Spyker 740 GLT 16V

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 21 Okt 2012, 02:24

Tere!

Palju vett on vahepeal merre voolanud ja nõndasamuti on vahepeal hulk kilomeetreid 240-ga kogunenud. Nüüd aga sattusin hea pakkumise peale ning soetasin endale ühe punase 740-e. Tegemist on igati korraliku masinaga, kui mõned pisivead välja arvestada. Pildike ka(telefoniga tehtud)Pilt
Mõne sõna ütlen ka, et kuidas ma selle auto otsa sattusin. Üks tuttav soovis et masina üle vaataksin, paraku tol korral saime telefonist aru, et masin on läinud. Läks hulk aega mööda, kuid kuulutus oli ikka üleval, proovisin siis uuesti. Ennnäe, masin siiski alles. Paraku esimesel korral polnud mul millegipärast aega vaatama minna, nõnda läks veel nädalake mööda. Siis tärkas taas mõte minna vaatama. Oli esmaspäev. Läksin kohale ja hindasin olukorda. Nägi välja, et masin oli hulk aega seisnud. Seda võis järeldada sellest, et terve auto oli kattunud mingi imeliku kihiga, mis kuidagi maha ei tahtnud tulla. Pikalt ma ei oodanud, tahtsin näha, kuidas ta käima läheb, ja mis põhiline, kuidas ta käib. Et summutaja oli juba pärast pükse liitekohast pooleks, siis ega hästi aru polnud saada. Pöörded väga ei kõikunud, vähemalt minu kõrva järgi. Mõtlesin mis ma mõtlesin, kuid välja mõtlesin. Tuli teha väljaminek, sest proovisõidul pidas ta siiski end üllatavalt hästi üleval. Pidurid olid kehvavõitu, kuid seda oli ka ketastest näha. Käisin öösel kella ühe ajal sõbraga masinal järel, sõitsin lähima tanklani ning tankisin esialgu natukene. Et jõuaks ikka paari kilomeetri kaugusele ööbimiskohta sõita. Loodan, et ma väga palju inimesi üles ei ajanud, sest müratase oli ikka üle prahi.
Jõudis kätte reede ning aeg oli Tartu poole liikuda. Suutsin meie pisikeses Eestis korralikult ära eksida, tegin kokkuvõttes 60km suurema ringi kui oleks pidanud. Igast asulast läbi sõites jõllitasid inimesed tagantjärele. Njah, vähemalt õigustab see heli end selle auto puhul ära, sest minek on ka peaaegu, et vastav. Tartusse jõudes käisin läbi Crank-i garaaži, kus keevitati mul summuti tagasi üheks tükiks. Suured tänud neile. :) Pärast seda julgesin isegi koju sõita ning perele ka tutvustada, kuigi eelnevalt kaalusin, et koju ma sellega sellisel kujul ei lähe.
Läksin koju, polnudki seal eriti kedagi, kellele uut liikurit tutvustada.
Nüüdseks olen juba mitu sada kilomeetrit maha sõitnud ning mulle tuli rumal idee kütusenäidik korda teha. See lõppes sedasi, et auto ei ole hetkel sõidukõlbulik. Pilt ka...Pilt
Ei teagi mis peale hakata, olin küll jube ettevaatlik, kuid lähemal vaatlusel selgus, et keegi oli seda toru juba millalgi parandanud(epoksiidi taolise vahendiga). Sellest ka põhjus, miks ta nõnda kergelt ära murdus. See polnud ainus asi, läksid ka lõdvikuklambrid, sest need olid ka omadega läbi, ning kõige keerulisem lugu on vist elektrijuhtmete osaga. Ka see murdus täiesti peaaegu, et iseeneseslikult ära. Kellelgi ideid või abi anda, siis olen pakkumistele avatud.

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas JaanKaer » 21 Okt 2012, 09:27

Hõhõõ... vabandan kahjurõõmsa irve pärast. Selle lifti purustamisega on vist kõik hakkama saanud, kes esmakordselt seda paagist välja tõstavad. Takkajärgi oleme kõik targad. Kui tahad eriti über olla, ostad uue lifti. Muidu aga joodad uued kaablid läbi lifti, hermetiseerid ära ning tood väljapoole uue inimliku pistiku. Toru on samuti joodetav vaid ehk - samuti, kas puurid läbi asendad uue toruga või mingi ime läbi leiad millimeeter peenema toru ja hermetiseerid.

Mitte, et sa oleksid teemat puudutanud, aga ets just lõpetas siin ühe väga ilusa projekti oma laega - http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=19&t=10643&start=75

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 22 Okt 2012, 01:00

Nii, pühapäev möödus ühtpidi edukalt, teisalt mitte nii edukalt. Sain uue vana paagilifti, ka see oli millalgi samast kohast katki olnud. Väljanägemise järgi oletan, et see katkine toru oli välja puuritud, väljapoole toodud ning tagasi külge keevitatud. Sellest tulenevalt ei mahtunud see krempel enne paaki, kui olin natukene seda toru väänanud. Ühendasin juba juhtmedki kõik kokku ning isoleerisin ära. Pärast seda oli aeg proovida, kas töötab ka. Näidik hakkas tõesti tööle. :idea: Seejärel ladusin kõik muud asjad ka kokku ning mõtelsin minna ja ühe tiiru teha. Paraku ei jõudnud kaugemale kui 50m, pärast mida auto välja suri ning käima enam ei läinudki. Sain ta tagasi jalust ära lükatud ning nüüd nuputangi, mis tal probleem võib olla. Üks võimalus võib olla, et see mootor, mis lifti küljes on, on läbi. Teiseks võib süsteemis olla õhk, samas võta sa kinni. Kiire oli, seega kapoti alt ei jõudnud enam toru lahti keerata ja kütuse pealetulekut kontrollida.
Lae kohta nõndapalju, et eks millalgi pean ma selle raske teekonna ette võtma, sai uuritud ja puuritud, kuid kasutatud korralikke on raske saada ning korralike eest küsitakse korralikult. :)
Vahepeal olen juba ühe uue tagatule paigaldanud, sest vana oli katki ja pleekinud.
Meenus veel üks seik, nimelt Tallinnast Tartu sõitsin vaid nelja käiguga, sest OD ei tahtnud kuidagi töötada. Tõstukil selgus ka põhjus-pistik oli lahti. :D

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 26 Okt 2012, 19:40

Tere,

Mõtlesin, et mis saab viga olla, enne süsteem toimis. Võtsin taas lifti välja. Vahetasin mootori ära ning muuseas puhusin torudest läbi ka. Kõrval oli vana paagilift. Miskipärast ühest torust ei läinud õhk kuigi vabalt läbi. Võtsin juhtme ja surkisin natukene, seejärel puhusin uuesti, mingi sodi lendas välja. Viga oligi leitud. Panin tagasi kokku ning keerasin võtit, käima ta läkski.
Nüüd on tekkinud uus probleem. Spidomeetrinäidik vahepeal töötab ja vahepeal mitte. Kui käega põrutada või august läbi sõita siis vahel hakkab tööle. Juhtmed näidikuploki taga tunduvad olema head, on neid seal juba loksutatud ka omajaga ning paremaks pole olukord muutunud. Kas võib näidik olla vigane? Ei tea, aga sõita on sedasi natukene kehvem, isegi keskmist kütuseklulu ei saa kuidagi teada, sest kilomeetreid ei kogune ka juurde... Müügil pole selle auto puhul kasu ka, kui edasi ei keri :(
Muidu on masin mõnus :)

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas JaanKaer » 26 Okt 2012, 21:32

spyker kirjutas:Tere,

Mõtlesin, et mis saab viga olla, enne süsteem toimis. Võtsin taas lifti välja. Vahetasin mootori ära ning muuseas puhusin torudest läbi ka. Kõrval oli vana paagilift. Miskipärast ühest torust ei läinud õhk kuigi vabalt läbi. Võtsin juhtme ja surkisin natukene, seejärel puhusin uuesti, mingi sodi lendas välja. Viga oligi leitud. Panin tagasi kokku ning keerasin võtit, käima ta läkski.
Nüüd on tekkinud uus probleem. Spidomeetrinäidik vahepeal töötab ja vahepeal mitte. Kui käega põrutada või august läbi sõita siis vahel hakkab tööle. Juhtmed näidikuploki taga tunduvad olema head, on neid seal juba loksutatud ka omajaga ning paremaks pole olukord muutunud. Kas võib näidik olla vigane? Ei tea, aga sõita on sedasi natukene kehvem, isegi keskmist kütuseklulu ei saa kuidagi teada, sest kilomeetreid ei kogune ka juurde... Müügil pole selle auto puhul kasu ka, kui edasi ei keri :(
Muidu on masin mõnus :)


Kardetavasti on hammasrataste hambad: 1) loomulikust kulumisest väsinud või reaalsem variant 2) keegi on neile trelli üleloomulikke võimeid tutvustanud. Taastamine - mõtetu. Lahendus - osta toimiv spidokell. 700ste üks tüüpiline viga, kui provokatiivselt asuda endale sobivat näitu ette soovitakse. Kellel loomulikult töötavad igapäevast rada, sellel teeks kindlasti tiiru-paar kogu näidule peale.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas ddig » 28 Okt 2012, 12:23

Palju õnne kõige kandlisema Volvo ostu puhul.

Omalt poolt paneksin kõikidele 16-klapiliste tagaveoliste omanikele südamele, et mingil juhul ei alahindaks kurikuulsa õlipumba rihmaratta poldi purunemise probleemi ja esimesel võimalusel riharatta poldi tugevamaga asendaksid - peale purunemist võib muidugi ka, aga hulk raha- ja närvikulu jääb olemata :-)
Samal teemal:
http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=40&t=2963
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redb ... e#16_Valve
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas Iceman » 28 Okt 2012, 20:59

On ta 16 klapiline turbokas või vabalthingeldav? Ei lugenud välja kuskilt. GLT viitaks nagu turbokale. Hea toorik edasi arendamiseks :).

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas ddig » 28 Okt 2012, 23:28

Iceman kirjutas:GLT viitaks nagu turbokale.

Ma kusagilt ürikutest lugesin kunagi välja, et GLT mudel just 2,3 16V vabalthingava mootoriga ja tehase sportvedrustusega on.
Turbokatel ei ole minu teada kunagi GLT tähist kasutatud.

Minu GLT lugu saab lugeda: viewtopic.php?f=25&t=1869
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 28 Okt 2012, 23:47

ddig kirjutas:Palju õnne kõige kandlisema Volvo ostu puhul.

Omalt poolt paneksin kõikidele 16-klapiliste tagaveoliste omanikele südamele, et mingil juhul ei alahindaks kurikuulsa õlipumba rihmaratta poldi purunemise probleemi ja esimesel võimalusel riharatta poldi tugevamaga asendaksid - peale purunemist võib muidugi ka, aga hulk raha- ja närvikulu jääb olemata :-)
Samal teemal:
http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=40&t=2963
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redb ... e#16_Valve

Tänud hea nõu eest, olin juba ise ka selle poldi kohta lugenud, peagi on plaanis teha hooldus, mille käigus vaatab selle poldi üle, lisaks on tal üks väiksem rihm, mida tal vaja ei ole, sest katkiminekul võib ta teha palju kurja. Loomulikult lähevad vahetusse ka filtrid ja õli. Samuti tuleb ette panna uued kettad ja klotsid.

Iceman kirjutas:On ta 16 klapiline turbokas või vabalthingeldav? Ei lugenud välja kuskilt. GLT viitaks nagu turbokale. Hea toorik edasi arendamiseks :).

Täitsa vabalthingava isendiga on tegu.

Kellelgi vedelemas sobivat näidikuplokki, siis oleks huvitatud, sest praegusega on juba jamamist olnud rohkem kui asi väärt. Nüüd otsustas ka taustavalgustus saba panna, ühendused olid kõik nähtavalt korras. Hoiatuslambikeste tuled töötavad süüdet andes, samas kaugtulede pirn ei sütti, kui tulesid lülitada.

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 02 Dets 2012, 00:44

Tere,

Vahepeal pole sugugi vaikus olnud nagu võib mu postituste sagedusest välja lugeda. Vahepeal on ära vahetatud küünlad, lambda andur, pidurikettad- ja klotsid, rihm, õli, filtrid, summutaja viimane lüli ja suunatule kang. Ehk sai miskit veel vahetatud, aga see selleks. Põhiline on see, et auto käib nüüd täitsa korralikult. Tänud bronecile ja Crankile minu poolt. Lambda anduri vahetuse eest tänud entale. Täitsa kihvt ekskursioon oli. :)
Suunatule kang töötas muidu täitsa korralikult, korra aga sai autot tuttavale laenatud, kes kurtis, et küll ei oska 5. käiku sisse panna, samuti ka tagurpidikäiku. Tuled ka ei tööta, mõtelsin, et mis juttu ta ajab mulle, aga tõepoolest, kui ise järgmisel korral rooli taha istusin, siis pidin pool teed pimedas sõitma, sest valgustus töötas täiesti kaootiliselt.
Pärast remontimist soovin nüüd mõnda aega rahulikult lihtsalt talve nautida :D Sigahästi läheb soojaks see bensakas ikka :)
ÜV sai ka kenasti läbitud, seega aasta on selle koha pealt jällegi muretu.
Küll aga otsin endiselt näidikuplokki, sest tahaks ikkagi, et kilomeetrid ka silme eest sedasi läheksid. Panen pildi ka, missugust ma otsin, siiani olen näinud ma kolme erinevat tüüpi.Pilt

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 22 Apr 2013, 13:33

Tere,

Hiljuti sai lõpuks ka armatuuriplokk korda, parandamisel nullisin ka kilomeetrinäidiku ära, nüüd lihtne meeles pidada läbisõitu. :D .
Talv möödus lennukalt, auto kordagi hätta ei jätnud, samas sõitsin ka üsna vähe. Tegemist vajaksid veel laepolster ning siduri suvelaager teeb ka häält, püsikiirusehoidjat tahaks ka, kuid et mind aga hakkas üks kulukas hobi huvitama, siis pean selle usaldusväärse auto maha müüma.
Seega jäävad need toimingud suure tõenäosusega uue omaniku teha.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 03 Mai 2013, 19:46

Tere,

Kogemuse jaoks tegin siiski ka laepolstrile uuenduse.
Algne seis:
Pilt
Pärastine seis:
Pilt
Pilt

Ka sidurikomplekt on olemas, kuid karbi sees.
Tühikäigumootor vajaks endistviisi puhastamist.

Auto endiselt ostetav.

Kasutaja avatar
Berit
Kreisi postitaja
Postitusi: 437
Liitunud: 10 Okt 2012, 23:01

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas Berit » 03 Mai 2013, 20:11

Oo, kena tume lagi! Millega liimisid, mis kangast kasutasid? Ilmad nüüd soojad, peaks enda oma ka välja kiskuma ja korda tegema, praegu on umbes sama ilus :lol:
'66 Amazon | '00 V70

spyker
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 22 Mär 2010, 23:44
Asukoht: elva

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas spyker » 10 Mai 2013, 22:55

Tere,

Mõni aeg on jälle mööda läinud, räägin natukene laetegemisest.
Kanga ostmine oli omaette ooper, sai hiljuti auto seest nii ära koristatud, et ühtegi pastakat ei jäänud autosse. Paraku asus parkimiskoht nö. tasulises alas. Kui algul olin kuulnud, et Abakhanist saab vajalikku materjali, siis seal kohapeal ringi vaadates ma sobiva hinna ja kvaliteedi suhtega riiet ei leidnud. Tartu Riia 9 oli selle poe asukoht. Hakkasin juba tagasi autosse minema, kui äkki vaatasin, et maja lõunapoolsemas otsas on veel üks kangapood. Sealt ma siis õige riide saingi, 120 cm lai ning pikkuseks võtsin 2,5 meetrit. Kangas on selline veniv, seega oleks pidanud see paigaldus lihtsam olema, kui mõne suht tummise materjaliga.
Liimi kohta olin ma juba eelnevalt uurinud, selle sain kätte Noor Tehniku kauplusest, Raatuse 20. Tegu siis nö. spray liimiga(Palty Heavy duty adhesive).
Et mul oli varahommikul plaan Tallinna poole uhada, siis sai öösel veel liimimistööd praktiseerida. Paraku paarkümmend sentimeetrit enne lõppu sai liim otsa, seega jäi see töö poolikuks. Järgmisel päeval aga ostsin uue ning õhtuks oligi auto uuesti kokku laotud. Algul jäin ma tulemusega igati rahule, kuid nüüd, kus liimimisest möödunud pea kaks nädalat, siis kohati on tekkinud üksikud kohad, mis on õrnalt lahti tulnud. Ilmselt see kangas, liim ja papp päris ei sobinud omavahel kokku. Parandused saab ehk kuidagi süstlaga läbi kanga teha, et ei peaks kõike uuesti maha lõhkuma. Samas on jälle see oht, et liim tuleb läbi ja jätab jäljed, enne tuleb testiga riidetükikestega erinevaid liime. Samas iseenesest on olukord ikkagi parem, kui varem, porolooni ju pähe enam ei pudene :D

Kasutaja avatar
Berit
Kreisi postitaja
Postitusi: 437
Liitunud: 10 Okt 2012, 23:01

Re: Spyker 740 GLT 16V

PostitusPostitas Berit » 12 Mai 2013, 16:47

Mnjaa, liimi osas tean ka, et peaks seda noore tehniku liimi ostma, aga kangaid ju mustmiljon. Tahaks miskise vildikihi ka alla panna, ehk tuleks see kangaga kokku õmmelda ja papile vilti liimida ja tugevduseks veel mingid nö nööbid läbi panna. Vahepeal mõtlesin, et äge oleks õmmelda lagi n-ö ribideks, bow-style, aga näis kas viitsin. Kui vilt kanga külge õmmelda, siis ilmselt piisaks lihtsalt läbiõmblemisest ja oleks juba ribiefekt saavutatud. Peaks mingi väikse maketi esmalt valmis meisterdama :lol:
'66 Amazon | '00 V70


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist