Kollane jahutusvedelik

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
motorexx
Kõva postitaja
Postitusi: 164
Liitunud: 23 Nov 2011, 22:51

Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas motorexx » 05 Mär 2015, 19:18

Keerasin paisupaagi korgi maha, et kontrollida jahutusvedeliku taset ning selgus, et seda on juba päris miinimummi peal. Okei valan juurde aga tekkis küsimus mis värvi valada. Kuna vaadeldes ei saanud aru millise värviga tegu võtsin süstlaga väikese värviproovi ja selgus, et kollast värvi jahutusvedelik voolab minu auto torustikes :D. Ma polnud kollase värvusega vedeliku veel varem näinud.

Hakkasin mõtlema, et äkki on see mingi spets vedelik minu eberspächer eelsoojenduse jaoks või mis?

Hea meelega vahetaks kogu vedeliku ära (ega see vist paha ka ei tee kuna ma ei tea millal see viimati vahetati) aga millist nüüd asemele panna, muidugi kui see eelsoojendi vajab mingit eriainet aga kui ei siis kas rohelist või punast oleks parem kasutada.

Autoks V70 II gen
VOLVO V90CC 2018 2.0 D 140kW
VOLVO XC70 2008 2.4 D 136kW
VOLVO V70 2000 2.5 D 125kW
VOLVO S80 1998 2.8 B 200kW
VOLVO 850 1992 2.5 B 125kW

Tonis454
Foorumlane
Postitusi: 72
Liitunud: 26 Okt 2014, 21:00

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas Tonis454 » 05 Mär 2015, 19:37

Mingit erilist jahutusvedeliku eelsoojendusega küll olla ei tohiks. Kui lihtsalt juurde kallata tahad siis osta kollast, kui plaanid ära vahetada siis võid vabalt rohelist või punast panna.
Volvo S60 2.4 D5 120kw 2003a

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas Leho » 05 Mär 2015, 20:19

Teise värvi peale üleminekul tuleb see kollane sealt korralikult välja pesta. Seda ei tohi muude värvidega segada.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
motorexx
Kõva postitaja
Postitusi: 164
Liitunud: 23 Nov 2011, 22:51

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas motorexx » 09 Juun 2015, 13:36

Mõte oleks panna roheline vedelik, aga ega vist ei piisa ainult tuimalt välja lasta ja uus sisse panna, et eks seda kollast jääb veel sisse või peaks ta ikka teoreetiliselt täiesti tühjaks voolama. Eks muidugi ole varjant et lasen välja, panen rohelise sisse sõidan 10min ja lasen uuesti välja ja teine kord roheline sisse aga see ole jälle raiskamine?
VOLVO V90CC 2018 2.0 D 140kW
VOLVO XC70 2008 2.4 D 136kW
VOLVO V70 2000 2.5 D 125kW
VOLVO S80 1998 2.8 B 200kW
VOLVO 850 1992 2.5 B 125kW

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas Leho » 09 Juun 2015, 13:44

Kui ma punase pealt rohelisele kolisin siis loputasin kõigepealt kaks ringi veega ja siis panin rohelise sisse. Sõitsin ühe päeva ja siis vahetasin veel korra ära.

Tegelikult saab ka vähema kogusega aga siis tuleb torusi lahti võtma hakata. Sest niisama alt korki lahti keerates ei tule salongiradikst näiteks midagi välja.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas Leho » 09 Juun 2015, 13:53

PS. Kasutada tuleks ka destileeritud vett.

Väike näide õigest tegemisest. On küll teine auto aga mõte on sama.
https://www.youtube.com/watch?v=s--5ft5YiHg
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

AimarP
Kõva postitaja
Postitusi: 243
Liitunud: 11 Sept 2013, 12:21
Asukoht: Harjumaa

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas AimarP » 09 Juun 2015, 23:02

Minu XC70 on ka kollane ja see LongLife ja talub paremini kuuma kui kõik muud värvid. Pane seda kollast juurde või vaheta lihtsalt lase niipalju vällja kui tuleb ja uus värske kollane peale ja erinevus võib olla värvide vahel 15 prossa kogumahust. Ja kollase määrimis omadused on paremad. Lisan veel ,et kollase vahetusvälp on kas 5a või 200 000-km.
Volvo XC70 D5 2010.

Kasutaja avatar
motorexx
Kõva postitaja
Postitusi: 164
Liitunud: 23 Nov 2011, 22:51

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas motorexx » 09 Juun 2015, 23:19

Ma nagu hakkasin üldse vahetuse peale mõtlema sellest, et pole nagu poes kollast näinud ja ei teagi kui hea või mis ta on. Oskab keegi äkki veel oma arvamust avaldada?
VOLVO V90CC 2018 2.0 D 140kW
VOLVO XC70 2008 2.4 D 136kW
VOLVO V70 2000 2.5 D 125kW
VOLVO S80 1998 2.8 B 200kW
VOLVO 850 1992 2.5 B 125kW

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas Leho » 10 Juun 2015, 01:12

Ise olen seda kollast näinus Fiksuses, mis ta parem on ei tea. Väidetavalt pikema vahetusvälbaga kui punane mis on kah väidetavalt longlife.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas tnx » 10 Juun 2015, 09:20

Kollast siin-seal ikka liigub jah. Aga vähemalt üks, mida mina kunagi ostsin, ei ole küll long-life, see on ikka rohelise alternatiiv, mida vist rohkem USA pool kasutati. Vt näiteks http://articles.sae.org/8242/ või http://www.cgj.com/2013/05/20/what-are- ... -mix-them/ või otsi googlest IAT, OAT, HOAT, p-HOAT, s-HOAT jne.

EDIT: tsitaat sellelt teiselt lingilt: Antifreeze is dyed to whatever color the manufacturer chooses and may help to distinguish the type of antifreeze (IAT, OAT or HOAT) or may be used to market variations of antifreeze formulas within a brand. Tõlgituna, värvi järgi ei maksa liiga põhjapanevaid järeldusi teha vedeliku koostise ja omaduste, sh segamise lubatavuse kohta.

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas Mario_L » 10 Juun 2015, 11:32

Üldjuhul on kollane ikkagi Ameerika standard ja sõna otseses mõttes suhkruvesi. Talub kuuma (keemispunkt 130*C @ 1,4 bar), aga kuna euroopa autodel on reeglina jahutussärk 0,9 või 1.1 bari, siis pole väga tolku ja omadused muutuvad. Euroopa autosse ei soovitata seda grammi ka valada, sest puuduvad ka vajalikud inhibiitorid ja määrdeained, mida euro-auto nõuab mootorikoostise tõttu. Pika jutu kokkuvõtteks - kollane mädandab mootori seest ära.
Roosad ja lillad on rekka jahutusveed (pannakse ka Hiluxisse). Seal samamoodi on mootori tootja spetsifikatsioon mängus - ehk siis kuigi tundub äge ja edev, ei sobi ta kergesõiduautosse. Rikub mootori seest ära.
Aga muus osas küll vahet enam pole. Punast ja rohelist võib kokku segada, sinine ja roheline on samad asjad peaaegu... Vähemalt olid 4.a tagasi. :D
Roheline, mis on aja ära elanud, muutub ka kollakaks veeks. Samas oma Mazdas ma 5.a seda vahetama ei pidanud (ei olnud vahetatud siis, kui ma ostsin ja 5.a hiljem oli ka veel -28 kraadi külmakindlus). Minu praktikas on just punane kiirem väsija - kahe aastaga 50% lahjem. Seda nii klientide, kui enda perekonna autode näitel. Skoda Fabia diisel, vahetasin koos veepumbaga terve süsteemi välja, 2.a hiljem - 22 kraadi aind alles. Praegu vaatasin oma musta ratsu paaki - väidetavalt hammasrihmaga koos pandud uus punane Longlife vedelik (20 000km sõitnud) ja juba -24 kraadi aind. Läheb roheline sisse ikka.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

AimarP
Kõva postitaja
Postitusi: 243
Liitunud: 11 Sept 2013, 12:21
Asukoht: Harjumaa

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas AimarP » 10 Juun 2015, 19:01

Oot ott. Uued mersud ja prantslased kõik kollased ja ei mädanda midagi ,mul see kollane olnud juba 2 a sees ja selle aasta veebruaris oli külmakindlus -48 C. Ei tea mis kollasest sa räägid siin. Vaevalt ,et MB ja Prantsuse autotootjad mingit saasta sinna panevad. Seega on kollane väga OK kasutada.
Ise ma kollast ei ole pannud , vaid auto on Hispaaniast pärit. Ja kollane jahutusvedeliku kasutab Volvo oma paadi mootorites.
Volvo XC70 D5 2010.

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas junga » 10 Juun 2015, 19:37

Enamus põllumajandus tehnikast kasutab kollast tosooli, ja mingeid probleeme pole. Talvel lükkavad lund, sügisel ja kevadel künnavad nii et vile korstnast väljas, ja suvel niidavad ja teevad muid imetrikke 24/7.
Ning punast ja rohelist just ei või omavahel segada. Ja punane on mõeldud rohkem kinnisesse süsteemi ja kergmetallmootoritesse. Kinnisesse ses mõttes, et japsid mis suruvad kuumast peast tosooli paisupaaki, ja külmastpeast imevad sisse tagasi, ei ole kinnine süsteem. Sakslastel on üldjuhul kinnine süsteem.

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas Siim » 10 Juun 2015, 21:49

AimarP kirjutas:Oot ott. Uued mersud ja prantslased kõik kollased ja ei mädanda midagi ,mul see kollane olnud juba 2 a sees ja selle aasta veebruaris oli külmakindlus -48 C. Ei tea mis kollasest sa räägid siin. Vaevalt ,et MB ja Prantsuse autotootjad mingit saasta sinna panevad. Seega on kollane väga OK kasutada.
Ise ma kollast ei ole pannud , vaid auto on Hispaaniast pärit. Ja kollane jahutusvedeliku kasutab Volvo oma paadi mootorites.


Uued mersud on kõik punase ja rohekas-sinise peal. Pole veel ühtegi tehasest tulnuna kollasega näinud.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

AimarP
Kõva postitaja
Postitusi: 243
Liitunud: 11 Sept 2013, 12:21
Asukoht: Harjumaa

Re: Kollane jahutusvedelik

PostitusPostitas AimarP » 10 Juun 2015, 22:35

No oli neid kollasega ka aga seda on nüüd muudetud.. minu viga. Original yellow MB antifreeze (Q1 03 0002) has been replaced recently with a new blue antifreeze (Q1 03 0004) . See tekst pärit siis MB UK foorumist.
Volvo XC70 D5 2010.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist