2,3 16v head ja vead?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
2,3 16v head ja vead?
Kas on ültse mõtet sellise mootoriga auto poole vaadata ja jääda kindlaks raudsele 8v-le?
Nimetatud mootori eeliseks on kindlasti parem kiirendus ükskõik millise vabalthingava 8-klapilisega võrreldes. Samas sobib selline mootori paremini sellisele juhile, kellele meeldib mootorit ka vahel pöördesse lasta, sest nö magusaim piirkond on pööretel 4000-6000. 8-klapilistel on samas alumise otsa tõmme parem.
Negatiivsetest asjadest selle mootori puhul tasub teada, et hooldus on väga kallis ning töökodade oskusteave on väga puudulik. Hammasrihmasid on sellel mootoril kaks ning rullikuid samuti üksjagu rohkem kui 8-klapilisel (rihmavahetus ca 6000,-). Mul on kahel sellisel mootoril vahetatud hammasrihm erinevates töökodades ning mõlemad hakkasid peale rihmavahetust vilistama. Konkreetset põhjust või lahendust ei oska keegi pakkuda.
Kindlasti on selle mootori juures oluline teada, et nõrgaks kohaks on õlipumba rihmaratas, täpsemalt selle kinnnituspolt, mis on liiga nõrk. See tuleks kindlasti asendada tugevama poldiga. Minu kogemustest saad lugeda siit.
Sõidurõõmu aspektist seega soovitan seda mootorit, kuid pead arvestama mõningate lisakulutustega. 8-klapiline mootor on iseenesest kindlasti turvalisem valik ning dünaamika aspektist ei ole samuti häbeneda midagi.
Negatiivsetest asjadest selle mootori puhul tasub teada, et hooldus on väga kallis ning töökodade oskusteave on väga puudulik. Hammasrihmasid on sellel mootoril kaks ning rullikuid samuti üksjagu rohkem kui 8-klapilisel (rihmavahetus ca 6000,-). Mul on kahel sellisel mootoril vahetatud hammasrihm erinevates töökodades ning mõlemad hakkasid peale rihmavahetust vilistama. Konkreetset põhjust või lahendust ei oska keegi pakkuda.
Kindlasti on selle mootori juures oluline teada, et nõrgaks kohaks on õlipumba rihmaratas, täpsemalt selle kinnnituspolt, mis on liiga nõrk. See tuleks kindlasti asendada tugevama poldiga. Minu kogemustest saad lugeda siit.
Sõidurõõmu aspektist seega soovitan seda mootorit, kuid pead arvestama mõningate lisakulutustega. 8-klapiline mootor on iseenesest kindlasti turvalisem valik ning dünaamika aspektist ei ole samuti häbeneda midagi.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Kütusekulu minu kiirenduslembelise sõidustiiliga jäi vahemikku 9-12 l/100 km kohta. Esimene number siis saavutatav maanteel ühtlase kiirusega sõites 100-110 km/h ning teine number tuleb ainult linnasõiduga.
Sõidustiilist nii palju, et sageli kiirendan foori tagant minema üsna intensiivselt, kuid üldiselt sõidan väga ühtlase kiirusega. Möödasõidud maanteel teen tavaliselt täisgaasiga, kui just pikale tühjale sirgele ei satu, esiteks siis seetõttu, et saab kiiremini möödasõidu tehtud ja saavad ka teised liiklejad ohutult sama manöövrit sooritada, teiseks seetõttu, et ikka hiiglama mõnus on, kui auto normaalselt edasi läheb
Siinkohal tasubki märkimist, et 16V mootori eelised tulevadki paremini esile seal, kus kõrgemate pöörete kasutamine on vajalik (nt. maanteel).
Sõidustiilist nii palju, et sageli kiirendan foori tagant minema üsna intensiivselt, kuid üldiselt sõidan väga ühtlase kiirusega. Möödasõidud maanteel teen tavaliselt täisgaasiga, kui just pikale tühjale sirgele ei satu, esiteks siis seetõttu, et saab kiiremini möödasõidu tehtud ja saavad ka teised liiklejad ohutult sama manöövrit sooritada, teiseks seetõttu, et ikka hiiglama mõnus on, kui auto normaalselt edasi läheb
Siinkohal tasubki märkimist, et 16V mootori eelised tulevadki paremini esile seal, kus kõrgemate pöörete kasutamine on vajalik (nt. maanteel).
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Selles võrdluses vaevalt, et 16V mootor millegi poolest halvem on ning eks siin oleneb pigem kõik eelmistest omanikest, nii nagu see on ka kõikide teiste mootorite puhul.
Minu 1990a 16V 740, mis 96a Hollandist Eestisse tulnud sn oli ostes ca 230k, reaalne läbisõit auto kulumist arvestades pigem üle poole miljoni ning mootor mingeid kulumise märke küll ei ilmutanud.
Sõbral oli 7-8a tagasi 88a 740 16V mootoriga ning sellel oli ostes sn ca350k ning see auto sõidab samuti siiani.
Minu 1990a 16V 740, mis 96a Hollandist Eestisse tulnud sn oli ostes ca 230k, reaalne läbisõit auto kulumist arvestades pigem üle poole miljoni ning mootor mingeid kulumise märke küll ei ilmutanud.
Sõbral oli 7-8a tagasi 88a 740 16V mootoriga ning sellel oli ostes sn ca350k ning see auto sõidab samuti siiani.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 2,3 16v head ja vead?
Ise sõidan pea 10 aastat sellise autoga.Alumine osa on siiamaani puutumatta.Pea on ainult 2 korda maha käinud.Ostes auto vigasena.Rullik oli kinni jooksnud, eelmine omanik ei vahetanud rullikuid õigesti.Klapid läksid.Ja teine kord kui sõidu aeg 1 klapp lõpetas oma töötamise.Viskas killu välja.Väljalase sai kõik uued klapid.Sisselase korralikum. Õlipumba polt tugevama vastu vahetatud. Liigub siiani ja liigub veelgi.
740 GLT (B234F).1990a.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist