Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Helinaad
Volvo Club liige
Postitusi: 366
Liitunud: 24 Okt 2006, 09:14
Kontakt:

Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas Helinaad » 20 Nov 2010, 21:36

Teen ettepaneku tekitada siia arutelu, kuidas ja mida esmapilgul hirmkallist ja/või keerukat remonti on võimalik sobitada mõne hoopis teise(odavama, lihtsama) margi varuosaga.

Näiteks huvitab mind väga, kuidas õõtsaga sarniirid saab asendada vana tüübi õõtsaga, millele siis saab eraldi ja juba odavamalt sarniirid muretseda. Otsisin tulutult selleteemalist arutelu, kuid tean, et inimesed on edukalt praktiseerinud seda nippi, äkki keegi jagaks?

Teiseks - salongiventilaator, mille kohta on nõuandeid harjade vahetusest kuni uue mootori sisu tellimiseni. Rommiga arutledes selgus, et peaks olema veel üks alternatiiv - mingi nõukogude tehnika ventilaator(väga odav), aga mille oma, ma ei tea, äkki on infot? Jagagu siis juba teistega ka! Kusjures - lahendan ise salongiventilaatori probleemi üldse omamoodi ja väga odavalt ning kui asi õnnestub, kirjeldan siin ka teistele!

Seega - kõik vesipruulid ja põlveotsas tegijad külasepad võiks lahkelt jagada oma teadmisi ühe teema all, pärast ehk kõigil lihtsam!

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas taavi » 20 Nov 2010, 22:41

salongiradika remodist ma kirjutasin oma teemas (vitsad peale ja käib küll). ABS aju remont on mul ka juba ära toodud. Õõtsade asendamine tähendab vanatüübiliste õõytsade otsimist või tegelikult saab ka vanu taastada (kui uku3 tahab, siis ta räägib, kuidas at omal õõtsasid taastab :P) Salongimootor tuleb lahti võtta ja puksid üle puurida ja töötab asi päris kaua. See siis kiirelt ja lihtsalt minu poolt :) Rohkemat pole jõudnud talupoja mõistusega remontida veel. Bensiinipumba peaksin ka korda tegema, hetkel sesiab riknenult kapis veel. Ega sellegi remont pole raketiteadus, neid tehtud küll ja veel ja töötavad siiamaani.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas t6nu » 21 Nov 2010, 19:48

Meil on ju DIY rubriik täiesti olemas, eks sinna võiks neid peedist pesumasinale trumli tegemise juhendeid ka panna. Kunagi olen käes hoidnud mingit venekeelset raamatut, "Remontirujem inostrannõi avtomobil", kus tõsimeeli selgitati teemasid a la: kuidas zili kolvirõngad bmw-le sobivaks lihvida.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

uku3
Foorumi veteran
Postitusi: 942
Liitunud: 03 Mai 2006, 09:39
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas uku3 » 23 Nov 2010, 21:12

Jah öötsasi saab väga lihtsalt taastada.Vaja on keevitust ja suuri kruustange.Mina surusin öötsa munaka kruustangide vahel välja.(vastu panin suure padruni).Paraku läks küll alumine krae katki aga sest pole midagi.Siis puhastasin öötsa pesa ja munaka ilusti ära.Seejärel võtsin tavalise piima vooliku keetsin selle veekeetjaga ära.(muutub pehmeks).Siis surud munaka peale.Seejärel tuleb munakas koos voolikuga pesasse suruda.Pigem suure haamriga lüija.Kui munakas paigas siis lõikad ülemiselt poolt üleliigse piima vooliku ära ja altpoolt kah parajaks.See alumine taldrik mis seal originaalis on tuleb veidi kummi lüija.Pärast kui tagasi paned tuleb ilusti keskelt pihta anda ja ära pingutada.Kasutan selleks ühte vanat traktori klappi.Seejärel paned alumise taldriku pinge alla ja valtsid ääre uuesti ära tasakesi kopputades väikese haamriga.Ja kui taldrik paigas siis (traat)keevitusega kolm täppi peale.(nagu mersu märk)Igaks juhuks.Aga pärast igat punktimist ohtralt jahutamist.Jumala eest,et munakas kuuma ei saaks.Seejärel 5,5 või 5-se puuriga küljepeale auk ja 6X1keere ja tavotti nippel.Peab jälgima,et nippel vastu plekki käima ei hakkaks.Määre sisse ja valmis ta ongi.
Läks mulgi esimene vasikas aia taha.Aga teine õnnestus ja sõidan juba mitu kuud.Häda pole midagi.
Ühe normaalse päevaga jõuab ära teha umbes neli öötsa.
Ise asi on need kummi kottid ehk tolmu kaitsmed.Aga neid pidi Demisel olema.
Proovisin ka pukse vahetada.Panin ziguli suuremad öötsa puksid,aga ratta kalle läks kummaliselt väga valeks.
Minujaoks on progleem pigem öötsa puksid.
Tavalised ei pidavat T-5-le sobima(naised saunas rääkisid)
Kui kellegil on huvi võite küsida või postiga vanad öötsad mulle saata.Taastan ära.Summas leppime kokku.Päris tasuta kah ei viitsi kuna aega ja valu läheb seal ikkagi parasjagu.
Kui järgmist paari tegema hakkan teen pildi sarja.
Aga kuna ma käin maal(garaages)suht vähe siis varuge kannatust.Päris üleöö ma neid teha ei jõua.
Kellel tööriistad käes püsivad jõudu tõõle :) Kellel mitte ja on asjast huvitatud andke teada!
Vene ajal sai kõik öötsad ja rooliotsad nii taastatud.Kestsid kauem kui tehase originaalid.Sealt see mõte katsetada tuligi.
Kunagi tegin oma esimese auto (mosse) samamoodi.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas supp » 23 Nov 2010, 21:53

loomulikult saab peedist igasuguasju teha aga see eeldab et sul on olemas hulk peete ja hulk trumleid ning et muu valik on kas liiga kallis või võmatu, ok ma saan aru et näitek salongi ventika moto otsimne on mõtekas aga näiteks õõtsade aretuse mõtekuses kahtlen sügavalt kuna see jebimine pole seda rahalist kokkuhoidu väärt
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
Demis
Foorumi veteran
Postitusi: 1250
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:08
Asukoht: GSM 534 86974
Kontakt:

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas Demis » 23 Nov 2010, 22:16

supp kirjutas:loomulikult saab peedist igasuguasju teha aga see eeldab et sul on olemas hulk peete ja hulk trumleid ning et muu valik on kas liiga kallis või võmatu, ok ma saan aru et näitek salongi ventika moto otsimne on mõtekas aga näiteks õõtsade aretuse mõtekuses kahtlen sügavalt kuna see jebimine pole seda rahalist kokkuhoidu väärt


ScanTech õõts maksab alla 600.-
Vaevalt, et see peedist ja piimavoolikust ning traktori klapiga kokku klopsitud parem ja odavam tuleb. Seda enam, et võiks natuke ka enda ja teiste turvalisusele mõelda.
Minu silmis, Mait, sinu poolt leitud lahendus ei kõlba kuskile.

Kasutaja avatar
urki
Kreisi postitaja
Postitusi: 346
Liitunud: 12 Jaan 2008, 22:05
Asukoht: Järvamaa

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas urki » 24 Nov 2010, 09:11

Vaktsineerin naisi päevade vastu, garantii 9 kuud :lol:
Ma ei mäleta, kus seda nalja lugesin, kuid sobib siia vahepalaks küll.
Ise samuti ei propageeri veermiku detailide taastamist koduste vahenditega. Tean isegi üht kodus leiutajat, kes enamuse veermiku tükke oma masinal ise taastanud. Sedasi ta kulgeb vaikselt päevast- päeva. Kui ülevaatuse aeg, siis kisub kõik autoaluse puhtaks ning varundab masina tehase tükkidega, milled vaid ülevaatuse tarvis soetanud on. Alati saab kiita, et auto nagu uus. :shock:
Päev hiljem koliseb jälle oma "piimavooliku sarniiridega" edasi.
Mind ajab kergelt muigama ja pead kinni hoidma see sell. Vähemalt ta ise on rahul, et saab odavalt läbi. :lol:
Tark nagu ämm takkajärgi

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas tnx » 24 Nov 2010, 09:20

Räägiks sellest ka, kui kaua kestab korralikult taastatud õõts ja kui kaua kestab ainult natuke kallimalt ostetud uus kõige odavam B-osa?
Scanni puhul siin on pakutud, et 15Mm on normaalne eluiga, mina mõned aastad tagasi 200.- eest taastatud šarniiridega sain küll rohkem sõita, võibolla käivad siiani järgmise omaniku käes.

uku3
Foorumi veteran
Postitusi: 942
Liitunud: 03 Mai 2006, 09:39
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas uku3 » 24 Nov 2010, 12:07

Scannidega sain sõita 10000km ja olid nii laiali,et kolin segas juba sõitmist.Enda tehtutega juba poole sellest.Ja viimase vaatluse põhjal nagu uued.Lisaks uutele pead ju lisaks maksma sillaregulli mis jämedalt maksab 450kr.ja peale selle pane veel lisaks öötsakatte äravõtmmine ja uute paigaldamine sõltub sellest kes kus teeb ja kui palju selle eest maksab.Kes viitsib võib ju oma raha tuulde visata.Mul on rahaga muudki teha kui iga kümmne tuh.pärast mõttetult minama visata.

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas t6nu » 24 Nov 2010, 13:23

ma sain ka napilt 10 tuh ja järgmiseks ülevaatuseks oli ühel vahetatud õõtsa puksidel (vahetasin kogu õõtsa koos pukside ja sarniiriga) nii suured loksud, et enam läbi ei saanud.
Viimati muutis t6nu, 24 Nov 2010, 13:32, muudetud 2 korda kokku.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw

UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:

bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud

bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas t6nu » 24 Nov 2010, 13:25

tnx kirjutas:Räägiks sellest ka, kui kaua kestab korralikult taastatud õõts ja kui kaua kestab ainult natuke kallimalt ostetud uus kõige odavam B-osa?
Scanni puhul siin on pakutud, et 15Mm on normaalne eluiga, mina mõned aastad tagasi 200.- eest taastatud šarniiridega sain küll rohkem sõita, võibolla käivad siiani järgmise omaniku käes.


mis see Mm sinu jaoks on? megameeter või miljon meetrit? et 15 tuhat km?
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw

UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:

bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud

bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

uku3
Foorumi veteran
Postitusi: 942
Liitunud: 03 Mai 2006, 09:39
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas uku3 » 24 Nov 2010, 18:24

Kui te näeks millised on B öötsa munakas seest siis ma arvan,et keegi ei julge neid alla panna.Seal on mingi õnnetu õhuke plastmassi kord ümber.Selline toode ei saagi kaua kesta.Pole ime,et need nii ruttu läbi lähevad.Ja tehase poolt on nad samuti lihtsalt kokku valsitud.Koos hoiab kogu seda kaadervärki pisike valsitud krae.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas Iceman » 24 Nov 2010, 19:38

Mina aru ei saa. Ok mõnes kohas võibolla tõesti vöib peedist pesumasinale trumlit aretada, aga veermikus ja pidurites kindlasti mitte! Pealegi miks jurada sellise nikerdamisega, kui õigest kohast küsides(meil siin foorumis) ei ole üldse 800se jupid kallid. Mina lihtsalt aru ei saa ja ajab närvi selline asi insenerina, kui hakatakse näiteks mingeid lada(no offence) juppe vöi lüpsivoolikuid kuskile külge kruvima ja aretama, kui samas on lihtsam juba väljatöötatud lahendus (õige toode/varuosa margipõhine) olemas. Oma aeg ju ka ikka maksab midagi?
Veel huvitaks mind mida siin teemas mõeldakse B osade all? Miks sellel siin on siuke negatiivne maik? KAs B osa all mõeldakse aftermarket noname odavtootjaid? Enamus autotootjaid ei tooda oma masina juppe ise, vaid lüüakse mingile suurtootja asjale oma nimi peale (kui seda mõeldakse A osa all siin).

Ma loodan, et oma postitusega ei solvanud kedagi. Samas arvan, et kui oled suutnud auto osta, siis peab olema piisavalt krabisevat ka seda töös hoida ja vastavalt hooldada.
Selline "täna tegin katse, panin pirukasse muna" aretamine jätab kuidagi kahtlase ja ohtliku tunde naha vahele, eriti liikluses.
Minule meeldivad igaljuhul toimivad, katsetatud ja sertifitseeritud lahendused autode varuosade puhul. Nõuka aeg on läbi härrased, kus midagi saada ei olnud ja pidi ise endale telekaid ehitama, zilli kolvirõngastest parajad oma sigullile lihvima jne. Tänapäeval köik asjad olemas. Lihtsalt kui ei jaksa soetada, siis oled endale vale auto ostnud.
Ma ei taha kogu teemat siin maha teha (on väga palju asju, mida saab remontida lihtsalt), aga vastutusrikastes kohtades minu arust see peedi teema ei õigusta ennast (juhitavust ja veermikku puudutavad jupid).

Kasutaja avatar
Helinaad
Volvo Club liige
Postitusi: 366
Liitunud: 24 Okt 2006, 09:14
Kontakt:

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas Helinaad » 24 Nov 2010, 19:56

Ohoh, ei uskunud, et nii äärmuslikke arvamusi tulla võib, mis iseenesest on väga tore ja huvitav teada! Mina jällegi arvan, et keegi ei kohusta nii ja naa tegema, ning alternatiiv ei pea alati tähendama ainult ise tegemist. Fakt jääb faktiks, et inimesed teevad ise nii mõndagi. Kõike ei pea järgi tegema, kuid hea on teada, kuidas keegi ja mida teinud on, selliseid teadmisi võib teinekord hoopis kuskil mujal vaja minna! Icemanile selgituseks veel niipalju, et raha võib alati rohkem olla, kuid odavam alternatiiv ei pea sellepärast veel halvem olema ning selle aruteluga ongi alati lootus, et äkki sellised asjad selgitame kambaga välja, mind näiteks väga ainuüksi HUVITAB selliste lahenduste otsimine ning asi pole ainult hinnas(muide, ka sinu arvamus oli väga asjalik). Teiseks üks kõsimus ka veel Icemanile: ka vahetatavate sarniiridega õõtsade paigaldamine on ju alternatiivne lahendus ning külajuttude põhjal(Sakalast lugesin) oled just sina sellise vahetuse teinud. Kui see tõsi on, äkki jagad seda tarkust meiega?
Ehkki Demisega konsulteerides ei osutunud see lahendus nii odavaks kui lootsin, oleks ikka huvitav teada!

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Alternatiiv: tööd ja varuosad 850-le

PostitusPostitas Iceman » 24 Nov 2010, 20:11

Alumiinium õõtsad vast esimese korraga ei tasu ennast ära. Ma mõtlen just, et soetamise hetkel(esimene vahetus on kallim kui osta uus ilma vahet munakata õõts). Minul läks alu õõtsade soetamiseks kuskil 400.-, pluss siis uued sarniirid (Lemförder) ja õõtsapuksid(Lemförder). Edaspidi hakkab vast kindlasti võitu tulema, arvestades, et šarniir maksab ca 200 kuskil ja öötsapuksid suht midagi (alla soti vist midagi). Kuna mul oli asjaga kiire, siis ei jõudnud powerflex(polü) pukse ära oodata ja panin tavalised alla. Polüpuksidega peaks asi palju kauem kestma veel ning järgmine kord kunagi on see plaanis ka ära teha, mis siis et kallimad on.

Muidu alu õõts on bolt on uuematel masinatel ka :), nõks on laiemad aga see ei takista midagi. Ehks siis kes tahab eraldi munakaid ja pukse vahetada uuema otsa 800stel, siis vut vut otsima 91-93 a 800ste õõtsasid :) (Demisel peaks isegi olema veel üks sett ;) ).


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist