marguz kirjutas:Olen ka nüüd suhteliselt värske Volvo omanik ja autoga väga rahul kuid üks asi kripeldab natuke. Nimelt, auto täpne mudel on 850 GLT Estate 2.0 105kw, aga minu ja paari sõbra arvates pole auto edasiliikumine eriti 105kw kohane, vaid veidi nõrgavõitu.
Vana indiaani rahvatarkus ütleb: there is no replacement for displacement, millega ka slaavi rahvad on täiesti nõus, öeldes protiv loma njet prijoma
Eesti keelde panduna tähendab see seda, et võimalik maksimaalne võimsus, kui selline, ei määra sugugi mitte sõidukit edasiviiva kiirenduse olemust. Nagu iga füüsikat nuusutanud inimene teab - võimsus on matemaatiline tuletatav suurus, mis tekib meile pöördemomendi kaudu ja viimase väärtus teatud mootoritüübil määrabki sõiduki kiirendumisomadusi. Piltlikult öeldes, võimsus määrab küll ära, kui kõva matsu jalaga tagumikku saab, aga pöördemoment iseloomustab seda, kui suure saapaga mats tuleb...
Seega, 172Nm (mootor 2,0) kiirendub näiteks tuntavalt nõrgemini kui 220Nm (mootor 2,5).
Siinkirjutaja alandlik arvamus on, et 2,0 mootor on siiski pisukesevõitu 1,4T raua liigutamiseks...
(Numbrite allikas: http://carinfo.autold.com/car-volvo.html)
p.s. 2,0 mootoril näikse olevat 93kW, mitte 105, eesti tehnopasse ei maksa 100% usaldada... Või kui on Tähtis T Täht Toodud Mängu..?