940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud - õhulugeja viga
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud - õhulugeja viga
Tervitus üle pika aja!
Volvo on hea auto, kuni ta sõidab. Minu oma sõidab ka, kui ta tahab. Viimasel ajal on ta aga kahjuks väsimise märke näitama hakanud. Et IA diagnostika ajani on pea kuu aega, siis seniks võib arutleda teemal, mis võib viga olla.
Niisiis sümptomid järgmised: jõud kadunud, pöördesse ei lähe, gaasi lisades paugud väljalaske kollektoris. Lambda tuluke põleb.
Viga ei ilmne kogu aeg. Pikema vaatluse tulemused on aga sellised:
Külm auto käima - kõik OK. Pikk ots maanteel - kõik OK, kuniks mootorit vahepeal välja ei sureta. Viga ilmneb 70% tõenäosusega näiteks peale metsapeatust tehes. Viga läheb ise üle mingi aja möödudes, võib-olla aitab kohapeal tuuritamine, võib-olla mitte. Ja kui on "korda läinud", siis võib kasvõi Riiast Tallinna tulla (tehtud).
Üks tähelepanek veel. Linnasõidud sellist anomaaliat ei põhjusta. Lühikesed otsad sinna-tänna koos mootori välja suretamisega ei tee midagi: tõmme on hea.
Teostatud tööd:
1000km tagasi vahetasin jagajakaane, see oli päris põlenud. Rootorit ei olnud uut panna.
Küünlajuhtmed vahetatud. Küünlad tundusid ok-d olevat.
Nende toimingute tulemusel kadusid üksikud vahelejätud tühikäigu ajal, kuid peamine jama ei kadunud.
Aku klemmi võtsin ka korraks maha: alguses kustutas lambda tulukese ära, nüüd see enam ei kustu.
Lisainfo auto kohta:
945 Polar, 2.0 Turbo 114kW, 1996 v.l.
diagnostika jaoks on käetoe sees pistik
tumesinine
Volvo on hea auto, kuni ta sõidab. Minu oma sõidab ka, kui ta tahab. Viimasel ajal on ta aga kahjuks väsimise märke näitama hakanud. Et IA diagnostika ajani on pea kuu aega, siis seniks võib arutleda teemal, mis võib viga olla.
Niisiis sümptomid järgmised: jõud kadunud, pöördesse ei lähe, gaasi lisades paugud väljalaske kollektoris. Lambda tuluke põleb.
Viga ei ilmne kogu aeg. Pikema vaatluse tulemused on aga sellised:
Külm auto käima - kõik OK. Pikk ots maanteel - kõik OK, kuniks mootorit vahepeal välja ei sureta. Viga ilmneb 70% tõenäosusega näiteks peale metsapeatust tehes. Viga läheb ise üle mingi aja möödudes, võib-olla aitab kohapeal tuuritamine, võib-olla mitte. Ja kui on "korda läinud", siis võib kasvõi Riiast Tallinna tulla (tehtud).
Üks tähelepanek veel. Linnasõidud sellist anomaaliat ei põhjusta. Lühikesed otsad sinna-tänna koos mootori välja suretamisega ei tee midagi: tõmme on hea.
Teostatud tööd:
1000km tagasi vahetasin jagajakaane, see oli päris põlenud. Rootorit ei olnud uut panna.
Küünlajuhtmed vahetatud. Küünlad tundusid ok-d olevat.
Nende toimingute tulemusel kadusid üksikud vahelejätud tühikäigu ajal, kuid peamine jama ei kadunud.
Aku klemmi võtsin ka korraks maha: alguses kustutas lambda tulukese ära, nüüd see enam ei kustu.
Lisainfo auto kohta:
945 Polar, 2.0 Turbo 114kW, 1996 v.l.
diagnostika jaoks on käetoe sees pistik
tumesinine
Viimati muutis Stange K., 10 Okt 2016, 16:04, muudetud 1 kord kokku.
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Kui huvi võin vigade lugemisel ja lihtsamal diagnostimisel proovida abiks olla, olemas Delphi Autocomi jublakas. Tuleb vaid mõni õhtu Kalamajja sõita
Näib nagu mõne anduri kala või viga juhtmestikus-kontaktides.
Näib nagu mõne anduri kala või viga juhtmestikus-kontaktides.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5
855
142 '74
855
142 '74
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Ühes Tallinna Saku tänava töökojas oli üks valge arvuti ja sellega sai selgeks, et viga annab õhulugeja.
Lisasime teostatud tööde hulka veel õhulugeja puhastamise saastast ja turbolõdviku paikamise McAivari teibiga (auk)
Boonusena läks kildudeks salongikütte regulaator, mille plastmassosa on tehtud teadagi biolagunevast ühenditest.
Selle tulemusena läks tühikäik veelgi ühtlasemaks, lisaks paranesid tunduvalt auto dünaamilised omadused.
Lambda tule kustus peale akuklemmi eemaldamist.
AGA, täna tuli viga tagasi. Peale Stroomiranna külastamist auto jälle "sooda". Andsin korra korralikult gaasi, masin köhis ja aevastas, aga võttis elu taas sisse.
Lambda tuli aga süttis..
Lisasime teostatud tööde hulka veel õhulugeja puhastamise saastast ja turbolõdviku paikamise McAivari teibiga (auk)
Boonusena läks kildudeks salongikütte regulaator, mille plastmassosa on tehtud teadagi biolagunevast ühenditest.
Selle tulemusena läks tühikäik veelgi ühtlasemaks, lisaks paranesid tunduvalt auto dünaamilised omadused.
Lambda tule kustus peale akuklemmi eemaldamist.
AGA, täna tuli viga tagasi. Peale Stroomiranna külastamist auto jälle "sooda". Andsin korra korralikult gaasi, masin köhis ja aevastas, aga võttis elu taas sisse.
Lambda tuli aga süttis..
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Nii, õhulugeja-lambda tule probleemi ajutine lahendus oli selline: peale mootori käivitamist tuli oodata 10..15 s ilma, et manipuleeritaks gaasi pedaaliga. Selle aja käigus läks mootor ilusti käima, läksid pöörded kohe kuskile 1000 p/min, siis kukkusid 500..600 peale ja siis stabiliseerus tühikäik alla tuhande peal. Kui oleks gaasi vajutanud seal 5..600 pöörde peal, oleks tuli lambda süttinud. Igatahes peale sellist rahulikku käivitust võis autoga jälle mõnusasti sõita.
Aga, (alati on mingi "aga") miks kirjutan autost mineviku vormis? Põhjus väga lihtne. Eelmises postis kirjeldatud salongikraan purunes seekord maanteesõidul. Kahjuks ei olnud roolis mina, st. ei teagi, kuidas ja kas sellisele sündmusele reageeris näiteks vee-temperatuuri näidik armatuuris, igatahes päädis olukord sellega, et auto hakkas puterdama ja lambda-tuligi süttis. Kahjuks arvas roolis olnud juht, et tegu on vana-hea pudrutamise probleemiga. Pealegi tuli leida turvaline peatuspaik.
Nüüd on seis selline, et jahutusvedelik saabub silindrisse, summutist tuleb korralikult auru, samas mootoriõli on puhas.
Kardetavasti on auto utiil..
Aga, (alati on mingi "aga") miks kirjutan autost mineviku vormis? Põhjus väga lihtne. Eelmises postis kirjeldatud salongikraan purunes seekord maanteesõidul. Kahjuks ei olnud roolis mina, st. ei teagi, kuidas ja kas sellisele sündmusele reageeris näiteks vee-temperatuuri näidik armatuuris, igatahes päädis olukord sellega, et auto hakkas puterdama ja lambda-tuligi süttis. Kahjuks arvas roolis olnud juht, et tegu on vana-hea pudrutamise probleemiga. Pealegi tuli leida turvaline peatuspaik.
Nüüd on seis selline, et jahutusvedelik saabub silindrisse, summutist tuleb korralikult auru, samas mootoriõli on puhas.
Kardetavasti on auto utiil..
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
"Nüüd on seis selline, et jahutusvedelik saabub silindrisse, summutist tuleb korralikult auru, samas mootoriõli on puhas.
Kardetavasti on auto utiil.."
Tänu selle salongikraani purunemisele kuumenes mootor üle ja plokikaane tihend andi saba.
Võib-olla see tihend oleks andnud saba ka 100-150 km hiljem ilma salongikraani purunemiseta.
Sellepärast ei pea mootorit kohe mahakandma, võib juhtuda et on vaja ainult kaas lihvida ja uus
kaane tihend panna.
Ega siis auto sellepärast utiil ole.
Kardetavasti on auto utiil.."
Tänu selle salongikraani purunemisele kuumenes mootor üle ja plokikaane tihend andi saba.
Võib-olla see tihend oleks andnud saba ka 100-150 km hiljem ilma salongikraani purunemiseta.
Sellepärast ei pea mootorit kohe mahakandma, võib juhtuda et on vaja ainult kaas lihvida ja uus
kaane tihend panna.
Ega siis auto sellepärast utiil ole.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Ei ei utiil on. Ma võin raua hinnaga ära omastada
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Teostada Mustamäe paneelmaja ees plokikaane remonti? Miks mitte.
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Sa oled siis ainuke kes paneelmajas elab
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Stange K. kirjutas:Teostada Mustamäe paneelmaja ees plokikaane remonti? Miks mitte.
Kunagi on ikka esimene kord ja elus tuleb kõik asjad ära proovida.
888BFF
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Ma vahetasin hiljuti ühel audil Tammemäe bensujaamas paagisisest kütusepumpa. Mis se plokikaan siis ära ei ole.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Minu (sinu endine) auto sai täpselt aasta eest uue plokikaanetihendi Mustamäel. Linnu tee ja Sõpruse pst ristmikul on töökoda nimega Tõukur. Koos lihvimise ja muude toimingutega läks maksma ca 600 €. Klappidega tehti ka midagi, kuna gaasiga sõitmine oli neid närinud.
Saku tn vennad tuvastasid ka minu autol õhulugeja vea peale seda, kui olin seal sarnast muret kurtmas käinud. Nimelt sooja mootoriga puterdab peale käivitust. Õhulugeja vahetus ei aidanud ja ei aidanud ka pritse aju, süüte aju, pihustid jne. Lõpuks väsisin seal kämast. Samas kunagi varem sain sealt abi, kui oli probleeme käivitamisega. Tuvastasid bensiinipumba rikke.
Saku tn vennad tuvastasid ka minu autol õhulugeja vea peale seda, kui olin seal sarnast muret kurtmas käinud. Nimelt sooja mootoriga puterdab peale käivitust. Õhulugeja vahetus ei aidanud ja ei aidanud ka pritse aju, süüte aju, pihustid jne. Lõpuks väsisin seal kämast. Samas kunagi varem sain sealt abi, kui oli probleeme käivitamisega. Tuvastasid bensiinipumba rikke.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Pühapäeval oli ilus ilm. Võtsin välja soveedi-aegse padrunivõtmete komplekti ja pisut pusides oligi plokikaas käes. Hea uudis on see, et väljalaske kollektori mutrid tulid kõik ilusti ära. Oma osa mutrite valutul eraldumisel oli kindlasti MoS2 eraldusõlil, mida paar päeva hommikul ja õhtul neile peale piserdasin, aga sellega head uudised ka lõpevad. Silindrites oli vesi ja kaanes praod. Nii et vaja on vähemalt kaheksa klapiga plokikaant ja hammasrihma plastmasskatet (eelmine on pisut sulanud).
Küll aga hakkasin mõtlema Kristjani jutupeale, et tal oli samuti "õhulugeja viga" ja kas ma sain õigesti aru: probleem lahenes peale plokikaane tihendi vahetust?
Hetkel lõpetuseks: Plokikaane vahetus läheb algsest teemast ehk kaugele, aga õhulugeja viga tuleb ju ära parandada eksole.
Küll aga hakkasin mõtlema Kristjani jutupeale, et tal oli samuti "õhulugeja viga" ja kas ma sain õigesti aru: probleem lahenes peale plokikaane tihendi vahetust?
Hetkel lõpetuseks: Plokikaane vahetus läheb algsest teemast ehk kaugele, aga õhulugeja viga tuleb ju ära parandada eksole.
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Pane pilte ka plokikaanest. Kui nii kõvasti kuuma sai siis äkki on juba kolvid hülsse ka kraapinud?
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Esimesel silindril on kerged tumedad jutid näha jah, küüs nende taha ei jää.
Pragu:
Vesi silindrites:
Pragu:
Vesi silindrites:
Viimati muutis Stange K., 06 Sept 2016, 16:58, muudetud 3 korda kokku.
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: 940 bensiin. Peale pikka otsa jõud kadunud.
Esimesel pildil on kahe klapi vahel pragu.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist