Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Postitatud: 16 Veebr 2022, 23:09
Päevad on vahepeal juba oluliselt pikemaks muutunud, lumi sulab ja õhus on kevade hõngu. Ja see paneb laisemadki inimesed liigutama.
Algatuseks otsustasin autol mootoriõli ja filtri ära vahetada. On küll soovitatud see töö ära teha hooaja lõpus, enne kui auto seisma jääb, aga no kes see viitsib. Õlifilter Mann oli mul juba ammu olemas, kunagi sai ostetud 2tk millest üks oli alles. Jäi üle varuda 6L Mobili täissünteetilist 5W-40 õli, millest teatavasti 5,5L läheb mootorisse.
Ühel ilusal õhtupoolikul otsustasin siis asja ette võtta, milleks tuli esmalt õlifiltrikorpusega käsivõitlusse astuda. Aga tutkit. Punnitasin nii et tirises, aga korpus oli otsustanud, et tema küll täna lahti ei tule. Samas kui asi oli juba plaani võetud ja roobad seljas võiks töö ikkagi tehtud saada. Ega midagi, pirukas käima ja Nõmmele ketiga abitööriista järgi. 45minuti pärast olin uuesti selili auto all- üritus 2.0 Ikka ei miskit. Libiseb kantide pealt üle, juba hakkab korpuse plastik kah sellise vägistamise peale koledaks muutuma, aga lahti ei saa. See on ikka kohas, kus auto viimati käis, korralikult kinni keeratud Ja ma hea mees tahtsin selle alguses kätega lahti keerata... Sel õhtul ma seda filtrikorpust lahti ei saanudki. Kell oli juba nii palju, et poed olid kah juba vahepeal kinni pandud. Ilgelt oleks tahtnud rahustuseks mõned õlled teha. Järgmine päev käisin ostsin Motonetist spets Bahco padruni ja saba ning siis sai see töö lõpuks korrektselt tehtud. Loo moraal: iga töö jaoks olgu siiski õige tööriist Peab muidugi ütlema, et kui ma ise olen vahetanud, siis ma ei keera kunagi seda filtrit nii kinni, et käsitsi lahti ei jõuaks keerata.
Järgmine suhteliselt ebamugav ja tülikas töö olid suveveljed või õigemini vastu rummu puutuvate pindade puhtaks treimine. Selleks tuli ajutiselt talverattad alla panna. Hea ikka kui autol on rattaid rohkem kui üks jooks. Jutud räägitud ja asjad kokku lepitud viisin veljed eelmisel neljapäeval töösse. Alguses oli mees optimistlik, et seal küll midagi treida ei ole vaja. Piisab taldlihvijast. Noh, minugi poolest. Rehvid maha, uuesti peale tagasi + tasakaalustamine olekski tülikas kui saab selle kõik ära jätta. Reedel õhtul pool kümme kõne- taldlihvija oli loobumisvõidu velgede kasuks andnud. Asus siis vana rehve maha võtma ja mingi valemiga oli läbi kaitseääriku velje äärest pulbervärvi maha saanud. Ma küll ei tea kuidas, esirehve on selle aja jooksul ikka mitu korda vahetatud ja taga ka vähemalt korra ning siiamaani pole probleemi olnud. Kollektiivne nõutus seltsimeeste ja ka omaniku nägudel. Selge oli see, et seal pole rohkem teha midagi ja need veljed tuleb ettevõtte kulul uuesti üle värvida. Kuid enne veel lastakse nad happevannist läbi, mis vana värvi maha võtab. Nende värvimine esimesel korral oli ka pisut ebaõnnestunud- toon jäi liiga hallikas. Nüüd tuleb heledam hõbe ja loomulikult ilma terata. Peaks saama võimalikult lähedale originaalile. Ja igaks juhuks laseme ka sirgestuspingust läbi, sest ühel veljel oli tasakaale kuidagi liiga palju. Kui juba siis juba.
Vaikselt hakkab tekkima kiusatus sõitma minna, kuid enne märtsi ei plaani talle kindlustust teha. Talveks sai tal aku maha võetud ja Defa laadijaga korralikult ära laetud. Otsad peale ja käivitus peale mitut kuud seismist poolest pöördest.
Eesmised kettad tuleb lasta muidugi (jälle) ära vahetada. Loodan, et see jääb viimaseks korraks. Piduriõli sai viimati vahetatud 2019, mõistlik oleks vist see ka üksiti lasta ära vahetada.
Pikalt seistes on hakanud rihmaliinis külmalt töötades midagi kidisema. Natuke aega käib, siis kaob kidin ära. Peab laskma vaadata, mis seal häälitseb.
Siis võiks suures plaanis nagu sõiduvalmis auto olla.
Algatuseks otsustasin autol mootoriõli ja filtri ära vahetada. On küll soovitatud see töö ära teha hooaja lõpus, enne kui auto seisma jääb, aga no kes see viitsib. Õlifilter Mann oli mul juba ammu olemas, kunagi sai ostetud 2tk millest üks oli alles. Jäi üle varuda 6L Mobili täissünteetilist 5W-40 õli, millest teatavasti 5,5L läheb mootorisse.
Ühel ilusal õhtupoolikul otsustasin siis asja ette võtta, milleks tuli esmalt õlifiltrikorpusega käsivõitlusse astuda. Aga tutkit. Punnitasin nii et tirises, aga korpus oli otsustanud, et tema küll täna lahti ei tule. Samas kui asi oli juba plaani võetud ja roobad seljas võiks töö ikkagi tehtud saada. Ega midagi, pirukas käima ja Nõmmele ketiga abitööriista järgi. 45minuti pärast olin uuesti selili auto all- üritus 2.0 Ikka ei miskit. Libiseb kantide pealt üle, juba hakkab korpuse plastik kah sellise vägistamise peale koledaks muutuma, aga lahti ei saa. See on ikka kohas, kus auto viimati käis, korralikult kinni keeratud Ja ma hea mees tahtsin selle alguses kätega lahti keerata... Sel õhtul ma seda filtrikorpust lahti ei saanudki. Kell oli juba nii palju, et poed olid kah juba vahepeal kinni pandud. Ilgelt oleks tahtnud rahustuseks mõned õlled teha. Järgmine päev käisin ostsin Motonetist spets Bahco padruni ja saba ning siis sai see töö lõpuks korrektselt tehtud. Loo moraal: iga töö jaoks olgu siiski õige tööriist Peab muidugi ütlema, et kui ma ise olen vahetanud, siis ma ei keera kunagi seda filtrit nii kinni, et käsitsi lahti ei jõuaks keerata.
Järgmine suhteliselt ebamugav ja tülikas töö olid suveveljed või õigemini vastu rummu puutuvate pindade puhtaks treimine. Selleks tuli ajutiselt talverattad alla panna. Hea ikka kui autol on rattaid rohkem kui üks jooks. Jutud räägitud ja asjad kokku lepitud viisin veljed eelmisel neljapäeval töösse. Alguses oli mees optimistlik, et seal küll midagi treida ei ole vaja. Piisab taldlihvijast. Noh, minugi poolest. Rehvid maha, uuesti peale tagasi + tasakaalustamine olekski tülikas kui saab selle kõik ära jätta. Reedel õhtul pool kümme kõne- taldlihvija oli loobumisvõidu velgede kasuks andnud. Asus siis vana rehve maha võtma ja mingi valemiga oli läbi kaitseääriku velje äärest pulbervärvi maha saanud. Ma küll ei tea kuidas, esirehve on selle aja jooksul ikka mitu korda vahetatud ja taga ka vähemalt korra ning siiamaani pole probleemi olnud. Kollektiivne nõutus seltsimeeste ja ka omaniku nägudel. Selge oli see, et seal pole rohkem teha midagi ja need veljed tuleb ettevõtte kulul uuesti üle värvida. Kuid enne veel lastakse nad happevannist läbi, mis vana värvi maha võtab. Nende värvimine esimesel korral oli ka pisut ebaõnnestunud- toon jäi liiga hallikas. Nüüd tuleb heledam hõbe ja loomulikult ilma terata. Peaks saama võimalikult lähedale originaalile. Ja igaks juhuks laseme ka sirgestuspingust läbi, sest ühel veljel oli tasakaale kuidagi liiga palju. Kui juba siis juba.
Vaikselt hakkab tekkima kiusatus sõitma minna, kuid enne märtsi ei plaani talle kindlustust teha. Talveks sai tal aku maha võetud ja Defa laadijaga korralikult ära laetud. Otsad peale ja käivitus peale mitut kuud seismist poolest pöördest.
Eesmised kettad tuleb lasta muidugi (jälle) ära vahetada. Loodan, et see jääb viimaseks korraks. Piduriõli sai viimati vahetatud 2019, mõistlik oleks vist see ka üksiti lasta ära vahetada.
Pikalt seistes on hakanud rihmaliinis külmalt töötades midagi kidisema. Natuke aega käib, siis kaob kidin ära. Peab laskma vaadata, mis seal häälitseb.
Siis võiks suures plaanis nagu sõiduvalmis auto olla.