Releele voolu siis kui mootor töötab

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas Ööbik » 21 Mai 2015, 09:59

Tervitused,

Mure siis sihuke, et oleks tarvis + voolu releele mootori töötamise ajal. Mootor väljas siis ka seal ahelas voolu ei tohiks olla. Kas ja kust ma saan seda kõige lihtsama vaevaga võtta testimiseks? Sobib ka mootoriruumist.

Ühes teises teemas küsisin möödaminnes ka, soovitati õlirõhu juhet. Ma tean küll kus õlirõhu andur on, kuid sinna sisse jookseb vaid üks must(-?) kaabel. Kas võin teda kohe seal tsurikda või on ahelas kuskilt mujalt teda mõistlikum näppida.
Ehk, enne kui oma segadusega rohkem küsimusi tekitan.
Tänan abi eest!

Elektrivõhik!
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas ants » 21 Mai 2015, 10:42

Ehk valgustaksid nats laiemalt, mis ja milleks. Kas on vaja siis kui süüde sees-mootor seisab või
ainult siis kui mootor käib?
Õlirõhu tule anduris ei ole + vaid -.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas taavi » 21 Mai 2015, 12:04

ants kirjutas:Õlirõhu tule anduris ei ole + vaid -.


relee juhtimiseks pole vahet, kas pluss või miinus. Lihtsalt relee teise otsa pead ühendama teisepoole asja külge. aga selle voolu saad suht suvalise koha pealt kätte (geneka ergutus, õlirõhuandur, süütelukust, raadio taha peaks ka jõudma, mõnel isendil sigaretisüütajast jne). võta tester ja mõõda kaitsmete pealt ja ühenda selle kaitsme alla relee, kus saad sulle vajalikul momendil tekkiva pinge kätte.

Aga elektrivõhikuna soovitaks sul konsulteerida mõne tuttavaga, kes väga võhik pole. Just ühenduste turvalisuse pärast. foorumis saab ühenduspunktid välja peilida küll, aga ühenduse kvaliteet võib tulekahju tekitada.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas Ööbik » 21 Mai 2015, 12:09

+ voolu vaja siis kui mootor käib, põriseb.

Min 5A ja Max 10A talle tarvis, see oleneb testimise käigust kus ta kõige efektiivsem on.

Kunagi oli siin foorumis teema HHO seadme kohta, see on vahepealsete uuenduste käigus vist pihta saanud ja kaduma läinud. Pmt leidsin lõpuks doonori kus seda seadet siis katsetada.
Muu on kõik ühendatud, elektritöö vaid veel teha.

ImageUploadedByTapatalk1432199335.049470.jpg


(Auto elektrisüsteemist ei ole mul õrna aimugi, tema skeeme ei oska lugeda, ühendusi oskan teha, pool maja valmis teinud 220v peal ja arvuteid näppinud, põlema ma arvan ei lähe midagi:))
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas ddig » 21 Mai 2015, 21:17

Olen ise ka kunagi selle üle juurelnud, et kuidas mootori töötamisest digikontatki (1/0) abil teada saada. Nt. oleks oluliselt mõistlikum lülitada automaatsed päeva/lähituled tööle siis kui mootor juba töötab, mitte siis kui süüde sisse keeratakse.


Paralleelselt on mul suur huvi ka selle vastu, kuidas saada mingi kindla/suvalise pöörde juures "mootorist" samasugune signaal kätte. Mu 940 B230FT kannatab üle 3000 rpm-i üsna kenasti rõhku peale keerata aga alla selle tahab kusagil 0,8..0,9-st alates fuel-cut´i teha. Kui saaks 3000 rpm-i juures digisignaali ning sellega juhiks õhuventiili mis wastegate´i ringluse ümber lülitab olekski sisuliselt olemas algeline kuid efektiivne TCU. Ehk siis kuni 3000 töötab tehaseseades (WG-le jookseb otse rõhk peale) aga üle selle töötab läbi rõhuregulaatori.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas tnx » 22 Mai 2015, 10:21

Seda, kas mootor käib või ei käi, saad juba mainitud õlirõhu andurist või generaatori ergutusest teada. 5 ega 10A ma kummagi alla otse ei ühendaks (vähemalt mitte ilma konkreetse mudeli ehitust täpsemalt tundmata) vaid ikka läbi täiendava relee.
Kindlate pöörete tuvastamise kohta ei meenu küll ühelgi autol sellisena olevat, aga tahhomeetrist või sellele signaali hankimise kohast (mõni pöörlemisandur, küünlajuhe, elektroonilise pihusti rakendamine) saadud info väikese töötlemisega on võimalik selline koht tekitada.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas taavi » 22 Mai 2015, 11:53

konkreetse pöörde tuvastamiseks on vaja kuskile pöörlevale osale (hooratas, nukkvõll, väntvõll, jagajarootor selle olemasolul vms) panna hall'i andur ja sealt siis teisendades (väntvõlli ja hooratta pöörded on 1:1) ja sisendit lugedes panna kontroller andmeid töötlema. Ise teinud pole, olen pigem teoreetik sellel alal, kuid kolleeg siin ehitab ühte nissani 1,6 135kW vabalthingavat mootorit ralliks, sellel lastakse teine komplekt klappe käiku peale "magusa" osa pöörete ületamist, et seda "magusat" osa pikendada, oli vaja ajust võtta väljavõte, millele siis ehitas signaaligeneraatori vahele, et aju arvaks, et 5000 pööret on koguaeg ületatud. VW grupi masinal sai kütust peale rohkem keerata mootoritemperatuuri anduri petmisega, pannes auto arvama, et mootor on alati külm. ehk tuleb uurida konkreetse auto elektriskeeme ja aju käitumist ning sealt pealt saab edasi mõelda, kuidas mõni sõlm lahendada. 1-0 saab jah lihtsalt kaitsmete alt tuvastada.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
andresko
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 30 Nov 2008, 22:07
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas andresko » 22 Mai 2015, 17:52

Mootori töö tuvastamiseks saab kasutada ka süütepoolile minevaid pulsse (või "süütevõimendi" sisendi impulsse).
Kõigi tagaveoliste Volvode ajude softi vahetus/uuendus ( "flashimine" ) ka ootetööna.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas Ööbik » 23 Mai 2015, 15:29

Skeeme vaadates selgus, et istmesoojendus aktiveeritakse ainult töötava mootoriga mõnedel mudelitel, kaasa arvatud minu omal. Kaitsme tagant võtta siis sealt on variant.

Generaatori ergutus? Ma saan aru, rihmaga tõmmatakse genekas käima ja ta hakkab voolu tootma, genekast jookseb jäme kaabel aku peale mis hakkab akut laadima. Seda nimetatakse geneka ergutuseks?
Kuid sealt ma ei saa ju võtta siis, sest see kabla ju on kogu aeg voolu all kui ta aku peale jookseb? Kui nüüd järele mõelda siis kokku said aku kaabel ja geneka laadimise juhe starteri peal, kuid see teeb ikka sama välja...
Iseenesest see geneka pealt võtmine mulle meeldib, siis saab ilusti klemmiga ühenduse teha katsetuseks, ei pea juhtmeid rappima.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas junga » 23 Mai 2015, 16:46

Ergutuse vool tuleb tavaliselt läbi armatuuris oleva pirni. (peenike juhe). Alguses on seal pluss, auto käivitamisel muutub see miinuseks, ja pirn armatuuris kustub seejärel ära. Või oli vastupidi? Et algul on miinus, ja. See muutub plussiks, ja siis kustubki pirn armatuuris, kuna enam pole miinust.

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas Ööbik » 24 Mai 2015, 01:05

Mmm, kas inglise keelset terminit selle kohta osatakse ka kosta?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas tnx » 25 Mai 2015, 10:01

Field current peaks ergutus olema. Tänapäeval on ta enamasti koos pingeregulaatoriga. Ehk siis see peenikeste juhtmetega pistik, mis jämedale lisaks geneka külge läheb. Kui selle lahti võtad, siis genekas voolu ei tooda ka ringi käies mitte.
vt http://alternatorparts.com/understandin ... ators.html vms

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Releele voolu siis kui mootor töötab

PostitusPostitas taavi » 25 Mai 2015, 11:38

ergutus ei ole midagi muud, kui elektromagnet. Kui süüde sisse panna, antakse ergutusele akupinge peale, mis siis tekitab pöörleva magnetvälja generaatori sees, mis omakorda hakkab voolu tootma. Generaator - see on imelihtne: https://www.youtube.com/watch?v=ZUCII8QglJk. aga sinul soovitaks ikkagi minna testriga kaitsmete kallale. Kõige lollikindlam lahendus ja kaitsmete alt tuua välja omale sobilik ots, mis juhib releed sinu veeseadmele. Otse ühendada ei tohi, kuna ei ole kindel mis kaitsme alt sa selle pinge "varastad", relee ise tarbib piisavalt vähe, et mitte mängida olulist rolli ükskõik mis kiatsmete all olevas ahelas. Ja ühenda see lisarelee peale kaitset (ehk kui leiad kaitsme, millelet "varastada", siis eemalda kaitse ja vaata kummal pool pinge peal on. Leides pingega klemmi, ühenda juhe nüüd ilma pingeta klemmile, sest siis on mingi rikke korral vähemalt kaitsmeplokis olev kaitse ka töövalmis).
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist