Etsi 740 diisel -> turbodiisel
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Etsi 740 diisel -> turbodiisel
Tere foorumlased. Mõtlesin kaua ja lõpuks avanesid võimalused panna oma 1988 aasta 740 universaalile peale turbodiisel mootor, niinagu tal oli see tehasest tulles.
Soetasin omale turbomootori koos ajude ja kollektoritega. Kahjuks ei saanud mootoriga kaasa töökorras plokikaant. Niisiis... tekkis mõte, et ennem, kui hakata plokki vahetama, paneks turbo oma mootori külge. Kõik kollektorid sobivad. Vahetaks ära selle koha, kus toimub kütuse reguleerimine, vaatasin, mõlemad kinnituvad nelja poldiga ja turboka oma sobibminu mootori plokile.
Nii, siiamaani oleks justkui nagu enamvähem. Aga, mul pole aju jaoks juhtmeid. Loodan, et mootori müüja saadab need juhtmed mulle aga turbodiisli mehed, rääkige, mis on peamised asjad, mis vajavad kindlasti aju juhtimist. Ilma ajuta ei saa vast üldse. Kas mul on midagi väga olulist kahe silma vahele jäänud?
Soetasin omale turbomootori koos ajude ja kollektoritega. Kahjuks ei saanud mootoriga kaasa töökorras plokikaant. Niisiis... tekkis mõte, et ennem, kui hakata plokki vahetama, paneks turbo oma mootori külge. Kõik kollektorid sobivad. Vahetaks ära selle koha, kus toimub kütuse reguleerimine, vaatasin, mõlemad kinnituvad nelja poldiga ja turboka oma sobibminu mootori plokile.
Nii, siiamaani oleks justkui nagu enamvähem. Aga, mul pole aju jaoks juhtmeid. Loodan, et mootori müüja saadab need juhtmed mulle aga turbodiisli mehed, rääkige, mis on peamised asjad, mis vajavad kindlasti aju juhtimist. Ilma ajuta ei saa vast üldse. Kas mul on midagi väga olulist kahe silma vahele jäänud?
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.
Vana ja kulunud jutt, aga enne kui sellise asjaga tegelema hakkad... RTFM(Read the ... manual)
Tegelikult ei ole see diisli puhul oluline.
TD mootoritel on pumba küljes membraanklapp millega kütuse hulka juhitakse.
Põhimõte väga lihtne- kui rõhk taga antakse kütust juurde.
Vabalthingava pumpa kasutades võib ülerõhu all kütust pisut puudu tulla ja tulemus pole päris TD.
Puudujääk võib tekkida ka sellest et TD mootorid kasutasid teistsuguseid pihusteid.
Pumba vahetust ma eriti ei soovita, eriti kui seda niisama proovimise pärast teha- põhjus lihtne, pump tahab väga täpset paigaldamist.
Aga kui sa hirmsasti tegutseda tahad siis:
1. Vaata kuidas vabalthingava plokilt turbole õlituse ja tagasivoolu saad
2. Vaata kas õnnestub summuti kogu pikkuses kokku saada
3. Kas õnnestub puhas õhk läbi filtri turbosse juhtida
Kui need kolm asja olemas võid poodi tihendite järele minna.
Peaks olema päeva töö, et kõik asi kokku saada.
Edasi tuleb PLUG & PRAY
Veel paar asja enne kui võtit keerad:
Nagu sa tead on TD kolvid kangemast materjalist. Lisaks on kolvide all lisajahutuseks õlipihustid ja enamik TDsid kasutas õliradikat.
Väidetavalt on uuemad TD kaaned paremini jahutatud.
Millal viimati jahutusvedelikku vahetasid?
Kas mootoris loksub vähemalt uuemapoolne poolsünt õli?
Tulemus: pole ikka päris tehase TD või...
Kõige halvemal juhul ei jaksa mootor end piisavalt jahutada ja lõpetad kõvera või mõrase plokikaanega - viimane ebay hind mida korraliku kaane eest taheti oli 850 eurot.
Aga kuna sul juba mootor olemas ja kinnisidee tiksub, siis anna minna.
Hoia rahvast oma tegemiste ja infoga kursis, kindlasti kellelgi veel sarnane huvi.
Ma ise tahaks mõnele D24Tic mootorile küüned taha ajada ja oma 200se peale visata.
Paariks õhtuks lugemist:
http://d24t.com/showthread.php?t=44
http://d24t.com/showthread.php?t=65
Raudselt leiad ka VW lehtedelt küllaldaselt infot
Kuidas kütusepump saab aru, et turbo puhub ja, et nüüd on vaja rohkem peale pritsida
Tegelikult ei ole see diisli puhul oluline.
TD mootoritel on pumba küljes membraanklapp millega kütuse hulka juhitakse.
Põhimõte väga lihtne- kui rõhk taga antakse kütust juurde.
Vabalthingava pumpa kasutades võib ülerõhu all kütust pisut puudu tulla ja tulemus pole päris TD.
Puudujääk võib tekkida ka sellest et TD mootorid kasutasid teistsuguseid pihusteid.
Pumba vahetust ma eriti ei soovita, eriti kui seda niisama proovimise pärast teha- põhjus lihtne, pump tahab väga täpset paigaldamist.
Aga kui sa hirmsasti tegutseda tahad siis:
1. Vaata kuidas vabalthingava plokilt turbole õlituse ja tagasivoolu saad
2. Vaata kas õnnestub summuti kogu pikkuses kokku saada
3. Kas õnnestub puhas õhk läbi filtri turbosse juhtida
Kui need kolm asja olemas võid poodi tihendite järele minna.
Peaks olema päeva töö, et kõik asi kokku saada.
Edasi tuleb PLUG & PRAY
Veel paar asja enne kui võtit keerad:
Nagu sa tead on TD kolvid kangemast materjalist. Lisaks on kolvide all lisajahutuseks õlipihustid ja enamik TDsid kasutas õliradikat.
Väidetavalt on uuemad TD kaaned paremini jahutatud.
Millal viimati jahutusvedelikku vahetasid?
Kas mootoris loksub vähemalt uuemapoolne poolsünt õli?
Tulemus: pole ikka päris tehase TD või...
Kõige halvemal juhul ei jaksa mootor end piisavalt jahutada ja lõpetad kõvera või mõrase plokikaanega - viimane ebay hind mida korraliku kaane eest taheti oli 850 eurot.
Aga kuna sul juba mootor olemas ja kinnisidee tiksub, siis anna minna.
Hoia rahvast oma tegemiste ja infoga kursis, kindlasti kellelgi veel sarnane huvi.
Ma ise tahaks mõnele D24Tic mootorile küüned taha ajada ja oma 200se peale visata.
Paariks õhtuks lugemist:
http://d24t.com/showthread.php?t=44
http://d24t.com/showthread.php?t=65
Raudselt leiad ka VW lehtedelt küllaldaselt infot
kasulik kronoloogia ja lühikokkuvõte ühest lõpetamata ideest:
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... rge+diesel
500dollar744ti:
i want to put this turbo on there but nobody can give me a definitive answer on how much boost i can run with the n/a injection pump
and if the pump can be modified with turbo pump parts.
Slobodan:
I would note that D24 injectors operate at a lower pump pressure.
So that putting D24T injectors in would mean your engine would NOT run at all.
The pump wouldn't even crack the injectors open.
So throwing boost at your D24 is just not a great idea, unless you get a D24T injection pump and injectors
Also to make life easier on the engine get the D24T oil filter/cooler thingy, it also supplies the turbo with oil.
So modifying the N/A pump is a bad idea if you haven't opened up a Bosch VE pump at all in your life.
And putting it back together can be a trick.
If done incorrectly once you hit the trottle it will just go wide open and the engine will be running at 100% speed - redline.
I've seen it happen before. just turning off the power to fuel solenoid is not enough you need to crack the injector lines to each injector in order to shut it off.
Eli:
To the best of my knowledge the only difference in the N/A / Turbo injection pumps is the boost regulating diaphragm on top of the pump.
The injectors are different, but I think that can be compensated by just advancing the timing when you turbo it.
I forget exactly how much though.
Volkswagen made a turbocharged diesel with the N/A pump. They called it the Eco-Diesel.
Because it did not have the diaphragm to regulate boost, it did not have any fuel enrichment under boost.
Which is where the real power is. I'd try and find out how much boost they ran, and then add a little more.
You do know that the D24T has oil squirters, and it is not exactly advised to turbocharge a D24 without adding the squirters, right?
Supposedly they work great at first and then don't last too long...
I suppose you could try and compensate all that extra heat with a major oil cooler? and be sure to intercool too
500dollar744ti:
yeah ebay 18x12x3 intercooler or larger is what i had planned on, coupled with a pretty standard t3 and a free flowing exhaust...
good to hear that they made a TD motor with an n/a pump, that makes me feel better.
dunno about the squirters thing, i could install a gargantuan oil cooler but i don't want to trash this fresh motor it has.
Eli:
I mean, I hate to be the bearer of bad news...I've just heard they don't last too long once turbocharged from quite a few different sources.
If your oil cooled, intercooled, and have an oil temp gauge and an EGT gauge, and don't go too extreme, it's probably worth a shot.
500dollar744ti:
how long is "not lasting too long" and what type of damage usually occurs?
if it's that much of a hassle, i suppose i may just have to leave it alone.
it's too bad, seems like a fun project, but short of just being able to add a turbo like you would for a b230f +t i have better places to spend my time and money.
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... rge+diesel
500dollar744ti:
i want to put this turbo on there but nobody can give me a definitive answer on how much boost i can run with the n/a injection pump
and if the pump can be modified with turbo pump parts.
Slobodan:
I would note that D24 injectors operate at a lower pump pressure.
So that putting D24T injectors in would mean your engine would NOT run at all.
The pump wouldn't even crack the injectors open.
So throwing boost at your D24 is just not a great idea, unless you get a D24T injection pump and injectors
Also to make life easier on the engine get the D24T oil filter/cooler thingy, it also supplies the turbo with oil.
So modifying the N/A pump is a bad idea if you haven't opened up a Bosch VE pump at all in your life.
And putting it back together can be a trick.
If done incorrectly once you hit the trottle it will just go wide open and the engine will be running at 100% speed - redline.
I've seen it happen before. just turning off the power to fuel solenoid is not enough you need to crack the injector lines to each injector in order to shut it off.
Eli:
To the best of my knowledge the only difference in the N/A / Turbo injection pumps is the boost regulating diaphragm on top of the pump.
The injectors are different, but I think that can be compensated by just advancing the timing when you turbo it.
I forget exactly how much though.
Volkswagen made a turbocharged diesel with the N/A pump. They called it the Eco-Diesel.
Because it did not have the diaphragm to regulate boost, it did not have any fuel enrichment under boost.
Which is where the real power is. I'd try and find out how much boost they ran, and then add a little more.
You do know that the D24T has oil squirters, and it is not exactly advised to turbocharge a D24 without adding the squirters, right?
Supposedly they work great at first and then don't last too long...
I suppose you could try and compensate all that extra heat with a major oil cooler? and be sure to intercool too
500dollar744ti:
yeah ebay 18x12x3 intercooler or larger is what i had planned on, coupled with a pretty standard t3 and a free flowing exhaust...
good to hear that they made a TD motor with an n/a pump, that makes me feel better.
dunno about the squirters thing, i could install a gargantuan oil cooler but i don't want to trash this fresh motor it has.
Eli:
I mean, I hate to be the bearer of bad news...I've just heard they don't last too long once turbocharged from quite a few different sources.
If your oil cooled, intercooled, and have an oil temp gauge and an EGT gauge, and don't go too extreme, it's probably worth a shot.
500dollar744ti:
how long is "not lasting too long" and what type of damage usually occurs?
if it's that much of a hassle, i suppose i may just have to leave it alone.
it's too bad, seems like a fun project, but short of just being able to add a turbo like you would for a b230f +t i have better places to spend my time and money.
Nonii...
Kuna kõigile meeldivad pildid siis:
See on praegune kapotialune:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0091.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0093.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0095.jpg
Tulevane turbo:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0072.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0073.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0077.jpg
Uus sisselaske kolle:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0070.jpg
Uus väljalaske kolle:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0071.jpg
Uus mootoriplokk:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0078.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0080.jpg
Ma eeldan, et ma pean uuelt mootoriplokilt selle kütusejunni maha keerama ja enda mootorile peale panema.
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0082.jpg
See, mis sellel pildil esiplaanil on. Kas ma olen sellest vidinast õigesti aru saanud?
Niisiis... Tahaks nimekirja koostada, mis ma pean tegema eelkõige ja mida on poest vaja tuua.
Mootoris on õli vahetatud ~2000km tagasi. Jahutusvedelik on korras, mootori töötemperatuur on näidiku järgi normis. Õhufilter pole kah just väga vana. Sumbuti saan arvatavasti täies ulatuses kokku, kuna sain selle sumpsijupi kaasa, mis kinnitub turbo külge.
Kuidas ma saaks turbole õlituse ja tagasivoolu? Kuidas see üldse turbol välja peaks nägema?
Turbole puhas õhk läbi filtri... filtril on ainult üks väljavõte... Ideid?
Aga, kui ma panen turbo vahele siis kaob ära see "sooja õhu ringluse süsteem", mida oleks talvel tarvis. Praegu on mul kapoti all see süsteem lahti ühendatud, seesama hõbedane painduv/veniv ventilatsioonitoru, talvel ühendan ta praeguse väljalaske kolles olevasse "auku", pildilt näeb seda.
Seega... Loodan teadjamate meeste abile praegu...!!!
Kuna kõigile meeldivad pildid siis:
See on praegune kapotialune:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0091.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0093.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0095.jpg
Tulevane turbo:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0072.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0073.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0077.jpg
Uus sisselaske kolle:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0070.jpg
Uus väljalaske kolle:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0071.jpg
Uus mootoriplokk:
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0078.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0080.jpg
Ma eeldan, et ma pean uuelt mootoriplokilt selle kütusejunni maha keerama ja enda mootorile peale panema.
http://img.photobucket.com/albums/v234/etike89/PICT0082.jpg
See, mis sellel pildil esiplaanil on. Kas ma olen sellest vidinast õigesti aru saanud?
Niisiis... Tahaks nimekirja koostada, mis ma pean tegema eelkõige ja mida on poest vaja tuua.
Mootoris on õli vahetatud ~2000km tagasi. Jahutusvedelik on korras, mootori töötemperatuur on näidiku järgi normis. Õhufilter pole kah just väga vana. Sumbuti saan arvatavasti täies ulatuses kokku, kuna sain selle sumpsijupi kaasa, mis kinnitub turbo külge.
Kuidas ma saaks turbole õlituse ja tagasivoolu? Kuidas see üldse turbol välja peaks nägema?
Turbole puhas õhk läbi filtri... filtril on ainult üks väljavõte... Ideid?
Aga, kui ma panen turbo vahele siis kaob ära see "sooja õhu ringluse süsteem", mida oleks talvel tarvis. Praegu on mul kapoti all see süsteem lahti ühendatud, seesama hõbedane painduv/veniv ventilatsioonitoru, talvel ühendan ta praeguse väljalaske kolles olevasse "auku", pildilt näeb seda.
Seega... Loodan teadjamate meeste abile praegu...!!!
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.
Kuuma õhu toru viska heaga ära, see tekitab tõepoolest vaid jõukadu.
Turbo õlitus:
See vahetükk mis mootori ja õlifiltri vahel on...
sealt peaks õli välja ja tagasi sisse saama- võibolla käis sinna ka radikas vahele.
Selle membraanivärgiga on nüüd keerulisem lugu.
Tõenäoliselt eeldab see päris kapitaalset pumba lammutamist.
Alguses võid ju originaal pumba jätta ja niiöelda "VW Eco-Diesel'i" teha.
Ma soovitaksin pumba rahule jätta enne kui pole kindel kuidas seda kraami vahetada saab- võibolla selle turboka pumba vahepeal ära stendida ja pärast kogu kupatus peale panna.
D24T Green Manual teeks sinu elu kindlasti lihtsamaks.
SECTION 2 – ENGINE
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/
Samas...
Pane foorumisse teema üles, et saab sinu graažis kokku, ja meisterdab mingi loogilise sõjaplaani valmis.
Nautic peaks TD alal päris teadlik olema.
Henk möllas kevadel oma vabalthingava pumbaga.
Kindlasti tuleb neid teadjaid veelgi välja kes nõu ja jõuga abiks saaksid olla.
Mina olen siiamaani piirdunud manuaalide ja info hankimisega.
Sellest kõigest olen nii palju targem, et uisapäisa seda rauda torkima ei hakkaks.
Turbo õlitus:
See vahetükk mis mootori ja õlifiltri vahel on...
sealt peaks õli välja ja tagasi sisse saama- võibolla käis sinna ka radikas vahele.
Selle membraanivärgiga on nüüd keerulisem lugu.
Tõenäoliselt eeldab see päris kapitaalset pumba lammutamist.
Alguses võid ju originaal pumba jätta ja niiöelda "VW Eco-Diesel'i" teha.
Ma soovitaksin pumba rahule jätta enne kui pole kindel kuidas seda kraami vahetada saab- võibolla selle turboka pumba vahepeal ära stendida ja pärast kogu kupatus peale panna.
D24T Green Manual teeks sinu elu kindlasti lihtsamaks.
SECTION 2 – ENGINE
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/
Samas...
Pane foorumisse teema üles, et saab sinu graažis kokku, ja meisterdab mingi loogilise sõjaplaani valmis.
Nautic peaks TD alal päris teadlik olema.
Henk möllas kevadel oma vabalthingava pumbaga.
Kindlasti tuleb neid teadjaid veelgi välja kes nõu ja jõuga abiks saaksid olla.
Mina olen siiamaani piirdunud manuaalide ja info hankimisega.
Sellest kõigest olen nii palju targem, et uisapäisa seda rauda torkima ei hakkaks.
pumbast tean nii palju et saab vahetada küll, kuna eise olen samamoodi vahetand. pead selle pealmise kaane lahti võtma, samuti pead selle otsa kah lahti võtma (kus torud külge käivad) . Tolle pead anid mingi 5-10 mm väljapoole tõmbama, sest muidu kukkusid vist mingid vidinad välja ja oli (tõlkimatu rõve sõim) tagasi panna. Otsa pead selleks lahti võtma sest üks see plaat sääne vedrudega tuleb kah ümber tõsta. pumba kummagi külje peal hoiab toda plaati kinni kaks kolmnurkse peaga kruvi vaata ja nuputa
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist