Volvo S90 bronec

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Volvo S90 bronec

PostitusPostitas bronec » 01 Veebr 2018, 20:37

Olen paar aastat vahelduva eduga püüdnud hankida endale 960 II või S90. Kunagi sügisel tuli Pärnus üks 98a 132kW S90 müüki, nägin kuulutust aga otseselt ostuplaani polnud kuna Amazonid ootasid oma järjekorda. Kuidagi läks aga nii, et Volvofan viitsis seda vaatama minna ja kuna kere ja üldine seis osutus harju keskmisest paremaks siis saigi auto ilma seda nägemata ära ostetud. Põhiliseks probleemiks oli siis automaat kast, mis oli oma tagumise käigu kaotanud.
Mõned päevad hiljem saabus auto treilaga Tartu ja sain ise ka pilgu peale visata - üldjoontes viisakas: Eestis alates 2008, toodud Taanist, 142 000km, siin läbinud ainult paar ÜV ja sõitnud eriti pole. Peale kasti, mis ei töötanud olid veel mõned vead: kapott oli kas pahupidi käinud või oli selle hing nii kinni olnud, et keegi oli keskele voldi sisse väänanud, nivomatid olid õli välja lasknud ja rattad istusid suhteliselt koopas, keskmine ja tagumine pütt olid läbi roostetanud, katkine puitdekoor salongis, katkine odo nullimise nupp ja esiklaasi liistud . Lisaks mõlk vasakul tagumisel uksel, värvi maha ajanud vasak peegel ja natuke mullitav värv parema esimese ukse lingi juures. Muudel detailidel ka kriipsud-kraapsud aga ei midagi hullu. Esimesed tiivad õnneks ei roosteta. Sees oli hall riidest sisu ja suvaline makk.
Esialgu lootsin auto liikuma saada ja siis edasi vaadata. Selleks võtsin kastil põhja alt ja solenoidiploki välja ja laiali. Igasugused solenoidid, kanalid ja klapid olid sodi täis ja ma lootsin, et selles ongi viga. Peale pea-aegu terve päeva raiskamisele (seal oli tõesti palju juppe) selgus, et paremaks küll midagi ei läinud - tagurpidi masin ikka ei liikunud. Natuke uurisin veel kasutatud kastide hindu ja siis otsustasin manuaali kasuks. Umbes kuu või nii kulus aga mingeid reaalseid pakkumisi ei tulnud ja ka müügis ühtegi whiteblocki M90 polnud. Mingi laupäeva hommikul avastasin lätlaste ss.com portaalist müügist ühe S90 - manuaal kastiga ja ilma dokumentideta (dokumendid ja numbrid olid siiski olemas, ümber ei saanud regada lihtsalt) - täpselt see mida mul vaja oli. Peale konarlikku suhtlust selgus, et võib järgi minna küll. Kiiresti treiler ja õhtuks oli masin kodus.
Lisaks käigukastile oli läti doonoril veel olemas: hall nahksisu 2x el istmetega, puitdekooriga rool, originaal SC-802 makk, ilusad klaasiliistud, terve kapott ja loomulikult kõik muud pudinad, mis olid vajalikud manuaaliks konverteerimisel. Kõik need asjad said ka ümber tõstetud.
Kuna ma ei tahtnud seda rasket ja kohmakat kahemassilist hooratast kasutada siis Kaak leidis mulle 850 pealt pärit oleva ühemassilise hooratta ja ka mingi kasutatud sidurikomplekti (uut polnud kohe võtta).
Peale kõige selle kola ühest autost teise tõstmist sai auto jälle sõitma. Kahjuks selgus juba peale esimest proovisõitu, et sidur libiseb. Hooldasin ära pidurid ja vaatasin muud asjad üle, et võiks peale siduri vahetust ÜV läbida. Kuna tulevikule mõeldes ei tahtnud hakata originaal sidurit enam panema siis sai tellitud T5R-i sidur. Kahjuks oli tegemist tehasetellimusega ja aega läks 1,5 kuud. Eile jõudis lõpuks sidur kohale ja sai ka kohe ära vahetatud.
Lisaks jõudis värvimisest kohale kapott, vasak peegel ja kapoti hinged. Kõik need said külge ja ÜV täna läbitud.
Enne siduri jõudmist tegelesin väiksemate asjadega: doonorilt sai võetud töötav odomeetri osa, Volvo245 käest saabunud puitdekoor sai paika, makk leidis oma koodi, kõik lülitite pirnid said vahetatud ja lisaks lisatud doonorilt el. antenni lüliti (saab antenni sisse lasta, kui makk käib), nahahooldus ja pesu.
Tegemist veel jagub - kardaani keskmine tugi vajab vahetust, esimeste õõtsade tagumised puksid ja stabika varda kerepuksid, mõlgid ustest lasta välja võtta, alumised plastikud lasta kerevärvi värvida, võiks 150kW mootori nukkvõllid paigaldada ja hammasrihma vahetada, makile AUX sisendi tekitada.
Pilte on kuidagi vähe tehtud, üritan mõned homme veel teha ja lisada:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas no1 » 02 Veebr 2018, 09:32

Äge, olen ka ise mõelnud, et kunagi võiks midagi sellist ära proovida. Aga, kui oleksid ise vaatama läinud, kas siis oleksid ise hinnanud sellise seisukorra Harju keskmisest paremaks? :)
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas bronec » 02 Veebr 2018, 19:08

Kere ja sisu arvesse võttes oli tegemist kindlasti keskmisest parema masinaga.

Täna vahetasin kardaani toe ära, vanast polnud enam palju alles. Kadus ära 70-100km/h olnud kerge vibra/kumin.

Pilt

Päris mitu tundi kulutasin püsika mitte töötamise põhjust otsides, viimaks selgus et automaadist manuaaliks tegemisel on vajalik üks juhe läbi lõigata :)

Pilt

Lisaks said vahetatud stabika varda puksid ja stabika kondid ees.

Paar pilti ka lisaks:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tellisin ära kojameestele muudetava intervalliga relee, loodetavasti sobib külge ka :)
Järgmisena tahaks suunatule oma modifitseerida, et vilgutaks 3x kui korraks näidata.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas volvofan » 02 Veebr 2018, 19:13

Ilus auto on küll, kahju et sedaan. Proovi seda, omal autol paigaldasin ja töötab hästi.
http://www.autoextra.ee/web/toode/suuna ... cat_id=229
Kojameeste relee 99 tellisin Ebayst.
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Kasutaja avatar
FarAway
Kõva postitaja
Postitusi: 270
Liitunud: 25 Nov 2014, 23:22
Asukoht: Pärnu

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas FarAway » 02 Veebr 2018, 20:06

Uhh, tuttav auto. Käisin sügisel vaatamas aga jäi võtmata. Hea näha, et korda tehtud.
Volvo 240 86a B230FT

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas ddig » 02 Veebr 2018, 23:43

Paistab, et tagavedru vahetus võiks olla järgmine ettevõtmine?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas bronec » 03 Veebr 2018, 08:34

ddig kirjutas:Paistab, et tagavedru vahetus võiks olla järgmine ettevõtmine?


Mõtled nivomati vibu asendada tavalisega? Tagumine ots on üsna ok, pigem on eest natuke kõrge.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas ddig » 03 Veebr 2018, 10:41

Selles osas me jääme ilmselt eriarvamusele :-)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
kotkas240
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 09 Sept 2017, 11:48
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas kotkas240 » 03 Veebr 2018, 10:47

Väga ilus auto, manuaalkastiga on eriti maasikas.

Harju keskmisest ei saa vist selle mudeli korral üldse enam rääkida, kuna müügis on neid ikka üliharva. Ma ei tea, kust kohast te neid leiate. Kadedaks teeb.

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas paikas » 04 Veebr 2018, 20:30

Ma küsiks nüüd kõigepealt, et palju sul neid vanakesi on seal hooldekodus? Väga kena s90, kunagi aastaid tagasi ajasin ise ka tikutulega taga, kuid jäi tookord ostmata. See 3.0 ja tagavedu, manuaal ja õigevedu on sellise paadi kohapealt ikka eriti maasikas.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

endel
Foorumi veteran
Postitusi: 516
Liitunud: 23 Juul 2015, 15:47

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas endel » 07 Veebr 2018, 16:16

Äge tank!
Volvo 440GL

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas bronec » 11 Apr 2018, 19:18

Eriti midagi kirjutada polegi peale selle, et täna said suverattad alla. Ees pidin kasutama 3,5mm flantsi, et rehv vastu amorti ei käiks.

IMG_20180411_132526.jpg


IMG_20180411_190027.jpg
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas volvofan » 11 Apr 2018, 21:36

Sobivad kohe need sinna.
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas ants » 11 Apr 2018, 22:37

bronec kirjutas:Eriti midagi kirjutada polegi peale selle, et täna said suverattad alla. Ees pidin kasutama 3,5mm flantsi, et rehv vastu amorti ei käiks.


Mis laiuses rehv Sul all on, et vastu hakkas käima?
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Volvo S90 bronec

PostitusPostitas bronec » 12 Apr 2018, 06:36

225/45/17, tegemist esiveolise velgedega millel ET49.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 61 külalist