S80 läbivus lumes

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

erki226
Kreisi postitaja
Postitusi: 332
Liitunud: 05 Mai 2012, 21:36
Asukoht: Võru

S80 läbivus lumes

PostitusPostitas erki226 » 16 Dets 2012, 17:28

Kuidas kommenteerivad S80-ne omanikud teemat.Mis rehvi kasutate teie ja kuidas auto läbivus on lumes.Endal all kasutatud lamell mustriga 5mm,vist mischelinid,läbivus on ikka suht olematu.Mõtlesin,et kas Volvo ongi talvel nii vilets ?

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas tallaploomi » 16 Dets 2012, 17:56

Osta naastrehvid ja näed kuidas läbivus läheb kohe heaks,lamellidega ongi läbivus jama iga sõiduautoga millel pole nelikvedu.Minul endal olid ka eelmine talv uued michelini lamellid aga nüüd naastrehvid(contiicecontact) ja enam kunagi lamelle ei pane talveks.
H,s80-2007-d5-136kw

erki226
Kreisi postitaja
Postitusi: 332
Liitunud: 05 Mai 2012, 21:36
Asukoht: Võru

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas erki226 » 16 Dets 2012, 18:04

tallaploomi kirjutas:Osta naastrehvid ja näed kuidas läbivus läheb kohe heaks,lamellidega ongi läbivus jama iga sõiduautoga millel pole nelikvedu.Minul endal olid ka eelmine talv uued michelini lamellid aga nüüd naastrehvid(contiicecontact) ja enam kunagi lamelle ei pane talveks.

Arvasin tglt ise ka seda.Kuna autol tühimass 1600 kg siis eriti ei imesta,et iga väikse vaalu taha ära kooleb

Kasutaja avatar
-spl-
Kreisi postitaja
Postitusi: 383
Liitunud: 25 Jaan 2012, 19:56

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas -spl- » 16 Dets 2012, 20:20

Omal S80 2,5 tdi automaat.All Yokohama ig 30 lamellid,sõidan teist talve.Esimene talv olid all 850-el.Hetkel ei tee mingit vahet läbivuses neil kahel autol.Just sõitsin S80-ega päris jubedadest vaaludest läbi,ja kinnijäämisest ei olnud juttugi.Kuid madal on ta küll,ja kui põhja peale kinni jääd,siis on teine asi.
Muide see 5mm lamell,on oma töö juba ära teinud.Pehmusest ei saa seal enam juttugi olla.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas Iceman » 16 Dets 2012, 20:38

5mm lamell jäta endale suveks. Talveks osta ikka korralikud rehvid.

Kasutaja avatar
Vaho
Kõva postitaja
Postitusi: 124
Liitunud: 15 Apr 2010, 08:29

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas Vaho » 17 Dets 2012, 08:40

läbivus lumest ei sõltu kohe päris kindlasti sellest, kas all on lamellid või naastud. Samuti ei erine S80 läbivus teistest samasugustest esisillaveolistest. Lumest läheb ikkagi paremini läbi kitsam, parema mustriga jne rehv.
S80 - 2,4D - 96KW - 11/2004

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas vanapeer » 17 Dets 2012, 08:56

Jep. Rahvitestides on lumes pidavus eraldi omadus ja see pole ainult teehöövlite naelehvide test.
:unibrow:

Ninanokkija
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 17 Juul 2007, 12:19
Asukoht: Pärnu

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas Ninanokkija » 17 Dets 2012, 11:58

Mina julgen S80 lumes läbivust ainult kiita. Toksad W-tähe sisse ja käik D peale ning minek, muidugi veojõu kontroll teeb tugevat tööd, kuid minek on tõsine. Eelmisel talvel sõitsin Volliga hommikuti jälgi ette,et Opeliga tööle saada. Samuti olen volliga läbinud selliseid mudaauke, kuhu mõni julgeb ainult maasturiga minna (seda küll kogemata, arvasin, et nostalgitsen ja sõidan läbi ühe lapsepõlve tee, kuid seal oli toimunud just puiduvedu ja ümberpööramiseks enam võimalust ei olnud, ja suund sai olla ainult edasi) ja ega hirm oli küll, et sinna ma ka oma auto jätan, kuid läbi vedas. Muidugi, korralikud rehvid peavad selliste ettevõtmiste jaoks olema!
XC70 AWD D5 2012 reaalsus
S80 2,9 150kw 1998 ajalugu

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas ants » 17 Dets 2012, 12:53

Eelmise jutu peale ütleks et "kes see koerasaba ikka liputab kui mitta koer ise" :D
745 GL ´91; LR90 ´87.

jyrps
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 01 Apr 2011, 23:20

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas jyrps » 17 Dets 2012, 14:57

Minulgi s80 aga väga korraliku mustriga naastud all ja väga kiidan läbivust soolalobjakas ja paksemas lumes ,pole kordagi kinni jäänud .

aymur
Foorumlane
Postitusi: 55
Liitunud: 03 Apr 2011, 20:54
Asukoht: Harjavalta,Soome

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas aymur » 17 Dets 2012, 17:08

Ma ei oskaks kyll vahet teha yhelgi esiveolisel sõiduautol,et milline nyyd lumes on parema läbivusega :D asi on ikka kinni rehvis,auto kliirensis,ja rooliratta taga olevas tihendis :D
2001 v70
2009 v70 awd
2017 v90 awd
2019 v60 awd

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas tallaploomi » 17 Dets 2012, 18:53

Kena on küll lamelliga parklas kinni istuda kus on 15cm lund ja lume all on jää,naastrehv kraabib kohe välja ennast sealt aga lamell mitte.Lume ja lõrtsi sees jah pole viga midagi.5mm lamellil on jah natuke vähe ja lamellrehvil on kaks rehvi mustri kulumispiiri ka ära märgitud,üks siis talvine ja teine suvine ja 5mm peaks juba olema talvise kulumispiiri juures.
H,s80-2007-d5-136kw

Ninanokkija
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 17 Juul 2007, 12:19
Asukoht: Pärnu

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas Ninanokkija » 18 Dets 2012, 09:59

Eelmise jutu peale ütleks et "kes see koerasaba ikka liputab kui mitta koer ise"

Loomulikult :) teine tegelikult oluluisem põhjus kiita on veojõu kontrolli lahendus Volvol. Uuemad volkarid ja opelid on oma lahenduse teinud veojõukontrollil mootori pöörete vähendamisega, volvo kiiremini pöörleva ratta pidrdamisega (kahjuks ei ole saanud proovida viimaste aastate volvosid, äkki on seal ka ära solgitud). Sellepärast kirjutasingi, et sõitsin volliga rööpaid ette, sest opel lihtsalt jäi lume sees seisma, kuna mootoril pöördeid ei ole ja oleks just vaja kraapida edasiminekuks. Ja loomulikult eelpoolmainitud tihend rooli ja gaasipedaali vahel, kui ikka kena hooga end tuisuvaalu peale kinni sõidad, niiet põhi kannab, ei aita ka nelivedu ja lumeketid.
XC70 AWD D5 2012 reaalsus
S80 2,9 150kw 1998 ajalugu

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas tnx » 18 Dets 2012, 10:01

aymur kirjutas:Ma ei oskaks kyll vahet teha yhelgi esiveolisel sõiduautol,et milline nyyd lumes on parema läbivusega :D asi on ikka kinni rehvis,auto kliirensis,ja rooliratta taga olevas tihendis :D


Ise tõid 2 olulist omadust juba välja, mille järgi vahet teha autodel: rehvid ja kliirens. Lisaks veel veojõukontrolli olemasolu ja seadistus.
Paari aasta tagustest lumerohketest talvedest mäletan, et I gen V70 puhul oli kinnijäämise korral tracs-ist abi ca pooltel juhtudel, auto läbivus oli selline Harju keskmine. Võrdluseks oli Toyota Avensis, millel esirataste vahel mingi tala oli väga madalal ja sellele lisaks väga agressiivne veojõu kontroll, mis lisaks piduritele ka gaasi reguleeris. Tulemuseks see, et igasse võimalikku ja võimatusse kohta jäin kinni selle autoga. Ja alati üks ja sama sümptom - sillatala takerdus, seejärel tõmmati kiirelt vedu ratastelt maha, auto jäi seisma ja võiski minna labidat otsima.
Üks kolleeg II gen V70-ga oli tol ajal küll suht rahulolematu.

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: S80 läbivus lumes

PostitusPostitas allan » 18 Dets 2012, 11:09

Vähemalt minu 2001 V70 pidurdab samamoodi kaapivat ratast, nagu mu eelmine 1998 V70.
1. gen ei piira mootori pöördeid, muud erinevust ei tea.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist