[Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
[Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
Tere!
Väike kirjeldus ka olukorrast, enne küsimuseni jõudmist:
Oman 1999 aasta MSA 15.8 ajuga v70 2.5TDI automaatkastiga volvot.
Nimelt viimasel ajal auto käitumine probleeme valmistanud ning oma uurimiste käigus olen jõudnud arusaamale, et turbo ning sellega seonduv on koht mis korda teha.
Paistab õliseid lõdvikuid ning kahtlase väärtusega vaakumvoolikuid.
Turbo ise on kontrollitud ja töökorras.
Delphi diagnostikaseadmega sai kätte järgnevad veakoodid mis ilmuvad maanteel tugevalt kiirendades:
0006 - Boost pressure sensor; value not plausible -Intermittent
0009 - Inlet air temperature sensor; value not plausible - intermittent
Leidub igasuguseid sümptomeid nagu "persedünoga" mõõdetud jõu kadu,
kõrv ütleb et turbo tuleb alles kuuldavale ligi 3000rpm juures ja on esinenud järsku katkemist selles helis keset maanteesõitu koos hetkelise jõukaoga. Samuti kipuvad pöörded külma mootori puhul omajagu tühikäigul kõikuma, see efekt on võimendatud kui kast on järgi rakendatud ja jalg piduril istub.
Plaan on hetkel kõik vähegi kahtlased lõdvikud ära vahetada.
Turboga seonduvad vaakumvoolikud uute vastu.
uus MAF ja laaderõhu klapp.
EGR kinni.
Nüüd siis probleemidest, milles abi saamise üle väga tänulik oleksin.
1. Hetkel on autol peal järgneva märgistusega laaderõhu klapp:
7.22240.01
98T317
1275924
Selliste märgistustega uue klapi leidmine internetiavarustest tundub olevat pea võimatu - kas sellele klapile on alternatiivi mis sobiks antud autole külge panna?
Lähim asi mis omal jõul leidsin paistis olevat: https://aeromotors.ee/root/99632-laades ... klapp.html kuid mulle olemasoleva info põhjal saan ma aru, et see siiski ei oleks sobilik.
2. Oskab keegi ehk nõu anda kust ajada taga turbost intercoolerini jooksvaid lõdvikuid?
3. Mida tuleks EGR'i kinni panekul veel jälgida lisaks plaadi vahele panemisele?
Väike kirjeldus ka olukorrast, enne küsimuseni jõudmist:
Oman 1999 aasta MSA 15.8 ajuga v70 2.5TDI automaatkastiga volvot.
Nimelt viimasel ajal auto käitumine probleeme valmistanud ning oma uurimiste käigus olen jõudnud arusaamale, et turbo ning sellega seonduv on koht mis korda teha.
Paistab õliseid lõdvikuid ning kahtlase väärtusega vaakumvoolikuid.
Turbo ise on kontrollitud ja töökorras.
Delphi diagnostikaseadmega sai kätte järgnevad veakoodid mis ilmuvad maanteel tugevalt kiirendades:
0006 - Boost pressure sensor; value not plausible -Intermittent
0009 - Inlet air temperature sensor; value not plausible - intermittent
Leidub igasuguseid sümptomeid nagu "persedünoga" mõõdetud jõu kadu,
kõrv ütleb et turbo tuleb alles kuuldavale ligi 3000rpm juures ja on esinenud järsku katkemist selles helis keset maanteesõitu koos hetkelise jõukaoga. Samuti kipuvad pöörded külma mootori puhul omajagu tühikäigul kõikuma, see efekt on võimendatud kui kast on järgi rakendatud ja jalg piduril istub.
Plaan on hetkel kõik vähegi kahtlased lõdvikud ära vahetada.
Turboga seonduvad vaakumvoolikud uute vastu.
uus MAF ja laaderõhu klapp.
EGR kinni.
Nüüd siis probleemidest, milles abi saamise üle väga tänulik oleksin.
1. Hetkel on autol peal järgneva märgistusega laaderõhu klapp:
7.22240.01
98T317
1275924
Selliste märgistustega uue klapi leidmine internetiavarustest tundub olevat pea võimatu - kas sellele klapile on alternatiivi mis sobiks antud autole külge panna?
Lähim asi mis omal jõul leidsin paistis olevat: https://aeromotors.ee/root/99632-laades ... klapp.html kuid mulle olemasoleva info põhjal saan ma aru, et see siiski ei oleks sobilik.
2. Oskab keegi ehk nõu anda kust ajada taga turbost intercoolerini jooksvaid lõdvikuid?
3. Mida tuleks EGR'i kinni panekul veel jälgida lisaks plaadi vahele panemisele?
Viimati muutis Rawras, 09 Mär 2018, 10:24, muudetud 2 korda kokku.
-
- Foorumlane
- Postitusi: 85
- Liitunud: 14 Veebr 2013, 19:11
- Asukoht: Pärnu maakond,läti piiri ääres
Re: V70 2.5TDI Laaderõhu klapp ja turbo-intercooler lõdvikud
0006 - Boost pressure sensor; value not plausible -Intermittent
otsi see üles ja puhasta voolikud.samuti puhasta see peenike toru (sensori vooliku kinnitus)sensor on autol paremal pool amordi ülemise otsa lähedal.
Egr-i eemaldamine annab veakoodi!Kuid saab ka sellest lahti it meeste abiga!
otsi see üles ja puhasta voolikud.samuti puhasta see peenike toru (sensori vooliku kinnitus)sensor on autol paremal pool amordi ülemise otsa lähedal.
Egr-i eemaldamine annab veakoodi!Kuid saab ka sellest lahti it meeste abiga!
v70-1999a,disla
Re: V70 2.5TDI Laaderõhu klapp ja turbo-intercooler lõdvikud
Esimesed soovitused jutu baasil:
Kasutaja Tommid poolt mainitud anduri sisselaske poolne ots on tüüpiline juhtum. See pisike väljund seal kipub umbe minema.
Teiseks asjaks on karterituulutusgaaside soojenduselement. See on ka väga tüüpiline. Läheb lühisesse ja võtab teistel asjadel voolu osaliselt ära. Seda vidinat ennast ei diagnoosita - ehk viga ta ei näita ei ühel ega teisel viisil. Kasutegur sellel vidinal on ka olematu. Seega võib selle pistiku lihtsalt küljest ära võtta ja jättagi ära. Asub see õhufiltri korpusest turbosse mineva toru peal, turbo poolses otsas. Selle külge läheb pistik ja klapikambrikaane pealt tulev toru.
Pildil nähtav paremal pool.
Kasutaja Tommid poolt mainitud anduri sisselaske poolne ots on tüüpiline juhtum. See pisike väljund seal kipub umbe minema.
Teiseks asjaks on karterituulutusgaaside soojenduselement. See on ka väga tüüpiline. Läheb lühisesse ja võtab teistel asjadel voolu osaliselt ära. Seda vidinat ennast ei diagnoosita - ehk viga ta ei näita ei ühel ega teisel viisil. Kasutegur sellel vidinal on ka olematu. Seega võib selle pistiku lihtsalt küljest ära võtta ja jättagi ära. Asub see õhufiltri korpusest turbosse mineva toru peal, turbo poolses otsas. Selle külge läheb pistik ja klapikambrikaane pealt tulev toru.
Pildil nähtav paremal pool.
Re: V70 2.5TDI Laaderõhu klapp ja turbo-intercooler lõdvikud
Tänud nõuannete eest!
Tõmban karterituulutuse soojenduse lahti ja vaatan rõhuandurisse viivad voolikud üle. Hommikul saab teada kuidas auto külmas peale neid muutusi toimetab.
Uuendus:
Soojenduse ots sai lahti õhtul lahti võetud, piiratud aja tõttu rõhuanduri otsa üles ei leidnud ja see ootab veel tegemist.
Samuti minu jaoks üllatusena hoidis auto nüüd külmast peast pöördeid ilusti 1100 juures, varasemalt langesid need üsna pea peale käivitust 800-900 juurde.
Mootor nurrus kenasti, pöörete kõikumist ei täheldanud ei tühikäigul ega ka rakendatud kastiga.
Tõmban karterituulutuse soojenduse lahti ja vaatan rõhuandurisse viivad voolikud üle. Hommikul saab teada kuidas auto külmas peale neid muutusi toimetab.
Uuendus:
Soojenduse ots sai lahti õhtul lahti võetud, piiratud aja tõttu rõhuanduri otsa üles ei leidnud ja see ootab veel tegemist.
Samuti minu jaoks üllatusena hoidis auto nüüd külmast peast pöördeid ilusti 1100 juures, varasemalt langesid need üsna pea peale käivitust 800-900 juurde.
Mootor nurrus kenasti, pöörete kõikumist ei täheldanud ei tühikäigul ega ka rakendatud kastiga.
-
- Foorumlane
- Postitusi: 85
- Liitunud: 14 Veebr 2013, 19:11
- Asukoht: Pärnu maakond,läti piiri ääres
Re: V70 2.5TDI Laaderõhu klapp ja turbo-intercooler lõdvikud
https://www.youtube.com/watch?v=vvlX4YKXZY0 vaata traadiga puhastamist video alguses
v70-1999a,disla
Re: V70 2.5TDI Laaderõhu klapp ja turbo-intercooler lõdvikud
Nonii - alustaks siis sellest, et tänud teile nende nõuannete eest mis jagasite.
sisselaske-kollektorist tuleva turbo rõhuanduri otsa sees oli tahmapunn, mis sealt eest ära sai nühitud.
Mootori kõrval olev sisselaske-kollektoriga ühendatud lõdvik vahetatud.
Karterigaaside soojendus lahti ühendatud.
Osadel rõhuvoolikutel otsad maha lõigatud ja MAF vahetatud.
Autol täitsa teine elu nüüd, sõit sujuvam ja madalamatel pööretel tuli tuntavalt jõudu juurde.
Kirjeldaks seda kui, et kui auto häält teeb siis nüüd liigub ka. Varem kisas auto kuni 3000 pöördeni suhteliselt tühja.
Nüüd ka näiliselt aurab ja tahmab vähem.
Veakoodid said kustutatud, autole hagu antud ja tagasi need ei ilmunud.
sisselaske-kollektorist tuleva turbo rõhuanduri otsa sees oli tahmapunn, mis sealt eest ära sai nühitud.
Mootori kõrval olev sisselaske-kollektoriga ühendatud lõdvik vahetatud.
Karterigaaside soojendus lahti ühendatud.
Osadel rõhuvoolikutel otsad maha lõigatud ja MAF vahetatud.
Autol täitsa teine elu nüüd, sõit sujuvam ja madalamatel pööretel tuli tuntavalt jõudu juurde.
Kirjeldaks seda kui, et kui auto häält teeb siis nüüd liigub ka. Varem kisas auto kuni 3000 pöördeni suhteliselt tühja.
Nüüd ka näiliselt aurab ja tahmab vähem.
Veakoodid said kustutatud, autole hagu antud ja tagasi need ei ilmunud.
Re: V70 2.5TDI Laaderõhu klapp ja turbo-intercooler lõdvikud
hypnotiza kirjutas:Teiseks asjaks on karterituulutusgaaside soojenduselement. See on ka väga tüüpiline. .... Seega võib selle pistiku lihtsalt küljest ära võtta ja jättagi ära. Asub see õhufiltri korpusest turbosse mineva toru peal, turbo poolses otsas. Selle külge läheb pistik ja klapikambrikaane pealt tulev toru. ]
ilmsesti siis see pistik siin:
tommid kirjutas:0006 - Boost pressure sensor; value not plausible -Intermittent
otsi see üles ja puhasta voolikud.samuti puhasta see peenike toru (sensori vooliku kinnitus)sensor on autol paremal pool amordi ülemise otsa lähedal.
Boost pressure sensor on siis see I e kollasega ringitatud osa
.... aga , et mis sensorid seal sinise ringiga märgitud osas II on?
V70TDI ATM/2000
S70/1998
S70/1998
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7614
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
Sinine on tcv, juhib vasturõhuga wg avanemist. Oled sa selles kollases kindel, masinal peaks map olema ja rõhu võtab sl kolde lõpust. Andur ise kuskil parema amordi lähedal tulemüüri küljes mälu järgi. Peene toru all mõeldi ilmselt kolde otsas olevat jupikest. Selle jupikese ja ka vooliku tahmumine vist suht levinud neil.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
Liiwaannus kirjutas:Oled sa selles kollases kindel, masinal peaks map olema ja rõhu võtab sl kolde lõpust. Andur ise kuskil parema amordi lähedal tulemüüri küljes mälu järgi. Peene toru all mõeldi ilmselt kolde otsas olevat jupikest. Selle jupikese ja ka vooliku tahmumine vist suht levinud neil.
ei, kindel pole, teadmatust jagub
püüangi pihta saada, et mis on mis.... hetkel arvan teadvat, et karterituulutusgaaside soojenduselemendi pistik on siin:
jah, masinal on MAP, seda juba puhastasin:
seega hetkeseisuga olen tuvastanud vaakumiga seotud sensorid - 1, 2, 3 - nende täpne nimetus ja ülesanne hetkel mulle veel teadmata ;
MAP on 5 ja karterituulutuse soojendusel. on peidus nr 4 all:
kokkuvõttes tänud täpsustuste eest!
hetkel tundub, et tuleb tegeleda andur 3 juurest mineva voolikukga, mis jõuab sisselaske juurde, ja läheb sinna plastkatte alla... et sealt peaks seda võimalikku ummistust otsima...
V70TDI ATM/2000
S70/1998
S70/1998
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7614
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
2,on tcv üks voolik tuleb sisselaskest aku juurest, teiselt poolt läheb rohkem voolikuid, mälu ütleb 3 aga ei suuda meenutada, kuhu 3. võiks minna, seega võimalil, et arvus eksin. Üks voolik läheb sisselaskesse enne turbot ja teine wg külge. Nr 3 on map. 1 on kas õhulugeja, (maf) , iat või kaks ühes. 1. funktsiooni ei mäleta. Nr 3 vooliku puhastamine on hea algus map signaali häirete korral, puhasta kolde otsas olev totu ka ära igaks petteks, see kipub ka ummistuma. Siis ei jõua koldest rõhk sensorini ja ongi masin segaduses.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
jah, tudeerisin, tõsi on, et sel TCV (turbo control valve) on 3 otsa, väljundist üks läheb sisselaskesse enne turbot ja teine wastegate külge. aga see MAP pulk on päris jäme , vbl tõesti on tal ka IAT/intake air temperature inegreeritud...
aga tänud, ummistus leitud ja kõrvaldatud. mh antud lõdvik elastsuse minetanud, peab veel uuega asendama, siis saab ära proovida, kas veel viskab mootori tule põlema... :
aga tänud, ummistus leitud ja kõrvaldatud. mh antud lõdvik elastsuse minetanud, peab veel uuega asendama, siis saab ära proovida, kas veel viskab mootori tule põlema... :
V70TDI ATM/2000
S70/1998
S70/1998
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7614
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
Kui muud pole võtta, siis peaks 3mm kütusevoolik ka asja ära ajama.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
nii... otsinguvasteid vaakumvoolikute müüjate kohta...
SFS vacuum hose 3.0 x 2.0 pack 3m - 8,05 €
3 mm silikoon on 4 €/m
Punane Silikoonvoolik, sise mõõt 4 mm, välis mõõt 10mm, 1m hind 5€
vast see silikon peab paremini vastu kui kütusevoolik...
SFS vacuum hose 3.0 x 2.0 pack 3m - 8,05 €
3 mm silikoon on 4 €/m
Punane Silikoonvoolik, sise mõõt 4 mm, välis mõõt 10mm, 1m hind 5€
vast see silikon peab paremini vastu kui kütusevoolik...
V70TDI ATM/2000
S70/1998
S70/1998
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7614
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
Võimalik, ma ei viitsinud otsida võtsin seda, mis tee peal oli.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: [Lahendatud] V70 2.5TDI Madalatel pööretel vähe jõudu ja tühikäigul külmalt pöörded kõiguvad
Juhipoolse amordikannu juures olev vaakum solenoid, mis numbriga 1 märgitud on, juhib EGR-i.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist