Volvo 850 T-5R
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Volvo 850 T-5R
Tere foorumirahvas!
Sõidukite puhul kehtib ütlus - kiire, odav, hea - valida saad ainult kaks.
Olles eelnevalt sõitnud aastaid erinevate Saksa diislitega, siis võib öelda, et kõik need autod on olnud odavad ja head. Mitte aga kiired.
Nii ma siis unistasin ühest sõidukist, mis oleks mõistlike ülalpidamiskuludega, vastupidav...ja kiire.
Mingil imelikul ja seletamatul põhjusel on mulle alati huvi pakkunud Rootslaste leiutis, mille disainijooned jooksevad paralleelselt telliskivi ja surnukirstu omadega.
Ja millest räägitakse, kui selle ajastu kiireimast universaalkerega tehaseautost.
Arvuliselt peaks kogu maailmas olema oliivirohelist universaalkerega manuaalkastiga T-5R-i 775 tükki.
Üks neist on nüüd minu käes
Tegu on Itaalia turule toodetud versiooniga (445tk) mille kapoti all töötav 2 liitrine turbomootor koostöös 20 klapiga viie silindri kohal toodab tõenäoliselt ühte ilusamat meloodiat mida inimkõrv on võimeline kuulma.
Olenemata suurtel kiirusel kapoti küljest irduma hakanud lakist on ta 1995. aasta auto kohta välimuselt korralikum, kui paljud 20 aastat uuemad autod.
Oliivirohelise tooni võlu tuleb välja alles päikesepaiste käes.
Sõidukil oli ostmise hetkel läbi üks sisemine rooliots. Kuna ühe kaupa neid vahetada pole mõtet, siis sai ostukorvi lisatud mõlemad pooled koos kaitsekummidega. Mõtlesin, kui sisemised juba lahti võetakse, siis võiks juba välimised ka ära vahetada, ühe korra tegemine ja hiljem muretu. Ja nii läks lumepall veerema...
Sõiduki all roolilati tootjat otsides jäid silma katkised šarniiride kaitsekummid. Kuna see vaatepilt seadis nende eluea kahtluse alla sai ostukorvi lisatud ka uued õõtshoovad. Veider oleks olnud vahetamata jätta stabika kondid, kui juba siis juba.
Lisaks olid kõverad ja kulunud esimesed pidurikettad. Kuna Eestist ei leidnud mõistliku hinnaga Zimmermanni kettaid, sai tellitud need eBayst.
Täna siis paigaldati autole kõik eelnevalt nimetatu ning reguleeriti sild paika. Lisaks sai esimest korda tehtud korralik välipesu ja auto kaamera ette sätitud.
Eelmise omaniku päevikut auto kohta saab lugeda siit - https://www.drive2.ru/r/volvo/694530/
Eesmärk on siin teemas auto elulugu edasi rääkida.
Lühike speclist:
*Originaalturbo 13G vahetatud 15G vastu.
*DO88 lõdvikud coolerist sisselaskesse
*Vähe vabam summuti
*Merise poolt kirjutatud aju (http://www.cts.ee) @ 1,0bar. Üle jäi 2,3 T5 mootori aju kus samuti muudetud soft, @ 1,0bar - müüa!
Vahetatud, tehtud:
03.05.2016 - Võre mustaks värvitud
04.05.2016 - Sisemised rooliotsad, kaitsekummid (TRW), välimised rooliotsad (Lemförder), stabika kondid (TRW), õõtshoovad (TRW), pidurikettad (Zimmermann), piduriklotsid (Ferodo)
Esialgsed plaanid:
*Stangede ääred mustaks värvida, ehk taastada originaalvälimus. Hetkel esistange osa halliks värvitud, küljeliistud originaalid nind tagastange osa kere värvi. On ehk ideid või soovitusi mis vahenditega seda parim teha on, kas krunt + "bumper spray" võiks toimida?
*Kapott korda
Sõidukite puhul kehtib ütlus - kiire, odav, hea - valida saad ainult kaks.
Olles eelnevalt sõitnud aastaid erinevate Saksa diislitega, siis võib öelda, et kõik need autod on olnud odavad ja head. Mitte aga kiired.
Nii ma siis unistasin ühest sõidukist, mis oleks mõistlike ülalpidamiskuludega, vastupidav...ja kiire.
Mingil imelikul ja seletamatul põhjusel on mulle alati huvi pakkunud Rootslaste leiutis, mille disainijooned jooksevad paralleelselt telliskivi ja surnukirstu omadega.
Ja millest räägitakse, kui selle ajastu kiireimast universaalkerega tehaseautost.
Arvuliselt peaks kogu maailmas olema oliivirohelist universaalkerega manuaalkastiga T-5R-i 775 tükki.
Üks neist on nüüd minu käes
Tegu on Itaalia turule toodetud versiooniga (445tk) mille kapoti all töötav 2 liitrine turbomootor koostöös 20 klapiga viie silindri kohal toodab tõenäoliselt ühte ilusamat meloodiat mida inimkõrv on võimeline kuulma.
Olenemata suurtel kiirusel kapoti küljest irduma hakanud lakist on ta 1995. aasta auto kohta välimuselt korralikum, kui paljud 20 aastat uuemad autod.
Oliivirohelise tooni võlu tuleb välja alles päikesepaiste käes.
Sõidukil oli ostmise hetkel läbi üks sisemine rooliots. Kuna ühe kaupa neid vahetada pole mõtet, siis sai ostukorvi lisatud mõlemad pooled koos kaitsekummidega. Mõtlesin, kui sisemised juba lahti võetakse, siis võiks juba välimised ka ära vahetada, ühe korra tegemine ja hiljem muretu. Ja nii läks lumepall veerema...
Sõiduki all roolilati tootjat otsides jäid silma katkised šarniiride kaitsekummid. Kuna see vaatepilt seadis nende eluea kahtluse alla sai ostukorvi lisatud ka uued õõtshoovad. Veider oleks olnud vahetamata jätta stabika kondid, kui juba siis juba.
Lisaks olid kõverad ja kulunud esimesed pidurikettad. Kuna Eestist ei leidnud mõistliku hinnaga Zimmermanni kettaid, sai tellitud need eBayst.
Täna siis paigaldati autole kõik eelnevalt nimetatu ning reguleeriti sild paika. Lisaks sai esimest korda tehtud korralik välipesu ja auto kaamera ette sätitud.
Eelmise omaniku päevikut auto kohta saab lugeda siit - https://www.drive2.ru/r/volvo/694530/
Eesmärk on siin teemas auto elulugu edasi rääkida.
Lühike speclist:
*Originaalturbo 13G vahetatud 15G vastu.
*DO88 lõdvikud coolerist sisselaskesse
*Vähe vabam summuti
*Merise poolt kirjutatud aju (http://www.cts.ee) @ 1,0bar. Üle jäi 2,3 T5 mootori aju kus samuti muudetud soft, @ 1,0bar - müüa!
Vahetatud, tehtud:
03.05.2016 - Võre mustaks värvitud
04.05.2016 - Sisemised rooliotsad, kaitsekummid (TRW), välimised rooliotsad (Lemförder), stabika kondid (TRW), õõtshoovad (TRW), pidurikettad (Zimmermann), piduriklotsid (Ferodo)
Esialgsed plaanid:
*Stangede ääred mustaks värvida, ehk taastada originaalvälimus. Hetkel esistange osa halliks värvitud, küljeliistud originaalid nind tagastange osa kere värvi. On ehk ideid või soovitusi mis vahenditega seda parim teha on, kas krunt + "bumper spray" võiks toimida?
*Kapott korda
Viimati muutis sleepR, 05 Mai 2016, 13:05, muudetud 1 kord kokku.
Re: Volvo 850 T-5R
Lahe, et see auto nüüd lõpuks siia sattus.
Esistangel vaheta ainult see kare plastikosa ära, pole mõtet mingi sprayga jamada. Peaks leidma küll veel korraliku. Tagastangel pole väga muud varianti kui korralik asemele leida ja alt kere värvi värvida. Ja kui juba värvimiseks läheb, veljed ka õiget värvi?
Miks tagant nii kõrge on?
Ja mäletasin et rohelisi oli 500 ühtekokku tehtud.
Esistangel vaheta ainult see kare plastikosa ära, pole mõtet mingi sprayga jamada. Peaks leidma küll veel korraliku. Tagastangel pole väga muud varianti kui korralik asemele leida ja alt kere värvi värvida. Ja kui juba värvimiseks läheb, veljed ka õiget värvi?
Miks tagant nii kõrge on?
Ja mäletasin et rohelisi oli 500 ühtekokku tehtud.
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: Volvo 850 T-5R
Kas originaal istmed said ka kaasa mis olid tehasest sisse pandud?
Muidu igati ilus ja sile R
Muidu igati ilus ja sile R
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: Volvo 850 T-5R
Väga mõnus pill ja paistab, et läks hea omaniku kätte.
Edu!
Edu!
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
Re: Volvo 850 T-5R
Käisime seda sõbrale vaatamas millalgi. Tundus ikka väga eeskujulikus korras ja hästi hoitud Volvo.
Sõbral jäi kahjuks see muudel põhjustel ostmata, aga tore, et see siiski foorumisse ja asjaliku omaniku kätte jõudis.
Mis hinnaga pidurkettad kätte tulid? (endal on ka viskama hakanud)
Sõbral jäi kahjuks see muudel põhjustel ostmata, aga tore, et see siiski foorumisse ja asjaliku omaniku kätte jõudis.
Mis hinnaga pidurkettad kätte tulid? (endal on ka viskama hakanud)
Re: Volvo 850 T-5R
Klamber kirjutas:Lahe, et see auto nüüd lõpuks siia sattus.
Esistangel vaheta ainult see kare plastikosa ära, pole mõtet mingi sprayga jamada. Peaks leidma küll veel korraliku. Tagastangel pole väga muud varianti kui korralik asemele leida ja alt kere värvi värvida. Ja kui juba värvimiseks läheb, veljed ka õiget värvi?
Miks tagant nii kõrge on?
Ja mäletasin et rohelisi oli 500 ühtekokku tehtud.
Kas seda plastikut saab eraldi vahetada, kui osadeks see esistange üldse käib? Tasuks siis võtta suvalise 850 küljest see plastik ja puhuriga värskendada?
Kas tagastange on R-idel spetsiifiline või kõigil 850-tel sama?
Velgede värvimist hetkel veel plaanis ei ole.
Arvan, et tagant tundub kõrge kuna rattaste rööbe oluliselt kitsam, kui ees. Küljelt vaadates täitsa okei.
Numbrite puhul lähtusin allikast : http://www.volvo850t-5r.com/production-numbers/
Tanel kirjutas:Kas originaal istmed said ka kaasa mis olid tehasest sisse pandud?
Muidu igati ilus ja sile R
Pakuti kaasa, aga olid kohati räbalad. Otsustasin mitte võtta.
Näole on andnud probleem seoses ülerõhuga. Aju rõhukaart on seadistatud 1 bari kanti. Originaalkell kipub aga sealt valgest alast välja jooksma (ala lõpp ~1bar) ja on tunda jõukadu. Isegi kerget jõnksutamist. Ilmselt tõmbab segu lahjaks kuna aju ei oska nii suure rõhuga midagi peale hakata. Kui gaasiga veidi tagasi hoida, siis lippab bari juures vägevalt. Tasuks kontrollida WG membraani ja voolikuid? Muudel juhtudel vist peaks rõhk kaduma (TCV, CBV).
Uuendus: Voolikud tihked, WG tihe. Foorumeid sirvides on jäänud silma "spark blowout" ja selle sümptomid - jõukadu ja puristav hääl summutist. Tundub klappivat. Lähiajal muretsen Bosch FR7DC küünlad, mis peaks väga hästi toimima. Või mida arvavad mehed, kes paugutavad Iriidiumi ja muude edevate küünaldega?
Re: Volvo 850 T-5R
Ma kahtlustaks ka seda et üle bari see 15g pole väga effektiivne. Loeb ka soe ilm. Seal ka jõukadu. Aga kui puristab siis jah pigem küünlad, õige valik on külmemad küünlad (need mis sa ka välja tõid) koos väiksema sädevahega ja sõit jätkub Iridiumi peale pole mõtet raha raisata.
Re: Volvo 850 T-5R
Eks selle teadmise põhjal saigi soft kirjutatud. Huvitaval kombel kipub rõhk ikkagi üle bari minema, vähemalt originaalkella järgi. Mingil hetkel tahaks numbrilise skaalaga kella ka proovida, saab täpsemalt aimu mis seal toimub. Originaal siiski rohkem indikaatorvahend
Mis sädevahe olema peaks, 0,7mm ?
Kas keegi puldist keskluku mitte toimimise koha pealt oskab ka aidata? Puldis uus patarei, võtmega lukustuvad kõik uksed ja pagasnik korralikult. Nupud ei tee aga midagi. Silma on jäänud õpetus, kus süüdet keerati 5x kiiresti sisse-välja ja peale seda vajutati emba-kumba nuppu puldil. Ei aidanud ka see.
Mis sädevahe olema peaks, 0,7mm ?
Kas keegi puldist keskluku mitte toimimise koha pealt oskab ka aidata? Puldis uus patarei, võtmega lukustuvad kõik uksed ja pagasnik korralikult. Nupud ei tee aga midagi. Silma on jäänud õpetus, kus süüdet keerati 5x kiiresti sisse-välja ja peale seda vajutati emba-kumba nuppu puldil. Ei aidanud ka see.
Re: Volvo 850 T-5R
R'e pole kunagi liiga palju. Tere tulemast!
Patakad valetpidi sees?
Patakad valetpidi sees?
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7612
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Volvo 850 T-5R
no1 kirjutas:R'e pole kunagi liiga palju. Tere tulemast!
Patakad valetpidi sees?
Olen ise selle ohvriks langenud... osadel patakatel pluss klemmil kleebis peal. Võid seda ka kontrollida.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Volvo 850 T-5R
Patarei on täitsa õiget pidi sees ja kleebiseid ei leidnud samuti.
Täna sai välja vahetatud küünlad. Külge läksid Bosch FR7DC+ küünlad, sädevahe reguleeritud 0,7mm peale. Sellega lahenes ka eelnevalt mainitud probleem. Muidugi tuli autole ka lisa 20 hobust platseeboefekti tõttu. Teate ju küll, näiteks peale kojameeste vahetust tundub, nagu auto oleks järsku jube võimas (mõneks ajaks).
Täna sai välja vahetatud küünlad. Külge läksid Bosch FR7DC+ küünlad, sädevahe reguleeritud 0,7mm peale. Sellega lahenes ka eelnevalt mainitud probleem. Muidugi tuli autole ka lisa 20 hobust platseeboefekti tõttu. Teate ju küll, näiteks peale kojameeste vahetust tundub, nagu auto oleks järsku jube võimas (mõneks ajaks).
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Volvo 850 T-5R
Aru ma ei saa, miks eelmine omanik eemaldas airbag-i ja kondi süsteemi?
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Volvo 850 T-5R
Mina näiteks ei kasuta samuti konti ja plaanin selle nurka vedelema jätta..
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
Re: Volvo 850 T-5R
Vot ei tea, Airbagi andis küll kaasa ja pistik ka täitsa olemas. Huvitav, et Airbagi tuli ei põle?
Olen aru saanud, et Tracs peaks olema siis veojõukontroll läbi ABS-i, aga vihmase ilmaga sõitmas käies sai selgeks, et see asi küll ei tööta. Foorumeid lugedes on paljud selle funktsiooni üldse nupust välja lülitanud kuna pidavat jube järsult reageerima. Oskab keegi sõna sekka öelda?
Jubedalt häirib pagasnikust tulev kolin - täpselt selline heli, nagu tagaluuk oleks esimese astmes. Käega logistades küll aru ei ole saada. Saab kuidagi luugi kinnitust reguleerida? Pealmine armatuuri kate ka ägiseb jubedalt tagumise ääre juurest. Samas vana auto - peabki ägisema ja nagisema.
Möödunud nädalavahetusel sai esistange peal ära proovitud Motipi Bumper Spray. Otsustasin, et üritan olukorra käepäraste vahenditega lahendada, ega uue stange hankimine ei oleks olukorda eriti parandanud kuna see plastik on neil kõigil selline pleekinud ja inetu, nii või naa tuleks seda kuidagi töödelda, et asi ilus oleks. Esialgu tundub, et sai hea. Eks aeg näitab
Ponikarja ja tänava krediiti sai juurde hangitud Prancing Moose kleebiste näol.
Olen aru saanud, et Tracs peaks olema siis veojõukontroll läbi ABS-i, aga vihmase ilmaga sõitmas käies sai selgeks, et see asi küll ei tööta. Foorumeid lugedes on paljud selle funktsiooni üldse nupust välja lülitanud kuna pidavat jube järsult reageerima. Oskab keegi sõna sekka öelda?
Jubedalt häirib pagasnikust tulev kolin - täpselt selline heli, nagu tagaluuk oleks esimese astmes. Käega logistades küll aru ei ole saada. Saab kuidagi luugi kinnitust reguleerida? Pealmine armatuuri kate ka ägiseb jubedalt tagumise ääre juurest. Samas vana auto - peabki ägisema ja nagisema.
Möödunud nädalavahetusel sai esistange peal ära proovitud Motipi Bumper Spray. Otsustasin, et üritan olukorra käepäraste vahenditega lahendada, ega uue stange hankimine ei oleks olukorda eriti parandanud kuna see plastik on neil kõigil selline pleekinud ja inetu, nii või naa tuleks seda kuidagi töödelda, et asi ilus oleks. Esialgu tundub, et sai hea. Eks aeg näitab
Ponikarja ja tänava krediiti sai juurde hangitud Prancing Moose kleebiste näol.
Re: Volvo 850 T-5R
Kas sellel mootoril TPS peaks klõpsu tegema avanemise alguses või mitte? Google on andnud vastuseks mõlemat. Mul ta igalhuhul ei tee.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist