745-e esisilla pidurisadulad.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

hawker
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 05 Dets 2011, 22:04

745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas hawker » 31 Jaan 2013, 11:22

90. a. diisel Volvo 745-el on hetkel ees kahe kolviga pidurisadulad, millel üks kolb kinni roostetanud. On olemas ka 94. a. diisel 945-e ABS variandi korralikud pidurisadulad, millel aga 1 kolb.

Milline variant oleks kõige mõttekan, et säiliks võimalikult efektiivne pidurdus ka pikema aja jooksul? Kas remontida allolev sadul või visata alla 945-e omad?

Kahe kolviga sadul peaks teoreetiliselt efektiivsem olema, aga mingil põhjusel neid uuemal 945-el enam ei kasutatud. Mis põhjus see olla võis?

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas Leho » 31 Jaan 2013, 11:49

Kui tahad võtta kasutusele ühe kolviga asja siis pead vahetama ka peasilindri ja teiselpool esimese ning kogu kontuuri ringi tegema.

See kahe sadula variant on dubleeritud kontuuriga. Ehk siis kui ükskõik milline piduritoru katki läheb siis säilib 70% pidurdusjõudu.
(see on tsitaat tootja poolt mitte minu väljamõeldis)
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas volvo245 » 31 Jaan 2013, 13:48

Leho kirjutas:Kui tahad võtta kasutusele ühe kolviga asja siis pead vahetama ka peasilindri ja teiselpool esimese ning kogu kontuuri ringi tegema.

See kahe sadula variant on dubleeritud kontuuriga. Ehk siis kui ükskõik milline piduritoru katki läheb siis säilib 70% pidurdusjõudu.
(see on tsitaat tootja poolt mitte minu väljamõeldis)

Ei ole päris nii!
See oleneb kas hetkel on autol ABS vöi mitte leho jutt käib ilma ABSsita varjandi puhul!

Mina ütleks nii et kui sul ABS on autol siis lihtne pane 940 pidurid ja köik!
Kui puudub ABS on nende 940 pidurite panek raskentatud ja taastaks pidurisadula!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas Leho » 31 Jaan 2013, 15:13

Mina pole näinud kahe kontuuri ja ABSiga asja. Aga Andres on kindlasti rohkem autosi altpoolt näinud kui mina.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas ants » 31 Jaan 2013, 18:46

Leho kirjutas:Mina pole näinud kahe kontuuri ja ABSiga asja. Aga Andres on kindlasti rohkem autosi altpoolt näinud kui mina.


Leho, Andres ju seda räägibki et kui on kahe kolviga sadulad (ilma ABS), siis sinna
ei saa ilma suurema ümberehituseta panna 945 ABS-ga sadulaid.
745 GL ´91; LR90 ´87.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas supp » 31 Jaan 2013, 20:43

selle teema algataja küsimuse võtaks kokku klassikalise lausega filmist "Kaukaasia vang" :
Mul on soov osta maja, aga puuduvad võimalused, mul on võimalused osta kits, aga puuduvad soovid.... "
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

hawker
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 05 Dets 2011, 22:04

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas hawker » 31 Jaan 2013, 21:16

Kahega variandil on jah eraldi kontuurid. Küsimus polegi niivõrd tegemise raskuses, kuivõrd kestvuses. Kartsin, et neil kahekolvilistel ongi tüüpveaks silindri "jäätumine". Mingil põhjusel need ju ühesilindriliste vastu vahetati.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas ants » 31 Jaan 2013, 22:02

hawker kirjutas:Kahega variandil on jah eraldi kontuurid. Küsimus polegi niivõrd tegemise raskuses, kuivõrd kestvuses. Kartsin, et neil kahekolvilistel ongi tüüpveaks silindri "jäätumine". Mingil põhjusel need ju ühesilindriliste vastu vahetati.


Sul on vale arusaam, vahetati nad suuremate ühesilindriliste vastu kuna lisandus ABS.
"Jäätuvad" nad kõik kui neid ei hooldata!
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas volvo245 » 31 Jaan 2013, 22:21

Ma pakun, et vahetati kuna teha odavam ja materjalikulu väiksem ühekolvilisel!
Ja eks ole 1 kolviline töökindlam kuna liikuvaid osi on 1 vs 2 seega on ju 1 asi vähem mis vöib törkuda ja saba anda :idea: :D
Aga jh nagu eelpool mainiti kui ei hoolda ei kesta ei see ega teine.
Pöhiline viga mis tolmukatted katki vöi on pidurivedelik vana ehk niiskus sees paneb asjad ussitama.
Ja veel kui taastad vaata hoolega mis rem. kom. kasutad kuna need odavad ei taha kesta (tolmukatted just) hinnavahe odavad saad u5 euroga aga Ate orikas 20.- tundub küll 20 kummi jullade eest palju aga kui odavad kiiresti saba annavad kas see töö ja vaev maksab vähem+materjalid (piduriöli jne)
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas ants » 31 Jaan 2013, 22:40

volvo245 kirjutas:Ma pakun, et vahetati kuna teha odavam ja materjalikulu väiksem ühekolvilisel!
Ja eks ole 1 kolviline töökindlam kuna liikuvaid osi on 1 vs 2 seega on ju 1 asi vähem mis vöib törkuda ja saba anda :idea: :D
Aga jh nagu eelpool mainiti kui ei hoolda ei kesta ei see ega teine.
Pöhiline viga mis tolmukatted katki vöi on pidurivedelik vana ehk niiskus sees paneb asjad ussitama.
Ja veel kui taastad vaata hoolega mis rem. kom. kasutad kuna need odavad ei taha kesta (tolmukatted just) hinnavahe odavad saad u5 euroga aga Ate orikas 20.- tundub küll 20 kummi jullade eest palju aga kui odavad kiiresti saba annavad kas see töö ja vaev maksab vähem+materjalid (piduriöli jne)


Sulle küsimus, kas Sa tead varjanti 7-sajasel ühesilindrilist ilma ABS-ta?
Hari mind harimatut.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas volvo245 » 01 Veebr 2013, 00:04

ants kirjutas:Sulle küsimus, kas Sa tead varjanti 7-sajasel ühesilindrilist ilma ABS-ta?
Hari mind harimatut.

Pole küll sellist siiamaani kohand ja 940 ilma ABSsita olen näinud ja seal kah 2 kolviga/2 voolikuga pidurisadul.
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Todu
Foorumlane
Postitusi: 38
Liitunud: 04 Mär 2008, 19:50

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas Todu » 15 Veebr 2013, 18:50

volvo245 kirjutas:
ants kirjutas:Sulle küsimus, kas Sa tead varjanti 7-sajasel ühesilindrilist ilma ABS-ta?
Hari mind harimatut.

Pole küll sellist siiamaani kohand ja 940 ilma ABSsita olen näinud ja seal kah 2 kolviga/2 voolikuga pidurisadul.

Minu teada hakkas kahe kontuuriga juba 100 pihta (kui mitte varem) ja lõppes ABS-ga

rookierice
Foorumlane
Postitusi: 70
Liitunud: 15 Jaan 2012, 19:44

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas rookierice » 16 Apr 2013, 15:00

Ma siin suurte volvospetsidega ei vaidleks igasugu peensuste teemal, aga endal tegin mõned tähelepanekud.
Kahekolvilistel nõellaagriga (kuni 1987?) on kettamõõt, mida ühekolvilistel pole, uuemaid on suuri ja väikseid, 94 aasta 940 oli juba suurem ketas ja sealt sadula ümbertõstmine minumeelest niisama ei sobinud. Kas on erinevad sadulakandurid või erinev sadul, praegu peast ei mäleta.

Äkki kellegi jaoks on see info ka kasulik. :rolls eyes:

Muidu kahe kolviga sadul on kindlasti parem kui ühega, tehase poolt oli vahetuse põhjuseks puhtalt kokkuhoid. Ja ühe kolviga sadul on ka raskem! (säh teile vedrustamata massi)

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas ants » 16 Apr 2013, 19:57

rookierice kirjutas:Kahekolvilistel nõellaagriga (kuni 1987?) on kettamõõt,

Muidu kahe kolviga sadul on kindlasti parem kui ühega, tehase poolt oli vahetuse põhjuseks puhtalt kokkuhoid. Ja ühe kolviga sadul on ka raskem! (säh teile vedrustamata massi)


Mis nõellaagritest Sa räägid?
Oled Sa neid sadulaid kaalunud?
Oled Sa näinud ABS süsteemi kus samasse sadulasse
tuleb 2 sisendit, kas ABS võrusid on ka 2?
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

PostitusPostitas JaanKaer » 16 Apr 2013, 22:10

Oot ma pidin ka just vahele torkama, et kus need laagrid veel on? Nii palju kui mina neid lammutanud olen, on kaks liikuvat detaili - kolb ja liugur.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist