Mootoriõli
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Mootoriõli
Kas on mingi oluline vahe 0w-30 ja5w-30 õlidel 2.5T mootori puhul aastast 2005? Varasemalt oli kasutuses arvete järgi 0w-30, aga nüüd läks sisse 5w-30. Vanema mootori puhul ülduhul minnakse seda teed, aga nii palju kui netist infot otsisin, annab ikka soovituseks 0w-30. Või on see vahe nii väike, et las olla pealegi? Mootor iseenesest on kuiv, lekkeid ei ole näha kusagilt.
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Mootoriõli
Kui aus olla, siis ma ei tea, omanik alles teist kuud. Ostuhetkel oli normis. Autol on IA ajalugu ja sealsetes arvetes on igal pool kirjas 0w-30.
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Mootoriõli
Sel juhul palju õnne auto ostu puhul.
Õlikulust on päris palju räägitud siin teemas. viewtopic.php?f=18&t=11423&hilit=%C3%B5likulu
Õlikulust on päris palju räägitud siin teemas. viewtopic.php?f=18&t=11423&hilit=%C3%B5likulu
XC70 2.5T 2004 154kw
- kipsikruvi
- Foorumlane
- Postitusi: 73
- Liitunud: 26 Dets 2016, 19:01
Re: Mootoriõli
Mina olen poolteist aastat olnud S80 2,4 D5 omanik. Selle jooksul kaks korda õlivahetust teinud. Nii umbes 13000 km tagant. Mõlemad korrad Mobil 0W30 pannud. Kapoti all kirjad Castrol 0W30 omad. Ei ole kordagi pidanud vahepeal õli juurde lisama. Norm seisab paigal ilusti. Samas foorumist uurides olen aru saanud, et soovitatakse mingi hetk minna üle 5W30 peale, sest kui juba veerand miljonit sõidetud, siis kulumised ikkagi tekkinud mootorisse ja 0W30 on ju praktiliselt nagu vesi. Et võib olla loogika selles sees küll, et 5W30 määrib kulunud mootorit paremini ja äkki aitab ka "õli söömise" vastu?
S80 120kw D5 (2005)
Re: Mootoriõli
loll nagu ma olen siis mis moodi 5w30 paremini peaks määrima kui 0w30. Nende nr järgi 0w talvel vedelam ja vanemal mootoril peaks just lihtsam olema ringi ajada. Suvel törts vedelam jah aga ega see ei tohiks määrimis omadusi mõjutada.
Re: Mootoriõli
Peale arny postitust julgen ära mainida asjaolu, miks ma üldse tegelikult selle üle juurdlen Loodetavasti on need luulud, aga koheselt peale õlivahetust tõusid kompuutris hetkelise kütusekulu numbrid. Õlivahetuse päeval ajasin selle tormituule süüks, aga need püsivad. Arvatavasti lihtsalt kokkusattumus ja igaks juhuks lasen esimesel võimalusel diagnostikul mootori töö üle vaadata.
Viimati muutis Hambakari, 02 Okt 2018, 18:06, muudetud 1 kord kokku.
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
Re: Mootoriõli
Need põhilised viskoosusnäidud on ikka väga jämedad tolerantsiklassid ning üldistada nii õlisid ei saa.
Natuke rohkem ütleb ACEA näit kuid neid saab usaldada nimekate tootjate puhul kuna ACEA register on "self-certified".
Pole ise bensukatega kursis.
D5 on tehasel euro 3 mootoril ACEA A3/B4 ja euro 4 A5/B5 soovitusega, 2005 bensukas ka ilmselt A5/B5 aga ehk bensuka kasutajad tevad siin kindlamini väita.
Natuke rohkem ütleb ACEA näit kuid neid saab usaldada nimekate tootjate puhul kuna ACEA register on "self-certified".
Pole ise bensukatega kursis.
D5 on tehasel euro 3 mootoril ACEA A3/B4 ja euro 4 A5/B5 soovitusega, 2005 bensukas ka ilmselt A5/B5 aga ehk bensuka kasutajad tevad siin kindlamini väita.
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Mootoriõli
0w30 määrib paremini - on vedelam ja jõuab kiiremini igale poole kohale. Vanema hõredama mootori puhul võib tekkida õlikulu, sest kuumutatud 0w30 on tõesti peaaegu nagu vesi ja paneb suuremal pöördel (loe suurem õlisurve) kolvi õlirõngastest mööda ja põleb põlemiskambris ära.
Seetõttu on enamus läinud üle 5w30 peale, et õli mootorist ära ei kuluks. Määrimisomadused ja külmkäivitus on ülinatukene halvemad, aga see on parem variant kui, et õli põleb lihtsalt mootorist ära.
Muidugi kui 0w30 püsib mootoris hooldusintervallist intervallini, siis on mootor 5+ seisus ja igal juhul kasutamisega jätkata.
Seetõttu on enamus läinud üle 5w30 peale, et õli mootorist ära ei kuluks. Määrimisomadused ja külmkäivitus on ülinatukene halvemad, aga see on parem variant kui, et õli põleb lihtsalt mootorist ära.
Muidugi kui 0w30 püsib mootoris hooldusintervallist intervallini, siis on mootor 5+ seisus ja igal juhul kasutamisega jätkata.
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: Mootoriõli
Mina näen nende õlide erinevust küll eelkõige külmalt. Millest tulenevalt peaks need kaks olema oluliselt erinevad töötemperatuuril? Teine SAE number on ju mõlemal 30. Valgustage mind, targemad.
Re: Mootoriõli
Jajah, õige point tegelt, et kas 0w vs 5w tähendab, et õli ongi vedelam või on ta vedelam külmades oludes. Et siis 0w puhul on tegu õliga mis suudab külmades oludes vedelam püsida, umbes siis nagu jahutusvedeliku keemis temp vs vee oma vist. Olen youtuubis vaadanud videot õlide võrdlusest külmas, oli vist engineering explained või vastupidi, kanal ja seal oli see vahe päris hea suuremate miinuste juures.
Re: Mootoriõli
Tere! Ei saa aru...,polnud probl. ei õli tas. tõusuga ei õl. taseme langusega---mis sul viga on, mees, oled vähe juua saanud?! Üks tark mees ütles kord---ära torgi töötavat agregaati = isiklikku suksut. Minu suksu on kulgenud edukalt 0w30-iga juba pealt 3.....ja ma ei kavatsegi õli arvelt kokku hoidma hakata---palun halasta suksule ja iseendale ja pane Mootorisse ikka õige-soovitatud õli. Kui minu postitusi "eksirännakutel " õliga loed, siis saad aru, et "tark olla" rahakoti arvel on pisut-palju olla "lollu" ja kui mootor lisaõli ei vaja---on kõik korras, kui midagi muutub siis alles muutu uudishimulikus-otsivaks. Sinu rahakott kannatab kindlasti tublisti rohkem, kui usud, et "mingi super õli" sind lausa miljonäriks teeb!
Lugupidamisega T.
Lugupidamisega T.
Re: Mootoriõli
Toinoo, mis Su posti mõte on? Tegemist pole mingi eksperimendiga raha kokku hoidmiseks. Kui IA pani kogu aeg mootorisse 0w-30 ja nüüd omanikuvahetusega kaasnevalt teises aksepteeritud kohas pandi 5w-30, siis on loomulik huvi tunda enda harimise mõttes, et on see ok?
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Mootoriõli
Nagu ma olen aru saanud, siis Toinoo postitusi on keeruline lugeda ja üldjuhul on pointless jutt, mis pigem ajab teisi närvi. Kui Toinoo on postitanud, siis ma üldjuhul scrollin edasi ja ei tee sellest üldse välja...
XC70 2.5T 2004 154kw
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Mootoriõli
Vähe OT, aga mul saab varsti 500 tkm Castroli 5w-40 sõidetud aastaringselt.
Seega ärge murdke pead, kas 0 või 5, kasutage seda mis ettenähtud.
Seega ärge murdke pead, kas 0 või 5, kasutage seda mis ettenähtud.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist