Midagi suurt pole vahe peal toimunud, kuid pisiasju ikka esineb
paras aeg kirja panna need.
Millalgi märkasin klaasipesuvett lisades, et starter õline pealt. Kontrollima ei hakanud ning arvasin EGR lõdviku süü olevat. Mõni aeg hiljem hakkas aga juba keskmise kütusekulu näit suurenema kompus ja saigi vana väikse lõhega lõdvik uuema korraliku vastu vahetatud, mis viis ka kütusekulu normi tagasi
Sügisel alla saanud uutest 17" Cassiopeiatest olid 2 veidi kannatajad olnud. Tasakaal saadi paika ning sõidus pole need terve talve tunda andnud ja mõtlesin tegemisse viia koos suverehvidega. Eelmine kolmapäev saigi veljed korda, 1 oli tsentrist väljas ning teisel kergem mõlk sees pool. Tegemises käisid Sirgest OÜ-s (Saue ja Keila vahel) ning hinnaks koos rehvivahetusega 85€ (linnas pakkus üks teine koht ligi 150€). Sirgesti kasuks ei aidanud mitte hind otsustada, vaid jutuke kodulehel
Tööga üli rahul ja julgen soovitada vabalt. Tasakaalustuseks kulus vähe raskuseid võrreldes varasemaga, välimised kleebitavad raskused on kõik velje kodara taga, mingit vibra ei esinenud sõites ning ka esimest korda on rehvirõhud sellised, nagu nad kütuseluugi seest loetavad on
Koos uute velgedega said ka PRC-st tellitud veidi ilusamad veljekapslid külge:
Talveks ostetud uued odavama otsa lamellid oli positiivselt üllatavad mu jaoks, siis sai ka suverehvidega sama teed mindud. Umbes tunnine kodutöö arvutis viis mind nendeni:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Blue-HD-Plus.htm Näitajad lihtsalt nii põhjas ja raske oleks ise neid mitte proovida
Mõõduks jälle 235/55 R17 ning jooksu hind oli 310€. Varasemalt sõidetud 215/65 R16 vahe viimasel kahel korral valituks saanud mõõduga on minimaalne. Korras sillaga ei kisu midagi, rool koha peal sama kerge. Kütusekulu on ehk poole liitri võrra suurem (ei ole viitsinud põhjalikku uurimust teha) ning lahtise aknaga on selline teistmoodi rehvisahin järgi, nagu suurematel maasturitel. Pidamine on tunduvalt parem laiema rehviga (mitte lörtsis ja lahtises jamas) ning ka offroad lihtsam, ehk siis mina näen ainult plusse
Kui auto aga suverehvidega kätte sain täpselt enne viimast lund, oli pettumus suur rehvi jäikuse ning märgatava müra tõusuga. Veidi aega olin pettunud ja ei pannud muud tähele, järgmine päev taipasin välis temperatuuri vaadata ja see näitas +1 - mida sellise ilmaga ikka suverehvilt oodata, muutuvad ju täitsa plastikuks
Mõni päev hiljem oli juba üle 5 kraadi sooja ning päike paistis asfaldile, siis tuli alles rehvi mugavus ja pehmus välja. Nüüd nädal aega sõitnud nendega juba ja täitsa rahul.
Numbrialustest tahtsin ammu juba lahti saada, kuid kleepida ka ei tahtnud numbreid (sõbra jutu järgi peab neis autodes jalast ära võtma jne autopede värk
). Sai siis otsustatud need kruvidega kinnitada, nagu metsamasinatel ikka:
Numbriplaadil sai valge äär ka plekikääriga ära lõigatud täitsa lambist
Kruvid on roostevabast, mis oma roostevaba välimusega väga ei sobinud. Sai poldipead karestatud ja värvitud mustaks ning ka toonlakk peale. Esimene survepesu elati edukalt üle.
Esinumbrite pildil näha ka hiljuti kingituseks saadud selle ajastu XC70-nete originaal alumiiniumist stangelisa või kaitse.
Samadel piltidel näha ka puuduvad esitule kojamehed, mis läksid viimast lisa paigaldades kollektiivipuhkusele, kuna üks väsis neist ära
Täna sai tagaratastele ka 15mm flants vahele. Kunagi mõõtsin ise esi- ja tagarataste kaugust üksteisest või siis nö rööbist
Sain vaheks lausa 5cm, ehk siis esimesed on teine teisest 5cm kaugemal tagumistest. Netist mõõte vaadates, on see veel lausa 6cm. Esiratas istub ilusti koopas, kuid tagumised on veidi kahvatud ja koopa varjus. 15mm flants peaks siis arvutuse järgi poole võrra vähendama vahe, kuid silmaga vaadates on ikka täitsa teine tera. Enne:
Pärast:
Kuigi üritasin pildid teha koppalaiendi esi- ja tagaosa joondades, siis moblapiltidest muidugi silmaga nähtavat välja ei loe ning "enne" pildil on ka esiratas jäänud väljakeeratud asendisse segama.
Järgmisel pildil on üks pool flantsiga ja teine ilma
Jälle ei anna pilt kõike edasi, kuid vihjeks võin öelda, et tööriistad on tegemist ootava ratta juures:
Vajalik oli vahetada ka kõik poldid (ka esiratastel) 17mm rattavõtmega keeratavate vastu. Kasko nõuab ka turvapolte ning said ka need uued pikemad, milledest 2 esirataste jaoks lühemaks lõikasin.
Pole kunagi flantse kasutanud, kuid loogika ütleb, et need peaksid tihedalt istuma nii veljes kui ka laagrirummu otsas. Laagrirummule neid asetades, avastasin kerge loksu ehk siis flantsi siseava on veidi suurem (üle ei mõõtnud). Velje sees istus välimine rant üpris tihedalt. Käisin ka erinevaid kiiruseid proovimas erinevatel teedel ja pead vastu B-piilarit hoides püsikaga sõites on küll väike uus võõras vibra. Kas peaksin flantse kuidagi teisiti paigaldama või on see pigem asi, millega nende müüjat tülitada?