kotkas240 Volvo 240

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
kotkas240
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 09 Sept 2017, 11:48
Asukoht: Tallinn, Nõmme

kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas kotkas240 » 17 Nov 2017, 20:15

Tere Volvo huvilised

Sõbra soovitusel, õigemini survele järgi andes tegin ka oma autost siia teema. Tegemist on minu jaoks esimese Volvoga ja õigemini üldse esimese autoga, mis ei ole valmistatud Saksamaal. Tegemist on 1988 aastal Volvo Torslanda tehases Göteborgis valmistatud mudeliga 240. Mootoriks 85 kW arendav B230F, käike peab vahetama ise. Käigukast on viiekäiguline M47. Varustustase on GL ehk siis uhkelt kõlav "Grand Lux". Varustusse kuulub roolivõimendi, esimesed istmesoojendused, elektriline plokisoojendus ja haagisekonks. Kahe viimase kahe osas ei oska öelda, kas need on tehasepaigaladus, aga küljes need on. Plokisoojenduse pistiku peale oli igatahes Volvo kirjutatud.

Auto veereb 15" Volvo Draco velgedel, millel puuduvad keskkapslid, mis mind natuke häirib. Juhuslikult õnnestus soetada Volvo originaal plekist 14" ilukilbid, mis originaalis peaks kuuluma mudelile 740, kuid 740 ja 240 on stiililt sarnased, seega peaks sobima küll. Autoga sain kaasa ka roostes 14" plekkveljed talverehvidega, mõtlesin et järgmiseks hooajaks peaks need korda tegema.

Volvo 240 mudelit olen otsinud kaks aastat ja augusti lõpus õnnestus see siis ka lõpuks ära osta. Kõik algas sellest, et umbes kaks ja pool aastat tagasi tekkis mõte, et tahaks omada mingit vanemat autot, mida saaks putitada ja millega oleks lahe suvel sõita. Kammisin kuulutusteportaale ja jäi silma üks Volvo 240 universaal. 2015 aastal oli Volvo 240 tänavapildis juba väga harva esinev auto ja seda kuulutust nähes tekkis väike äratundmisrõõm, et mäletan küll, et selline auto oli, aga millal viimati kuskil nägin seda enam ei mäletanud. Kõnealune sõiduk oli automaat käigukastiga, aga mina tahtsin kindlasti manuaali. Lugesin veel internetist 240 mudeli kohta põhjalikumalt ja aina enam hakkas meeldima. Mõtlesin, et ei ole probleemi leian kindlasti mingi muu samasuguse, aga tühjagi ma leidsin, see mudel oli muutunud Eestis juba nii harludaseks, et niisama seda osta ei õnnestunud. Otsingud kestsid kaks aastat, autosid ilmus sellel ajal müüki küll, aga iga kord oli mingi asi, miks mul see auto ostmata jäi. Küll osteti ära enne kui reageerida jõudsin, küll oli vale mootor või vale käigukast või valet tüüpi karburaator või sissepritse või oli hinna ja kvaliteedi suhe paigast ära. Veel sama aasta sügisel ostsin hobiautoks hoopis Mercedes-Benz-i. Samas jäi 240 ikka kripeldama.

Sellel aastal jõudsin nii kaugele, et käisin mõnda autot isegi vaatamas, aga ostuks ikkagi ei läinud, kuna hinna ja kvaliteedi suhe ei olnud meelepärane. Võtsin hoogu, et vaatama minna ühte suhteliselt kallist autot, mis pidi olema väga korralik, kui ilmus müügile see auto, mis ahvatles soodsa hinna ja pildi järgi päris kabeda kerega. Teadsin, et pikalt mõelda ei tohi, kuna selle mudelil on rohkem fänne, kui ainult mina. Auto asus Tartus, aga mina Tallinnas. Kasutaja KoitK lubas ise auto üle vaadata ja teada anda, kas on enam vähem. Kuna ta arvas, et selle raha eest on hea küll, siis mõtlesin, et vahet ei ole, ühe korra elus tahaks ikkagi selle mudeli ära proovida ja lasin auto ära osta. Lisaks oli tal kohe samal nädalal ka Tallinnasse asja seega ei pidanud ise isegi kodust välja tulema et autot kätte saada, tänud Koidule selle täisteeninduse eest.

Auto ei ole kaugeltki täiuslik ja on olnud siiani ikkagi kellegi igapäevasõiduk, mitte hobiauto, aga ma ei olnud kindlel kui väga mulle Volvo omamine ikka meeldib, seetõttu eelistasin esmajärjekorras odavamat.

Lisan nüüd mõned pildid, kuna postitus läheb muidu liiga pikaks. Telefonil on muidu päris hea kaamera, aga hämaras ikka eriti head pildid ei tulnud. Valget aega on ikka hirmus vähe.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Mulle on see perutava põdra märk on alati meeldinud, seepärast ostsin omale ka. Kuna see on magnetiga, siis panen külge nii nagu tuju on. Enamasti on ta mul siiski kodus külmkapi küljes.
Pilt

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas McBrainless » 17 Nov 2017, 20:39

Edu ja jaksu Volvoga ning teretulemast klubisse!

Kasutaja avatar
AndresH
Uustulnukas
Postitusi: 6
Liitunud: 23 Nov 2016, 15:27

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas AndresH » 17 Nov 2017, 20:49

Kas see punane iludus ei seisa mitte mõnikord Pärnu mnt. ja Liivalaia tn. nurgal asuva superhoone parklas? Kui nii, siis jääb tihti silma ja on üks üllatav ja väärikas vaatepilt!
Volvo 240 1989

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas ddig » 17 Nov 2017, 22:21

Sügav kummardus.

Tean, et ka mul peaks olema vähemalt üks kahesajane aga erinevatel (ainult mulle arusaadavatel) põhjustel ei ole selle ikooni juurde tagasi jõudnud.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas KoitK » 17 Nov 2017, 22:38

Pilt
Mu naisele väga meeldis see 240, sai isegi ähvardatud, et ei toogi Tallinna vaid võtab endale...
Enne, kui masina üle anda jõudsin seadistasin veel targurpidi käigu stopperi, sest ostukonditsioonis takistas see esimest käiku sisse panemast.
Pilt
240 on tõesti äge masin...umbes nagu 164 aga kehvem neljasilindilisem...

Pilt
Kotkale väga meeldivad kassid

Kasutaja avatar
immadis
Kõva postitaja
Postitusi: 239
Liitunud: 02 Mai 2014, 20:36
Asukoht: Tallinn

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas immadis » 18 Nov 2017, 13:16

Näen ka mina seda masinat pea igapäevaselt Tehnikakõrgkooli ees parklas. Suhteliselt sile ja originaalne näeb välja.

Kasutaja avatar
kotkas240
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 09 Sept 2017, 11:48
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas kotkas240 » 18 Nov 2017, 13:52

Aitäh kõigile sooja vastuvõtu eest. Auto on tõesti see sama, mis nimetatud kohas pargib. Hobiautode hooaeg peaks tegelikult küll läbi olema, kuid mul ei ole talle praegu hoiukohta, seega parem las sõidab. Homme lubati ühest kohast teada anda, kas saab sinna talveks ära panna.

Kasutaja avatar
kotkas240
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 09 Sept 2017, 11:48
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas kotkas240 » 21 Nov 2017, 19:58

Natuke autost ka lähemalt. Ostes olid vigadeks halvasti lülituv esimene ja teine käik, lõtkuga sisemine rooliots, ja halvasti töötav mootor. Käigukast osutus siiski töökorras olevaks nagu KoitK juba mainis lahendas ta probleemi enne auto minu kätte jõudmist, tänud selle eest.

Kui tavaliselt ostad mingi sellise vanema auto, siis esimese asjana tuleb seda pool päeva seest rookida, et julgeks sisse istuda, aga see auto oli selles osas erand ja auto oli seest väga puhas. Üldse on salong väga korralik, eriti arvestades, et auto on ikkagi 29 aastat vana. Armatuurlaual on ainult mõned praod.

Kere on ka täitsa enam vähem, Rootsis on tehtud korrosioonitõrjet, mistõttu põhja alt on auto väga hea, mõnes kohas oli mastiks natuke lahti, sinna määrisin seda tagasi. Tagumistel tiibadel on tehtud mingit sorti keretöösid, ilmselt roostega võitlemise eesmärgil, aga need ei ole visuaalselt kõige paremini õnnestunud. Korrosiooni õnneks ikkagi väga palju ei ole, läbivat roostet ka ei ole.

Esimesed paar päeva peale ostmist isegi midagi ei remontinud, käisin registreerimas ja sõitsin niisama natuke ringi. Siis hakkasin uurima, vaatasin esimese asjana milline õhufilter välja näeb, kuna osad inimesed ei viitsi seda eriti vahetada. Avasin filtri korpuse ja nojah, see oli mingi uus tase, filtrit lihtsalt ei olnudki. Sõitsin kohe garaaži ära, kus tegin autole korraliku hoolduse. Lisaks panin uued sisemised ja välimised rooliotsad ja asendasin libisevad kiilrihmad uutega. Kui hooldustööd said tehtud, siis hakkasin uurima, et miks see mootor tühikäigul ikka nii halvasti käib. Lisaks tuli kiirendades gaasipedaali tugevasti sõtkuda, kuna vähe gaasi andes auto kuidagi puterdas. Ka täis gaasiga kiirendades kadus kõrgematel pööretel jõud ära. Küünlajuhtmed olid veel originaalid Volvo kirjadega ning markeeritud numbriga 88, mis ühtib auto valmistamise aastaga. Takistus oli neil ikkagi natuke liiga suur, seega läksid vahetusse. Mootori töö parendamisse see siiski kaasa ei aidanud. Hea asi selle auto juures on see, et ta vilgutab ise veakoode, ei pea olema mingit spets seadet. Veakoodid näitasid, et segu on kas liiga rikas või lahja, lisaks näitas lambda anduri viga ja õhumassi mõõtja viga. Vahetasin esimesena lambda anduri, mis tsiteerides autopoe müüjat oli tõsiselt vastiku hinnaga. Lambda andur on nagunii sisuliselt kuluosa, mis ei ole mõeldud kestma auto eluaja. Arvestades, et eelmine omanik pidas liiga kalliks isegi õhufiltrit, siis vaevalt et seda keegi enne vahetanud oli. See siiski asja paremaks ei teinud. Vaatasin üle kogu õhuvõtu majanduse, et leida sealt õhulekkeid, aga see näis kõik korras olevat. Auto küll näitas õhumassi mõõtja viga, kuid alati ei tasu neid veakoode ka liiga tõsiselt võtta, arvestades et tegemist on ka väga kalli varuosaga. Mõtlesin, et äkki on drosseli asendianduris mingi katkestus, et väikese drosseli avatuse juures nagu puterdab, aga rohkem gaasi andes sõitis täitsa hästi. Mõõtsin anduri ära ja tõepoolest näitas see katkestust välja arvatud siis, kui drossel oli kas täiesti avatud või täiesti kinni. Mõtlesin, et proovin teist asendi andurit, mis Volvo staabist õnnestus ka hankida. Mõõtsime veel ka seal kohapeal ja ka see andur käitus samamoodi, mõtlesin et ostan ikka ära ja teen lahti äkki annab remontida, enda oma ei raatsinud lahti kangutada. Suur oli imestus, kui ma anduri lahti kangutasin, et see ei olegi potensiomeeter vaid selline lihtne lüliti, mis paneb kontaktid kokku miinimum ja maksimum drosseli avatuse korral. Tavaliselt tahab juhtarvuti ikka rohkem infot drosseli asendi kohta, seega enamikel autodel on asendi andur muutuv takisti.

Järgmisena pöörasin pilgu ikka õhumassi mõõtja suunas. Kuna autoga oli sõidetud ilma õhufiltrita, siis see võib tundliku anduri tõesti ära rikkuda. Traat sees tundus täiseti puhas, aga otsustasin seda ikkagi spets ainega puhastada, mis tulemust siiski ei andnud. Mõõtsin anduri väljundpinget ja see tundus ikka liiga suur. Kuna see on suhteliselt kallis tükk ja midagi muud peale Bosch-i anduri ei julgenud osta, siis otsustasin sammud seada jällegi Volvo staapi. Seal oli kasutatud andur olemas. Lisaks soovitati lahkesti andur enne külge kruvida ja väike proovisõit teha. Uus andur tegigi imet ja auto sõitis nii nagu peab. Suured tänud Volvo staabi rahvale, selline staap võiks igal automargil olla.

Ostes oli lõtk lisaks sisemisele rooliotsale ka paremas esimeses rattalaagris. Kuna lõtkuvate Mercedes-Benzi rattalaagrite pingutamisega olid väga head kogemused ja need laagrid sõidavad mul siiani, siis otsustasin kõigepaelt natuke pingutada. Volvol siiski nii head tulemust see ei andund ja juba natukese aja pärast oli laul lahti. Panin mõlemad esimesed rattalaagrid uued, kuna need olid odavad ja töö iseenesest lihtne.

Tehnoülevaatuselt läks auto ka ilusti läbi, isegi Volvo kirjaga katalüsaator, mis ilmselt on sama vana, kui auto ise täiesti toimis. Puhastasin ka seda karterituulutuse õli eraldajat. Selle eemaldamine ei olnud üldse lihtne. Mul oli hea pikk pikendus, millega poldid sai ilusti lahti, aga see jurakas oma kohast ikka üldse välja ei tahtnud tulla, kuna segas üks juhtmekimp, mis täpselt selle kohalt jooksis ning lisaks jahutusvedeliku lõdvik, mida eriti ei saanud eemale ka lükata. Kõige tipuks oli kõnealune objekt ka täiesti puhas, seega kogu töö oli asjata.

Rohkem midagi huvitavat putitanud ei ole, rohkem nipet näpet. Mõningad asjad tahaks küll sättimist, aga kuna garaažis on praegu teine auto talveks ära pandud, siis ei ole rohkem saanud väga midagi teha, midagi kriitilist või sõitu segavat ei ole ka.

Kasutaja avatar
kotkas240
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 09 Sept 2017, 11:48
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: kotkas240 Volvo 240

PostitusPostitas kotkas240 » 17 Nov 2018, 17:15

Tervitus

Ei ole ammu midagi kirjutanud, aga kuna Volvo on ennast ka suhteliselt hästi üleval pidanud, siis ei ole ka olnud midagi väga põnevat kirjutada.

Vaatasin, et viimase sõit sai eelmisel aastal millalgi novembris tehtud ja talveks õnnestus auto garaaži saada, kuna kellelgi oli vaja just täpselt sellis Mercedest, mis mul juhtumisi üle hakkas jääma.

Õnnestus leida sellised ägedad plekist ilukilbid, mis originaalis vist 700 seeria mudelile kuuluvad, aga sobivad ka kahesajasele minumeelest päris hästi. Kahjuks lendas ühe keskosa minema, kilp jäi küll alles, kuna olin ettenägelikult selle nipukaga velje külge kinnitanud. Kui kellelgi selline üksik ilukilp kuskil vedeleb, siis võite pakkuda, siis mul on jälle komplekt koos.
Pilt
Pilt
Pakuti ägedaid Scorpius velgi, otsustasin igaks juhuks ligi võtta, kuna need on suhteliselt haruldased ja mulle need kärgveljed meeldivad. Ainult puhastada on jube tüütu. Sai ka uued rehvid sinna peale ostetud, mõõduga 175-80-R14. Rehvimees sai naerda, et nii kitsad rehvid, et vanade maha saamiseks pidi pingile klotsi vahele panema, muidu ei saanud külge maha lükata. Olgugi kitsad aga pidamine eriti märjaga muutus ikkagi väga heaks (loe ebahuvitavalt heaks).
Pilt
Pilt
Igatahes ilmad sellel aastal vanatehnikaga liiklemist soosisid. Juba aprilli alguses sai pill talveunest üles äratatud ja suvega lausa 5000 kilomeetrit maha sõidetud. Kuna lolli peaga sai igapäevaauto maha müüdud, siis mõnda aega täitis Volvo suhteliselt edukalt ka seda ülesannet. Mõtlesin, et kui elaks Californias, siis ei olekski muud autot vaja. Kahjuks on meil selline asi nagu talv, mis kõik ära rikub.

Kuna eesmiste ääretulede reflektorid olid ära pehkinud ja ka klaasid katki ja koledad, sai ette tellitud uued klaasid. Kuna minu autol on ääretuledes ka päevasõidutuled, siis uusi tulesid ei õnnestunud saada. Ma ei mäleta, kas neid Scandixis ei olnud või olid need hirmsa hinnaga. Igatahes tegeleb üks mees sellise huvitava asjaga nagu vesikroomimine. Sai tema käest tellitud reflektorite taastamine. Välja kukkus minu meelest päris hea.
Pilt

Kõige pikem sõit viis sellel aastal Riiga, kus toimus Youngtimer Cars and Coffee nimeline üritus. Ilm oli väga hea ja auto pidas pika sõidu igati edukalt vastu. Ainult haagisekonksu kate pandi tuuri. Öösel oli auto hotelli kinnises parklas, ei saagi aru, kus see jalutama läks. Ise see küll sealt ära ei tohiks tulla. Igatahes skoorisin Fixusest 95 sendi eest uue ja sõit jätkub.

Üks piinlik vahejuhtum juhtus ka. Hakkasin keerama Rocca Al Mare keskuse parklasse, kui tunnen, et enam jõudu nagu ei ole, vaatan teine käik ju sees ja mis jama on, annan gaasi ja ei midagi. Siis vaatan, et tuled kõik põlevad armatuuris, mis tähendab, et mootor oli välja surnud. Kuna mul tahhomeetrit ei ole, siis ei saanudki seepärast kohe aru. Kuna hoog on sees proovin käiguga käima lasta ei midagi. Veeren parkimiskohale ära, proovin käivitada, ei luba ka mitte. Teen ukse lahti kuulan kas kütusepump teeb häält, ei tee. Huvitav, et see nüüd nii järsku läbi läks. Avan kapoti, kõik tundub korras olevat, otsin armatuuri alt kütusepumba releed, aga see jäigi leidmata. Vahepeal saabus sõber, kes mind nööri otsas koju lohistas. Kodus mõõdan testriga, et kütusepumbale voolu peale ei tulegi. Igaks juhuks vaatan, et sädet ka ei ole. Volvol on see geniaalne vilgukoodidega pardadignostika. See ei näita üldse midagi, isegi korras koode ei vilguta. Mõtlesin, et siin on ikka mingi kaitsme jama, et juhtplokkidele ei tule ilmselt voolugi peale. Kaitsmekarbis olid kõik kaitsmed korras, neid kontrollisin esimese asjana. Siis hakkasin seal kapoti all rohkem uurima, ja leidsin veel ühe kaitsme, mis küll ise oli korras, aga mille pistik oli tagant ära hüpanud. Ühendasin pistiku ja auto käis. Kahju, et seda varem ei näinud, oleks see piinlik nööri otsas sõit ära jäänud. Lihtne viga, aga Volvo on nüüd kahjuks ainuke auto, mis mind teele on jätnud ja millega ma olen nööri otsas sunnitud olnud koju sõitma.

Kui eelmises lõigus tahhomeetrit mainisin, siis tellisin ebay-st väikese tahhomeetri. Mis ei ole küll originaal, aga näeb väga sarnane välja. Kasutaja KoitK printis selle jaoks ka kinnituse. Paigaldasin tahhomeetri, kõik oli väga äge, annan gaasi ja pöörded käivad üles alla. Järsku hakkab armatuuri seest suitsu tulema. Jätan auto kiirelt seisma, ja rebin tahhomeetri ülikiire liigutusega armatuuri seest välja. See on üleni kuum ja ajab suitsu välja. Kuna ma seda elektri värki nii palju ikka jagan, et valesti ma seal midagi ei ühendanud, siis ilmselt oli tahhomeeter ise praak. Igatahes rohkem ma neid hiinakaid ei julgenud tellida ja elan ka ilma selleta eduliselt ära. Samas, kui kellelgi see väike originaal tahhomeeter üle juhtumisi on, siis võite jällegi pakkuda.

Remontidest ka. Tagasilla reaktiivvarraste puksid olid vähe pehad, need panin uued. Kuna mul pressi ei olnud, siis võtsin vardad alt ära ja viisin teenidusse, kus uued puksid täpselt 90 kraadi valesti sisse pressiti. Ilmselt peab selle töö uuesti ette võtma, kuna need nii ilmselt väga kaua ei kesta.

Esimesed pidurikilbid panin uued. Kogu see värk oli seal ikka päris peha, poldid tulid lahti ainult nii, kui KoitK neid keevitusega kuumutanud olid ja spets riistaga keeratud sai. Muidu need poltide pead muutusid juba käe vahel ümmarguseks.
Pilt
Suvel panin tähele, et ka jahutusvedelikku ikka kuskile kaob. Kuskilt nagu ei tilkunud, mõtlesin, et kas tõesti plokikaanetihend kergelt lekib. Mõtlesin, et sõidan suve ära, eks siis vaatab. Ükspäev panen tähele, et radikas on ikka märg. Tuju läks kohe heaks, kuna radika vahetus on oluliselt lihtsam töö, kui plokikaane tihendi vahetus. Tallinnast leidsin kohe sama päev ka uue radika, mis on küll mõeldud automaatkasiga autole, millel lisaks ka konditsioneer on, aga sobis ka minu tagasihoidlikuma varustusega autole väga ediukalt. Suurus on täpselt sama. Kuna radikas oli eest ära, siis mõtlesin, et hea võimalus on ka rihm ära vahetada. Sellel mootoril küll rihma purunemisel klapid kolbidega ei kohtu, aga ebameeldiv on ikka kuskile teele jääda sellega. Millal seda rihma viimati vahetati ma ju ei tea. Kuna ka nukvõlli otsa tihend lekkis, siis ühe soojaga vahetasin ka selle, lisaks panin igaks juhuks uued otsatihendid ka tasakaalusutsvõllile ja väntvõllile.
Pilt
Pilt
Andsin auto korra töökaaslasele sõita, see avastas, et tagumine parempoolne pidur jääb peale. Kuna ma ise olin viimasel ajal ainult lühikesi otsi linnavahel sõitnud, siis ma ise seda tähele ei pannudki. Igatahes oli üks kolb seal kinni. Kuna ma viimasel ajal ei viitsi enam nende remondikomplektidega tegeleda ja Motonetis oli õige asi kohe olema, siis sai pandud uus (tehase taastatud) sadul külge. Oleks tahtnud teise poole ka igaks juhuks ära vahetada, siis oleks pikaks ajaks rahu olnud, aga kahjuks oli Girlingu sadulaid oli ainult parema poole omasid kohe võtta, seega jäi vasakpoolne veel vana.

Viimane sõidu sellel aastal tegin veel 3. novembril, kui viisin auto kasutaja KoitK unistuste garaaži talveunne. Loodame, et järgmine aasta tuleb ka kevad vara.
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 65 külalist