XC/AWD nelikvedu
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: XC/AWD nelikvedu
Volvo xc70 2,4 D5 2008
Re: XC/AWD nelikvedu
05 S80 omab III gen-i, millel instant traction juba olemas. Seega instant traction ei ole alles 2012 vaid alates 2004 mudelitest. V gen rohkem lihvitud süsteem.
Re: XC/AWD nelikvedu
2005-2007 peaks olema. Päris hea on see instant tracktion. Kohapealt talda andes läheb 50:50 kõikidesse ratastesse eelnevalt salvestatud 80Nm. Kahjuks selle kohta inffi väga vähe.
Igatahes järgmistel generatsioonidel on see asendatud eLSD-ga.
Igatahes järgmistel generatsioonidel on see asendatud eLSD-ga.
Re: XC/AWD nelikvedu
Pakub huvi üks 2003 aasta XC90. Sellel vist teise põlvkonna haldex?
Kas teise põlvkonna haldex on palju kehvem kolmanda põlvkonna haldexist?
Ta reageerib aeglasemalt, aga kas on äkki tal ka mingid plussid? A la odavamad jupid? Lihtsam ja töökindlam?
Või tasub teist põlvkonda vältida pigem?
Kas teise põlvkonna haldex on palju kehvem kolmanda põlvkonna haldexist?
Ta reageerib aeglasemalt, aga kas on äkki tal ka mingid plussid? A la odavamad jupid? Lihtsam ja töökindlam?
Või tasub teist põlvkonda vältida pigem?
Re: XC/AWD nelikvedu
Haldex I ja II on reaktiivsed süsteemid, tagasild lülitub alles libisemise tekkides.
Alates III lisandusid proaktiivsed elemendid, st kohalt võttes alati 4-vedu, kiirendusanduritelt ja gaasipedaalilt saadud info kasutamine jne.
http://www.awdwiki.com/en/haldex/
http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction - seal Volvodest loetelu, mis mudelil mis põlvkonna Haldex kasutusel. Enamus uuemaid ikka III või IV esialgu.
Töökindlusega vist on sedapidi, et mida uuem, seda parem, aga ühtegi viidet selle teadmise kohta mulle praegu ei meenu.
Alates III lisandusid proaktiivsed elemendid, st kohalt võttes alati 4-vedu, kiirendusanduritelt ja gaasipedaalilt saadud info kasutamine jne.
http://www.awdwiki.com/en/haldex/
http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction - seal Volvodest loetelu, mis mudelil mis põlvkonna Haldex kasutusel. Enamus uuemaid ikka III või IV esialgu.
Töökindlusega vist on sedapidi, et mida uuem, seda parem, aga ühtegi viidet selle teadmise kohta mulle praegu ei meenu.
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
- Kontakt:
Re: XC/AWD nelikvedu
Kas ma olen õigesti aru saanud, et 2000 aasta XC70l on visco?
Aeg-ajalt, natuke pärast kohalt võttu; või ka pärast 90 kraadist pööret ristmikul; või teinekord ka hoo mahapidurdamisel, kostab kuskilt õuest hele kõlks. Keegi kuskil kirjeldas mingit kõlksu, et nagu vasaraga vastu alasit - täpselt selline hääl kostab. Täpselt pole aru saanud, kust see tuleb.
Aeg-ajalt, natuke pärast kohalt võttu; või ka pärast 90 kraadist pööret ristmikul; või teinekord ka hoo mahapidurdamisel, kostab kuskilt õuest hele kõlks. Keegi kuskil kirjeldas mingit kõlksu, et nagu vasaraga vastu alasit - täpselt selline hääl kostab. Täpselt pole aru saanud, kust see tuleb.
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
Re: XC/AWD nelikvedu
ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.
Enda S80 sai muhv otsa ilma ühegi pauguta, lihtsalt sügisel vaatasin, et märjal asfaldil kipub esisild libisema.
Hiljem meenutusi kokku pannes millal esimest korda asfaldil esiratas keris liialdaselt, sain 10 000 km ringis sileda muhviga sõitmist.
Terve see aeg imelike helisid ei täheldanud.
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: XC/AWD nelikvedu
raido357 kirjutas:ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.
Enda S80 sai muhv otsa ilma ühegi pauguta, lihtsalt sügisel vaatasin, et märjal asfaldil kipub esisild libisema.
Hiljem meenutusi kokku pannes millal esimest korda asfaldil esiratas keris liialdaselt, sain 10 000 km ringis sileda muhviga sõitmist.
Terve see aeg imelike helisid ei täheldanud.
Kui Sa tavalist sõitu teed ei saa Sa arugi millal tagavedu kaob.
Omal sain aru kui tagurdades midagi EES raksuma hakkas.
AUTOVIVA-s sai muhv vahetatud, öeldi et järgmine kord
k-kasti vahetus. Järgmine kord sai kardaan alt võetud ja
sõidab FWD.
745 GL ´91; LR90 ´87.
XC/AWD nelikvedu
Saab aru küll, sileda muhviga vähe rohkem lajatades tekkis väändest rooli kiskumine (torque steer).
Ei raksunud ei tagurdades ega keerates.
Ning III gen+ Haldexiga tegelt on ikka vahe sees küll, kuna see veab kohalt võttes juba. Pärast muhvi vahetust oli teine tunne kohe, tagumine ots ei veninud esimesele järgi nagu esiveolistel.
Välismaises foorumis näinud ka difri vahetust, kui nuut sile. Kuid meil siin pole vast reaalne, kauba saadavuse tõttu.
Ei raksunud ei tagurdades ega keerates.
Ning III gen+ Haldexiga tegelt on ikka vahe sees küll, kuna see veab kohalt võttes juba. Pärast muhvi vahetust oli teine tunne kohe, tagumine ots ei veninud esimesele järgi nagu esiveolistel.
Välismaises foorumis näinud ka difri vahetust, kui nuut sile. Kuid meil siin pole vast reaalne, kauba saadavuse tõttu.
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
- Kontakt:
Re: XC/AWD nelikvedu
ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.
Kas see oli vastus mulle?
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: XC/AWD nelikvedu
tokintmash kirjutas:ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.
Kas see oli vastus mulle?
Just.
745 GL ´91; LR90 ´87.
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
- Kontakt:
Re: XC/AWD nelikvedu
Kas ma saan õigesti aru, et muhvi puhul oleks asi selles, et muhvil on nuudid ära kulunud ja aeg-ajalt nö "viskab üle"?
Aga huvitav, et näiteks paigalt rebides seda häält ei kuule. Enamasti hoopis jalga gaasi pealt ära võttes või ühtlase kiirusega liikudes või ka koha peal seistes. Kui muhvil nuudid maas, kas siis loogiliselt ei peaks hoopis paigalt rebides kõige tihedamalt juhtuma?
Aga huvitav, et näiteks paigalt rebides seda häält ei kuule. Enamasti hoopis jalga gaasi pealt ära võttes või ühtlase kiirusega liikudes või ka koha peal seistes. Kui muhvil nuudid maas, kas siis loogiliselt ei peaks hoopis paigalt rebides kõige tihedamalt juhtuma?
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
Re: XC/AWD nelikvedu
tokintmash kirjutas:Kas ma saan õigesti aru, et muhvi puhul oleks asi selles, et muhvil on nuudid ära kulunud ja aeg-ajalt nö "viskab üle"?
Aga huvitav, et näiteks paigalt rebides seda häält ei kuule. Enamasti hoopis jalga gaasi pealt ära võttes või ühtlase kiirusega liikudes või ka koha peal seistes. Kui muhvil nuudid maas, kas siis loogiliselt ei peaks hoopis paigalt rebides kõige tihedamalt juhtuma?
Probleem on arvatavasti nurkreduktoris kuna enda masinal olid ka need kõlksud. Eriti tegi siis kui autoga olin tagurdanud peatumiseks pikemalt. Või kohalt hakkasin liikuma tagaurdades (normaalse hooga). Käis alati kõlka ja ükspäev käis kõlks ja enam kõlksu polnud ning tagavedu kadunud. Täna soetasin uue nurkreduktori ja ehk saab ta enne reedet külge v alt ära vana ja näeb mis siis persses on. Aasta tagasi käis remondis siis öeldi, et nurkreduktoris jube lõtk jne. et ei kesta kaua. Muhvikohapealt ei öeldud midagi. Ja arvatavasti nurkreduktoris pole enam ka õli. (minu masinal läksid simmekad kiirelt peeti kui lõtk sees oli ning jooksis tühjaks ja kõlksus veel paremini, loigud olid all peale seisu).
Re: XC/AWD nelikvedu
Kõlksud peaks tulema sellest, kui nurkreduktori hambad nö õhemaks kuluvad ja tekib selline lõtk, et kui veovõlle paigal hoida, siis kardaani saab ühele poole-teisele poole keerata ja vastupidi. Seega sõidu ajal hakkab kõlksuma siis, kui jõu suund muutub - kas kiirendamise ja pidurdamise vahel vahetades (vedamise piiri peal sõites võib seda juhtuda palju) või siis liikumissuunda vahetades. Kui õli pole, siis muidugi süveneb eriti kiiresti, kuna nurkreduktoris hambad libisevad üksteise suhtes pidevalt. Nuut väga palju ei liigu, seega seal oleks loogilisem raksuga puruks minek, mille järel on kas vaikus või siis pidev ragin (eriti koormuse all), sest enam pole mingit pidamist.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist