1. leht 2-st

S80 läbivus lumes

Postitatud: 16 Dets 2012, 17:28
Postitas erki226
Kuidas kommenteerivad S80-ne omanikud teemat.Mis rehvi kasutate teie ja kuidas auto läbivus on lumes.Endal all kasutatud lamell mustriga 5mm,vist mischelinid,läbivus on ikka suht olematu.Mõtlesin,et kas Volvo ongi talvel nii vilets ?

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 16 Dets 2012, 17:56
Postitas tallaploomi
Osta naastrehvid ja näed kuidas läbivus läheb kohe heaks,lamellidega ongi läbivus jama iga sõiduautoga millel pole nelikvedu.Minul endal olid ka eelmine talv uued michelini lamellid aga nüüd naastrehvid(contiicecontact) ja enam kunagi lamelle ei pane talveks.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 16 Dets 2012, 18:04
Postitas erki226
tallaploomi kirjutas:Osta naastrehvid ja näed kuidas läbivus läheb kohe heaks,lamellidega ongi läbivus jama iga sõiduautoga millel pole nelikvedu.Minul endal olid ka eelmine talv uued michelini lamellid aga nüüd naastrehvid(contiicecontact) ja enam kunagi lamelle ei pane talveks.

Arvasin tglt ise ka seda.Kuna autol tühimass 1600 kg siis eriti ei imesta,et iga väikse vaalu taha ära kooleb

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 16 Dets 2012, 20:20
Postitas -spl-
Omal S80 2,5 tdi automaat.All Yokohama ig 30 lamellid,sõidan teist talve.Esimene talv olid all 850-el.Hetkel ei tee mingit vahet läbivuses neil kahel autol.Just sõitsin S80-ega päris jubedadest vaaludest läbi,ja kinnijäämisest ei olnud juttugi.Kuid madal on ta küll,ja kui põhja peale kinni jääd,siis on teine asi.
Muide see 5mm lamell,on oma töö juba ära teinud.Pehmusest ei saa seal enam juttugi olla.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 16 Dets 2012, 20:38
Postitas Iceman
5mm lamell jäta endale suveks. Talveks osta ikka korralikud rehvid.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 17 Dets 2012, 08:40
Postitas Vaho
läbivus lumest ei sõltu kohe päris kindlasti sellest, kas all on lamellid või naastud. Samuti ei erine S80 läbivus teistest samasugustest esisillaveolistest. Lumest läheb ikkagi paremini läbi kitsam, parema mustriga jne rehv.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 17 Dets 2012, 08:56
Postitas vanapeer
Jep. Rahvitestides on lumes pidavus eraldi omadus ja see pole ainult teehöövlite naelehvide test.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 17 Dets 2012, 11:58
Postitas Ninanokkija
Mina julgen S80 lumes läbivust ainult kiita. Toksad W-tähe sisse ja käik D peale ning minek, muidugi veojõu kontroll teeb tugevat tööd, kuid minek on tõsine. Eelmisel talvel sõitsin Volliga hommikuti jälgi ette,et Opeliga tööle saada. Samuti olen volliga läbinud selliseid mudaauke, kuhu mõni julgeb ainult maasturiga minna (seda küll kogemata, arvasin, et nostalgitsen ja sõidan läbi ühe lapsepõlve tee, kuid seal oli toimunud just puiduvedu ja ümberpööramiseks enam võimalust ei olnud, ja suund sai olla ainult edasi) ja ega hirm oli küll, et sinna ma ka oma auto jätan, kuid läbi vedas. Muidugi, korralikud rehvid peavad selliste ettevõtmiste jaoks olema!

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 17 Dets 2012, 12:53
Postitas ants
Eelmise jutu peale ütleks et "kes see koerasaba ikka liputab kui mitta koer ise" :D

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 17 Dets 2012, 14:57
Postitas jyrps
Minulgi s80 aga väga korraliku mustriga naastud all ja väga kiidan läbivust soolalobjakas ja paksemas lumes ,pole kordagi kinni jäänud .

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 17 Dets 2012, 17:08
Postitas aymur
Ma ei oskaks kyll vahet teha yhelgi esiveolisel sõiduautol,et milline nyyd lumes on parema läbivusega :D asi on ikka kinni rehvis,auto kliirensis,ja rooliratta taga olevas tihendis :D

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 17 Dets 2012, 18:53
Postitas tallaploomi
Kena on küll lamelliga parklas kinni istuda kus on 15cm lund ja lume all on jää,naastrehv kraabib kohe välja ennast sealt aga lamell mitte.Lume ja lõrtsi sees jah pole viga midagi.5mm lamellil on jah natuke vähe ja lamellrehvil on kaks rehvi mustri kulumispiiri ka ära märgitud,üks siis talvine ja teine suvine ja 5mm peaks juba olema talvise kulumispiiri juures.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 18 Dets 2012, 09:59
Postitas Ninanokkija
Eelmise jutu peale ütleks et "kes see koerasaba ikka liputab kui mitta koer ise"

Loomulikult :) teine tegelikult oluluisem põhjus kiita on veojõu kontrolli lahendus Volvol. Uuemad volkarid ja opelid on oma lahenduse teinud veojõukontrollil mootori pöörete vähendamisega, volvo kiiremini pöörleva ratta pidrdamisega (kahjuks ei ole saanud proovida viimaste aastate volvosid, äkki on seal ka ära solgitud). Sellepärast kirjutasingi, et sõitsin volliga rööpaid ette, sest opel lihtsalt jäi lume sees seisma, kuna mootoril pöördeid ei ole ja oleks just vaja kraapida edasiminekuks. Ja loomulikult eelpoolmainitud tihend rooli ja gaasipedaali vahel, kui ikka kena hooga end tuisuvaalu peale kinni sõidad, niiet põhi kannab, ei aita ka nelivedu ja lumeketid.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 18 Dets 2012, 10:01
Postitas tnx
aymur kirjutas:Ma ei oskaks kyll vahet teha yhelgi esiveolisel sõiduautol,et milline nyyd lumes on parema läbivusega :D asi on ikka kinni rehvis,auto kliirensis,ja rooliratta taga olevas tihendis :D


Ise tõid 2 olulist omadust juba välja, mille järgi vahet teha autodel: rehvid ja kliirens. Lisaks veel veojõukontrolli olemasolu ja seadistus.
Paari aasta tagustest lumerohketest talvedest mäletan, et I gen V70 puhul oli kinnijäämise korral tracs-ist abi ca pooltel juhtudel, auto läbivus oli selline Harju keskmine. Võrdluseks oli Toyota Avensis, millel esirataste vahel mingi tala oli väga madalal ja sellele lisaks väga agressiivne veojõu kontroll, mis lisaks piduritele ka gaasi reguleeris. Tulemuseks see, et igasse võimalikku ja võimatusse kohta jäin kinni selle autoga. Ja alati üks ja sama sümptom - sillatala takerdus, seejärel tõmmati kiirelt vedu ratastelt maha, auto jäi seisma ja võiski minna labidat otsima.
Üks kolleeg II gen V70-ga oli tol ajal küll suht rahulolematu.

Re: S80 läbivus lumes

Postitatud: 18 Dets 2012, 11:09
Postitas allan
Vähemalt minu 2001 V70 pidurdab samamoodi kaapivat ratast, nagu mu eelmine 1998 V70.
1. gen ei piira mootori pöördeid, muud erinevust ei tea.