nii juhtubki tihti, et kerge kummivahetus pöördub sujuvalt tugevamaks pesupäevaks ja korrastuseks.


Põrandavaip.

Juhi jalgade alt välja tulnud ja tosoolist läbi-immutatud põrandavaip jäi peale pesu ikkagi kole. Õnnestus ühest Tallinna Liiva tänava kartulihoidlast hankida uus põrandamatt. Musta värvi. Seega tuli ka tagumine osa välja vahetada. Ühesõnaga kujunes ka selle tegevuse ühisnimetajaks "pesupäev". Ja see on ikka uskumatu, kui kole on see loputusvesi, mis pestes tekib! Nagu üks korralik Türgi kohvi! Lgp. puhtuse haiged! Mõelge, millel te igapäevaselt istute!


Makk.

Maki kohapeal oli auk. Midagi tuli sinna sisse panna. Eestis tuntud oksjonikeskkonnas ilmus üks originaalne makk isegi müüki, aga suutsin lõpp-pakkumise maha magada. Koduses kolikapis oli üks ilma koodita Ford Sierra makk. Interneti avarusest leidsin mingisuguse programmi juppi, mis suutis seeria numbrile vastava koodi välja mõelda - ja ennäe! Makk võttis elu sisse! Maki pistiku klemmide tuvastamisel kasutasin toredat pilti internetist (http://www.iamtheshoe.com/Volvo%20740%2 ... Wiring.jpg), aga selle järgi ei ärganud ükski valjuhääldi ellu. Samuti on seal vaid parem ja vasak kanal, kuid moodsamatel autodel on ju veel ka "ette ja taha".
Armatuurlaua all edasi sobrades leidus roolisamba taga üks sarnane raadiopistik veel. Seal testriga sudides leidsin üles kõik neli valjuhääldi sisendit.
Igatahes kahe pistiku peale kokku on makil nüüd vool ja salongi täidab "ette ja taha" võimalustega heli.


Bensiini näidik.

See on ikka häiriv, kui armatuuris üks näidik on pea kogu aeg "nullis". Tegin igasugu soovitatud katseid takistitega. Mõõtsin pingeid ja takistusi erinevatel klemmmide vahel.
Dr.G. ja ka siin soovitati vaadata üle näidikuploki jooted. Üritasin näidikuploki trükiplaadil(kilel?) tuvastada vigaseid radasid, jooteid. Teosatasin taas igasugu mõõtmisi, aga pilt jäi ikka väga segaseks. Siis tuli üks mõte: keerasin KÕIK pirnid välja, sest hõõgniitide kaudu levis ka vist mingeid segavaid voolu impulsse. Igatahes tundus, et suutsin tuvastada teekonna, kuidas näidikusse pidi jõudma +12V, teised kaks näidiku klemmi: -12V ja S, lõppesid ilusti lähedal olevasse pistikusse ja hindasin need ühendused heaks.
Niisis tinutasin siis kõik need hüpped üle - paigaldasin näidikuploki tagasi - JA EI MIDAGI, osuti nullis.
Seedisin seda olukorda dr.G. vahendusel ja siis jäi ette ühe ameeriklase analoogiline kirjeldus kuskilt turbobricks vms foorumilt, kus ta soovitas vana tina välja "imeda" ja asendada uuega. Proovisin ka ise seda ja siis oli ilusti näha, et uus tina ei taha kuidagi jääda trükiplaadi august väljaturritava traadi külge. Kraapisin siis traadijuppe vaibanoaga veidi puhtamaks mispeale hakkas uus tina ilusti igale poole külge.
Tulemus: näidik TÖÖTAB!

Armatuurlaua pirnikeste korrastamisega tekkis uus kamm: süttis SRS ehk turvapadja tuli. Selle lahendasin hetkel lambi eemaldamisega. Tundub, et autol ei ole turvapatju siiski kunagi olnud. Samuti ei ole tal ka ABS'i, mis mu meelest ei ole väga halb.


Praegu tunnen puudust püsikiirusest. Eelmisel autol oli. Nüüd juba harjunud jalavabalt sõitma ja tahaks uuesti.
Viimati muutis Stange K., 22 Mär 2021, 15:18, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: Stange K. 944, tumepunane, 1994 v.l.

PostitusPostitas Stange K. » 22 Mär 2021, 14:38

Mõni pilt ka.
"Parandatud" soojakraan.
sooja-kraan.jpg


Iga töö juures jääb midagi üle.
pole-vaja.jpg


Katkine istme poroloon.
istma-poroloon.jpg


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 9 külalist