Etsi 740 diisel -> turbodiisel

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Ets
Kreisi postitaja
Postitusi: 439
Liitunud: 27 Sept 2008, 09:26
Asukoht: Tallinn-Laagri, 56637050

Etsi 740 diisel -> turbodiisel

PostitusPostitas Ets » 18 Aug 2009, 11:50

Tere foorumlased. Mõtlesin kaua ja lõpuks avanesid võimalused panna oma 1988 aasta 740 universaalile peale turbodiisel mootor, niinagu tal oli see tehasest tulles.
Soetasin omale turbomootori koos ajude ja kollektoritega. Kahjuks ei saanud mootoriga kaasa töökorras plokikaant. Niisiis... tekkis mõte, et ennem, kui hakata plokki vahetama, paneks turbo oma mootori külge. Kõik kollektorid sobivad. Vahetaks ära selle koha, kus toimub kütuse reguleerimine, vaatasin, mõlemad kinnituvad nelja poldiga ja turboka oma sobibminu mootori plokile.
Nii, siiamaani oleks justkui nagu enamvähem. Aga, mul pole aju jaoks juhtmeid. Loodan, et mootori müüja saadab need juhtmed mulle aga turbodiisli mehed, rääkige, mis on peamised asjad, mis vajavad kindlasti aju juhtimist. Ilma ajuta ei saa vast üldse. Kas mul on midagi väga olulist kahe silma vahele jäänud?
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.

Kasutaja avatar
Sax
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 09 Dets 2005, 13:48
Asukoht: TLN

PostitusPostitas Sax » 18 Aug 2009, 12:20

Minu andmetel peaks Volvo Td mootor olema täiesti "ajuvaba" :lol:
Millest üldse jutt käib?
Mis puutub vabalthingavale turbo külgepookimist siis peaks ettevaatlikult võtma, surveaste on vist ati jagu kõrgem?
Targemad võiksid pajatada, kas erinevus tuleb kolbidest või kaanest?

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 18 Aug 2009, 13:32

Keegi aretas seda teemat siin juba ja postitasin ka turbobricksi lingi selle kohta. Mootor on ise jah ajutu ja käimiseks vajab vaid 12v pumba klapile

Kasutaja avatar
Ets
Kreisi postitaja
Postitusi: 439
Liitunud: 27 Sept 2008, 09:26
Asukoht: Tallinn-Laagri, 56637050

PostitusPostitas Ets » 18 Aug 2009, 18:46

Siis seljuhul, mida ma peaksin nüüd tegema? Kuidas kütusepump sab aru, et turbo puhub ja, et nüüd on vaja rohkem peale pritsida. Seda ma tean, et turboka kolvid on pea kaks korda kallimad.
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 18 Aug 2009, 20:32

Vana ja kulunud jutt, aga enne kui sellise asjaga tegelema hakkad... RTFM(Read the ... manual)

Kuidas kütusepump saab aru, et turbo puhub ja, et nüüd on vaja rohkem peale pritsida


Tegelikult ei ole see diisli puhul oluline.
TD mootoritel on pumba küljes membraanklapp millega kütuse hulka juhitakse.
Põhimõte väga lihtne- kui rõhk taga antakse kütust juurde.

Vabalthingava pumpa kasutades võib ülerõhu all kütust pisut puudu tulla ja tulemus pole päris TD.
Puudujääk võib tekkida ka sellest et TD mootorid kasutasid teistsuguseid pihusteid.

Pumba vahetust ma eriti ei soovita, eriti kui seda niisama proovimise pärast teha- põhjus lihtne, pump tahab väga täpset paigaldamist.


Aga kui sa hirmsasti tegutseda tahad siis:

1. Vaata kuidas vabalthingava plokilt turbole õlituse ja tagasivoolu saad

2. Vaata kas õnnestub summuti kogu pikkuses kokku saada

3. Kas õnnestub puhas õhk läbi filtri turbosse juhtida

Kui need kolm asja olemas võid poodi tihendite järele minna.
Peaks olema päeva töö, et kõik asi kokku saada.

Edasi tuleb PLUG & PRAY


Veel paar asja enne kui võtit keerad:

Nagu sa tead on TD kolvid kangemast materjalist. Lisaks on kolvide all lisajahutuseks õlipihustid ja enamik TDsid kasutas õliradikat.

Väidetavalt on uuemad TD kaaned paremini jahutatud.

Millal viimati jahutusvedelikku vahetasid?
Kas mootoris loksub vähemalt uuemapoolne poolsünt õli?

Tulemus: pole ikka päris tehase TD või...

Kõige halvemal juhul ei jaksa mootor end piisavalt jahutada ja lõpetad kõvera või mõrase plokikaanega - viimane ebay hind mida korraliku kaane eest taheti oli 850 eurot.

Aga kuna sul juba mootor olemas ja kinnisidee tiksub, siis anna minna.
Hoia rahvast oma tegemiste ja infoga kursis, kindlasti kellelgi veel sarnane huvi.
Ma ise tahaks mõnele D24Tic mootorile küüned taha ajada ja oma 200se peale visata.

Paariks õhtuks lugemist:

http://d24t.com/showthread.php?t=44

http://d24t.com/showthread.php?t=65

Raudselt leiad ka VW lehtedelt küllaldaselt infot

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 18 Aug 2009, 22:57

kasulik kronoloogia ja lühikokkuvõte ühest lõpetamata ideest:
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... rge+diesel

500dollar744ti:
i want to put this turbo on there but nobody can give me a definitive answer on how much boost i can run with the n/a injection pump
and if the pump can be modified with turbo pump parts.


Slobodan:
I would note that D24 injectors operate at a lower pump pressure.
So that putting D24T injectors in would mean your engine would NOT run at all.
The pump wouldn't even crack the injectors open.
So throwing boost at your D24 is just not a great idea, unless you get a D24T injection pump and injectors
Also to make life easier on the engine get the D24T oil filter/cooler thingy, it also supplies the turbo with oil.

So modifying the N/A pump is a bad idea if you haven't opened up a Bosch VE pump at all in your life.
And putting it back together can be a trick.
If done incorrectly once you hit the trottle it will just go wide open and the engine will be running at 100% speed - redline.
I've seen it happen before. just turning off the power to fuel solenoid is not enough you need to crack the injector lines to each injector in order to shut it off.


Eli:
To the best of my knowledge the only difference in the N/A / Turbo injection pumps is the boost regulating diaphragm on top of the pump.
The injectors are different, but I think that can be compensated by just advancing the timing when you turbo it.
I forget exactly how much though.

Volkswagen made a turbocharged diesel with the N/A pump. They called it the Eco-Diesel.
Because it did not have the diaphragm to regulate boost, it did not have any fuel enrichment under boost.
Which is where the real power is. I'd try and find out how much boost they ran, and then add a little more.

You do know that the D24T has oil squirters, and it is not exactly advised to turbocharge a D24 without adding the squirters, right?
Supposedly they work great at first and then don't last too long...
I suppose you could try and compensate all that extra heat with a major oil cooler? and be sure to intercool too


500dollar744ti:
yeah ebay 18x12x3 intercooler or larger is what i had planned on, coupled with a pretty standard t3 and a free flowing exhaust...
good to hear that they made a TD motor with an n/a pump, that makes me feel better.

dunno about the squirters thing, i could install a gargantuan oil cooler but i don't want to trash this fresh motor it has.


Eli:
I mean, I hate to be the bearer of bad news...I've just heard they don't last too long once turbocharged from quite a few different sources.
If your oil cooled, intercooled, and have an oil temp gauge and an EGT gauge, and don't go too extreme, it's probably worth a shot.


500dollar744ti:
how long is "not lasting too long" and what type of damage usually occurs?
if it's that much of a hassle, i suppose i may just have to leave it alone.
it's too bad, seems like a fun project, but short of just being able to add a turbo like you would for a b230f +t i have better places to spend my time and money.

Kasutaja avatar
Ets
Kreisi postitaja
Postitusi: 439
Liitunud: 27 Sept 2008, 09:26
Asukoht: Tallinn-Laagri, 56637050

PostitusPostitas Ets » 19 Aug 2009, 00:01

No kurja... Plokikaant ei tahaks küll tuksi keerata... Vist panen ikka selle teise ploki siis peale, millele poogin oma plokikaane.
...
Võinomaeitea... hommikul mõtlen asja uuesti...
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.

miku33
Uustulnukas
Postitusi: 4
Liitunud: 03 Aug 2008, 13:40

PostitusPostitas miku33 » 19 Aug 2009, 12:38

Kui sa jahutuse temperatuurid normis hoiad siis ei juhtu midagi.
Diisel mootoril on tugevus varu piisavalt, ei juhtu midagi kui just ei hakka ulme jõudu taga ajama.Nii et igatahes turbo külge 8)
-98a. V70 t5

Kasutaja avatar
Ets
Kreisi postitaja
Postitusi: 439
Liitunud: 27 Sept 2008, 09:26
Asukoht: Tallinn-Laagri, 56637050

PostitusPostitas Ets » 20 Aug 2009, 02:42

Nonii...
Kuna kõigile meeldivad pildid siis:

See on praegune kapotialune:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0091.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0093.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0095.jpg

Tulevane turbo:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0072.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0073.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0077.jpg

Uus sisselaske kolle:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0070.jpg

Uus väljalaske kolle:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0071.jpg

Uus mootoriplokk:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0078.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0080.jpg

Ma eeldan, et ma pean uuelt mootoriplokilt selle kütusejunni maha keerama ja enda mootorile peale panema.
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0082.jpg
See, mis sellel pildil esiplaanil on. Kas ma olen sellest vidinast õigesti aru saanud?

Niisiis... Tahaks nimekirja koostada, mis ma pean tegema eelkõige ja mida on poest vaja tuua.

Mootoris on õli vahetatud ~2000km tagasi. Jahutusvedelik on korras, mootori töötemperatuur on näidiku järgi normis. Õhufilter pole kah just väga vana. Sumbuti saan arvatavasti täies ulatuses kokku, kuna sain selle sumpsijupi kaasa, mis kinnitub turbo külge.
Kuidas ma saaks turbole õlituse ja tagasivoolu? Kuidas see üldse turbol välja peaks nägema?
Turbole puhas õhk läbi filtri... filtril on ainult üks väljavõte... Ideid?
Aga, kui ma panen turbo vahele siis kaob ära see "sooja õhu ringluse süsteem", mida oleks talvel tarvis. Praegu on mul kapoti all see süsteem lahti ühendatud, seesama hõbedane painduv/veniv ventilatsioonitoru, talvel ühendan ta praeguse väljalaske kolles olevasse "auku", pildilt näeb seda.
Seega... Loodan teadjamate meeste abile praegu...!!!
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.

miku33
Uustulnukas
Postitusi: 4
Liitunud: 03 Aug 2008, 13:40

PostitusPostitas miku33 » 20 Aug 2009, 21:03

Kas õlitorusi ei olnud siis küljes?Td plokil peaks õlitorude kohad olemas olema saad vaadata kuhu käib.Õli äravool peaks karteri külge minema või ploki alla äärde.
Õhufiltrist lähebki turbosse ja sooja õhuvõtt kaota ära (võimsuse kadu). :wink:
-98a. V70 t5

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 21 Aug 2009, 01:49

Kuuma õhu toru viska heaga ära, see tekitab tõepoolest vaid jõukadu.

Turbo õlitus:
See vahetükk mis mootori ja õlifiltri vahel on...
sealt peaks õli välja ja tagasi sisse saama- võibolla käis sinna ka radikas vahele.

Selle membraanivärgiga on nüüd keerulisem lugu.
Tõenäoliselt eeldab see päris kapitaalset pumba lammutamist.
Alguses võid ju originaal pumba jätta ja niiöelda "VW Eco-Diesel'i" teha.
Ma soovitaksin pumba rahule jätta enne kui pole kindel kuidas seda kraami vahetada saab- võibolla selle turboka pumba vahepeal ära stendida ja pärast kogu kupatus peale panna.

D24T Green Manual teeks sinu elu kindlasti lihtsamaks.
SECTION 2 – ENGINE
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/

Samas...
Pane foorumisse teema üles, et saab sinu graažis kokku, ja meisterdab mingi loogilise sõjaplaani valmis.
Nautic peaks TD alal päris teadlik olema.
Henk möllas kevadel oma vabalthingava pumbaga.
Kindlasti tuleb neid teadjaid veelgi välja kes nõu ja jõuga abiks saaksid olla.
Mina olen siiamaani piirdunud manuaalide ja info hankimisega.
Sellest kõigest olen nii palju targem, et uisapäisa seda rauda torkima ei hakkaks.

zeis
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 22 Veebr 2009, 21:57

PostitusPostitas zeis » 23 Aug 2009, 14:43

pumbast tean nii palju et saab vahetada küll, kuna eise olen samamoodi vahetand. pead selle pealmise kaane lahti võtma, samuti pead selle otsa kah lahti võtma (kus torud külge käivad) . Tolle pead anid mingi 5-10 mm väljapoole tõmbama, sest muidu kukkusid vist mingid vidinad välja ja oli (tõlkimatu rõve sõim) tagasi panna. Otsa pead selleks lahti võtma sest üks see plaat sääne vedrudega tuleb kah ümber tõsta. pumba kummagi külje peal hoiab toda plaati kinni kaks kolmnurkse peaga kruvi vaata ja nuputa :)

Kasutaja avatar
enta
Foorumi veteran
Postitusi: 1624
Liitunud: 18 Mär 2008, 18:48
Asukoht: tööl

PostitusPostitas enta » 23 Aug 2009, 21:59

kui sul veidi aega veel kannatada siis tooksin kohe kohe kui kool hakkamas turboka plokikaane, aga pole kahjuks selle sirguses kindel

Kasutaja avatar
Ets
Kreisi postitaja
Postitusi: 439
Liitunud: 27 Sept 2008, 09:26
Asukoht: Tallinn-Laagri, 56637050

PostitusPostitas Ets » 23 Aug 2009, 23:22

Selle sirguse saab kohapeal kindlaks teha aga kas sa tead, kas tal mõrasid on?
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.

Kasutaja avatar
enta
Foorumi veteran
Postitusi: 1624
Liitunud: 18 Mär 2008, 18:48
Asukoht: tööl

PostitusPostitas enta » 24 Aug 2009, 14:19

silmaga mörasid paista pole


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 38 külalist