XC/AWD nelikvedu

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ahti10
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 22 Okt 2011, 18:28
Asukoht: Pärnu

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas ahti10 » 03 Mai 2014, 17:19

Volvo xc70 2,4 D5 2008

Kasutaja avatar
raido357
Kreisi postitaja
Postitusi: 330
Liitunud: 22 Okt 2012, 20:34

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas raido357 » 03 Mai 2014, 19:07

05 S80 omab III gen-i, millel instant traction juba olemas. Seega instant traction ei ole alles 2012 vaid alates 2004 mudelitest. V gen rohkem lihvitud süsteem.

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas evald112 » 04 Mai 2014, 01:03

2005-2007 peaks olema. Päris hea on see instant tracktion. Kohapealt talda andes läheb 50:50 kõikidesse ratastesse eelnevalt salvestatud 80Nm. Kahjuks selle kohta inffi väga vähe.
Igatahes järgmistel generatsioonidel on see asendatud eLSD-ga.

Rainer_U
Kõva postitaja
Postitusi: 151
Liitunud: 07 Veebr 2009, 10:33

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas Rainer_U » 04 Mai 2014, 11:11

Pakub huvi üks 2003 aasta XC90. Sellel vist teise põlvkonna haldex?
Kas teise põlvkonna haldex on palju kehvem kolmanda põlvkonna haldexist?

Ta reageerib aeglasemalt, aga kas on äkki tal ka mingid plussid? A la odavamad jupid? Lihtsam ja töökindlam?

Või tasub teist põlvkonda vältida pigem?

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas tnx » 05 Mai 2014, 17:18

Haldex I ja II on reaktiivsed süsteemid, tagasild lülitub alles libisemise tekkides.
Alates III lisandusid proaktiivsed elemendid, st kohalt võttes alati 4-vedu, kiirendusanduritelt ja gaasipedaalilt saadud info kasutamine jne.
http://www.awdwiki.com/en/haldex/
http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction - seal Volvodest loetelu, mis mudelil mis põlvkonna Haldex kasutusel. Enamus uuemaid ikka III või IV esialgu.
Töökindlusega vist on sedapidi, et mida uuem, seda parem, aga ühtegi viidet selle teadmise kohta mulle praegu ei meenu.

tokintmash
Kõva postitaja
Postitusi: 188
Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas tokintmash » 06 Mai 2014, 11:23

Kas ma olen õigesti aru saanud, et 2000 aasta XC70l on visco?

Aeg-ajalt, natuke pärast kohalt võttu; või ka pärast 90 kraadist pööret ristmikul; või teinekord ka hoo mahapidurdamisel, kostab kuskilt õuest hele kõlks. Keegi kuskil kirjeldas mingit kõlksu, et nagu vasaraga vastu alasit - täpselt selline hääl kostab. Täpselt pole aru saanud, kust see tuleb.
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas ants » 06 Mai 2014, 22:02

Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
raido357
Kreisi postitaja
Postitusi: 330
Liitunud: 22 Okt 2012, 20:34

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas raido357 » 06 Mai 2014, 22:46

ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.


Enda S80 sai muhv otsa ilma ühegi pauguta, lihtsalt sügisel vaatasin, et märjal asfaldil kipub esisild libisema.

Hiljem meenutusi kokku pannes millal esimest korda asfaldil esiratas keris liialdaselt, sain 10 000 km ringis sileda muhviga sõitmist.

Terve see aeg imelike helisid ei täheldanud.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas ants » 07 Mai 2014, 21:05

raido357 kirjutas:
ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.


Enda S80 sai muhv otsa ilma ühegi pauguta, lihtsalt sügisel vaatasin, et märjal asfaldil kipub esisild libisema.

Hiljem meenutusi kokku pannes millal esimest korda asfaldil esiratas keris liialdaselt, sain 10 000 km ringis sileda muhviga sõitmist.

Terve see aeg imelike helisid ei täheldanud.


Kui Sa tavalist sõitu teed ei saa Sa arugi millal tagavedu kaob.
Omal sain aru kui tagurdades midagi EES raksuma hakkas.
AUTOVIVA-s sai muhv vahetatud, öeldi et järgmine kord
k-kasti vahetus. Järgmine kord sai kardaan alt võetud ja
sõidab FWD.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
raido357
Kreisi postitaja
Postitusi: 330
Liitunud: 22 Okt 2012, 20:34

XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas raido357 » 07 Mai 2014, 23:03

Saab aru küll, sileda muhviga vähe rohkem lajatades tekkis väändest rooli kiskumine (torque steer).

Ei raksunud ei tagurdades ega keerates.

Ning III gen+ Haldexiga tegelt on ikka vahe sees küll, kuna see veab kohalt võttes juba. Pärast muhvi vahetust oli teine tunne kohe, tagumine ots ei veninud esimesele järgi nagu esiveolistel.

Välismaises foorumis näinud ka difri vahetust, kui nuut sile. Kuid meil siin pole vast reaalne, kauba saadavuse tõttu.

tokintmash
Kõva postitaja
Postitusi: 188
Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas tokintmash » 08 Mai 2014, 08:25

ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.


Kas see oli vastus mulle? :)
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas ants » 08 Mai 2014, 10:51

tokintmash kirjutas:
ants kirjutas:Pakun, et nurkreduktori muhv on kulunud.


Kas see oli vastus mulle? :)



Just.
745 GL ´91; LR90 ´87.

tokintmash
Kõva postitaja
Postitusi: 188
Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas tokintmash » 22 Mai 2014, 09:54

Kas ma saan õigesti aru, et muhvi puhul oleks asi selles, et muhvil on nuudid ära kulunud ja aeg-ajalt nö "viskab üle"?

Aga huvitav, et näiteks paigalt rebides seda häält ei kuule. Enamasti hoopis jalga gaasi pealt ära võttes või ühtlase kiirusega liikudes või ka koha peal seistes. Kui muhvil nuudid maas, kas siis loogiliselt ei peaks hoopis paigalt rebides kõige tihedamalt juhtuma?
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee

Greger
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Sept 2010, 09:58

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas Greger » 02 Juun 2014, 22:11

tokintmash kirjutas:Kas ma saan õigesti aru, et muhvi puhul oleks asi selles, et muhvil on nuudid ära kulunud ja aeg-ajalt nö "viskab üle"?

Aga huvitav, et näiteks paigalt rebides seda häält ei kuule. Enamasti hoopis jalga gaasi pealt ära võttes või ühtlase kiirusega liikudes või ka koha peal seistes. Kui muhvil nuudid maas, kas siis loogiliselt ei peaks hoopis paigalt rebides kõige tihedamalt juhtuma?



Probleem on arvatavasti nurkreduktoris kuna enda masinal olid ka need kõlksud. Eriti tegi siis kui autoga olin tagurdanud peatumiseks pikemalt. Või kohalt hakkasin liikuma tagaurdades (normaalse hooga). Käis alati kõlka ja ükspäev käis kõlks ja enam kõlksu polnud ning tagavedu kadunud. Täna soetasin uue nurkreduktori ja ehk saab ta enne reedet külge v alt ära vana ja näeb mis siis persses on. Aasta tagasi käis remondis siis öeldi, et nurkreduktoris jube lõtk jne. et ei kesta kaua. Muhvikohapealt ei öeldud midagi. Ja arvatavasti nurkreduktoris pole enam ka õli. (minu masinal läksid simmekad kiirelt peeti kui lõtk sees oli ning jooksis tühjaks ja kõlksus veel paremini, loigud olid all peale seisu).

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas tnx » 03 Juun 2014, 18:15

Kõlksud peaks tulema sellest, kui nurkreduktori hambad nö õhemaks kuluvad ja tekib selline lõtk, et kui veovõlle paigal hoida, siis kardaani saab ühele poole-teisele poole keerata ja vastupidi. Seega sõidu ajal hakkab kõlksuma siis, kui jõu suund muutub - kas kiirendamise ja pidurdamise vahel vahetades (vedamise piiri peal sõites võib seda juhtuda palju) või siis liikumissuunda vahetades. Kui õli pole, siis muidugi süveneb eriti kiiresti, kuna nurkreduktoris hambad libisevad üksteise suhtes pidevalt. Nuut väga palju ei liigu, seega seal oleks loogilisem raksuga puruks minek, mille järel on kas vaikus või siis pidev ragin (eriti koormuse all), sest enam pole mingit pidamist.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist