S60 D5 mootori soojenemise probleem
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
S60 D5 mootori soojenemise probleem
Tere
Sai siin mõnen kuud tagasi ligi võetud 2002 a. S60 D5 120kW mootoriga.
Muidu on kõik nagu ilus, aga kuidagi uimaselt läheb mootor soojaks. Tagajärjena ka salong ei soojene. Või noh, sooojeneb, aga aeglaselt.
Probleemist täpsemalt:
Rutiin näeb välja selline: auto käima, kliima esiklaasile, temp põhja ja 1 hommikune sigarett auto kõrval. Vajadusel lume pühkimine jne, et auto ilus oleks ja vaateväli puhas.
ca5 minti tiksub masin kohapeal. Selle ajaga reeglina suudab esiklaasi jääst lahti sulatada, vajadusel aitan klaasipesuga kaasa.
Samas mootori temp näidik ei tõuse grammigi, salong tuntavalt soojenenud pole. Istud ikka külma autosse.
Kui kliima klaasi pealt AUTO reziimi panna jääb vent vait.
Järgneb ca 5km sõit tööle Tartu linnas.
Selle käigus tõuseb temp näidik umbes veerandi peale ja kliima lülitab vendi järgi alles suht sõidu lõpus.
Manuaalselt vent puhuma panna, siis miskit leiget ikka puhub varem ka, aga kliima jaoks temp liiga madal.
Teine näide eilsest:
Auto tiksus kohapeal ca 10 minti, järgnes ca 12 km sõitu (50/50 maanteed, linna)
Sõitu alustades temp seier ikka nullis. Sihtkohas oli vaevalt norm tempini jõudnud. Salong pigem jahe, kindlasti mitte soe, AUTO reziimiga, 24 C
Samas pikemaid sõite teha ja mootor norm tempi saavutab, siis kütab salongi mõnusalt soojaks. Tavaliselt keeran kliima tempi 20-21 peale, muidu kutab liiga palju.
Termostaadi vahetasin ära
Paremaks ei läinud midagi.
Maanteel ei kukkunud temp ennem ega ka uue termostaadiga alla, hoiab ilusti. Soojenemine mõlemal juhul sama.
Uue termostaadiga kohapeal tiksudes pigem kukub temp. Et tuled pikemalt sõidult, mootor norm tempi juures, jätad kohapeal tiksuma natukeseks ja varsti on temp veidi allapoole kukkunud.
Lisasoojendit autol peal pole kahjuks.
Aga sellegipoolest ei taha uskuda, et ta nii uimaselt soojaks peaks minema.
Avaldage mõtteid. Kas kirjeldatud käitumine on normaalne? Kui ei, siis mida tegema peaks?
Endal nats nagu nõutu olemine
Terv,
Siim
Sai siin mõnen kuud tagasi ligi võetud 2002 a. S60 D5 120kW mootoriga.
Muidu on kõik nagu ilus, aga kuidagi uimaselt läheb mootor soojaks. Tagajärjena ka salong ei soojene. Või noh, sooojeneb, aga aeglaselt.
Probleemist täpsemalt:
Rutiin näeb välja selline: auto käima, kliima esiklaasile, temp põhja ja 1 hommikune sigarett auto kõrval. Vajadusel lume pühkimine jne, et auto ilus oleks ja vaateväli puhas.
ca5 minti tiksub masin kohapeal. Selle ajaga reeglina suudab esiklaasi jääst lahti sulatada, vajadusel aitan klaasipesuga kaasa.
Samas mootori temp näidik ei tõuse grammigi, salong tuntavalt soojenenud pole. Istud ikka külma autosse.
Kui kliima klaasi pealt AUTO reziimi panna jääb vent vait.
Järgneb ca 5km sõit tööle Tartu linnas.
Selle käigus tõuseb temp näidik umbes veerandi peale ja kliima lülitab vendi järgi alles suht sõidu lõpus.
Manuaalselt vent puhuma panna, siis miskit leiget ikka puhub varem ka, aga kliima jaoks temp liiga madal.
Teine näide eilsest:
Auto tiksus kohapeal ca 10 minti, järgnes ca 12 km sõitu (50/50 maanteed, linna)
Sõitu alustades temp seier ikka nullis. Sihtkohas oli vaevalt norm tempini jõudnud. Salong pigem jahe, kindlasti mitte soe, AUTO reziimiga, 24 C
Samas pikemaid sõite teha ja mootor norm tempi saavutab, siis kütab salongi mõnusalt soojaks. Tavaliselt keeran kliima tempi 20-21 peale, muidu kutab liiga palju.
Termostaadi vahetasin ära
Paremaks ei läinud midagi.
Maanteel ei kukkunud temp ennem ega ka uue termostaadiga alla, hoiab ilusti. Soojenemine mõlemal juhul sama.
Uue termostaadiga kohapeal tiksudes pigem kukub temp. Et tuled pikemalt sõidult, mootor norm tempi juures, jätad kohapeal tiksuma natukeseks ja varsti on temp veidi allapoole kukkunud.
Lisasoojendit autol peal pole kahjuks.
Aga sellegipoolest ei taha uskuda, et ta nii uimaselt soojaks peaks minema.
Avaldage mõtteid. Kas kirjeldatud käitumine on normaalne? Kui ei, siis mida tegema peaks?
Endal nats nagu nõutu olemine
Terv,
Siim
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Oleks pidanud bensuka võtma kui 5 minutiga tahad sooja autot. 10 km olenevalt ilmast siia sinna tal kulubki, et mootor soojaks saada. Temperatuuri näppimine autot oluliselt kiiremini soojaks ei aja. Ära kasuta seda AUTO reziimi. Klaasi sulatamise ajal pane lihtsalt AUTO reziimi alt ainult ülesse puhuma ja venti ära päris põhja keera, kui klaas puhas siis panelisaks ka jalgadele puhuma ja praeguste ilmadega 10km on sooja juba küll autos.
Alati on muidugi võimalus, et salongi radikas umbes.
Alati on muidugi võimalus, et salongi radikas umbes.
V70 2.4 D5 120kw 2003a 5manuaal
Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.
Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Minu v70l läks ka uimadelt soojaks ja miinusega kohapeal kukub seier allapoole. Selleks on neil mootoritel põhjamaades auxillary heater (gero) ilma selleta ongi veits jama.
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2023- 2024 2014 v60 4x4 d4 müüdud
2024-..... xc90 2017 (My2018) d5
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2023- 2024 2014 v60 4x4 d4 müüdud
2024-..... xc90 2017 (My2018) d5
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
D5 üpris efektiivne mootor ja ei anna sooja väga palju ära võrreldes bensiinimootoriga.
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Risustan natuke teise mehe teemat, aga mul on hoopis vastupidine küsimus. Mul on kolmanda põlve 2,4D V70, ka 120kw. Juba eelmisel talvel pärast ostmist imestasin kiire soojenemise üle - nagu bensukas. Ka käredamate miinustega puhub peale paari km sõitu korralikult sooja ja 4-5km pealt võib pm jope pealt maha visata. Koha peal pole kunagi üle paari minuti käia lasknud eelnevalt. Ahju ja muud taolist lisana ei tea olevat küljes. Mis seda sooja seal toodab, elektriga aitab kaasa kuidagi?
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Eks ma nats jagan seda tehnika värki ka ja diislit ostes ei arvanudgi, et 5minutiga suudab disla salongi soojaks kütta. Aga kui praeguste ilmadega ei tule isegi soojahõngu salongi selle ajaga, siis on nats hirmutav mõelda mis siis saab, kui päris talv peaks tulema.
Kunagi omasin S80 2,5 103kW dislat ja see soojenes kindlasti kiiremini.
Ühesõnaga te väidate, et D5 soojenebki sitasti ja see on täiesti normaalne?
Ainuke õige lahendus oleks gero peale panna?
Kunagi omasin S80 2,5 103kW dislat ja see soojenes kindlasti kiiremini.
Ühesõnaga te väidate, et D5 soojenebki sitasti ja see on täiesti normaalne?
Ainuke õige lahendus oleks gero peale panna?
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Kui ikka mootori soojenemise küss on ja termostaat ok siis ilmselt kl
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2023- 2024 2014 v60 4x4 d4 müüdud
2024-..... xc90 2017 (My2018) d5
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2023- 2024 2014 v60 4x4 d4 müüdud
2024-..... xc90 2017 (My2018) d5
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7615
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Hambakari kirjutas:Risustan natuke teise mehe teemat, aga mul on hoopis vastupidine küsimus. Mul on kolmanda põlve 2,4D V70, ka 120kw. Juba eelmisel talvel pärast ostmist imestasin kiire soojenemise üle - nagu bensukas. Ka käredamate miinustega puhub peale paari km sõitu korralikult sooja ja 4-5km pealt võib pm jope pealt maha visata. Koha peal pole kunagi üle paari minuti käia lasknud eelnevalt. Ahju ja muud taolist lisana ei tea olevat küljes. Mis seda sooja seal toodab, elektriga aitab kaasa kuidagi?
Pakuks, et ahi sõidusoojendina küljes ikka. Küsi VIN i järgi varustuse nimekiri nt IA st. Kui kahtlus tõele vastab, siis tarkvara laadimisega saad tainerid ja seisusoojendi funktsionaalsuse.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Lihtsam pea rattakoopasse pista ja vaadata kas seal ahjusummuti.
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 131
- Liitunud: 06 Apr 2016, 13:13
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Kindlasti on vaja diiselkütte pealt töötavat lisa/eelsoojendit kuna elektriline võib sul kohapeal soojaks teha aga fakt on see, et kui temperatuur ikka 20 külmakraadi ja madalama juures siis jahtub see mootor sul sõites maha ja hakkadki jopega sõitma kuna sooja lihtsalt ei saa. Mul lisasoojendi töötab pidevalt (isegi maanteel) kui temperatuur on 20 külmakraadi juures, sealt tuleks teha järeldused. Omad kogemused on käes, enam ei osta ühtegi diiselmootoriga autot ilma lisasoojendita.
Lisaks kõigele sellele nii lühikesed distantsid on diiselmootori surm.. neid tahmaprobleeme jms sa ei jõua kinni ära maksta mis sul tekkima hakkavad.
Lisaks kõigele sellele nii lühikesed distantsid on diiselmootori surm.. neid tahmaprobleeme jms sa ei jõua kinni ära maksta mis sul tekkima hakkavad.
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Enda s60, 2006, d5 93kw Tallinnas mustakalt-kesklinna sõiduga (6km, 12-15 minti) healjuhul saab soojaks ja seier keskele. Üldiselt mõnusalt soojaks saab alles siis kui peaaegu samapalju otsa panna. Ja seda siinsete 0 kraadide ümber. Tundub, et nii peabki olema.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
V70, D5 2003 läheb eelsoojendiga koos väga kiirelt soojaks. Vahepeal, kui soojendi kati oli, oli sama mure, et isegi 0-kraadi juures kulus ikka päris kaua aega, et üldse mingit sooja sisse saada, samas soojendiga koos suujeneb kiiremini kui paljud bensukad.
- kipsikruvi
- Foorumlane
- Postitusi: 73
- Liitunud: 26 Dets 2016, 19:01
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Mul D5 mootoriga S80 (2005a). Sama probleem, kohapeal soojaks lihtsalt ei lähe, võin ju lasta tiksuda kuskil pool tundi, isegi siis pole seest soe, sõitma hakkamisel aga pole suurt vahet, kas lasen pool tundi tiksuda või 5 minti, kuskil 6 km pärast hakkab tootma juba korralikult. Samas mõtlen kah ikkagi selle peale, et mis saab, kui väljas -20... Lisasoojendust pole.
S80 120kw D5 (2005)
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 131
- Liitunud: 06 Apr 2016, 13:13
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Külm hakkab
Re: S60 D5 mootori soojenemise probleem
Hambakari kirjutas:Risustan natuke teise mehe teemat, aga mul on hoopis vastupidine küsimus. Mul on kolmanda põlve 2,4D V70, ka 120kw. Juba eelmisel talvel pärast ostmist imestasin kiire soojenemise üle - nagu bensukas. Ka käredamate miinustega puhub peale paari km sõitu korralikult sooja ja 4-5km pealt võib pm jope pealt maha visata. Koha peal pole kunagi üle paari minuti käia lasknud eelnevalt. Ahju ja muud taolist lisana ei tea olevat küljes. Mis seda sooja seal toodab, elektriga aitab kaasa kuidagi?
Vaata juhipoolt äärest esistange alla, näed gero.
Inimesed teevad ikka vigu, kuni lõpuks ostavad Volvo
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist