Mootori õli.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas gljuk » 09 Mär 2020, 17:47

Mootoriõlide maailmas on tõesti väga palju reklaami. BMW soovitas ka Castrol, siis hakkas päeva pealt Shelli soovitama (sinna samasse, kuhu ennem Castrolit soovitas).

NB! Mitte, ütleme ACEA A5-B5, see manual, vaid Castrol, see manual. Markeetiline jutt.

Mina sõidutan hetkel oma BMW N57 Mobil ACEA E6 rekka õliga. Võib tomateid visata :)
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 684
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas toinoo » 09 Mär 2020, 19:39

Tere! Mu eelmine "soovitus" kadus kuhugi aga... kama kaks. Teate, usun siiralt, põõsast ei leia -leita iialgi oma suksule "parimat" õli-määret mootorile. Olen veendunud, et kõik firmad testivad määrded-õlid oma "laste" peal ja sellest tulenevalt ka nõuavad-"soovitavad" nende kasutamist. Miks peaks mingi X (volvo,ford,mitsu...jne) firma avaldama oma testid-võimalikud alternatiivid ja ärilised kaalutlused meile-supermanidele!!!
Lugupidamisega T.

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 684
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas toinoo » 09 Mär 2020, 20:26

Tere! Palun vabandust-ise magasin maha oma postituse=olin möku!!!
Lugupidamiseg T.

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas part24 » 10 Mär 2020, 06:11

No nüüd on küll lugu lahti! Suutsivad ajada nii segadusse, et ei tea enam isegi, mis õlisid võtta, mis õlisid jätta. Ühelt kohalt loen sõnaselgelt (muidugi Volvo ametlikest paberitest), et ACEA a3/b3/b4 ei tohi mitte mingil juhul asendada mitte ühegi muu õliga mootorite d5244T,T2 ja T3 puhul. Järgmisest, hilisemast) aga sõnaselgelt, et ACEA a5/b5 on nimetatud mootoritele täiesti sobiv ja isegi soovitatav?
Peab vist toiduõli peale minema, siis saab kindlam? :P
Ühte foorumisse oli see vanem lisatud:
http://www.volvohowto.com/volvo-s60-s80 ... l-engines/
Ongi sihuke mulje, et seda Volvo Car Corporationi ei koti mitte see, mis mootoritele tarvis, vaid pigem see, kuidas väljalaskegaasid roheväärakute järjest idiootlikumate normidega kooskõlas oleksivad?

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas part24 » 10 Mär 2020, 08:07

Nüüd pigem selgus käes.
ACEA A5/B5 sobib D5 mootoritele alates D5244T5 modifikatsioonist. Sellest edasi järjest paremini, kuna seal palju igasugusi "uuendusi".
Kõik varasemad D5 mootorid (D5244T, T2 ja T3) vajavad ACEA A3/B3/B4 õlisid.
Siinses kliimas, mis oluliselt ei erine Rootsi kliimast, soovitatavalt SAE 0W-30 viskoossusega, 5W ja 10W pidavat olema liialt paksud, et klapikambri ja turboni jõuda, lisaks koormavat koledasti õlipumpa.
Pikk puurootsikeelne telefonijutt inimesega, kes asjadega päris kursis. Jutust võis suuresti aru saada, et tõepoolest on VCC 95200377 nõuded pigem keskkonnaalased ning kütuse säästu kui Volvo mootorite tervist arvestavad!

Kasutaja avatar
volvo240
Foorumlane
Postitusi: 96
Liitunud: 20 Jaan 2009, 23:48
Asukoht: Turba-Tallinn

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas volvo240 » 10 Mär 2020, 08:36

Kes idanaabri keelt valdab võiks läbi lugeda.
https://www.drive2.ru/b/2783331/
V70 2,5tid-98 Turquoise pearl metallic-Müüdud
S80 D5 2002-Müüdud
XC70 D5 2008-maha kantud
XC70 D4 Classic Sport 2015

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas part24 » 11 Mär 2020, 12:00

Väga lihtne valik- Volvo diislid D5244T, T2 ja T3, millistel ei ole tahmafiltrit, need peavad töötama ACEA A3/B3/B4 õlidega, milliste ainus paha omadus peitub pmst ainult selles, et ... ummistavad DPF-e elik tahmafiltreid, kuna need õlid on kõrge SAPS näitajaga ehk siis heade määrimisomadustega väävli- ning fosforühendite poolest rikkad. Selleks, et tahmafiltrid ei ummistuks, selleks hakati õlidesse panema määrivaid ning paska pesevaid komponente vähem sisse ja tekitati seeläbi uued ACEA standardid- a5/b5, c1, c2, c3, igasugu e-numbrid jne. Nende erinevus pmst seisnebki määrdeainete sisalduse vähenemises vastavalt "uutele standarditele", mis järgivad pmst ainult roheväärakute ninasid väljalasketoru otsas ja seda va autotootjate muret, et nende käkid vähemasti garantiiaja vasta paneksivad. Tahmafiltritega isendid peavad aga neid "standardeid" järgima.

Muidugi seda peab lisama arusaadavuse huvides, et D5244T, T2 ja T3 võivad küll töötada kõigi järgnevate ACEA "standardite" peal, nii A5/B5 kui ka C3 jne. Mootorit kui sellist need ei ohusta enne kui vähemalt 10 000 versta täis. SAPS-elemendid põlevad välja loomulikku rada, ja kuna neid nendes vähem, siis kiiremini, ja õli määrdeomadused võivad kaduda ka poole lühema ajaga kui kasutusvälb. Kõik muud D5 modifikatsioonid alates T-5-st ei tohi aga kuidagi kasutada nö. allapoole jäävaid standardeid ehk suuremate SAPS näitajatega- need hukkavad nii DPF-i kui ka uuematel kõik need roheväärakute muud imevirblid, mis väljalaskesüsteemi aretatud ning milliste töötamata ülevaatustel kuri karjas.

Mafka
Kreisi postitaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Okt 2016, 16:03
Asukoht: Viljandi/Pärnu/Tartu

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas Mafka » 12 Mär 2020, 00:10

Part, su jutt on muidu õige aga milleks sõna "roheväärakud"?
Alates karterituulutuse tagasijutimisest kuni tänase tehnoloogiani on üldse võimalik selliseid liikluskoormusi suurlinnades taluda.
Kõik tehnoloogiad ei ole end ehk pikemas perspektiivis õigustanud kuid see on juba kivi inseneride kapsaaeda.

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas part24 » 12 Mär 2020, 01:05

Milleks sõna roheväärakud? Seepärast, et need on väärakud. Kogu see rohetööstus on vääraklus, rajatud kliima soojenemise väljamõeldistele. Liigutatakse miljardisi maksvaid CO2 kvoote ja tehakse bisnest. Kui ei õnnestunud kakat muidu kaela määrida, siis värviti kaka roheliseks ja määriti.
Kuidas aga nimetada sihukest usklikku, kes tingimusteta usub igasugust sulepeadest imetud pullikakat? Ma kutsun väärakuteks. Olgu lillad, punased roosad või veel valmimata punased (rohelised), ühed väärakud kõik. Või ei ole?
Milleks autole kusepaaki külge või seda nn tahmapõletust? Tahma põletamine on süsinikust CO2 tegemine. Siis vingutakse, et CO2, mis on õhust poolteist korda raskem gaas, tõuseb atmosfääri ülemistesse kihtidesse kasvuhooneid moodustama? Millisele lambale sihukesed muinasjutud tõe pähe lähevad?
Mis aga puutub sellesse karterituulutuseks nimetatud EGR-i, siis selle mõte on pisut teine kui mingite roheliste muinasjuttude jutustatav. Nimelt võimaldavad teistkordselt silindrisse juhitavad väljalaskegaasid madaldada teatud režiimidel põlemise temperatuuri. See omakorda võimaldab teha tüki õhemad silindriseinad ja plokikaaned. Materjalide kokkuhoid, tootja huvides. Ammu enne rohevääraklust.

v70103kw
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Dets 2019, 01:23

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas v70103kw » 12 Mär 2020, 01:54

Kas mootoriga D5252T midagi halba ka juhtub kui nt. poolsünteetiline 10W-40 asendada mootoris õlivahetuse käigus täissünteetilise mootoriõliga 5W-40?
On selle protsessi vältel vaja ilmtingimata tarvitada mingeid mootori sisepesu ja puhastusvahendeid või saab ka ilma nendeta hakkama?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7615
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas Liiwaannus » 12 Mär 2020, 06:36

Vahel hakkab vedelam õli kaduma, seet midagi kuskilt hõre, aga eelmise õli jäägid ja uus õli miskit moodi halvasti reageerida küll ei tohiks.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas part24 » 12 Mär 2020, 09:36

v70103kw kirjutas:On selle protsessi vältel vaja ilmtingimata tarvitada mingeid mootori sisepesu ja puhastusvahendeid või saab ka ilma nendeta hakkama?

Mitte ainult ei ole vaja, vaid ka ei tohi peale õli Volvo mootoritesse lisada mitte midagi- ei puhastajaid, ei vedeldajaid, ei pesuaineid! Kui arvata, et mootor seest liiaste must, siis piisab puhastamiseks tihedamast õlivahetusest. Igasugune muu solk võib tingida mootori kapitaalremondi või mahakandmise!

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas totu » 12 Mär 2020, 14:51

...ja mineraal- ning poolsünteetilised õlid võiks ka ostmata jätta, täissünt ei ole enam ammu eksklusiivne friigitoode.
Ärge põdege!

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas part24 » 13 Mär 2020, 05:39

Liiwaannus kirjutas:Vahel hakkab vedelam õli kaduma, seet midagi kuskilt hõre, aga eelmise õli jäägid ja uus õli miskit moodi halvasti reageerida küll ei tohiks.

Õlid segunevad üldiselt väga hästi. Seetõttu ei ole ka mingeid reaktsioone isegi siis mitte kui mitte üksi jäägid segunevad, vaid ka siis kui sihilikult pannakse 50/50 üht ning teist. Ilma igasuguste kahtlusteta võib segada ACEA a3/b4 õlisid. Kui on nt. mingi Castrol a3/b4 ja teine Mobil a3/b4, millistel on rohkesti ka ühesugusi igasugu autotootjate soovitusi, ka samasugune viskoossus, siis on see sisuliselt üks ja seesama õli, toodetud ainult eri tootjate poolt eri kohtades. Samuti ka muude ACEA standardite puhul. Samasuguse standardi nõudeid järgivad õlid on ühesugused, justkui vesi ühest kaevust ja teisest kaevust. Eri viskoossusega samade standarditega õlide segunemisel muutub ainult viskoossus. Kui segada 50/50 sama standardi õlid, üks 0w-40 ja teine 5w-30, siis päris ilma naljata saab kokku sihuke "2,5w-35" õli, millisel kõik standardi nõuded täidetud.
Ei ole seda kolli olemas, mida kardetakse. Vähemasti enne neid päris uusi standardeid, nagu need C ja E standardid oma 0w-20 ja muude imeõlidega, millised peavad säästma kütust, DPF-e ja kusepaake. Seal on jah asi tõsisem ja tõsi kusisem- mis peab olema, see peab olema, muidu need käkid ei venita isegi mitte garantiiaega.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori õli.

PostitusPostitas PorisedRattad » 13 Mär 2020, 07:45

part24 kirjutas:nagu need C ja E standardid oma 0w-20 ja muude imeõlidega, millised peavad säästma kütust, DPF-e ja kusepaake. Seal on jah asi tõsisem ja tõsi kusisem- mis peab olema, see peab olema, muidu need käkid ei venita isegi mitte garantiiaega.
:lol: :lol:
See ka üks põhjustest miks ma diislitest vaatan kaarega mööda. Üle 20t km aastas ei sõida, seega võin 98-ga edasi põristada.
XC70 2.5T 2004 154kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist