kui suur aku?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Re: kui suur aku?
Kui kiiresti täis laed peale seda, siis väga halb ei ole.
Keemilised protsessid pole nii kiired, külmas akus eriti.
Keemilised protsessid pole nii kiired, külmas akus eriti.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Re: kui suur aku?
Sai siis ka omale tutikas aku ostetud hinge hinna eest. 80 AH, 700A Banneri aku. Vaatasin, et Eestist oleksin sama aku saanud poole soodsamalt, isegi üle poole. Aga noh, nüüd peaks olema korralik aku mitmeks aastaks.
Volvo 744 1988 B230F
Volvo 245 1983 D24
Volvo 245 1983 D24
Re: kui suur aku?
taavi kirjutas:Aku elueale mõjub just täielikult tühjaks laadimine fataalselt. Kumb aku on lähemal täielikult tühjakslaetusele?
Kas see fataalsus läheneb siis tühjenemisega võrdeliselt, st et kõige parem oleks akut kogu aeg 100% täis hoida ja üldse mitte kasutada?
Vanasti tehti ju akudele lausa treeningtsükleid, kus lasti nad aeg-ajalt mingi piirini tühjaks ja laaditi siis korralikult täis.
Re: kui suur aku?
tnx kirjutas:taavi kirjutas:Aku elueale mõjub just täielikult tühjaks laadimine fataalselt. Kumb aku on lähemal täielikult tühjakslaetusele?
Kas see fataalsus läheneb siis tühjenemisega võrdeliselt, st et kõige parem oleks akut kogu aeg 100% täis hoida ja üldse mitte kasutada?
Vanasti tehti ju akudele lausa treeningtsükleid, kus lasti nad aeg-ajalt mingi piirini tühjaks ja laaditi siis korralikult täis.
Just nimelt, mitte täiesti tilgatumaks. Pliiakul on soodumus täiesti tühjaks saades ka poolused ära vahetada! Kui aku on tilgatumaks tõmmatud siis tasub testri otsad peale visata. Näiteks diginäiduga multimeeter näitav alalispingeväärtuse ees valepidi polaarsuse puhul "-" märki!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: kui suur aku?
tnx kirjutas: et kõige parem oleks akut kogu aeg 100% täis hoida ja üldse mitte kasutada?
ebaviisakas on küll küsimusele küsimusega vastata, aga teen seda siiski: mismoodi on müügil poes uued akud? kaua need seal müügil juba on olnud?
vastan ise: täislaetult ja mõnes bensukas vedelevad need akud juba mitmed aastad. ostad, viskad peale ja sõidad.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
Re: kui suur aku?
A miks seda treeningut siis harrastati? Kas inimesed olid rumalad või on akuehituses toimunud mingid arengud, mis nõuavad teistsugust lähenemist?
EDIT: aga äkki see mitmeaastane poes seismine põhjustabki siis olukorra, kus mõni aku käib 7-8 aastat ja teine vaid 2-3...
EDIT: aga äkki see mitmeaastane poes seismine põhjustabki siis olukorra, kus mõni aku käib 7-8 aastat ja teine vaid 2-3...
Re: kui suur aku?
Ah võtke geelaku. Jätke see vedelikaku kus seda ja teist. Raadiot ei tohi vaid niisama järgi jätta
Re: kui suur aku?
Kuskilt bensukast või niisama autopoest aku ostmine on raha raiskamine. Seal tõepoolest akud seisavad riiulis senikaua kuni keegi need ära ostab
Aku tuleb ikka akufirmast osta. Mitte, et ma siin mingit reklaami teen aga seal inimesed teavad mida nad teevad.
Ise oma 2sajasega korra ämbrisse sellega astunud, et ostsin mingist suvalisest autopoest esimese ettejuhtuva hannkoogi mis pooleteist aastaga ära suri. Sõber ostis kah ja ega ka tema oma palju kauem ei kestnud.
Aku tuleb ikka akufirmast osta. Mitte, et ma siin mingit reklaami teen aga seal inimesed teavad mida nad teevad.
Ise oma 2sajasega korra ämbrisse sellega astunud, et ostsin mingist suvalisest autopoest esimese ettejuhtuva hannkoogi mis pooleteist aastaga ära suri. Sõber ostis kah ja ega ka tema oma palju kauem ei kestnud.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Re: kui suur aku?
Ise ostsin eelmine aasta sügisel ühest niiöelda autopoest aku oma sigullile. Kohapeal tehti akule kohe koormustestid jne. See koormustesti aparaat printis veel isegi mingi paberi kus näitas, et kui kaua testi sooritati, kui kõvasti jne.
Kusjuures oli küll mingi hiina aku, ei mäleta isegi seda nime aga garantii paberite peal on kirjas, et mis kuupäeval toodetud, millal poodi jõudnud ja millal müüdud lõplikule kliendile.
Siiamaani töötab korralikult kuigi jah tõesti, mul oli nii palju viitsimist, et eelmine talv iga õhtu aku tuppa sooja kaasa võtta ja hommikul enne kooli minekut jälle aku peale, auto käima ja kooli sõit.
Mina arvan, et kõik oleneb sellest kuidas sa seda akut kasutad.
Kusjuures oli küll mingi hiina aku, ei mäleta isegi seda nime aga garantii paberite peal on kirjas, et mis kuupäeval toodetud, millal poodi jõudnud ja millal müüdud lõplikule kliendile.
Siiamaani töötab korralikult kuigi jah tõesti, mul oli nii palju viitsimist, et eelmine talv iga õhtu aku tuppa sooja kaasa võtta ja hommikul enne kooli minekut jälle aku peale, auto käima ja kooli sõit.
Mina arvan, et kõik oleneb sellest kuidas sa seda akut kasutad.
Volvo 744 1988 B230F
Volvo 245 1983 D24
Volvo 245 1983 D24
Re: kui suur aku?
Esmalt tahaksin kiita Lehot, kes tõesti teab, mida räägib ja kummutab müüte, mida akudest ja laadimisest arvatakse.
Täpselt minu jutt.
kuid kasutaja gjuk, eksis päris suuresti plii happeaku tõdede vastu.
Arvestasid auto käivituse väga täpselt Ah, kuid see asi ei käi nii lihtsalt.
Nimelt on pliiakul selline omadus, et sealt palju voolu võttes tekib effekt, ei mäleta selle nime, mille tulemusel tühjeneb aku väga kiirelt.
Näiteks 65Ah aku ja võtame sealt 200A voolu, saame sedasi järjest käivitada alla 2 minuti, täpselt on raske öelda, peale seda on aku tühi.
1,5km sõitu ei lae isegi suvel akut tagasi peale käivitust, sest see effekt käivituse hetkel tühjendab seda akut arvestatavalt.
veel enam, külm aku ei võta kogu laadimisvoolu algul vastu, talvel suure külmaga võtab aku vastu vaid 25% oma laadimisvoolust, alguses.
Kui me räägime nüüd 20 minutist nagu sina rääkisid? Siis tõesti, suvel laeb selle ajaga hästi käivituva aku tõesti ära ja ka talvel -10ga laeb ilmselt ära, aga alla selle temperatuuri enam ei tea.
Arvesta ka sellega, et aku laadimisel on kasutegur ja kogu sinna laadimiseks kuluv vool ei jää akusse.
Kui sa auto käivitad ja aku on enamus täis, siis algselt lööb sõltuvalt autost ja akust ningi lmast üles laadimisvoolu 30-50A, see hakkab kiirelt kukkuma ja kukub lõpuks alla 10A, aku üha täitudes.
ants, sul on täiesti õigus 1,5km sõiduga ei lae akut ära, kui sa just 10 minutit lisaks autos ei ostu ja ei oota, millal akut laeb, mida saab ka teha.
Generaatori võimsusest kulub üldjuhul alla poole aku laadimiseks vähegi tänapäevastel autodel, mille generaator 70-140A on.
Ainult väga tühi aku, eriti veel suur aku, võib selle üle 50A lüüa, mis generaatorile hea kindlasti pole, kuid elab selle kenasti üle, lihtsalt mida rohkem generaatorit koormame, seda lühem on tema eluiga.
Ning ütlen ka omalt poolt, et see jutt, et generaator ei jõua 100Ah akut laadida ei vasta tõele.
Aega kulub laadimiseks lihtsalt kauem, aga ta saab selle laetud.
Kuid sa ei tohiks akut nii tühjaks lastagi ,peaksid nii sõitma, et laeb ikka aku ära, pliiaku tahab täis olla, see mõjub ta elueale hästi.
Tühi aku võib külmaga läbi külmuda ja siis ei lähe see enam garantii alla ka.
gljuk eksid järjekordselt, kui arvad, et 100Ah akust ei jää rohkem alles, tegelikult jääb ikka küll.
Esiteks, kui me võtame sealt sama voolu, mis väiksemast akust, siis jääb ju rohkem alles, kuid on palju olulisem vahe.
Nimelt, see effekt, millest mina rääkisin, kus pliiaku hakkab sealt palju voolu võttes kiirelt tühjenema.
Nimelt 65Ah vs 100Ah aku puhul on see effekt 100Ah aku puhul leebem, kuna ta on suurem aku.
Mistõttu suurem aku tühjeneb vähem, kuna effekt on leebem.
Tõsi, ka see vool tuleb sinna tagasi laadida.
Ämbrite võrdlus on teatud ulatuses üsna hea, kuid temperatuur jah mõjutab kättesaadavat aku mahutavust, kuid suurem aku on endiselt parem.
tnx, akule on treeningtsükkel endiselt hea, õige maani tühjaks ja väikese vooluga täis laadida.
Lihtsalt korralikult kasutatud aku, ei vaja seda väga, kuigi ega see halba ei tee, kuid tavaliselt inimesed kas ei oska või ei viitsi sellega jännata, enamjaolt ei oska.
Vastab täiesti tõele, et kui ka uus aku seisab palju aastaid ja teda ei laeta ei kasutata, siis ta läheb tuksi.
Täpselt minu jutt.
kuid kasutaja gjuk, eksis päris suuresti plii happeaku tõdede vastu.
Arvestasid auto käivituse väga täpselt Ah, kuid see asi ei käi nii lihtsalt.
Nimelt on pliiakul selline omadus, et sealt palju voolu võttes tekib effekt, ei mäleta selle nime, mille tulemusel tühjeneb aku väga kiirelt.
Näiteks 65Ah aku ja võtame sealt 200A voolu, saame sedasi järjest käivitada alla 2 minuti, täpselt on raske öelda, peale seda on aku tühi.
1,5km sõitu ei lae isegi suvel akut tagasi peale käivitust, sest see effekt käivituse hetkel tühjendab seda akut arvestatavalt.
veel enam, külm aku ei võta kogu laadimisvoolu algul vastu, talvel suure külmaga võtab aku vastu vaid 25% oma laadimisvoolust, alguses.
Kui me räägime nüüd 20 minutist nagu sina rääkisid? Siis tõesti, suvel laeb selle ajaga hästi käivituva aku tõesti ära ja ka talvel -10ga laeb ilmselt ära, aga alla selle temperatuuri enam ei tea.
Arvesta ka sellega, et aku laadimisel on kasutegur ja kogu sinna laadimiseks kuluv vool ei jää akusse.
Kui sa auto käivitad ja aku on enamus täis, siis algselt lööb sõltuvalt autost ja akust ningi lmast üles laadimisvoolu 30-50A, see hakkab kiirelt kukkuma ja kukub lõpuks alla 10A, aku üha täitudes.
ants, sul on täiesti õigus 1,5km sõiduga ei lae akut ära, kui sa just 10 minutit lisaks autos ei ostu ja ei oota, millal akut laeb, mida saab ka teha.
Generaatori võimsusest kulub üldjuhul alla poole aku laadimiseks vähegi tänapäevastel autodel, mille generaator 70-140A on.
Ainult väga tühi aku, eriti veel suur aku, võib selle üle 50A lüüa, mis generaatorile hea kindlasti pole, kuid elab selle kenasti üle, lihtsalt mida rohkem generaatorit koormame, seda lühem on tema eluiga.
Ning ütlen ka omalt poolt, et see jutt, et generaator ei jõua 100Ah akut laadida ei vasta tõele.
Aega kulub laadimiseks lihtsalt kauem, aga ta saab selle laetud.
Kuid sa ei tohiks akut nii tühjaks lastagi ,peaksid nii sõitma, et laeb ikka aku ära, pliiaku tahab täis olla, see mõjub ta elueale hästi.
Tühi aku võib külmaga läbi külmuda ja siis ei lähe see enam garantii alla ka.
gljuk eksid järjekordselt, kui arvad, et 100Ah akust ei jää rohkem alles, tegelikult jääb ikka küll.
Esiteks, kui me võtame sealt sama voolu, mis väiksemast akust, siis jääb ju rohkem alles, kuid on palju olulisem vahe.
Nimelt, see effekt, millest mina rääkisin, kus pliiaku hakkab sealt palju voolu võttes kiirelt tühjenema.
Nimelt 65Ah vs 100Ah aku puhul on see effekt 100Ah aku puhul leebem, kuna ta on suurem aku.
Mistõttu suurem aku tühjeneb vähem, kuna effekt on leebem.
Tõsi, ka see vool tuleb sinna tagasi laadida.
Ämbrite võrdlus on teatud ulatuses üsna hea, kuid temperatuur jah mõjutab kättesaadavat aku mahutavust, kuid suurem aku on endiselt parem.
tnx, akule on treeningtsükkel endiselt hea, õige maani tühjaks ja väikese vooluga täis laadida.
Lihtsalt korralikult kasutatud aku, ei vaja seda väga, kuigi ega see halba ei tee, kuid tavaliselt inimesed kas ei oska või ei viitsi sellega jännata, enamjaolt ei oska.
Vastab täiesti tõele, et kui ka uus aku seisab palju aastaid ja teda ei laeta ei kasutata, siis ta läheb tuksi.
Viimati muutis klemmikas, 20 Veebr 2018, 21:47, muudetud 1 kord kokku.
Re: kui suur aku?
Registreerisid selleks, et seda pika juttu siia kirjutada?
Kui sulle tundub, et ma eksin, las nii olla. Mul vahet pole.
Kui sulle tundub, et ma eksin, las nii olla. Mul vahet pole.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Re: kui suur aku?
jah registreerisin selleks.
Kuna akud on minu jaoks väga põnevad ja mulle ei meeldi müüdid nende kasutamise ja laadimise teemal, siis harin rahvast natuke.
Kuna akud on minu jaoks väga põnevad ja mulle ei meeldi müüdid nende kasutamise ja laadimise teemal, siis harin rahvast natuke.
Re: kui suur aku?
Ühte asja tasuks suure aku valimisel silmas pidada.
Kui aku jääb vanaks, siis võib hakata ta laadimisvoolu üleval hoidma pikalt, ning suurem aku hoiab suuremana seda voolu.
Igal juhul kiidan ma diiselautole 100Ah aku heaks, kuigi hästi käivituvad diislid saavad suurepäraselt ka 85Ah hakkama.
Kui aku jääb vanaks, siis võib hakata ta laadimisvoolu üleval hoidma pikalt, ning suurem aku hoiab suuremana seda voolu.
Igal juhul kiidan ma diiselautole 100Ah aku heaks, kuigi hästi käivituvad diislid saavad suurepäraselt ka 85Ah hakkama.
Re: kui suur aku?
Ampertunnid pole ju primaarseks teemaks üldse? Disladel loeb ikka käivitusvool....
Aga ok, nüüd hakkan värske akukunni käest saama mööda s*ttumist
Aga ok, nüüd hakkan värske akukunni käest saama mööda s*ttumist
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud! XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist