1. leht 2-st

2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 18 Mai 2021, 01:13
Postitas -V-
Talvel hakkas vaikselt pihta - käivitamine oli raske ja kui lõpuks läks, siis värises ja kolises paar sekundit.
Sai vahetatud eelsüüteküünlad - pole kasu
Käivitades tõmbas aku pinge ~8.5v peale, panin uue aku - pole kasu.
Käivitamisel tarbis ~700A ja pinge kukkus ikka ära - läks ka starter vahetusse
Nüüd käivitab lihtsamalt, aga raputab ja koliseb ikka ja lisaks sureb välja
tavaliselt tahab 3-4 korda käiamist saada, et lõpuks tööle jääda
Kui on tööle läinud, siis töötab väga ilusti. Ja järgmised 4-6 tundi läheb palju lihtsamalt tööle.
Diagnost ei anna midagi.
Õhu lugeja ja klapp tunduvad korras.
Tagant musta suitsu ei tule, jõud on alles, kütusekulu ilus

Lisainfoks - sellel Powershift kast, millel 2-massiline hooratas (mida osad targad süüdistanud)

Ideid?

Videomaterjali ka:
https://www.youtube.com/watch?v=K8ogfjQworU

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 27 Juun 2021, 22:16
Postitas JaanB
Pihusti(d)?
Lase “Karla auto ok” pilgu peale visata kui võimalus on :roll:

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 27 Juun 2021, 22:29
Postitas gljuk
700a? Millega mõõdetud on? Ampertangidel on 400A limiit, vähemalt nendel, mida näinud olen.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 28 Juun 2021, 00:05
Postitas Liiwaannus
gljuk kirjutas:700a? Millega mõõdetud on? Ampertangidel on 400A limiit, vähemalt nendel, mida näinud olen.

Oomipoes ka 1000 ja 2000A tange saada.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 28 Juun 2021, 17:41
Postitas kloox
Palju nüüd käivitamisel ampreid tarbib?Ja siemensi pihusteid pole veel kohanud,et keegi talutavalt neid taastab meitemaal.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 01 Juul 2021, 22:23
Postitas marek555
Nägin seda autot. Sain aru, et peale käigukasti remonti hakkas see jama- vii sinna tagasi kus seda remonditi.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 20 Sept 2021, 23:00
Postitas -V-
JaanB kirjutas:Pihusti(d)?
Lase “Karla auto ok” pilgu peale visata kui võimalus on :roll:

Pihustid käisid seal kontrollis - õeldi, et testi tulemused ok, aga nõelte liikumine kahtlane.
tellisin Saksamaalt taastatud pihustid, ei mõjunud midagi.

gljuk kirjutas:700a? Millega mõõdetud on? Ampertangidel on 400A limiit, vähemalt nendel, mida näinud olen.

korralik (taadeldud) Fluke aparaat

kloox kirjutas:Palju nüüd käivitamisel ampreid tarbib?Ja siemensi pihusteid pole veel kohanud,et keegi talutavalt neid taastab meitemaal.

Pole peale starteri vahetust möötnud, aga kuulda on, et käivitus ise on lihtne, lihtsalt tööle ei jää ja rapub ikka.

marek555 kirjutas:Nägin seda autot. Sain aru, et peale käigukasti remonti hakkas see jama- vii sinna tagasi kus seda remonditi.

Tegija kehitas õlgu, et ei tea mis viga ja tema tegi kõik korrektselt.

Vahepeal avastasin, et kütuses palju õhku, lasin filtri ära vahetada, õhk kadus, probleem jäi.

See nüüd üle poole aasta ühe remondi hoovi peal istunud, et kui idee tekib, siis vaatavad.
Siiamaani paistab kõik korras - andurid töötavad, kuskil midagi katki ei tundu (endoskoop kaameraga vaadati)
Aga mis leiti - sisselaskes tekib päris korralik vaakum, kuigi suretusklapp ilusti lahti ja lõdvik ka sealt samast maas.
Loogika ütleb, et sealt klapist silindritesse peaks nagu sirge tee olema.. kuidas saab vaakum tekkida?
Kas seal äkki iga silindri ees veel mingid siibrid/klapid? Mis siis ei toimeta..
Kes neid liigutama peaks.. ehk hüdrotõukurid, mis tühjaks vajunud või ei pea õli enam?

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 21 Sept 2021, 21:07
Postitas kloox
Tollel paagis pumpa pole ju,siis vajub küte alla kuskilt.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 21 Sept 2021, 22:18
Postitas anduke88
Ma ka V50l jamasin kütuse, kütusefiltriga ja õhuga.
Kütusefiltri vahetusel jäi ka selline kogus õhku trassi et ise ei suutnud seda korrektselt välja imeda. Pöördusin spetsialisti poole.
Sellel ainult üks pump, mis ei asu ka paagis. Pmst toimub torustikus imemine kütusepaagist kuni pumbani välja.
Mu meelest see kütuseteema on selle 100 kw 2.0 diisel mootori üks suuremaid ja nõmedamaid komistuskivisid.

Küsimus 1 - kas kütus üldse jõuab pidevalt ja korrektselt paagist kütusefiltrini välja?
Küsimus 2 - kas kütus liigub ilma õhumullideta mööda läbipaistvat toru pumbani? Või kuskil kõrgemas kohas õhumull ees, niiet kütust pump vaid nuusutab reaalselt?
Küsimus 3 - pumba pealne vooliku kinnitus? On selle klambrid korrektselt ümber pea kinni või üldse on nad puudu? Minu variandil olid klambrid üldse puudu ja mismoodi kütusevoolik pumba otsas püsis - vot ei oska öelda. Igatahes sab pumba pealt samuti lisaõhku juurde.

Väga lihtne viis taolise paagi õhutamiseks - pumba juurest voolik lahti ja imurpump külge ning imema panna. Ja siis kütusepaak lahti, suurem vaheots panna, niiet kataks kogu augu ära ja paaki lasta suruõhku. Lööb koheselt kogu süsteemist pisikesed õhumullid minema. Sellega võib kõik nõmedad õhutusniplid ja liitekohad välja jätta.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 22 Sept 2021, 14:58
Postitas -V-
Enne filtri vahetust oli läbipaistvas kütusetorus näha päris palju ja suuri mulle, peale vahetus on mõned imepisikesed.
Nende liikumise kiirust arvestades arvan, et kütus liigub probleemideta.
Ja kui ei saaks piisavalt kätte, siis oleks Rail Pressure ka madalam, aga see on normis.
Hetkel viitab sellele, et ei saa õhku.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 22 Sept 2021, 16:38
Postitas kloox
Seda kõige lihtsam kontrollida ju,sisselaskekolle küljest lõdvik lahti ja peaks see mure hetkega lahenema.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 23 Sept 2021, 09:47
Postitas anduke88
Filtri ja pumba vahelisel läbipaistvas voolikus ei tohiks mitte ühtegi mulli olla. Isegi mitte imepisikesi. Seega juba kuskilt ennem pumpa ikkagi võtab õhku peale. Aga see nii vähe, et ka sellega töötab normaalselt auto. Aga jah, et ei tööta, siis suurem viga on mujal.
Siis tõenäolist viga sisselaskes, õhu poole peal. Mingi klapp kinni? Aga nagu öeldi, lõdvik lahti ja kohe näha.

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 23 Sept 2021, 14:37
Postitas -V-
Kui Lõdvik enne suretusklappi (Throttle Body) lahti võtta, siis näha, et klapp ilusti lahti aga jama on ikka.
Seega takistus kuskil kaugemal.
Sisselaske kollektoris selline vaakum, et pidi kokku tõmbama (ise pole näinud, mehhaanik ütles)

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 24 Sept 2021, 09:16
Postitas Paranormal
Throttle body juurest lõdvik lahti jätta ja siis proovida käivitada oled proovinud?
On erinevatel autodel ette tulnud et turbo on kojas nii kinni ja mootor jääb õhunälga

Re: 2009 V50 2.0D AT käivitades väriseb, koliseb ja sureb välja

Postitatud: 24 Sept 2021, 22:06
Postitas marek555
Ehk on turbosisend blokeeritud remondikäigus sinna unustatud tropiga . Et sodi sisse ei satuks, topiti sinna miskit ette ja pärast unustati eemaldada. Ise teibin kinni kui sobiva suurusega korki ei leidu. Kunagi ühel diisel Transitil oli õhufilter nii kalts, et suure vihmaga tõmbas pool õhufiltrit turbotorusse. Siis olid ka cooleri torud vaakumis.