Sulgurite-linkide tervishoid
Postitatud: 09 Mär 2006, 09:11
Aegade möödudes märkavad ehk 700ste omanikud oma rahvaautode uksi sulgedes ja avades tihtipeale nende mitte sajaprotsendilist haakuvust. Uks ei sulgu enam korralikult või mis veelgi halvem - ei suvatse enam ka peale mitut "lingitõmmet" avaneda. Eriti juhtub seda viga jahedamas õhutemperatuuriga keskkonnas. Välislingi hooba enda poole tõmmates peaks toimuma käega tuntav nõksatus, mis annab märku ukse lahti tulekust. Seda kõike juba siis, kui hoob on veidi üle poole liikumisteekonda läbinud. Mida aeg edasi seda enam on tuntav, justkui ka pidurite puhul, et hakkab kuidagi enam põhjast võtma. Lõpptulemusena võib näha juba rohkem tsirkuselaadset etendust - juht kangutab ja rebib ja nõkutab aga ust väljast lahti ei saagi! Ma tean vaid üht soovitust siinkohal öelda - väheke aerosoolset grafiitmääret teeb töö ära. Aga seda vaid väga väikseks ajaliseks hetkeks. Kõik oleneb lõppkokkuvõttes ikkagi inimesest endast elik kui palju ta siiski sisse-välja autost tormab. Isiklikust kogemusest öelduna - kuskil 2-3 nädalat kestab selle määrde imeline toime, mispeale muutuvad taas lingid avanematuteks. Linke meie jaekaubanduses müügil eriti pole kui just mitte I-Autosse pöörduda. Kõige "tasuvam" on ekspluateerida neid romulatest. Sealt saab alati mingisuguse endale vajaliku assortii. Isegi kui ka mõne suurlinna ettevõttesse peaks neid, linke so, tellitama, pole kunagi Te just kuigi kindel, kas see on oma välimuselt sama mis Teie just soovisite. Kroomliistu saaks küll eelmise küljest lahti katkuda, ent kas ka sama osavalt uue külge kinnitada.
Teine väga kuluv element on sulgur. Üks väheseid kohti, muuseas, kus 700sel on kasutatud tähikvõtme lahendust. Kahju on ju kohe vihaga peksta uksi kinni, vaid sel eesmärgil, et nad kinni püsiksid, riskides sel moel audiosisutuse ja miks ka mitte klaasi/akna purustamisega. Selle sulgumise vastu ei aita ei määre ega mingi muu imevigur, kui et lihtlabane välja vahetamine. Originaalosi (nimetagem neid ka doonorosadeks ehk masinatelt, mis on seisma jäänud) on leida sääraseid veel küllaga. Veel hiljutigi sain kokkuleppele, magusa ja kiire jutu tulemusena, ühe Volvo omanikuga, kes oma terve masina osadeks müüb, et müütab oma kasutatud lingid ja sulgurid mulle. Hinnaks oli 20.-/link ja 40.-/sulgur.
Kahjuks pole mul andmeid, kas 700ste tootmise ajal linkide füüsilist olemust ka muudeti. Tean vaid et neid oma välimuselt oli kahte tüüpi - üks edevale GLE-le (vist ka GLT-le) ja teine variant kuulus lihtrahvalikule GL-le. Vahe - eelpool nimetatu oli kroomliistuga ja viimane mitte.
Lugupidamisega,
Jaan Kaer
Teine väga kuluv element on sulgur. Üks väheseid kohti, muuseas, kus 700sel on kasutatud tähikvõtme lahendust. Kahju on ju kohe vihaga peksta uksi kinni, vaid sel eesmärgil, et nad kinni püsiksid, riskides sel moel audiosisutuse ja miks ka mitte klaasi/akna purustamisega. Selle sulgumise vastu ei aita ei määre ega mingi muu imevigur, kui et lihtlabane välja vahetamine. Originaalosi (nimetagem neid ka doonorosadeks ehk masinatelt, mis on seisma jäänud) on leida sääraseid veel küllaga. Veel hiljutigi sain kokkuleppele, magusa ja kiire jutu tulemusena, ühe Volvo omanikuga, kes oma terve masina osadeks müüb, et müütab oma kasutatud lingid ja sulgurid mulle. Hinnaks oli 20.-/link ja 40.-/sulgur.
Kahjuks pole mul andmeid, kas 700ste tootmise ajal linkide füüsilist olemust ka muudeti. Tean vaid et neid oma välimuselt oli kahte tüüpi - üks edevale GLE-le (vist ka GLT-le) ja teine variant kuulus lihtrahvalikule GL-le. Vahe - eelpool nimetatu oli kroomliistuga ja viimane mitte.
Lugupidamisega,
Jaan Kaer