tnx kirjutas:Kõlksud peaks tulema sellest, kui nurkreduktori hambad nö õhemaks kuluvad ja tekib selline lõtk, et kui veovõlle paigal hoida, siis kardaani saab ühele poole-teisele poole keerata ja vastupidi. Seega sõidu ajal hakkab kõlksuma siis, kui jõu suund muutub - kas kiirendamise ja pidurdamise vahel vahetades (vedamise piiri peal sõites võib seda juhtuda palju) või siis liikumissuunda vahetades. Kui õli pole, siis muidugi süveneb eriti kiiresti, kuna nurkreduktoris hambad libisevad üksteise suhtes pidevalt. Nuut väga palju ei liigu, seega seal oleks loogilisem raksuga puruks minek, mille järel on kas vaikus või siis pidev ragin (eriti koormuse all), sest enam pole mingit pidamist.
Minu oma lõpetas peale suht suurt kõlksu kõlksumise ära Seega lagunes seal miskit ja rohkem seal häält ega kõlksu pole, vahest on hammakate sirinat kuulda või analoogselt sellist häält nagu tagurdades.