850 edasiminek

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
vvv
Kõva postitaja
Postitusi: 187
Liitunud: 11 Nov 2006, 13:49
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 850 edasiminek

PostitusPostitas vvv » 14 Nov 2006, 20:54

marguz kirjutas:Olen ka nüüd suhteliselt värske Volvo omanik ja autoga väga rahul kuid üks asi kripeldab natuke. Nimelt, auto täpne mudel on 850 GLT Estate 2.0 105kw, aga minu ja paari sõbra arvates pole auto edasiliikumine eriti 105kw kohane, vaid veidi nõrgavõitu.

Vana indiaani rahvatarkus ütleb: there is no replacement for displacement, millega ka slaavi rahvad on täiesti nõus, öeldes protiv loma njet prijoma 8)
Eesti keelde panduna tähendab see seda, et võimalik maksimaalne võimsus, kui selline, ei määra sugugi mitte sõidukit edasiviiva kiirenduse olemust. Nagu iga füüsikat nuusutanud inimene teab - võimsus on matemaatiline tuletatav suurus, mis tekib meile pöördemomendi kaudu ja viimase väärtus teatud mootoritüübil määrabki sõiduki kiirendumisomadusi. Piltlikult öeldes, võimsus määrab küll ära, kui kõva matsu jalaga tagumikku saab, aga pöördemoment iseloomustab seda, kui suure saapaga mats tuleb...
Seega, 172Nm (mootor 2,0) kiirendub näiteks tuntavalt nõrgemini kui 220Nm (mootor 2,5).
Siinkirjutaja alandlik arvamus on, et 2,0 mootor on siiski pisukesevõitu 1,4T raua liigutamiseks...

(Numbrite allikas: http://carinfo.autold.com/car-volvo.html)

p.s. 2,0 mootoril näikse olevat 93kW, mitte 105, eesti tehnopasse ei maksa 100% usaldada... Või kui on Tähtis T Täht Toodud Mängu..? :)

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 14 Nov 2006, 21:15

jah, kuid turboga on see vääne ikkagi teisiti tunnetatav.
kuigi ntx minu auto puhul on maks moment (300 nm) saadaval alates 2400 pöördest, on turboviiv siiski piisavalt suur, et jalamats saabub alles ~3500 juures.

arvan, et kui oleks aga vabalthingav mootor, siis oleks 300 nm kindlasti paremini tunnetatav. Sellisel juhul peaks aga silindreid ja mootorimahtu ka vast rohkem olema.
S40 T4 HX35

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: 850 edasiminek

PostitusPostitas arny » 15 Nov 2006, 06:52

[/quote]p.s. 2,0 mootoril näikse olevat 93kW, mitte 105, eesti tehnopasse ei maksa 100% usaldada... Või kui on Tähtis T Täht Toodud Mängu..? :)[/quote]


2.0 on olemas ka 105kw

sullivanmike

Re: 850 edasiminek

PostitusPostitas sullivanmike » 15 Nov 2006, 17:38

arny kirjutas:
p.s. 2,0 mootoril näikse olevat 93kW, mitte 105, eesti tehnopasse ei maksa 100% usaldada... Või kui on Tähtis T Täht Toodud Mängu..? :)[/quote]


2.0 on olemas ka 105kw[/quote]

Täitsa olemas!!!

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 15 Nov 2006, 20:59

Hea näide momendijutu juurde oleks ameeriklaste suured V8. HJ pole ollagi aga momenti on oi oi oi kui palju. Teine lugu on Japsidega pisikesest motost palju HJ aga momenti pole olla :P Ruotslased (Volvo) aga pistab selle momendi vanematel mudelitel alati nukkaga hästi alla pöörete vahemikus.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 6 külalist