Xc70 käigukasti õli vahetusest.
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Xc70 käigukasti õli vahetusest.
Tere. Autoks on XC70 2015 a. Automaat. Läbisõit 136000 km. Hea oleks kk.õlivahetus teha . Kas teadjamad oskavad öelda .Kas filter on tal endiselt kuskil kk.sügavustes pm.siis mitte vahetatav. Ja mis õli on ette nähtud..
Terv. Harri
Terv. Harri
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
Programm annaks justkui tavalise ATF-i sinna? http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... 70cdcc5493
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud! XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
JWS-3324 oleks kõige õigem sinna. Sobib ka JWS-3309.
Filtrit väljastpoolt vahetada ei saa ja seega torude kaudu õli välja ajamine ei ole soovituslik. Ehk siis alt välja, ülevalt sisse. Vahepeal sõit. Niimoodi nii mitu korda kuniks õli saab puhtaks. Pärast viimast vahetust sõit kuni kasti töösoojani (~65c) ja siis kohapeal töötava mootoriga alt sisemisest punnist üleliigne õli välja - normi lasta.
Filtrit väljastpoolt vahetada ei saa ja seega torude kaudu õli välja ajamine ei ole soovituslik. Ehk siis alt välja, ülevalt sisse. Vahepeal sõit. Niimoodi nii mitu korda kuniks õli saab puhtaks. Pärast viimast vahetust sõit kuni kasti töösoojani (~65c) ja siis kohapeal töötava mootoriga alt sisemisest punnist üleliigne õli välja - normi lasta.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
Ok. Tänud . Kõik nii nagu varemgi.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
Huvipärast küsiks targematelt üle miks pole soovitav torudest õli välja ajada ja pealt muudkui juurde valada?
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
1. Torude kaudu tuleb välja JUBA filtreeritud õli mis käib ka ennem väljumist osaliselt solenoidiplokist läbi.
2. Filtrit vahetada ei saa (kui just kasti maha ja laiali ei võta)
3. Väljalaske ava on filtri võtu juures - st igakordsel väljalaskmisel tuleb järjest enam sodi õliga kaasa filtrist.
Pilt 92-06a kasutusel oleva õlifiltri sisust. Nähtav osa on õli võtmise pool. Et seda puhtaks saada oli vaja lausa suruõhuga puhastada tagasi-suunal. 06a+ filter on küll natukene parem juba, aga põhimõte jääb samaks.
Sellises seisukorras filter on juba kasti elupäevad lõpetanud. Tekib ummistus, surve väheneb ja asjad hakkavad kuluma kordades kiiremini. Kuna nendel kastidel pole ka liini rõhuandurit, siis ei saagi ennem asja tõsidusest aru kuni kast jukerdama hakkab või kehvemal korral miski mehhaaniliselt puruneb.
2. Filtrit vahetada ei saa (kui just kasti maha ja laiali ei võta)
3. Väljalaske ava on filtri võtu juures - st igakordsel väljalaskmisel tuleb järjest enam sodi õliga kaasa filtrist.
Pilt 92-06a kasutusel oleva õlifiltri sisust. Nähtav osa on õli võtmise pool. Et seda puhtaks saada oli vaja lausa suruõhuga puhastada tagasi-suunal. 06a+ filter on küll natukene parem juba, aga põhimõte jääb samaks.
Sellises seisukorras filter on juba kasti elupäevad lõpetanud. Tekib ummistus, surve väheneb ja asjad hakkavad kuluma kordades kiiremini. Kuna nendel kastidel pole ka liini rõhuandurit, siis ei saagi ennem asja tõsidusest aru kuni kast jukerdama hakkab või kehvemal korral miski mehhaaniliselt puruneb.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
aga kas antud juhtumi puhul on teada ka kasti hooldus ajalugu, et kas ja kuna ja kuidas õli vahetati.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
Sain auto 117000 km pealt. Ühtegi vihjet ei ole vaevalt seda õli vahetatud on. Pole mingi ulme läbisõit ju.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
tegelt mõtlesin seda näidet siin üleval.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
arny kirjutas:aga kas antud juhtumi puhul on teada ka kasti hooldus ajalugu, et kas ja kuna ja kuidas õli vahetati.
Ei ole.
Selles probleem esinebki. Suurem osa masinatest on keritud, võltsitud ajalooga, hooldamata jne. Esindus ütleb, et polegi vaja vahetada õli.
Kastiõlivahetusi tuleks tegelikult teha niikuinii perioodiliselt. Oma kogemuse baasil on kõige mõistlikum teha osaline vahetus iga hooldusega - koos mootoriõli, filtri, kütusefiltri ja õhufiltriga. Seda muidugi kui kastiõli on juba puhtaks saadud. Võin julgelt öelda, et vähemalt 60% masinatest, mille kast on jukerdama hakanud on paremaks või suisa korda saanud nende järjepidevate vahetustega. Ka on jäänud need kastid edaspidi kestma.
Oma masina (2007a XC70 D5, TF-80SC AWD) sain, siis samuti kast lollitas. Väite kohaselt olla tehtud dünaamiline millalgi. Otseloomulikult läks kohe kastiõli korduvasse vahetusse. Hetkeseisuga on kasti töö ideaalilähedane.
Ärge muretsege, ma ei ürita siin mingit x-asja ajada, targutada niisama vms. Olen hoolikalt kastid läbi töödanud, nende ehitused selgeks saanud koos tööpõhimõtte jm sellisega. Keegi ei keela teha asju inimestel nii kuidas ise tahetakse. Tehke kus, mis ja millal ja kas üldse neid kastiõli vahetusi. Mind huvitab isiklikult ausaltöeldes rohkem see, et Volvosid oleks liikluses ja et nende omanikud oleksid rahul nendega. Kui tullakse muu margi pealt, saadakse keritud masin mille hooldusajaloos haigutab reaalselt tühimik... ei saadagi palju sõita ilmselgelt. Ja see ei jäta Volvost kui "heast autost" sellisel momendil mitte mingit head muljet. Teatakse ainult, et Volvodel on nõrgad kastid. EI OLE! Hooldus on nõrk. Õigemini selle tegemata jätmine. Sorry, olen lihtsalt liiga tundlik sel teemal.
Üks asi tasub automaatkastide puhul meelde jätta - Kui ei vahetata/ei saa vahetada käigukasti õlifiltrit, siis ka ei tohi torude kaudu välja lasta.
Torude kaudu välja laskmisel pumbatakse kastis olev sodi filtrisse veelgi rohkem kinni. Uuel õlil on tohutult hea pesuvõime, seega pestakse kasti sisu kohe filtrisse veelgi rohkem kinni.
Üks kogemustest:
AW55-50 kast. Käidi masinaga dünaamilises pesus. Inimene ise nägi oma silmaga kuidas vahetusega tuli välja kastist lõpus ilus punane õli. Ca. 30'000km hiljem kuulis, et võiks teha "pehmet vahetust*". Käis võttis meie käest õli ja hakkas tegema järjest. Esimesed korrad olid õli välja lastud õli ikka väga-väga kole olnud. Hiljem läks ilusamaks. Sellest kõigest ca. samapalju hiljem lendas mootori tagumine õlipunn minema, mis kasti ja mootori vahel. Kuna selle tööga tuli niikuinii kast maha, siis palus omanik ka kasti sisu igaks juhuks üle vaadata ja ka filtri välja vahetada. Teate, ma pole ühtegi teist kasti seest näinud, mis oleks nii ilus ja puhas olnud. Sama ka filter. Poleks olnud vajadustki vahetada.
* pehme käigukasti õlivahetus - töösooja kastiga alumisest punnist niipalju õli välja kui tuleb ning seejärel ülevalt sama kogus uut sisse.
Peaasi, et 55-50 kastil keegi ülemist ankrupolti lahti ei keeraks - sissepanemine ainult õlivardaaugust.
Panen siia ka pildi AW50-42LE kasti põhilisest õliskeemist. Üldosa on sama mis AW55, TF ja TG kastidel. Solenoidplokk jms erineb. Skeemil on vaatamisväärsuseks õlivõttur, õlipump ja jahuti. Näeb ära, kui suure teekonna läbib õli ennem kui kastist väljub. Ja seegi ei tule kõikjalt.
Läks vähe pikale. Ilmselt pean ikka ette võtma mingid katsetused ja lammutamised koos pildistamiste-filmimistega
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
[quote="hypnotiza"]JWS-3324 oleks kõige õigem sinna. Sobib ka JWS-3309.
JWS-3309 on volvo soovituslik õli .nagu aru saan .
JWS-3324 selle kohta nagu ei leidnud iseloomustust aga kas see on siis JWS 3309 uus ja parendatud variant.
JWS-3309 on volvo soovituslik õli .nagu aru saan .
JWS-3324 selle kohta nagu ei leidnud iseloomustust aga kas see on siis JWS 3309 uus ja parendatud variant.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
JWS-3309 on 2000a+ õige markeering Aisini kastidele. Võib ka uuemates kasutada.
JWS-3324 on Aisini TF- kastidele kõige õigem norm, võib kasutada ka TG- kastides. Vastab normile 31256774 (=1L purk, 31256775=4L purk), 3324, ATF0WS, AW-1, 97353005001
Vanadele -2000a Aisini 4-käigulistele kastidele läheb Dexron IIE Või Dexron III
JWS-3324 on Aisini TF- kastidele kõige õigem norm, võib kasutada ka TG- kastides. Vastab normile 31256774 (=1L purk, 31256775=4L purk), 3324, ATF0WS, AW-1, 97353005001
Vanadele -2000a Aisini 4-käigulistele kastidele läheb Dexron IIE Või Dexron III
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
kui teenindusest küsida aut.kasti õli vahetust siis ega vist keegi ei pakugi seda pealt õli sisse ja alt vana välja. Nad vist kõik teevad seda selle aparaadiga mis ise laseb alt vana välja ja ülevalt uut peale. Käsitsi seda tööd vist teenindused ju ei tee, vähemalt pole kuulnud.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
Rootsi takso Volvodel, millel on garantii 3a/360000km, ametlik hoolduspäevik näeb ette iga 180tkm tagant nn. starservicet, mille käigus vahetatakse välja ka käigukasti filter. Ehk kast maha, laiali, vana filter välja, uus sisse. Infoauto nt. polnud sellisest võimalusest kuulnudki ning väitis, et filter ei ole vahetatav. Jutt 2012-2016a v70-st.
Re: Xc70 käigukasti õli vahetusest.
arny kirjutas:kui teenindusest küsida aut.kasti õli vahetust siis ega vist keegi ei pakugi seda pealt õli sisse ja alt vana välja. Nad vist kõik teevad seda selle aparaadiga mis ise laseb alt vana välja ja ülevalt uut peale. Käsitsi seda tööd vist teenindused ju ei tee, vähemalt pole kuulnud.
Esindus ütleb, et pole üldse ette nähtud kastiõlivahetus. Vajadusel saavad tehtud, aga otseselt hoolduseks ei pakuta jah kuidagi. Ütlevad ainult, et on eluaegne õli.
Filter on sisse ehitatud, väljast vahetada ei saa. Sellepärast ongi "mittevahetatav". AW55 kastiga tehase-taksodel on õlivahetusvälp 65'000km.
PS - kui teha algusest peale ja järjepidevalt iga ca. 80-100tkm tagant dünaamilist või torude kaudu vahetust, siis on veel talutav. Esmalt tasuks ikkagi hinnata väljalastava õli järgi, kui hull seis on.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: ummamuudu ja 9 külalist