Sulgurite-linkide tervishoid

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Sulgurite-linkide tervishoid

PostitusPostitas JaanKaer » 09 Mär 2006, 09:11

Aegade möödudes märkavad ehk 700ste omanikud oma rahvaautode uksi sulgedes ja avades tihtipeale nende mitte sajaprotsendilist haakuvust. Uks ei sulgu enam korralikult või mis veelgi halvem - ei suvatse enam ka peale mitut "lingitõmmet" avaneda. Eriti juhtub seda viga jahedamas õhutemperatuuriga keskkonnas. Välislingi hooba enda poole tõmmates peaks toimuma käega tuntav nõksatus, mis annab märku ukse lahti tulekust. Seda kõike juba siis, kui hoob on veidi üle poole liikumisteekonda läbinud. Mida aeg edasi seda enam on tuntav, justkui ka pidurite puhul, et hakkab kuidagi enam põhjast võtma. Lõpptulemusena võib näha juba rohkem tsirkuselaadset etendust - juht kangutab ja rebib ja nõkutab aga ust väljast lahti ei saagi! Ma tean vaid üht soovitust siinkohal öelda - väheke aerosoolset grafiitmääret teeb töö ära. Aga seda vaid väga väikseks ajaliseks hetkeks. Kõik oleneb lõppkokkuvõttes ikkagi inimesest endast elik kui palju ta siiski sisse-välja autost tormab. Isiklikust kogemusest öelduna - kuskil 2-3 nädalat kestab selle määrde imeline toime, mispeale muutuvad taas lingid avanematuteks. Linke meie jaekaubanduses müügil eriti pole kui just mitte I-Autosse pöörduda. Kõige "tasuvam" on ekspluateerida neid romulatest. Sealt saab alati mingisuguse endale vajaliku assortii. Isegi kui ka mõne suurlinna ettevõttesse peaks neid, linke so, tellitama, pole kunagi Te just kuigi kindel, kas see on oma välimuselt sama mis Teie just soovisite. Kroomliistu saaks küll eelmise küljest lahti katkuda, ent kas ka sama osavalt uue külge kinnitada.

Teine väga kuluv element on sulgur. Üks väheseid kohti, muuseas, kus 700sel on kasutatud tähikvõtme lahendust. Kahju on ju kohe vihaga peksta uksi kinni, vaid sel eesmärgil, et nad kinni püsiksid, riskides sel moel audiosisutuse ja miks ka mitte klaasi/akna purustamisega. Selle sulgumise vastu ei aita ei määre ega mingi muu imevigur, kui et lihtlabane välja vahetamine. Originaalosi (nimetagem neid ka doonorosadeks ehk masinatelt, mis on seisma jäänud) on leida sääraseid veel küllaga. Veel hiljutigi sain kokkuleppele, magusa ja kiire jutu tulemusena, ühe Volvo omanikuga, kes oma terve masina osadeks müüb, et müütab oma kasutatud lingid ja sulgurid mulle. Hinnaks oli 20.-/link ja 40.-/sulgur.

Kahjuks pole mul andmeid, kas 700ste tootmise ajal linkide füüsilist olemust ka muudeti. Tean vaid et neid oma välimuselt oli kahte tüüpi - üks edevale GLE-le (vist ka GLT-le) ja teine variant kuulus lihtrahvalikule GL-le. Vahe - eelpool nimetatu oli kroomliistuga ja viimane mitte.

Lugupidamisega,

Jaan Kaer

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas 760GLE » 09 Mär 2006, 09:42

Ja tasuks meeles pidada ka seda, et külmaga ei pääse üldse 700 seeriasse sisse.
Endal oli selline probleem.
Aku oli täiesti tühi ning kesklukk seega ei reageerinud.
Mõlema ukse lukud on varaste poolt ära songitud ja nendest kasu pole.
Kui tagaluugi kaudu üritasin siseneda siis otsustas link, et tema ajab oma jonni ja ei võta üldse taha. Õhtuks sai fööniga soojendades siiski luugi lahti.

Peale seda pole uksi lukustanud aga juhiust ma pole see talv väljastpoolt lahti saanud. Link käib lihtsalt tühja.
Lahti kiskuda ka ju ei viitsi koguaeg.


Sedaanil ma eelmine suvi lammutasin tagumise ukse laiali. Põhjus just selles, et ei võtnud linki taha. Võtsin kõik laiali, leotasin, puhastasin, määrisin ja panin kokku tagasi ning siiani töötab nagu tutikas.
Sten
5 245 17kolm

Viljar
Foorumlane
Postitusi: 84
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:19
Asukoht: Tallinn , Johvi
Kontakt:

PostitusPostitas Viljar » 09 Mär 2006, 12:06

Aga mina oskan 700 juhipoolse ukse lahti teha ilma võtmeta ligikaudu 5 minutiga :) Kahel volvol proovitud hädaolukorras :). Talvel polnud probleeme lahti tegemisega, vaid oli probleem ukse kinnipanemisega, läks alati pooleldi kinni. Kogemus 940 polar volvoga sellel uksed toimisid signalt ka - 34.
Volvo only for Vikings

sullivanmike

PostitusPostitas sullivanmike » 09 Mär 2006, 17:39

700 ma ei tea, aga kui kellegil jääb 200 kinni , siis seda ma moistan avada ilma võtmeta. On tulnud seda varjanti kasutada paar-kolm korda kuna võtmed on süütelukku ette jäänud:D kesklukk mul ei tööta:D

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 28 Mär 2006, 15:26

Volvo ukselinkidega on tõesti alailma üks kepp.Seda et uks ei sulgu on ette tulnud ainult väga külma ilmaga.Lahtitulemine neil, tõesti on probleemne.Põhjuseks on siiski tavaliselt kulumine, määrimine ei ole tavaliselt eriti tulemust andnud kui asi juba ei tööta.Olen kakkunud lahti kõiki uksi, linke ja mida iganes veel.Üldjuhul saab asja tööle kas siis lihtsalt pingutades hoovastikku(milleks on kohe võimalus olemas) või midagi välja vahetades.Mitu korda on juhtunud ka seda et link ise(osad lingid on seest plastmassist hoovaga) on murdunud.Lukke ja linke/hoovastikku on suhteliselt tülikas eemaldada(eriti seda esimest korda tehes).Üldiselt siiski regulaarne määrimine aitab.Siin võiks vist mitu lehekülge volvo sagedamini esinevatest vigadest rääkida..Mitte et auto halb oleks aga neid ikka aja jooksul tuleb välja.

Kasutaja avatar
simpson005
Volvo Club liige
Postitusi: 1983
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:56
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitas simpson005 » 28 Mär 2006, 16:43

JaanKaer kirjutas et: Lõpptulemusena võib näha juba rohkem tsirkuselaadset etendust - juht kangutab ja rebib ja nõkutab aga ust väljast lahti ei saagi!

Seda me nägime jah kokkutulekul, oli tõesti naljakas :lol:
Ära solvu
Pers...täis 850 ja veel mõni vana
142 MATU
2006a. XC70
2008a XC90 D5

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 28 Mär 2006, 18:34

tsirkuselaadne tõmblemine autolingi kallal. Supper Jaan. Väha humoorikas :)
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

PostitusPostitas JaanKaer » 28 Mär 2006, 18:40

Kuskuss... aga näete - see ongi lõpptulemus :D Teie jaoks tsirkus - minu jaoks kuidas nüüd pehmelt öelda - ajugebb? :D

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 573
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 28 Mär 2006, 19:02

Minu 740-el põhjustas tsirkust üks tagauks, mille üks horisontaalne pikk hoob oli oma plastikust kinnitusest lahti tulnud ja tänu sellele paindus läbi ning ei avanud ukselukku. Plastikust kaabliside aitas hädast välja. Veel kipuvad välimise käepideme sees olevad avamishoovad avatud asendisse kinni kiiluma siis, kui enne keskluku rakendumist uksi proovida avada. Need tuleb siis lihtsal näpuga tagasi tõmmata, sest muidu uks ei lukustu vaid põrkab lahti tagasi. Õli leevendab seda probleemi väheke, aga päris korda saab vast siis, kui kogu kupatus lahti võtta ja ära puhastada või kulunud jubinad uutega asendada.
V70I-el pole veel erilisi probleeme 3 kasutusaasta jooksul täheldanud. Ainult, et salongivalgustus ei sütti alati, kui ust seespoolt avada. Väljaspoolt avades süttib alati. Viga pidi olema mikrolülitites, mis asuvad ukseluku sees, mitte nagu vanasti - uksepiidas. Ise parandada pole seal midagi - aitab lukumehanismi vahetus. Kuudi valgustus ei taha ka vahest kustuda - peab mitu korda luuki avama ja sulgema. Seal soovitati ka lukumehanismi vahetust. Väike õlivann üle poole aasta on veel siiani abiks olnud.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist