Tere,
armatuuri all roolivarda juures jäi silma selline ebatüüpilise kujuga plokk, kas selline on kõigil volvodel ja mida see asjandus teeb?
Mingi asjandus armatuuri all
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Mingi asjandus armatuuri all
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal
- SinineVagun
- Foorumi veteran
- Postitusi: 753
- Liitunud: 14 Sept 2011, 21:30
- Asukoht: Järvamaa
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Maki võimendi.
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Tohutu võimsusega 4x20w
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Selle gabariidi juures oleks vast kerge liialdus enamat oodata?!
Keskmine järelturu autoraadio, vaatamata imelistele lubadustele, sama näitajat kindlasti reaalselt produtseerida ei suuda.
Keskmine järelturu autoraadio, vaatamata imelistele lubadustele, sama näitajat kindlasti reaalselt produtseerida ei suuda.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Võiks aru saada nii et makist peaks minema kaabel sellesse nõukaaegse ilmega pistikusse, millised makid seda toetavad?
ja nendest juhtmetest peaks siis uskumatu litakas kõlaritesse jõudma?
Hetkel kõlarijuhtmeid keegi ise ümber mudinud, et kas see võimendi üldse elus on.
ja nendest juhtmetest peaks siis uskumatu litakas kõlaritesse jõudma?
Hetkel kõlarijuhtmeid keegi ise ümber mudinud, et kas see võimendi üldse elus on.
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal
Re: Mingi asjandus armatuuri all
ddig kirjutas:Selle gabariidi juures oleks vast kerge liialdus enamat oodata?!
Keskmine järelturu autoraadio, vaatamata imelistele lubadustele, sama näitajat kindlasti reaalselt produtseerida ei suuda.
Jah, need mis reklaamitakse üldiselt 4 x 45 või 50 on reaalne RMS 4 x 18w
Nii, et see 4 x 20w oma aja kohta suht ok.
Võrdluseks tooks näiteks omal kodus Estonia AC35-021 on nimivõimsus kõigest 35w. Konks ongi selles, et tänapäeval reklaamitakse Peak poweri numbreid mida kõlar kannatab hetkeks välja ilma läbipõlemata. Reaalsed RMS numbrid 3 x väiksemad. Siis jääbki inimestel mulje, et küll tänapäeval on vinged kõlarid - tegelikult on u 90% "moodsatest" kõlaritest ja võimenditest täielik kaka.
MB W211 320CDI R6 2005
Jaguar XJ40 4.0 1990
V70 D5 2004
V70 TDI 1999 - ei sõida
S70 TDI 1999 - müüdud
944 2,3 b 1992 - müüdud
Jaguar XJ40 4.0 1990
V70 D5 2004
V70 TDI 1999 - ei sõida
S70 TDI 1999 - müüdud
944 2,3 b 1992 - müüdud
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Parim nali, mis saanud, on see, kui kunagi vaidlesin ühe "audiofiiliga" sellel teemal. Väitis, et ta tampooni pagassis on 400w rms supakas. Lõhkus küll, kuid see oligi sõna otseses mõttes lõhkumine. Panime sama võimu otsa radiotehnika s90 kõlari, matsus niimoodi, et tahavaatepeegel kukkus küljest
Vanakooli kõlarid olid klass omaette, mul ka kodus ac35'ed ja olenemata, et väidetavalt on mu autos rms võimsus 2x suurem kõlarite kohapealt, siis millegipärast toas piiksuvad isegi suvalised arvutikõllid nad üle. Selle loo mõte on see, et nad ei aja sassi mitte ainult peak ja nominaalvõimsusi, vaid ka valetavad neid jõhkralt. Isegi kui oomid ja mängu võtta ja nn ausalt võrrelda, siis ikka ei ole miskit võrrelda.
Vanakooli kõlarid olid klass omaette, mul ka kodus ac35'ed ja olenemata, et väidetavalt on mu autos rms võimsus 2x suurem kõlarite kohapealt, siis millegipärast toas piiksuvad isegi suvalised arvutikõllid nad üle. Selle loo mõte on see, et nad ei aja sassi mitte ainult peak ja nominaalvõimsusi, vaid ka valetavad neid jõhkralt. Isegi kui oomid ja mängu võtta ja nn ausalt võrrelda, siis ikka ei ole miskit võrrelda.
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7612
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Kõlaritel on nominaalvõimsus, mis iseloomustab võimsustaluvust, ehk palju elektrit kannatab läbi lasta mähisest ilma, et asi müraks läheks. Lisaks on tundlikkus, mis iseloomustab kõlari võimekust heli teha teatud kindlate signaali parameetrite juures. Kui kõike koos ei võrdle pole mõtet võrreldagi.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Number numbriks aga asjad on tegelikult vingemaks läinud. Tubane 5x75W resiiver suudab (normaalsete kõlaritega) sellist pauku teha, et S90d viskaks membraanid keskpõrandale kokku. Rohkem valdkond "rohi oli rohelisem...". Loomlikult on megaandmetega plõkstoose liikumas, mille helikvaliteedi võiks iseloomustada nimetusega "selga". Kasutades mõlemat, julgen väita, et tänapäevase, tavalise, autostereo helipilt on võrreldav mõneteistaastase Volvo "premium audioga", surroundi küll ei ole ja reguleeringuid vähem aga preemiumit ongi väga keeruline heaks reguleerida.
PS: Olen üritanud oma katuseta mittevolvo heli, talutava raha eest, heaks saada, vot see on väljakutse. Originaalne, Bose võimendiga, süsteem kostab, nagu tite peer vannis.
PS: Olen üritanud oma katuseta mittevolvo heli, talutava raha eest, heaks saada, vot see on väljakutse. Originaalne, Bose võimendiga, süsteem kostab, nagu tite peer vannis.
Ärge põdege!
Re: Mingi asjandus armatuuri all
S-90 on ju legendaarne läbukõll.
Aga ütleme, et 80-ndate Jaapani High-end analoogvõimendi vastu pole tänapäeva keskmises hinnaklassis resiiveril suht-koht midagi panna. Aga ilmselt see on ka apelsini võrdlemine kartuliga.
Aga ütleme, et 80-ndate Jaapani High-end analoogvõimendi vastu pole tänapäeva keskmises hinnaklassis resiiveril suht-koht midagi panna. Aga ilmselt see on ka apelsini võrdlemine kartuliga.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Mingi asjandus armatuuri all
Helinduses on nii palju nüansse, et tihti nende mitte arvestamisel saadaksegi valed eelarvamused mingist helitehnikast.
Kõlarite võimsuse standardid on peak (pmpo), rms, gost (venemaal ikka veel kasutatakse) ning vahest harva olen näinud vanade saksa kõlaritel ka Din-i.
Võimenditel on peak, rms, din, gost. Võimenditel on lisaks veel omaette võimsuse klassid, mille kasutegurid erinevat suuresti. Klass A,B,C ja D .
Ohmide puhul on jäme arvestus 100w@4ohm=50w@8ohm. 200W (rms) @4ohm autovõimendi külge võib panna rahulikult 8ohm@100w kõlari.
Kõiki neid nüansse peab tegelikult arvesse võtma.
Kõlarite võimsuse standardid on peak (pmpo), rms, gost (venemaal ikka veel kasutatakse) ning vahest harva olen näinud vanade saksa kõlaritel ka Din-i.
Võimenditel on peak, rms, din, gost. Võimenditel on lisaks veel omaette võimsuse klassid, mille kasutegurid erinevat suuresti. Klass A,B,C ja D .
Ohmide puhul on jäme arvestus 100w@4ohm=50w@8ohm. 200W (rms) @4ohm autovõimendi külge võib panna rahulikult 8ohm@100w kõlari.
Kõiki neid nüansse peab tegelikult arvesse võtma.
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: Mingi asjandus armatuuri all
ja lõpuks kui valjusti su kõlar mängib on detsibellides väljendatud ja et saada ilus helipilt suure õhuliigutamise valguses, peaks vaatama et kõik sagedused oleks ka lineaarselt nii kõlaril kui võimendil.
Sai just tööjuurde soetatud blaupunkti juhtmevaba kõlar, et koosolekutel mikrofonist veidi häält võimedndada, suur kleeps kapotil, et 200W RMS. toitejuhtme sisendi peal kirjas max energy consuption 20W. Saime perpetum mobile omale
Sai just tööjuurde soetatud blaupunkti juhtmevaba kõlar, et koosolekutel mikrofonist veidi häält võimedndada, suur kleeps kapotil, et 200W RMS. toitejuhtme sisendi peal kirjas max energy consuption 20W. Saime perpetum mobile omale
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist