1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

jyrkaee
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 14 Juun 2009, 23:30

1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

PostitusPostitas jyrkaee » 13 Dets 2015, 21:57

Tervist.
Siinses foorumis olen uus, kuid sooviksin lisada päeviku ühest praeguseks millegipärast väga haruldaseks muutunud 300. seeria esindajast.

Saamislugu on suhteliselt lihtne. Kolmesajast olen tahtnud juba päris pikka aega (vahepeal oleks peaaegu juba Narvast ühe punase valuvelgedega isendi ostnud, kuid jäin hiljaks) ning nüüd paar nädalat tagasi tekkis siiasamasse foorumisse kuulutus ühest täiesti liikumisvõimelisest ja tänavalegaalsest masinast. Võtsin müüjaga ühendust, tegin oma hinnapakkumise ning nädal hiljem sõitsin juba pealinna seda haruldust vaatama. Legendi järgi on masin toodud uuena 87ndal aastal Nõukogude Eestisse ning olnud enne mind ainult ühe inimese kasutuses, talvel sõitnud pole. Ilmselt võib see ka tõele vastata, kuna auto põhi on täiesti ilma roosteta, küll aga on vaja keevitada uus parempoolse karbi tagaosa ning parempoolne tagumine tiivaäär, mis on roostest siiski kahjustada saanud. Kuna aga masin tundus põgusa proovisõidu järel aus ning hind oli okei, võtsin ma selle auto ka ära. Mis sest, et paremal küljel oli 2 suuremat mõlki ning üks vasaku esimese tiiva peal ning et sidur jõhkralt libises. Muid erilisi vigasid kohapeal ei täheldanud. Vähemasti sai päästetud üks haruldus, mis ei leia oma lõppu kusagil põllul või romuralli platsil.

Autost siis täpsemalt. Tegu on kolmeukselise väikese Volvoga, mootoriks karburaatoriga 2,0 "redblock" 75 kw. Käigukast on manuaalne. Läbisõiduks on 221000 km, mis on suhteliselt kindlalt ka õige. Lisadeks võib vist lugeda ainult soojendusega esiistmed (mis hetkel muidugi ei tööta). Käivitub väga hästi ja sõidab kenasti. Siduri libisemine sai likvideeritud trossi lõdvemaks laskmisega. Ilmselt joppas, sest antud jõuülekande skeemiga (mootor ees, käigukast tagasilla küljes) masinal on siduri vahetus suhteliselt keeruline töö. Küll aga ma ei saa aru sellest, kuhu on pandud kõik need 75 kw. Ise arvasin, et nii väikest autot peaks see jõuallikas edasi tõukama suhteliselt jõuliselt, aga siiski pean leppima suhteliselt keskpärase tulemusega.
Salong on enam-vähem viisakas. Minevikus on autoga päris palju mingit koera transporditud. Tagaistme ja muud ligipääsetavad polstrid sain tolmuimeja ning riideharjaga puhtaks. Istmete all on hunnik karvu ning nende likvideerimiseks on ilmselt lihtsam istmed eemaldada. Saab ka soojenduse elektri ja asjad üle vaadata. Kuna alguses ei põlenud päris mitmed armatuurituled, sai see korrastatud. Ka originaalmakki, mis väga hästi töötab, sai uued pirnid joodetud, kuna need olid aja jooksul läbi põlenud.
Kuna alguses olid autol all originaalsetel plekkvelgedel kulunud rehvid, said need ajutiselt mingisuguste VW/Audi velgedel korralike lamellide vastu vahetatud. Auguvahe oli sama, keskavasse tegin tsentrirõngad.
Rataste vahetusel ilmnes veel, et vahetust vajab parem esimene rattalaager ning sama ratta sisemine rooliots. Jupid tellisin ära, varsti vahetan ära. Kuna ka salongis mootori temperatuuri näidik tundub töötavat valesti (seier tõuseb vaevaliselt esimese pulgani vaid linnas), siis tellisin ka uue temperatuurinäidiku. Aga ilmselt on läbi ikkagi termostaat, kuna lõdvikud lähevad kohe alguses soojaks.
Veel vajab vahetamist hammasrihm, mille vanust ei oska öelda isegi eelmine omanik. Selle töö teen tulevate nädalate jooksul ära. Ning ka need mõlgid tahaks kohe likvideerida. Ühele inimesele, kes tegeleb mõlkide välja surumisega, näitasin autot ning sain hinnapakkumise 170 eurot kolme mõlgi peale. Kui keegi teab, kus saaks odavamalt, võib teada anda.

Jutt on juba päris pikk. Nüüd ka siis mõned pildid.
Eest, siin on näha esitiiva mõlki.

Pilt

Parem külg. Mõlgid on ukselingi all ning samal joonel ka tagatiival

Pilt

Vasak külg. Siin erilisi defekte pole. Küll aga on keegi külasepp täiesti kõveralt alla keevitanud mingi suvalise lõpupüti.

Pilt

Foto juhi kohalt. Siin võib silmata lõhkist põhjamatti siduripedaali kõrval ning originaalset Volvo kirjaga raadiot/kassetimängijat.

Pilt

Ja lõpuks jõuallikas. Lekked puuduvad, plokk on punane.

Pilt

Kuna 300seid on Eestimaal ikka väga vähe, jääb masin hobiautoks ning ilmselt veedab talve garaazhis. No heal juhul mõnel lumisel päeval saab ka mõne väiksema sõidu tagumistel teedel, kus soola ei pritsita, ka tehtud.

Hetkel vist jutust aitab. Tänan foorumikaaslast, kellelt masina ostsin. Nüüdsest on foorumis ka teine aktiivne kolmesajase omanik.

Edit. Lisan veel ühe pildi, mis on tehtud samal päeval, millal autoga koju jõudsin. Kõrval üks täpselt sama väljalaskeaastaga 240, mille sõber hiljuti Rootsist meie kodumaale autopargi rikastamiseks ära tõi.

Pilt

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: 1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

PostitusPostitas supp » 14 Dets 2015, 19:52

300jane on väga kunn auto, isegi vahepeal mõtlesin selle isendi soetamisele, aga õnneks sai mõistus võitu, sest autosid on mul liiga palju ja see natuke liiga uus, aga 300jane on lihtsalt liiga äge liikur, et sellest mööda vaadata
kuskil peaks mul olema originaal plastikust iluvõre kate külma kaitseks, sellele uuele ninale, see kas vedeleb kuskil kodus mul, või siis minu vana 300jnse pagassis ülari juures (tal pole seda vaja sest see on just uuele ninale mõeldud), kui leian siis võin mingi sümboolse vahetuskaubana ära ärida
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

jyrkaee
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 14 Juun 2009, 23:30

Re: 1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

PostitusPostitas jyrkaee » 14 Dets 2015, 20:47

Väga hea. Anna teada, kui üles leiad.

jyrkaee
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 14 Juun 2009, 23:30

Re: 1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

PostitusPostitas jyrkaee » 23 Dets 2015, 23:33

Niipalju on masinaga arengut, et termostaadi vahetus tõstis mootori temperatuurinäidiku keskele ning hammasrihma vahetus koos pingutiga sai ka ära tehtud. Samas sai ka vahetatud ja särama pandud kõik armatuuri tuled. Eelnevalt mainitud mure esirattalaagriga sai lahendatud mutri kerge pealekeeramisega. Eks näis, kaua see vastu peab, tuliuus laager on igatahes pagasiruumis paigaldamist ootamas. Ilmnes veel, et roolilatiga on vaja veidike tööd teha, kuna ilmnes suuremat sorti lõtk paremal pool. Pole häda, pühad elab üle.

Kasutaja avatar
danielson1
Foorumlane
Postitusi: 25
Liitunud: 13 Mai 2014, 12:34

Re: 1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

PostitusPostitas danielson1 » 24 Dets 2015, 07:49

Väga äge,et masinaid nüüd rohkem, kui 1, originaalis meil isegi sama värv :)
Ise olen täheldanud, et minu omal võib jõukaotus olla tingitud aeglasest jõuülekandest :)
Tuult tiibadesse, või siis võimalikult sujuvalt neist mööda!

jyrkaee
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 14 Juun 2009, 23:30

Re: 1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

PostitusPostitas jyrkaee » 24 Dets 2015, 10:13

danielson1 kirjutas:Väga äge,et masinaid nüüd rohkem, kui 1, originaalis meil isegi sama värv :)
Ise olen täheldanud, et minu omal võib jõukaotus olla tingitud aeglasest jõuülekandest :)
Tuult tiibadesse, või siis võimalikult sujuvalt neist mööda!


Järelikult on see normaalne, kui isegi su pritsungiga masinal pole erilist särtsakust. Jõuülekanne peaks sel juhul olema kiire, kui on uimane.

m@x
Foorumlane
Postitusi: 87
Liitunud: 08 Mär 2010, 22:24

Re: 1987 Volvo 360 2,0 75kw JyrkaEE

PostitusPostitas m@x » 01 Jaan 2016, 10:22

Lahe et teema tegid masinast :) , btw see "legend" vastab tõele.
Aga mis muud kui pikka iga vanakesele!
xc90 V8
S80 V8 07' ex
S60R 03´ ex
855T5-R 95' t-gul ex
854R 96' t-röd ex
v70R awd 98´ex
855R 96' ex
854R 95' t-röd ex


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 8 külalist