Maani XC70 D5 atm 2003

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas janar103 » 02 Nov 2016, 10:56

maan kirjutas:
Kuna kasutatud korralikud rehvid (ca 6mm jääkmustriga) turul jälle lakke hinnatud, siis rehvid läksid uued Sailon Ice Blazer WST1 hinnaga 76,70€/tk. Lamellrehv, kus naelaaugud sees :) Tean tean neid jutte Hiina odavatest rehvidest, aga netis sirvides leidsin palju positiivset tagasiside ja otsustasin ka ise julgelt proovida :D Keda huvitab, võib lugeda http://www.wheels.ca/car-reviews/review ... azer-wsl2/ ja http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Sailu ... R-WST1.htm Kui juba 80% neid uuesti ostaks, siis võin minagi julgelt proovida. Eks aeg näitab, kuidas nad -20 kraadi juures ennast õigustavad. Peale 40 minutilist ringisõitmist 0 kraadiga, on rehvid vist ikka üpris head. Samuti on hiinakad tuntavalt vaiksemad all olnud ca 2-3mm jäägiga Bridgestone suvekatest.
Tahtsin kindlasti ära proovida 235/55 R17 mõõdu (tehasest 215/65 R16) ning valikus oli ka 215/60 R17. 235-e kasuks aitas kindlamalt otsustada Paikase väide, et tal XC70-nel selline talvemõõt :)
Ilmus ka 2 negatiivset asja: rehvipaigaldaja ütles, et 2 velge kõverad, 1 neist tahtis tasakaaluks 100g ja 75g ning raskused üksteise peale kleebitud. Kuni 80 kmh sõites ei märganud täna mingit vahe veel. Velgede müüja ütles, et veljed pingis kontrollitud (pink oli samas kõrval) ja pakkus, et keerutab kõik läbi. Mul oli aga jube kiire jälle ning sai minema sõidetud velgedega. Rehvi paigaldaja ütles, et võivad olla tsentrist veidi väljas ning parandatakse ka koos veljel oleva rehviga.


minul ka Sailunid (küll naastudega) ja samuti rahul. Töötasid eelmisel aastal hästi ka külmaga. Üks tuttav, kellel Honda CRV ja Sailunid, kurtis, et undasid. Ma päris kindel, et mürasummutusel ja mürasummutusel on ikka ka korralik vahe sees :)

Kas rehvipaigaldaja rehvi ei proovinud veljel veidi nihutada, et raskusi üksteise otsa ei peaks laduma?
MB A-class AMG style

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 655
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Ott09 » 02 Nov 2016, 11:41

mina ostsin suveks 19 tollile sailunid, enam kandilisemaid rehve pole omanud :D 100-110 sõites käbi selline vibra läbi, et kartsin, et veljed kõverad. Võta näpust, rehvid viskavad nii julmalt.
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2023- 2024 2014 v60 4x4 d4 müüdud
2024-..... xc90 2017 (My2018) d5

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas janar103 » 02 Nov 2016, 14:35

Ott09 kirjutas:mina ostsin suveks 19 tollile sailunid, enam kandilisemaid rehve pole omanud :D 100-110 sõites käbi selline vibra läbi, et kartsin, et veljed kõverad. Võta näpust, rehvid viskavad nii julmalt.

Ilmselt siis joppamise värk. Mul läks seega õnneks :)
MB A-class AMG style

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 02 Nov 2016, 20:59

Hommikul ärgates oli kohe ikka väga hea meel, et eile õhtul uued rattad alla said :lol: Sõber lõpetas velgede töötlemise eile hommikul, tõmbas survekaga puhtaks ning viis pulberlakkimisse, tooni üle arutasime telefoni teel veidi ja läksid asjad töösse. Pulbrist sai ta veljed veidi peale 16 kätte ning kella 17-ks oli ta mulle oma vabriku kõrval olevasse autoteenindusse rehviaja kirja pannud ja pidin ainult rehvidega kohale sõitma :mrgreen:
Selle rehvi nihutamise kohta pole enne kuulnud ja ise kõrval ei olnud ka, aga äkki rehvimees oleks teadnud :) 2 velge said siis ikka korralikult raskusi ja teised 2 olid täitsa normid, seega võiks arvata et hiina rehv on ikka tasakaalus. Hetkel ei sega asi, kuna tasakaalud paigas, aga millalgi tuleb ilmselt vastava spetsialisti juurest läbi sõita. Sillastend on esmaspäevaks ja proovin sel korral kiidetud Tõsturi tegemised ära.

Sai täna rehve siis proovile pandud ja käisin maanteel ka peale 17, kui hakkas juba veidi külmetama. 98kmh Gpsi järgi sõites on müra ikka suht olematu, teel püsib väga hästi nii möödasõitu tehes läbi ridade vahelise lörtsi kui ka äkkpidurdusega :) Mingit uut vibra ei ole täheldanud. Kinnisõidetud jäise lume peal on nagu lamell ikka kuigi üllatavalt hästi peab sealgi, paksu puutumata lume sees saab veidi rohkem hullata, kuid jälgi täis parklas on pidamine isegi liiga hea piruetiks. Sai ka offroadi proovitud metsas kerge mäkketõusuga, kus alles eile oli all pehme liiv - ronib väga kergelt ka täna lumise kattega. Asfaldi peal on meeldivalt pehme sõita, kuid samas ei ole masin pööramise ajal vedel. Uutel rehvidel oli mustri sügavus keskel 9,5mm ja peale ühte päeva võib eelnevate 2cm kitsamate 16" Hkpl R lamelliga (mustri sügavus 6mm) võrrelda kinnisõidetud lumel, lörtsis ja lahtises lumes on aga hiinakad paremad aga see äkki mustrijäägi kasu, samuti on hiinakad nii linnas kui maanteel vaiksemad. Senini on siis ainult positiivne kogemus nende hiinakatega ja julgeks teistelegi soovitada ;)

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 10 Nov 2016, 21:47

Sõpradele oskan küll soovitada, et vea otsimist alati alustada lihtsamast asjast, kuid oma masina puhul miski pärast valmistun hullemaks. Samas kui valmistuda hullemaks, on pärast rõõm suurem :lol:
Pühapäeval sai uuesti auto nokk pakkudele ning korralikult uuritud rooliloksu. Lasin rooliotsad lahti ja kohe oligi kindel, et vahetust vajab aasta all olnud Lemfö vasak roolivarras, millel oli tugev loks ja kolks sees. Parem roolivarras oli veel tihe, kuid rooliots liikus juba hästi kergelt (loksu veel ei olnud) ning sai ka see uus Lemfö tellitud esmaspäeval. Sillastend oli esmaspäevaks, aga kuna neil hetkel kiire ja remondi jaoks aega ei olnud, sai sillastend täna lõunaks lükatud ning eile õhtul vahetasin tükid ise ära. Sillastendi kohta ainult kiidusõnad sel korral ja julgeks soovitada Tõstur OÜ-d teistele ka.

Roolilatt on siiani veel tihe, kuigi kartsin latti tehes (aasta tagasi) uue töö vajadust juba paari kuu jooksul. Hambuvus tundub ka minimaalse ja vaevalt tuntava lõtkuga, küll aga on vasak pool sellline vedela võitu, mis on juba tehasest nii. Mõte on peas juba eelmisest korrast, kuidas ja mis ilma kinnikiilumise ohuta, aga see aretus vajab lati mahavõtmist.

Hiina rehvidele siiani positiivsed punktid :) Paar korda olen tundnud mõnes soolatud ja vedela lumega parklas, kuidas tahab laiema rehvi tõttu "padja" peal libiseda, kuid enamus omadusi on siiski oodatust paremad. Paksu lumega offroad koos mäkketõusuga lausa lust, rida vahetada nii linna- kui maanteekiirusega läbi kerge valli on päris turvaline. Õhtul linnas, kui hakkab päevane tee peal olnud jama külmetama, on pidamine väga hea.
Uued rattad said ka kaalutud isikliku statistika jaoks :D Koos rehviga siis 26,3kg (rehv üksi oli 13,6kg, velg siis 12,7). Eelmiste 17" velgede näit oli kaalul 11,2kg, koos runflat rehviga oli ratas 25,8kg. Praeguste rataste ümbermõõt on 16" tehasemõõdust vaid 4mm suurem ning võrreldes eelneva +16mm ümbermõõduga, on kiirendusele hetkel negatiivne mõju vaevu märgatav (kui just hetkekulu kompus ei jälgi). Kütusekulu 100km kohta pole viitsinud teha, aga sirgetel linnalõikudel püsikaga on kompus hetkekulu suht sama.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 22 Apr 2017, 00:13

Midagi suurt pole vahe peal toimunud, kuid pisiasju ikka esineb :) paras aeg kirja panna need.

Millalgi märkasin klaasipesuvett lisades, et starter õline pealt. Kontrollima ei hakanud ning arvasin EGR lõdviku süü olevat. Mõni aeg hiljem hakkas aga juba keskmise kütusekulu näit suurenema kompus ja saigi vana väikse lõhega lõdvik uuema korraliku vastu vahetatud, mis viis ka kütusekulu normi tagasi :)

Sügisel alla saanud uutest 17" Cassiopeiatest olid 2 veidi kannatajad olnud. Tasakaal saadi paika ning sõidus pole need terve talve tunda andnud ja mõtlesin tegemisse viia koos suverehvidega. Eelmine kolmapäev saigi veljed korda, 1 oli tsentrist väljas ning teisel kergem mõlk sees pool. Tegemises käisid Sirgest OÜ-s (Saue ja Keila vahel) ning hinnaks koos rehvivahetusega 85€ (linnas pakkus üks teine koht ligi 150€). Sirgesti kasuks ei aidanud mitte hind otsustada, vaid jutuke kodulehel :) Tööga üli rahul ja julgen soovitada vabalt. Tasakaalustuseks kulus vähe raskuseid võrreldes varasemaga, välimised kleebitavad raskused on kõik velje kodara taga, mingit vibra ei esinenud sõites ning ka esimest korda on rehvirõhud sellised, nagu nad kütuseluugi seest loetavad on :D
Koos uute velgedega said ka PRC-st tellitud veidi ilusamad veljekapslid külge:

Pilt

Talveks ostetud uued odavama otsa lamellid oli positiivselt üllatavad mu jaoks, siis sai ka suverehvidega sama teed mindud. Umbes tunnine kodutöö arvutis viis mind nendeni:

Pilt

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Blue-HD-Plus.htm Näitajad lihtsalt nii põhjas ja raske oleks ise neid mitte proovida :mrgreen: Mõõduks jälle 235/55 R17 ning jooksu hind oli 310€. Varasemalt sõidetud 215/65 R16 vahe viimasel kahel korral valituks saanud mõõduga on minimaalne. Korras sillaga ei kisu midagi, rool koha peal sama kerge. Kütusekulu on ehk poole liitri võrra suurem (ei ole viitsinud põhjalikku uurimust teha) ning lahtise aknaga on selline teistmoodi rehvisahin järgi, nagu suurematel maasturitel. Pidamine on tunduvalt parem laiema rehviga (mitte lörtsis ja lahtises jamas) ning ka offroad lihtsam, ehk siis mina näen ainult plusse :lol:
Kui auto aga suverehvidega kätte sain täpselt enne viimast lund, oli pettumus suur rehvi jäikuse ning märgatava müra tõusuga. Veidi aega olin pettunud ja ei pannud muud tähele, järgmine päev taipasin välis temperatuuri vaadata ja see näitas +1 - mida sellise ilmaga ikka suverehvilt oodata, muutuvad ju täitsa plastikuks :mrgreen: Mõni päev hiljem oli juba üle 5 kraadi sooja ning päike paistis asfaldile, siis tuli alles rehvi mugavus ja pehmus välja. Nüüd nädal aega sõitnud nendega juba ja täitsa rahul.

Numbrialustest tahtsin ammu juba lahti saada, kuid kleepida ka ei tahtnud numbreid (sõbra jutu järgi peab neis autodes jalast ära võtma jne autopede värk :mrgreen: ). Sai siis otsustatud need kruvidega kinnitada, nagu metsamasinatel ikka:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Numbriplaadil sai valge äär ka plekikääriga ära lõigatud täitsa lambist :D
Kruvid on roostevabast, mis oma roostevaba välimusega väga ei sobinud. Sai poldipead karestatud ja värvitud mustaks ning ka toonlakk peale. Esimene survepesu elati edukalt üle.
Esinumbrite pildil näha ka hiljuti kingituseks saadud selle ajastu XC70-nete originaal alumiiniumist stangelisa või kaitse.
Samadel piltidel näha ka puuduvad esitule kojamehed, mis läksid viimast lisa paigaldades kollektiivipuhkusele, kuna üks väsis neist ära :)

Täna sai tagaratastele ka 15mm flants vahele. Kunagi mõõtsin ise esi- ja tagarataste kaugust üksteisest või siis nö rööbist :) Sain vaheks lausa 5cm, ehk siis esimesed on teine teisest 5cm kaugemal tagumistest. Netist mõõte vaadates, on see veel lausa 6cm. Esiratas istub ilusti koopas, kuid tagumised on veidi kahvatud ja koopa varjus. 15mm flants peaks siis arvutuse järgi poole võrra vähendama vahe, kuid silmaga vaadates on ikka täitsa teine tera. Enne:

Pilt

Pärast:

Pilt

Kuigi üritasin pildid teha koppalaiendi esi- ja tagaosa joondades, siis moblapiltidest muidugi silmaga nähtavat välja ei loe ning "enne" pildil on ka esiratas jäänud väljakeeratud asendisse segama.
Järgmisel pildil on üks pool flantsiga ja teine ilma :) Jälle ei anna pilt kõike edasi, kuid vihjeks võin öelda, et tööriistad on tegemist ootava ratta juures:

Pilt

Vajalik oli vahetada ka kõik poldid (ka esiratastel) 17mm rattavõtmega keeratavate vastu. Kasko nõuab ka turvapolte ning said ka need uued pikemad, milledest 2 esirataste jaoks lühemaks lõikasin.
Pole kunagi flantse kasutanud, kuid loogika ütleb, et need peaksid tihedalt istuma nii veljes kui ka laagrirummu otsas. Laagrirummule neid asetades, avastasin kerge loksu ehk siis flantsi siseava on veidi suurem (üle ei mõõtnud). Velje sees istus välimine rant üpris tihedalt. Käisin ka erinevaid kiiruseid proovimas erinevatel teedel ja pead vastu B-piilarit hoides püsikaga sõites on küll väike uus võõras vibra. Kas peaksin flantse kuidagi teisiti paigaldama või on see pigem asi, millega nende müüjat tülitada? :)

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Leho » 22 Apr 2017, 02:23

Sellise numbri modifitseerimise eest saad sa veel korduvülevaatuse ja dublikaat numbrid osta.
See must triip on seal kindlal eesmärgil mitte disaini element.

Samal põhjusel keelati ära ka need veokameeste nimesildid mis nägid välja nagu reg numbrid.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 22 Apr 2017, 02:34

Must triip on ju alles? :) Musta triibu ümber oli veel valge serv umbes 2mm ja see kadus kuhugi ära. Viimane aga on alati numbrialuse serva taga ja ei tohiks küll kellegi huviorbiit olla :)

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Leho » 22 Apr 2017, 13:23

Ma sõnastasin natuke valesti. Need mõlemad triibud on olulised ja teades meie millimeetreid taga ajavaid bürokraate ja muid asjapulki siis iga isegi väike modifitseerimine neile ei meeldi ....

Alles hiljuti tõestasin isegi, et mu LED küljesuunad on täitsa legaalsed ja vajalike "E" tähistega.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 22 Apr 2017, 16:12

Olen suht kindel, et paljud isegi tea selle musta triibu ümber olevast valgest randist midagi, kuna see numbrialuse serva taga. Muud otstarvet ei tohiks see küll omada :) Aga noh, kui kästakse numbrid ära vahetada, siis teen seda rõõmuga, kuna mõlemal kulumisjälgi palju. Tagumine number sai laual uue musta kirja markeriga ning esimene ka mõned parandused.
Ka ei oleks tohtinud ilmselt tagatulesid musta toonlakiga üle teha (rääkimata esimestest suunatulede peeglitest :mrgreen: ) aga kui teha seda mõistlikult, ei häiri see kedagi ;) Vähemalt 2 ülevaatust legaalselt juba nendega läbitud. Ka kiirusepiirangut ei jälgi täpselt, vaid sõidan lubatud eksimuse ülemises piiris :lol:

Hetkel aga murettekitavamaks flantsid, mis ei istunud väga täpselt rummurandi ümber. Laagrid koos rummuga ei ole ka just väga vanad ja originaal veljed istusid väga tihedalt nende ümber. Tuleb ilmselt maha võtta uuesti ning supleriga põhjust taga ajada :)

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Iceman » 22 Apr 2017, 18:36

Seletage nende rantide juriidiline ja tehnoloogiline eesmärk mulle ka ära, tekkis huvi kohe. Mis see kindel eesmärk neil on?

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas Leho » 22 Apr 2017, 19:24

See rant pidi automaat numbrituvastuseks vajalik olema. Sellepärast ei tohi ka veokameeste nimesilt samasugune sest siis on süsteemi jaoks ees kaks numbrit.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 04 Mai 2017, 00:05

Leho kirjutas:See rant pidi automaat numbrituvastuseks vajalik olema.

Ma ise seda automaat numbrituvastust eriti ei kasuta, seega ei näe ka probleemi :mrgreen:

Flantside sobivuse kohalt kirjutasin müüjale, katsuti kõik komplektid üle ning kõigil kerge loks sisemisel randil. Minu jaoks lasi kuskil pingis sisemise randi järgmisel komplektil õigeks teha ning käisin vahetasin ringi. Nüüd istuvad täpselt laagrirummu ümber ja see tekkinud uus vibra kadus ära ;) Kui ise neid mõõtsin uuesti supleriga, oli sisemine rant 65,25mm ehk siis 0,15mm suurem. Loks ei olnud just suur, kuid pisemgi lõtk rattaid alla sättides annab mingil määral tunda.
Panen tihti pisiasju tähele sõites ning plussiks (peale välimuse) on see, et 15mm flantsiga istub auto paremini teel. Mingil määral ka loogiline, kuna suur osa teedest meil rööpas ning flantsiga on tagarataste vaheline kaugus väiksem ja sõidab rohkem esiratastega samas kaldes vms. Loogiliselt peaks paksus lumes või liivas ka teekond abi järgi kaugenema, kuna tagaratas sõidab varasemast rohkem esirataste tehtud jälgedes :lol: Teine tähelepanemine on see, et keeramise ajal on auto varasemast veidi võõram. Mõnes kohas tundub, nagu oleks raskem keerata jne.
PS. Kui keegi teab mingit loogilist seletust, miks on enamus masinatel esiratastel laiem rada kui tagumistel, siis võiks sõna võtta.

Varasemalt sai töö iseloomu tõttu rohkem sõidetud ning vähemalt 3 korda aastas 10-12000km läbitud hoolduse jaoks. Nüüd hakkab kiskuma sinna aasta poole hoolduse intervall :) viimane hooldus oli 31.08.2016 ja täna uus visiit Volremis. Ls:384587. Peab vist veidi kahetsema, et nii ise kui ka paljud teised Volremi soovitanud, 3-e tunnise töö jaoks pidin ootama veidi üle kuu aja :D

Tehtud sel korral:
Mootoriõli koos filtriga ning ka õhufilter
Kütusefilter
Salongiõhu filter
Nurkreduktori õlivahetus
Õlijahuti tihendid (lekkis teine kergelt juba mõnda aega)
Kliimapumba siduri reguleerimine
Viimane kojamees sai ka uue luua

Arvel nimekiri leitud vigadest:
Parem roolivarras suure lõtkuga
Tagaklaasi pesuri pihusti puudu
Tagareduktor niiske
Nurkreduktor niiske
Parema esimese veovõlli sisemine ots ajab määret välja
Esimeste veovõllide sisemised otsad lõtkuga
Parema esimese veovõlli tugilaager krõbiseb
Esimestel logaritel needid puudu
Tagauste piirajad roostes
Esimesed pidurivoolikud lõhedega
Mootoriõli jahuti tihendipind poorne
Õlipumba piirkonnast kerge õlileke
Turbost väljuv lõdvik niiske

Mõned asjad on juba eelmisest korrast. Hetkel enda jaoks olulisemad roolivarras (mõnda aega ka veidi ebatäpset rooli ja kolksu suuremas augus täheldanud) ja esimesed pidurivoolikud (mõlemad päevade küsimus ilmselt), õlileke õlipumba juures (uus aeg selle jaoks 16.06), turbo lõdvik (ka lähiajal). Põhjakate on küll veidi õline, kuid maha ei ole tilkunud tilkagi ka 2 ööpäeva seistes.
Tagaklaasi pesurit polnud juba ostes õiget, oli tehtud juhtmekingast eelmise omaniku poolt, mida ise veidi täiustasin, kuid kadus ära kuhugi. Tagareduktor ei ole ka probleemiks minu jaoks, kuna immitseb pealt liitekohast ja nii vähe, et õli jõuab tolmuga ära kuivada. Nurkülekande leke (täitsa märg leke ilma tolmuta) saab ka ehk varsti ühe ootel oleva suurema ettevõtmisega likvideeritud. Veovõllidele lausa 3 märkust :) ammu juba lõtk teada ja kasutan hetkel nende viimast ressurssi ära, kuna sõitu väga ei sega või ei oska tähele panna.
Ühesõnaga mingi hull autopede ma pole, kuid mõne koha pealt ikka pigem pedant :)

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas 164 » 04 Mai 2017, 11:28

Leho kirjutas:See rant pidi automaat numbrituvastuseks vajalik olema.

Ei tundu loogiline, ~99% autodel on plastik numbrialused, kus see äär on täiesti või osaliselt varjus. Samal ajal kiiruskaamerad tuvastavad edukalt.
Ise sellist numbri modifikatsiooni ei toeta, natuke nagu selline pe*ereerimise maik juures :wink: Tõenäoliselt ka juriidiliselt karistatav tegevus.
Muus osas väga asjalikud toimetamised, jõudu!

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 04 Mai 2017, 23:44

Mingist modimisest ei ole ju tegelikult haisugi :mrgreen: Numbri formaat ja ka suurus on kõik ju seaduse järgi õige. Peale esimest kommentaari numbri kohta üritasin leida seadusega määratud mõõtmeid ja formaate, kuid ei leidnud midagi sellise asja keelavat. Nii palju kui ridade vahelt aru sain, siis ettenähtud suurus lõpeb musta kastiga ümber numbri. Kui keegi teab täpsemalt või oskab sellekohast määrust paremini leida, siis olen suur kõrv.
Juunis on ettenähtud TÜV ja küsin ülevaatajalt spetsiaalselt reg.nr-i valge ääre eemaldamise kohta. Kui pean uued numbrid tellima ja ehk saan isegi trahvi nende praeguste eest, siis kirjutan ka siia :) Olgu see siis kas infoks või eestlaslikuks parastamiseks :lol:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline