ddig 945 Polar ´95

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

ddig 945 Polar ´95

PostitusPostitas ddig » 21 Dets 2006, 10:21

Pealkirjas nimetatud auto ostsin käesoleva aasta mai kuus. Üks Volvo oli küll ennem seda juba olemas, kuid kindel soov oli ka universaali järele.

Auto üldmulje väga hea, igati sirge ja korralik, ehk siis selline igati lörtsimata auto. Kõik asjad on kenasti omal kohal ning keegi pole mingit omaloomingut teinud.
Natukene pettumusena tuli autoregistrist ülevaatusele minnes avastus, et roolilatt lekkis mõlemast otsast üsna intensiivselt. Kuidagi õnnestus sellest proovisõidul mööda vaadata : -). Tegemist ei olnud küll suure probleemiga, sest mu volvospets leidis mulle paari tonniga kasutatud lati ning latt sai ilma suurema peavaluta vahetatud.
Muus osas on veermik, pidurid ja kapotialune väga korralikud.

Lisavarustust sellel autol suurt ei ole ning ma ei pidanud seda ka oluliseks. Mugavusvarustusest on olemas vaid konditsioneer ja istmesoojendused. Turvavarustusest on olemas turvapadi, abs ja loomulikult sips.

Auto sattus Eestisse Itaaliast ning sealse maksusüsteemi tõttu on seal levinud kuni kaheliitrise töömahuga turbomootoritega autod.
Antud juhul on tegemist 2,0 8V 114kw B200FT turbomootoriga (230Nm @ 3500 rpm) mille dünaamikaga võib üsna rahule jääda.
Käigukastiks on uuema tüübi M90, mis on nö tavaliste ülekannetega. Sama käigukasti leiame ka R6 bens.mootoritega tagaveolistelt Volvodelt.
Siinkohal saab hea näite tuua väändemomendi olulisusest auto dünaamikale. Nimelt on ka 2,3 16V mootoril 114kw, kuid väändemoment 25Nm võrra lahjem. Erinevad on küll ka käigukastid, kuid kui võrdlusena kasutada 0-100km/h aega, siis vabalthingav mootor saavutab selle tehaseandmetel 10,2 sekundiga ning väiksema töömahuga tubomootor 9,4 sekundiga. Viimati nimetatud number on iseenesest üsna üllatav, sest nt. II põlvkonna 2,5 R6 125kw mootoriga 960 on sama näitaja tehaseandmete järgi koguni kehvem. Tühimassid on kõigil kolmel väga sarnased.
Vaatamata üsna "turbolembesele" : -) sõidustiilile õnnestub mul enamus linnasõiduga keskmiseks kütusekuluks sõita 10,5-11 L/100km, mis on minu hinnangul väga mõistlik tulemus. Rahuliku ja maantee sõiduga ilmselt saaks keskmise kulu veelgi väiksema.
Kuna isa autol puudub haagisekonks, kuid minu 700-sel on see olemas ning lasin selle paigaldada ka käesoleva teema autole, siis olen talle aeg-ajalt haagise vedamiseks oma autosid laenanud. Peale selle turboga sõitmist ütles ta, et ei saanud arugi kui korraga vaatasin, et sada kuuskümmend spidomeetril : -)

Helisüsteem sai sellele autole juba natuke hoolikamalt valitud. Raadio tootja ei olnud loomulikult küsimuseks, see sai olla vaid üks - Becker. Kätte sattus mudel Traffic Pro HIGH SPEED. Lisaks legendaarsele kasutusmugavusele ja tuntud kvaliteedile on sellel mudelil olemas ka navigatsioonisüsteem. Võimendiks on siin vanema põlvkonna bassiprotsessoriga Nakamichi, mis toidab Focal´i kaheribalist komponentsüsteemi. Paljud ilmselt kuulevad sellist nime esimest korda, kuid kes on Focal´i Polykevlar seeria kõlareid mängimas kuulnud, see seda naljalt ei unusta :-). Enamus asjahuvilisi ei kujutagi endale ette, et ilma wooferita on võimalik autosse korralik sound saada. Võimendi bassiprotsessor aitab tagada, et võimendi ülekoormamine endaga tweeterite läbipõlemist kaasa ei tooks.

Lugesin just kusagilt ajakirjast Volvo kohta mingit artiklit, kus teatati, et uue XC60 kujustusega tahetakse märku anda, et telliskivi meenutavate autode aeg on lõplikult möödas jne. Paneb ausalt öeldes muigama.


Tänaseks auto rännanud uue omaniku kätte.
Viimati muutis ddig, 01 Mai 2010, 11:09, muudetud 2 korda kokku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
mairold
Kreisi postitaja
Postitusi: 300
Liitunud: 01 Juun 2006, 13:32
Asukoht: Meriküla
Kontakt:

PostitusPostitas mairold » 10 Apr 2007, 22:49

pilte pilte pilteeeee!
VOLVO 740 - vana armastus!

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 12 Apr 2007, 13:52

simsik kirjutas:pilte pilte pilteeeee!


Loe ikka esimene postitus lõpuni :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
mairold
Kreisi postitaja
Postitusi: 300
Liitunud: 01 Juun 2006, 13:32
Asukoht: Meriküla
Kontakt:

PostitusPostitas mairold » 12 Apr 2007, 23:34

Ehh, kõigepealt pidanuks postituse kuupäeva vaatama :) Aga küllap oli auto nii vähe omaniku käes, et ei jõudnud fotosidki teha :)
VOLVO 740 - vana armastus!

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 13 Apr 2007, 13:35

Ega ta nüüd nii vähe kah ei olnud :) Mõni kuu alla aasta ehk. Pilte ikka jõudsin teha kah aga see ülesriputamine on kuidagi väga tülikas tegevus :)

Pilt

Üks kena kolmik ripub ka siin ja siin.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 72 külalist